Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Ik weet niet eens of Anderson. Paak Noord gaat afsluiten hoor. Op RW, Lowlands en PKP staat hij op een mooie middagspot op Main. Ik vind wel dat hij die spot verdiend hoor, als Noord headliner, maar het zou me ook niks verbazen als er nog een DJ act a la Major Lazer na komt op Noord. Sowieso zaterdag moeten nog een paar flinke jongens worden geplaatst, maar dat spreekt voor zich.

Echt?
Verwacht eigenlijk nog wel een Noordafsluiter voor vrijdag en zaterdag. En heel wat namen voor het hoofdpodium op zaterdag en zondag.
ja echt.

Noordafsluiter vvrijdag zal wel Nothing But Thieves zijn. Voor zaterdag verwacht ik wel nog de Noordafsluiter idd.

Qua hoofdpodium is volgens mij al ver gevuld, ik verwacht:
vrijdag (misschien Balthazar), Keane, Kensington, Twenty One Pilots en Peppers.
zaterdag Danny Vera, Crowded House, Rag N Bone Man en PostMalone/Marshmello, kan misschien nog 1 spot bij?
zondag Disturbed, Volbeat en GnR, daar komt misschien 2 namen bij.
Vandaar dat ik echt denk dat daar ook weinig meer aan toegevoegd gaat worden.

gesp wrote:
Echt?
Verwacht eigenlijk nog wel een Noordafsluiter voor vrijdag en zaterdag. En heel wat namen voor het hoofdpodium op zaterdag en zondag.

ja echt.

Noordafsluiter vvrijdag zal wel Nothing But Thieves zijn. Voor zaterdag verwacht ik wel nog de Noordafsluiter idd.

zaterdag Danny Vera, Crowded House, Rag N Bone Man en PostMalone/Marshmello, kan misschien nog 1 spot bij?

Crowded House en Rag N Bone Man verwacht ik eerder op Noord....

Rag n Bone man stond vorige keer ergens midden op de dag op Noord, heeft volgens mij sindsdien niet heel veel bijzonders gedaan, dus als hij al op Main Stage zou staan, denk ik niet dat er twee artiesten voor hem op dat podium staan.

jimmywe wrote:
Dat is toch geen naam die Pinkpop moet hebben?

waarom niet?
als er op Mainstage een frisse jonge singer-songriter of een saaie rapper staat kan je zo’n oude punkrockers makkelijk in Stage 4 kwijt.
Maar helaas, No Fronts dus…

Dog Eat Dog kan je jaarlijks ook meepikken op gratis dorpsfestivalletjes. Als major die Champions League-niveau ambieert mag je toch echt hoger mikken, zelfs voor de kleinere podia.

Dog Eat Dog kan je jaarlijks ook meepikken op gratis dorpsfestivalletjes. Als major die Champions League-niveau ambieert mag je toch echt hoger mikken, zelfs voor de kleinere podia.
Mwa....
Die Stage 4 namen echt geen hoogvliegers zijn. Dat zijn juist de kleine namen van de kleine podia, kleine zaaltjes of de dorpsfestivals, misschien dat de afsluiter van Stage 4 nog potentie heeft, maar verder zal dat podium weinig tongen los maken. Behalve de verwachte personen die klaar staan om te reageren op de onbekendheid?

edit: en daarbij. Voor de losse gigs van Dog Eat Dog betaal je al snel minsten 20 euro. Dus gratis, is het ook weer niet ;)

Stage 4 lijkt me een uitermate geschikt podium om aanstormend talent te plaatsen. Ik heb bijvoorbeeld Car Seat Headrest in een kleinere tentje op Lowlands zien schitteren.
Als je het podium gebruikt om (nog meer) uitgerangeerde namen weg te stoppen, kun je de ruimte beter ergens anders voor gebruiken en er enkel silent disco's etc houden.

