Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Lijkt me Danko Jones nog best een plausibele naam hoor, vandaar...
Spot in Brightlands op zondag lijkt me niet gek en natuurlijk ff Black Rose duet met Volbeat later die dag.

Andere naam voor Brightlands, Spin Doctors?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik zou wel eens weer een worpje willen zien.........of een update mbt de kaartverkoop....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Bij Lowlands een paar namen die we kunnen doorstrepen voor Pinkpop.

Die mij zo opvallen zijn oa :
Lewis Capaldi, Liam Gallagher, Sam Fender, Tash Sulatana, Teskey Brothers.
Daarnaast zie ik een paar namen terug die afgelopen editie al op Pinkpop stonden.
Maar, naar mijn mening, zo snelle blik over die lineup weinig aan pijnlijke afvallers.

Wat me ook opvalt, zie daar bijvoorbeeld oa geen Placebo, Royal Blood of Biffy Clyro. Waardoor mijn hoop op Pinkpop blijft.

Ik hunker wel langzaam naar een nieuwe set namen ja... Morgen 135 dagen tot Pinkpop, misschien leuk moment?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.438
6.100
Ik zie dan weer een hoop moois op Lowlands dat ook niet op Pinkpop had mistaan.

Moet toch wel langzaam gaan concluderen dat PP voor mij persoonlijk het zwakste affiche van 2020 heeft. Zowel op het gebied van headliners als het dagprogramma. Jammer, was graag nog een dagje naar Landgraaf afgereist. Misschien dat een paar mooie namen me op de zaterdag nog over de streep trekken.

Hopelijk morgen nieuwe namen! Ben benieuwd.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
Ik zie dan weer bijzonder weinig namen bij Lowlands waarvan ik baal dat ik ze misloop. Tofste namen zijn Liam, Bring me the Horizon, Yungblud en Die Antwoord. Die heb ik in de afgelopen 2 jaar (oké, Liam was 2017) allemaal in Landgraaf kunnen aanschouwen...

Als Lowlands zo duidelijk afstand doet van mijn geliefde 'gitaren' dan komt me dat eigenlijk stiekem erg goed uit. Of is het aanbod daarin gewoon erg magertjes eind augustus?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.199
4.428
Ik zie dan weer een hoop moois op Lowlands dat ook niet op Pinkpop had mistaan.

Moet toch wel langzaam gaan concluderen dat PP voor mij persoonlijk het zwakste affiche van 2020 heeft. Jammer, was graag nog een dagje naar Landgraaf afgereist.

Misschien dat mensen gaan denken dat wij één en dezelfde persoon zijn, maar ik kan mij hierin heel erg vinden.
Vooralsnog is het Anderson Paak en Balthazar waarvoor ik waarschijnlijk ook naar de Afas of Ziggo zou gaan, en wel benieuwd naar Post Malone, verder heel karig (voor mij dus).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Out of the blue ff een stukje droomscenario er in gooien.
Als het aan mij ligt volgende worp met oa :
op zaterdag er bij, Placebo, Royal Blood, Bush, Dog Eat Dog
en
op zondag er bij Biffy Clyro, Incubus, Danko Jones, Racoon.

en aub een update van de verkoop inderdaad, hoe gaat het...
zouden ze de 60k op 1 dag al benaderen?
ik hoop stiekem echt niet dat ze de volle 40k weekend en 30k per dag verkopen, want 70k is echt veel te druk imo...
Ik kan me trouwens moeilijk voorstellen dat de verkoop van zondag ver onder de 30k zit nu qua dagkaarten??

Het is al februari, een nieuwe update "soon" zou fijn zijn...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.438
6.100
Denk niet dat je je heel druk hoeft te maken over een te vol veld. Geen bericht over kaartverkoop is in dat geval goed bericht. :)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.199
4.428
Lijkt mij ook dat als er veel kaarten verkocht zouden zijn - hetgeen ik niet vermoed - dat men daar wel melding van zou maken (marketing voor dummies denk ik; "wees snel, nog maar enkele kaarten")

Placebo en Biffy Clyro zouden het programma overigens wel zeker fijner maken.
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
864
349
Ik zou biffy op zondag echt top vinden dan is die dag echt goed . Royal blood zou ik ook geweldig vinden. Kan je Sam Fender helemaal weg strepen nu want dat zou ik toch wel jammer vinden
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
590
545
Ben een weekendkaart aan 't overwegen en Royal Blood, Placebo en/of Biffy zouden toch echt wel de doorslag geven!

Ik denk dat we Sam Fender wel kunnen afstrepen, die staat trouwens best vaak in NL ?

