Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Nu officieel bevestigd , chef special gouden tip. Niet echt een verrassing dat hun zouden komen

Zouden echt zoveel mensen Chef Special in hun gouden tip hebben geplaatst?

Wel mooie toevoeging op de zaterdag.

Gelukkig staan ze op de site nog onder Crowded House. Ze zullen niet heel hoog komen te staan.

Zal wel mainstage worden voor Cheffies.

Komen op de site tussen Crowded House en Deftones in.
Ik denk dat ze voor Crowded House op Mainstage komen?

dus na deze aankondiging ziet het zo uit, voor de volledigheid

Vrijdag
Red Hot Chilli Peppers // Twenty One Pilots // Nothing But Thieves // Kensington // 5SOS // Keane // Lost Frequencies – live // Supergrass // Balthazar // JC Stewart // Elle Hollis

Zaterdag
Post malone // Marshmello // Ragn’n’Bone Man // Crowded House // Chef'Special // Deftones // James Arthur // Mabel // Frank Carter & The Rattlesnakes // Danny Vera

Zondag
Guns n’ Roses // Volbeat // Anderson .Paak & The Free Nationals // Disturbed // Zara Larsson // Gojira // The Pretty Rechless // Of Monsters and Men // The Marcus King Band // Inhaler // Dermot Kennedy

Die zaterdag heeft écht nog wat grote namen nodig. Steekt heel pover af zo.

Ik had vrijwel hetzelfde spoorboekje als Oasis gehad: Post Malone, Anderson Paak, Of Monsters and Men maar was ook nog even bij Keane en de Pilots gaan kijken.

Het feit dat ze dit nieuwsmomentje niet hebben gebruikt om aan te kondigen hoeveel tickets ze hebben verkocht en/of wanneer de nieuwe aankondigingen komen is ook wat opmerkelijk.

Ik had vrijwel hetzelfde spoorboekje als Oasis gehad: Post Malone, Anderson Paak, Of Monsters and Men maar was ook nog even bij Keane en de Pilots gaan kijken.

Behalve die acts die ik wel graag zou willen zien is er ook nog wel een verschil tussen acts die ik best zou kunnen gaan bekijken en acts waarbij ik nog niet dood gevonden wil worden.

Maar Anderson Paak, Balthazar en Post Malone zijn vooralsnog de enige acts die maken dat ik (voor het programma) een kaartje zou kopen. Een heel erg overpriced kaartje dus.

Al opent de stilte omtrent de kaartverkoop wel deuren op Ticketswap ;-).

Gezien er op de lineup pagina nog lege zaterdag spots zijn tussen Twenty One Pilots / Volbeat en Nothing But Thieves en Anderson Paak.
Dus ik ga uit van nog Main-sub en Afsluiter Noord voor de zaterdag die we te goed hebben.

Het feit dat ze dit nieuwsmomentje niet hebben gebruikt om aan te kondigen hoeveel tickets ze hebben verkocht en/of wanneer de nieuwe aankondigingen komen is ook wat opmerkelijk.
of ze vinden het (nog) niet nodig.
Vind vooral opvallend dat er maar 1 naam bij komt en niet meteen een worp? Marshmello kwam ook al alleen...
Als ze elke keer met 1 naam komen, kunnen ze het nog lang rekken.
Alleen verwacht ik niet dat de Stage4 en de Garden op Love namen in losse aankondigingen komen, dat worden vast worpjes, lijkt me.
Maar, idd opvallend ja...

Ik twijfel nog altijd of ik misschien een dagkaart moet kopen voor de zondag. Naast het feit dat ik The Marcus King Band absoluut een keer wil zien (wat heeft die man een stem en wat kan die gitaar spelen!), zijn Guns n Roses, Volbeat en Disturbed natuurlijk ook geen kleine namen. Eens kijken of mijn portemonnee dit nog toelaat nadat een weekendticket Bospop, een vakantie en een verbouwing zijn bekostigd

Timmetje wrote:

Behalve die acts die ik wel graag zou willen zien is er ook nog wel een verschil tussen acts die ik best zou kunnen gaan bekijken en acts waarbij ik nog niet dood gevonden wil worden.

Maar Anderson Paak, Balthazar en Post Malone zijn vooralsnog de enige acts die maken dat ik (voor het programma) een kaartje zou kopen. Een heel erg overpriced kaartje dus.

Ik denk dat je uiteindelijk wel voor 50 a 75 euro aan dagtickets en 130 a 150 aan weekendtickets zou kunnen komen.

Zou de OOR weer een abo actie gaan doen ook? Wellicht dat daar ook mensen op wachten.

Deze editie gaat zoals het lijkt iig bij lange na niet uitverkopen.

Oasiss wrote:

Timmetje wrote:

Ik denk dat je uiteindelijk wel voor 50 a 75 euro aan dagtickets en 130 a 150 aan weekendtickets zou kunnen komen.

Zou de OOR weer een abo actie gaan doen ook? Wellicht dat daar ook mensen op wachten.

Deze editie gaat zoals het lijkt iig bij lange na niet uitverkopen.

Zie ze nu al verkocht worden voor 200, dat is met nog ruim 4 maanden te gaan toch al 3 tientjes goedkoper. Hoe langer dit duurt en hoe meer andere festivals wel uitverkopen, hoe lager die prijzen gaan worden.

De Cheffies ! Woehoeee, dat had natuurlijk helemaal niemand verwacht :wink:

Maar eerlijk is eerlijk, mannen horen wel thuis op Pinkpop, maar om ze nou apart aan te kondigen ;-)

De Cheffies ! Woehoeee, dat had natuurlijk helemaal niemand verwacht
1f609.svg

Maar eerlijk is eerlijk, mannen horen wel thuis op Pinkpop, maar om ze nou apart aan te kondigen
1f609.svg

Precies dit ja! Prima Nederlandse toevoeging, maar waar ieder festival met bundeltjes namen komt, laat Pinkpop een Nederlands bandje zichzelf aankondigen, en dan ook nog met droge ogen durven te beweren dat het voortkomt uit de Gouden Tip (of hoog scoorde daarin, mij om het even).

Laat maar weer eens zien dat de marketingafdeling bij Buro Pinkpop nog een hoop heeft te leren.. Had de zelfbevestiging dan nog even gelaten voor wat het is en was later vandaag/morgen met een aantal namen gekomen..
Chef'Special is een leuke "opvulling", maar nu niet een naam die je apart gaat aankondigen. Dus nu maar de draai "gouden tip" eraan hangen... Kan me eigenlijk niet voorstellen dat deze heel hoog is geëindigd in de gouden tip..

Ga het morgen ff bekijken. Interessant is het sowieso.

Wat gewoon opvalt is dat elk argument waarom ze PP had kunnen headlinen wordt weggewuifd. Grammys, uitverkochte zalen, aantal hits, aantal streams, headlineslots op andere grote festivals etc etc. Niks is genoeg.

Vandaar dat ik me afvraag wanneer ze voor jou of Dennis wel headlinewaardig zou zijn.
1f642.svg

Ik kan je wel vertellen waarom Billy nog niet kan headlinen. Dat heeft vorig jaar namelijk iedereen op Lowlands gezien. Goed optreden, goede nummers, uitstekende performence. Maar toch echt nog te weinig "goed" materiaal om een headline show te kunnen dragen

Timmetje wrote:
Ga het morgen ff bekijken. Interessant is het sowieso.

Wat gewoon opvalt is dat elk argument waarom ze PP had kunnen headlinen wordt weggewuifd. Grammys, uitverkochte zalen, aantal hits, aantal streams, headlineslots op andere grote festivals etc etc. Niks is genoeg.

Vandaar dat ik me afvraag wanneer ze voor jou of Dennis wel headlinewaardig zou zijn.
1f642.svg

Ik kan je wel vertellen waarom Billy nog niet kan headlinen. Dat heeft vorig jaar namelijk iedereen op Lowlands gezien. Goed optreden, goede nummers, uitstekende performence. Maar toch echt nog te weinig “goed” materiaal om een headline show te kunnen dragen

Ik weet niet hoe zinvol het is om deze discussie weer aan te zwengelen, maar volgens mij heeft Tim echt heel wat goede argumenten genoemd.
- ze verkoopt alles uit (had ze in België ook gedaan, maar het is inderdaad beter om een alu-hoedje op te zetten en te verkondigen dat het is verplaatst omdat de Belgen haar niet kunnen pruimen). Ziggo Dome binnen recordtijd uitverkocht, kaartjes op Swap gaan in een zucht voor 100 eu weg.
- ontzettend veel streams
- zo ongeveer alle grammys mee naar huis genomen
- scoort hit na hit
- headlinet elders net zo goed
- als 18-jarige gevraagd voor een James Bond themesong

Met het werk dat ze heeft kan ze makkelijk net zo lang spelen als Mumford & Sons of Kings of Leon in het verleden. Denk niet dat Post Malone veel langer gaat spelen.

Enige argument tegen is inderdaad ze pas 1 (echt) album heeft uitgebracht. Zou tegelijkertijd juist een argument voor kunnen zijn. Durf het eens aan en kom niet pas aan met haar een headlinepositie aan te bieden als iedereen dat al meermaals heeft gedaan.

Users who are viewing this thread