Kereltje wrote:

Mwa….
Die Stage 4 namen echt geen hoogvliegers zijn. Dat zijn juist de kleine namen van de kleine podia, kleine zaaltjes of de dorpsfestivals, misschien dat de afsluiter van Stage 4 nog potentie heeft, maar verder zal dat podium weinig tongen los maken. Behalve de verwachte personen die klaar staan om te reageren op de onbekendheid?

edit: en daarbij. Voor de losse gigs van Dog Eat Dog betaal je al snel minsten 20 euro. Dus gratis, is het ook weer niet
1f609.svg
Mwa... Dit is ook weer vreemd. Marcus King Band, ik noem maar een artiest, stond vorig jaar aangekondigd voor Stage 4. Die waren toen al redelijk groot. Daarom vond ik dat al opmerkelijk. Weet niet waar ze nu gaan spelen, maar mag hopen dat dat dit keer geen Stage 4 gaat zijn.

gesp wrote:
Echt?

ja echt.

Verwacht echt nog wel iets boven Nothing But Thieves hoor, zou dat als Noordafsluiter zeer mager vinden.

Denk wel dat Keane - Kensington - Twenty One Pilots - RHCP vrijdag op het hoofdpodium zullen staan.

Op zaterdag zie ik Rag N Bone Man eerder in de tent (zoals Kiwanuka afgelopen jaar). En Crowded House wel op Noord eigenlijk. Dan heb je zaterdag ineens wel drie spots voor het hoofdpodium en een Noordafsluiter vacant.

Op zondag komen er ook nog namen voor het hoofdpodium bij, al zullen dat eerder de openers van de dag zijn.

Denk daarom dat er nog meerdere grote namen bij komen.

Ben ook benieuwd wie gaat afsluiten op noordpodium de zaterdag. Moet haast wel een ander genre zijn dan Malone/Marsmello.

Geef Placebo een goed kans maar zie tot mijn verrassing dat Robert Plant verschijnt op een festivalletje in Kent Engeland van 19-21 juni. Weet niet welke dag maar zou een zeer welkome aanvulling zijn.

De Rolling Stones komen ook ineens met 15 data in de VS. Ze geven aan alleen de leuke dingen nog te doen. Volgend jaar nog een keer wat festivals in Europa.....? zijn ze gemiddeld 78. Net als McCartney overigens.

Zo, die line-up van TW Classic is wel echt heel sterk. Ga al naar McCartney in het Goffertpark en twijfel nog over Pinkpop, maar dit is nu ook een realistische optie geworden.

Zouden de volgende namen nog op pinkpop verschijnen?;
Tones and I
Kaiser Chiefs
DeStaat
Chef’Special

Coldplace (Omdat Coldplay niet is gelukt?)

Weet iemand wat er gesuggereerd wordt bij de camping line up?

Tones and I zou een perfecte toevoeging zijn op de zaterdag. Zou me raar lijken als ze die niet boeken.

Tones and I, Kaiser Chiefs, DeStaat mogen van mij zeker komen. Verwacht 3 door down ook nog wel, ookal staan ze al op hello festival en in Tivoli.

Tones and I zou een perfecte toevoeging zijn op de zaterdag. Zou me raar lijken als ze die niet boeken.
staat zaterdag op Hurricane in Duitsland. zondag btw Southside.
Maar, ook al op DTRH en op Lowlands. Daarom geloof ik niet dat ze nog komt.
Was anders een mooie Stage 4 act geweest imo...

Verwacht 3 door down ook nog wel, ookal staan ze al op hello festival en in Tivoli.
De zaterdag van Pinkpop is in Tivoli, de zondag Graspop BE met die Hello gig er bij in NL lijkt me afvallers.

Kan we niet herinneren dat we het er eerder over hebben gehad, maar de kans op Rival Sons lijkt me redelijk groot. Staan vrijdag op Graspop, gat in de agenda op de zaterdag en zondag. Één plus één is twee?

Skillet mag van mij ook wel komen. Ze kunnen nog zowel de vrijdag als de zaterdag volgensmij.

De nieuwe Glen Faria is er...

Ik denk, schrijf maar op voor Brightlands of Stage 4.

Het eerste lied van Glens nieuwe album heet Hoe Weet Je Dat. Het lied is opgedragen aan Stichting Het Vergeten Kind, wat zich inzet voor een veilig thuis voor ieder kind.
https://youtu.be/c6mT5eH79fw

Users who are viewing this thread