Zullen we voor carnaval nog wat namen krijgen of wachten ze met de rest van de line-up bekend maken tot de "Paradiso" - woensdag, die anders op 4 mrt zou zijn geweest (als ik me niet vergis)...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Zullen we voor carnaval nog wat namen krijgen of wachten ze met de rest van de line-up bekend maken tot de “Paradiso” – woensdag, die anders op 4 mrt zou zijn geweest (als ik me niet vergis)…
hoop het wel ja...
4 maart zou ik ook denken, is/was de woensdag na de carnaval-week meestal inderdaad.
Vandaar dat ik hoop op deze maand nog een pakketje en begin maart (zo goed als) geheel affiche bekend en podiumindeling.

Sam Fender inderdaad lastig inmiddels, al kijk ik niet op dat die alsnog er bij is... Alhoewel, de kans dat Sam Smith komt inmiddels groter is dan Sam Fender?
 

Verwijderd lid 1647

Randprogramma
26 jan 2016
200
18
Out of the blue ff een stukje droomscenario er in gooien.
Als het aan mij ligt volgende worp met oa :
op zaterdag er bij, Placebo, Royal Blood, Bush, Dog Eat Dog
en
op zondag er bij Biffy Clyro, Incubus, Danko Jones, Racoon.

en aub een update van de verkoop inderdaad, hoe gaat het…
zouden ze de 60k op 1 dag al benaderen?
ik hoop stiekem echt niet dat ze de volle 40k weekend en 30k per dag verkopen, want 70k is echt veel te druk imo…
Ik kan me trouwens moeilijk voorstellen dat de verkoop van zondag ver onder de 30k zit nu qua dagkaarten??

Het is al februari, een nieuwe update “soon” zou fijn zijn…
Toeval heeft dat Dog Eat Dog vandaag een show in Metropool heeft aangekondigd (voor 4 april). Weet niet of het in het kader van een tour is verder en hoe die er dan uitziet.

Edit: tevens eentje op 2 april in Victorie. Slechts een handvol shows in NL/DE
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Toeval heeft dat Dog Eat Dog vandaag een show in Metropool heeft aangekondigd (voor 4 april). Weet niet of het in het kader van een tour is verder en hoe die er dan uitziet.
zal in het kader zijn van nieuwe album, verwacht ik.

(sowieso zijn ze te zien op Hellfest vr 19 juni en Graspop zo 21 juni)
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
602
250
Valt volgens mij wel mee met de line-up van Lowlands. Eventuele headliners uit de aangeknodigde namen zouden bij Pinkpop nooit in de buurt komen van de headliner positie. Zitten zelfs amper subs bij voor Pinkpop.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Out of the blue ff een stukje droomscenario er in gooien.
Als het aan mij ligt volgende worp met oa :
op zaterdag er bij, Placebo, Royal Blood, Bush, Dog Eat Dog
en
op zondag er bij Biffy Clyro, Incubus, Danko Jones, Racoon.

...

Ik vervang Racoon in deze wishlist door P.O.D.
LOL, best een nostalgie lijstje eigenlijk, welkom terug in 90's :lol:
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.996
3.679
Balthazar heeft een nieuwe single uitgebracht. Samen met het vorige album en de steengoede liveshows op RW en DTRH vorig jaar zeker een reden om te gaan kijken. Hoop op een spot á lan Golden Earring of zelfs nog een spot later op Noord.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Balthazar kan ik me ook voorstellen in Brightlands (laat op de dag)... Zijn vooral te zien in de kleine zaaltjes en de vorige keer sloten ze Stage 4, vandaar.
Maar, een spot als opener Main, als Bazart afgelopen jaar, kan ook zomaar.

Beetje lastig in te schatten.



 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.199
4.428
Balthazar kan ik me ook voorstellen in Brightlands (laat op de dag)… Zijn vooral te zien in de kleine zaaltjes en de vorige keer sloten ze Stage 4, vandaar.
Maar, een spot als opener Main, als Bazart afgelopen jaar, kan ook zomaar.

Beetje lastig in te schatten.

Balthazar sloot de Brightlands vorige keer af. Moesten toen eerder stoppen omdat Paul McCartney vrij snel begon.
Balthazar vult gewoon de Afas, een stuk meer aansprekende naam dan degene die doorgaans mainstage openen. Zeker ook gelet op hun meest recente album.

Wederom Brightlands afsluiten of een voorlaatste slot, hooguit net daarvoor, op Noord, lijkt me prima. Lijkt me niet perse een act die op Main Stage het best tot zijn recht komt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken