Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Weet van Faria alleen dat hij in het najaar een theatertournee gaat doen. Maar festivals dit jaar lijkt me (nog?) niet. Misschien 2021.

Welke acts zijn de laatste jaren de Gouden Tip geweest en wanneer werden die bekend gemaakt? En op welk podium hebben deze acts opgetreden? Ik neem aan geen afsluiters noord podium / subs zijn geweest.

Tevens staat op de website van Pinkpop: Winnaars krijgen in de eerste week van januari 2020 bericht via e-mail. Dus van mij mogen ze de Gouden Tip onderhand wel bekend maken. Wellicht volgende week.

Welke acts zijn de laatste jaren de Gouden Tip geweest en wanneer werden die bekend gemaakt? En op welk podium hebben deze acts opgetreden? Ik neem aan geen afsluiters noord podium / subs zijn geweest.

Tevens staat op de website van Pinkpop: Winnaars krijgen in de eerste week van januari 2020 bericht via e-mail. Dus van mij mogen ze de Gouden Tip onderhand wel bekend maken. Wellicht volgende week.
gouden tip wordt eigenlijk bijna nooit "echt" bekend gemaakt, of er moet in de aankondiging iets staan over "veel om gevraagd" oid... Kan iets herinneren van Nothing But Thieves, volgens mij 2017 of eerder Muse. Volgens mij is in 2008 of 2011 eens echt de uitslag bekend gemaakt.

Ik verwacht er in ieder geval niet echt een bericht over. Misschien dat er binnenkort een aankondiging komt, waar in genoemd wordt "veel genoemd in de Gouden Tip", maar meer verwacht ik daar niet over.

T. Roses wrote:

gouden tip wordt eigenlijk bijna nooit “echt” bekend gemaakt, of er moet in de aankondiging iets staan over “veel om gevraagd” oid… Kan iets herinneren van Nothing But Thieves, volgens mij 2017 of eerder Muse. Volgens mij is in 2008 of 2011 eens echt de uitslag bekend gemaakt.

Ik verwacht er in ieder geval niet echt een bericht over. Misschien dat er binnenkort een aankondiging komt, waar in genoemd wordt “veel genoemd in de Gouden Tip”, maar meer verwacht ik daar niet over.
Waarom zou je dat als organisatie zijnde niet bekendmaken? Lijkt me niet meer dan logisch dat als je een soort van wedstrijd uitschrijft, dat je daar dan ook de uitkomst van laat weten.

Lijkt meer op enkel een marketingtool dan iets waar ze echt iets mee doen op die manier idd.

De Gouden Tip is een handvat om tegen ieders zin in om de 2 jaar Kensington te kunnen boeken. Huisvrouwen vullen dat namelijk ook massaal in...

Lowlands uitverkocht op een kleine 5 uurtjes. Tuurlijk, de achterban is loyaal en er zullen vast een hoop mensen gaan voor de sfeer, maar het is toch knap. Zo zie je wat een sterke mid en undercard al niet kan doen. Daarnaast is het natuurlijk een totaal ander festival, mbt aankleding en randprogrammering. Maargoed, dat is imo wel iets waar een festival zijn bezoekers in moet voorzien tegenwoordig, want veld-podium-bier, is niet meer des 2020. Althans, als je geen Dennis heet.

Pinkpop zal als eerste stap er eens voor kunnen zorgen dat er 's nachts ook gewoon een programmering is (en niet alleen om de camping). Om 00.00 uur stoppen is heel erg ouderwets. Ga lekker tot een uur of 2/3 door met wat dj's/dance acts. Smeets moet er maar wat druk achter zetten dat hij die vergunningen daarvoor een keer verkrijgt.

De dinosaurus Pinkpop zal nog een aantal jaren op deze koers hobbelen en dan ook noodgedwongen met de tijd meegaan. Waarschijnlijk zonder Jan dan.

Lowlands uitverkocht op een kleine 5 uurtjes. Tuurlijk, de achterban is loyaal en er zullen vast een hoop mensen gaan voor de sfeer, maar het is toch knap. Zo zie je wat een sterke mid en undercard al niet kan doen.

Sterke mid en undercard? Er staan natuurlijk een aantal mooie namen zoals een Angel Olsen, Caribou, Kiwanuka of Chromatics, maar ze hebben (in z’n totaliteit dan) sinds ik naar festivals ga nog niet zo’n fletse, brave en binnen de lijntjes kleurende lineup gehad daar in Lowlands.

Betere under en midcard dan zowel Pinkpop als Werchter imo.... smaken verschillen natuurlijk maar in een paar uur uitverkopen is niet niks. Hoop mensen die er tevreden mee zijn waar zowel PP als Werchter nog een dag moeten uitverkopen.

Werchter is echt nog wel een pak sterker. Afijn, Lowlands moet nog 2/3e van de line-up droppen inclusief zeker nog 1 headliner. Een London Grammar en Foals zouden gewoon, en ja dat is pijnlijk, verfrissende namen zijn voor Pinkpop. Daar zouden we blij mee zijn, oprecht. Dat geeft ook meteen even aan waar Pinkpop staat. Tot in Juni trouwens, ik ben gewoon aanwezig. De festivalzomer gaat voor mij wel eentje worden hoor: BKS (zaterdag) - Pinkpop - Werchter (vrijdag) - Lowlands. Zin in.

Werchter is echt nog wel een pak sterker.

Persoonlijk staan er in de LL lineup meer namen die ik wil zien dan bij Werchter en vele malen meer dan Pinkpop (die heeft er 3 a 4 over een weekend verspreid). Laatste twee Werchter drops waren imo vrij meh. Maar goed, dat is persoonlijk.

Denk wel dat dit nog een wakeup call voor Pinkpop zou moeten zijn. Ander festival verkoopt in paar uur uit met minder grote namen. Pinkpop heeft nog geeneens een ticket alert hoeven doen. Wat doet Lowlands beter? En waarom lijkt er totaal geen hype rondom Pinkpop meer te zijn? Waarom zit er geen lijn in de aankondigingen?

Ik denk dat ze daar ook niet hadden verwacht dat die zondag nog niet zou zijn uitverkocht.

Aan het eind van de rit zou een slecht verkocht Pinkpop wel komen omdat ''Post Malone een mindere headliner was''.

Timmetje wrote:
Aan het eind van de rit zou een slecht verkocht Pinkpop wel komen omdat ”Post Malone een mindere headliner was”.

Ligt het daar niet aan dan?
uiteraard... ;)

is wel de dag met de minste namen tot nu, maar 9. Waarvan 2 een headline combi.
De andere dagen zitten op 11 namen.
Sowieso verdubbeld dat aantal nog he...

Maar die zaterdag moet wel vlot binnenkort wat extra's krijgen, lijkt me.
Des te meer benieuwd naar de stand van de verkoop van Pinkpop.

Eens kijken wat deze week allemaal volgt aan aankondigingen van festivals en artiesten...
Benieuwd of Pinkpop aankomende week ook met iets komt? Of blijven ze rustig alles z'n beloop laten?

Ik vind de line-up van Pinkpop wel heel sterk dit jaar. Veel variatie per dag.
Heb hieronder opgeschreven welke namen ik graag zou willen zien in het weekend.
Waarvan de dikgedrukte namen must-see zijn, de schuine namen twijfel ik nog over.

Vrijdag
Red Hot Chilli Peppers // Twenty One Pilots // Nothing But Thieves // Kensington // 5SOS // Keane // Lost Frequencies - live // Supergrass // Balthazar // JC Stewart // Elle Hollis

Zaterdag
Post malone // Marshmello // Ragn'n'Bone Man // Crowded House // Deftones // James Arthur // Mabel // Frank Carter & The Rattlesnakes // Danny Vera

Zondag
Guns n' Roses // Volbeat // Anderson .Paak & The Free Nationals // Disturbed // Zara Larsson // Gojira // The Pretty Rechless // Of Monsters and Men // The Marcus King Band // Inhaler // Dermot Kennedy

12 van de dikgedrukte namen heb ik nog niet eerder gezien. Vind de line-up van dit jaar wel 1 van de beste van de afgelopen jaren.

precies rhcp, thats the spirit!!

Vrijdag
Red Hot Chilli Peppers // Twenty One Pilots // Nothing But Thieves // Kensington // 5SOS // Keane // Lost Frequencies – live // Supergrass // Balthazar // JC Stewart // Elle Hollis

Zaterdag
Post malone // Marshmello // Ragn’n’Bone Man // Crowded House // Deftones // James Arthur // Mabel // Frank Carter & The Rattlesnakes // Danny Vera

Zondag
Guns n’ Roses // Volbeat // Anderson .Paak & The Free Nationals // Disturbed // Zara Larsson // Gojira // The Pretty Rechless // Of Monsters and Men // The Marcus King Band // Inhaler // Dermot Kennedy

17 must-see's, waarvan 8 nog niet gezien.
Hopelijk pakt het weer behoorlijk clashvrij uit straks, als de spoorboekjes bekend zijn ;)

Voor mij is het niet heel erg nodig de hele line-up te kopiëren. Als ik ga moet ik vrijdag in de loop van de middag op het terrein zijn voor Balthazar, zaterdag alleen op het eind voor Post Malone en zondag tegen het eind voor Anderson Paak (als ik op tijd wakker zou zijn nog naar Of Monsters and Men).

Om in Dennissiaans optimisme te redeneren: ik zou geen last hebben van clashes.

Chef Special zojuist op 3fm aangekondigd (door Joshua zelf)

edit: op zaterdag
edit: er wordt ook beweerd dat ze uit de gouden tip kwamen.

Users who are viewing this thread