Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

roluf wrote:

Timmetje wrote:
Ga het morgen ff bekijken. Interessant is het sowieso.

Wat gewoon opvalt is dat elk argument waarom ze PP had kunnen headlinen wordt weggewuifd. Grammys, uitverkochte zalen, aantal hits, aantal streams, headlineslots op andere grote festivals etc etc. Niks is genoeg.

Vandaar dat ik me afvraag wanneer ze voor jou of Dennis wel headlinewaardig zou zijn.
1f642.svg

Ik kan je wel vertellen waarom Billy nog niet kan headlinen. Dat heeft vorig jaar namelijk iedereen op Lowlands gezien. Goed optreden, goede nummers, uitstekende performence. Maar toch echt nog te weinig “goed” materiaal om een headline show te kunnen dragen

Ik weet niet hoe zinvol het is om deze discussie weer aan te zwengelen, maar volgens mij heeft Tim echt heel wat goede argumenten genoemd.
– ze verkoopt alles uit (had ze in België ook gedaan, maar het is inderdaad beter om een alu-hoedje op te zetten en te verkondigen dat het is verplaatst omdat de Belgen haar niet kunnen pruimen). Ziggo Dome binnen recordtijd uitverkocht, kaartjes op Swap gaan in een zucht voor 100 eu weg.
– ontzettend veel streams
– zo ongeveer alle grammys mee naar huis genomen
– scoort hit na hit
– headlinet elders net zo goed
– als 18-jarige gevraagd voor een James Bond themesong

Met het werk dat ze heeft kan ze makkelijk net zo lang spelen als Mumford & Sons of Kings of Leon in het verleden. Denk niet dat Post Malone veel langer gaat spelen.

Enige argument tegen is inderdaad ze pas 1 (echt) album heeft uitgebracht. Zou tegelijkertijd juist een argument voor kunnen zijn. Durf het eens aan en kom niet pas aan met haar een headlinepositie aan te bieden als iedereen dat al meermaals heeft gedaan.
Wat heeft dat nu weer met "alu-hoedje" te maken? Feit was dat er niet genoeg kaarten verkocht waren op dat moment om het Sportpaleis uit te verkopen.

Sportpaleis is al uitverkocht. Je bedoelt denk ik de Boutique.
Maar deze discussie is sowieso wat zinloos. Ik denk dat PP nu iig al 1 dag flink wat meer had verkocht als ze de combo Eilish - Malone hadden gehad.

Dus de tourende headliners 2020 waren zoals het er nu uitziet sowieso:
Foo Fighters, Rammstein, Kendrick Lamar, Taylor Swift, Rage Against the Machine, Aerosmith, System of a Down, Paul McCartney, Eminem, Eric Clapton, Billie Eilish, Alicia Keys, John Legend, Pearl Jam, GnR, Malone, Peppers.

Snap dan niet echt waarom Mojo de RHCP, Malone en GnR op Pinkpop hebben weggezet. Daar was echt wel meer uit te halen toch?

Oasiss wrote:

roluf wrote:

Timmetje wrote:

Wat gewoon opvalt is dat elk argument waarom ze PP had kunnen headlinen wordt weggewuifd. Grammys, uitverkochte zalen, aantal hits, aantal streams, headlineslots op andere grote festivals etc etc. Niks is genoeg.

Vandaar dat ik me afvraag wanneer ze voor jou of Dennis wel headlinewaardig zou zijn.
1f642.svg

Ik kan je wel vertellen waarom Billy nog niet kan headlinen. Dat heeft vorig jaar namelijk iedereen op Lowlands gezien. Goed optreden, goede nummers, uitstekende performence. Maar toch echt nog te weinig “goed” materiaal om een headline show te kunnen dragen

Ik weet niet hoe zinvol het is om deze discussie weer aan te zwengelen, maar volgens mij heeft Tim echt heel wat goede argumenten genoemd.
– ze verkoopt alles uit (had ze in België ook gedaan, maar het is inderdaad beter om een alu-hoedje op te zetten en te verkondigen dat het is verplaatst omdat de Belgen haar niet kunnen pruimen). Ziggo Dome binnen recordtijd uitverkocht, kaartjes op Swap gaan in een zucht voor 100 eu weg.
– scoort hit na hit

Met het werk dat ze heeft kan ze makkelijk net zo lang spelen als Mumford & Sons of Kings of Leon in het verleden. Denk niet dat Post Malone veel langer gaat spelen.

Enige argument tegen is inderdaad ze pas 1 (echt) album heeft uitgebracht. Zou tegelijkertijd juist een argument voor kunnen zijn. Durf het eens aan en kom niet pas aan met haar een headlinepositie aan te bieden als iedereen dat al meermaals heeft gedaan.

Wat heeft dat nu weer met “alu-hoedje” te maken? Feit was dat er niet genoeg kaarten verkocht waren op dat moment om het Sportpaleis uit te verkopen.

Feit is ook dat het niet daarvoor is verplaatst en ik letterlijk hier iets heb gelezen in de trant van "of geloof je werkelijk dat is verplaatst omdat er meerdere evenementen tegelijk waren". Ik ben er absoluut van overtuigd dat ze ook die dag in Werchter had uitverkocht. Al was het alleen dat er vanuit NL voldoende fans waren die dan ook wel daarheen waren gegaan.

Dat het niet, zoals op veel plekken, binnen een of enkele minuten uitverkoopt, betekent niet dát het niet uitverkoopt.

Indiaantje89 wrote:

Oasiss wrote:

roluf wrote:

Timmetje wrote:

1f642.svg

– scoort hit na hit

Wat heeft dat nu weer met “alu-hoedje” te maken? Feit was dat er niet genoeg kaarten verkocht waren op dat moment om het Sportpaleis uit te verkopen.

Feit is ook dat het niet daarvoor is verplaatst en ik letterlijk hier iets heb gelezen in de trant van “of geloof je werkelijk dat is verplaatst omdat er meerdere evenementen tegelijk waren”. Ik ben er absoluut van overtuigd dat ze ook die dag in Werchter had uitverkocht. Al was het alleen dat er vanuit NL voldoende fans waren die dan ook wel daarheen waren gegaan.

Dat het niet, zoals op veel plekken, binnen een of enkele minuten uitverkoopt, betekent niet dát het niet uitverkoopt.
Is niet de eerste keer dat ze dat uitvlucht gebruiken.
Deden dat al met Rihanna die verplaatst werd naar Pukkelpop (en daar op alle vlakken flopte) omdat de politie niet met genoeg manschappen zou zijn wegens 21 juli.
Iedereen is vrij om dat te geloven natuurlijk maar niet men den deze.

Indiaantje89 wrote:

Oasiss wrote:

roluf wrote:

Timmetje wrote:

1f642.svg

– scoort hit na hit

Feit is ook dat het niet daarvoor is verplaatst en ik letterlijk hier iets heb gelezen in de trant van “of geloof je werkelijk dat is verplaatst omdat er meerdere evenementen tegelijk waren”. Ik ben er absoluut van overtuigd dat ze ook die dag in Werchter had uitverkocht. Al was het alleen dat er vanuit NL voldoende fans waren die dan ook wel daarheen waren gegaan.

Ach kom, het is algemeen geweten dat "te weinig politie" een flauw excuus is voor een tegenvallende ticketverkoop.

Sportpaleis is al uitverkocht.
Je bedoelt denk ik de Boutique.

Dus de tourende headliners 2020 waren sowieso:
Foo Fighters, Rammstein, Kendrick Lamar, Taylor Swift, Rage Against the Machine, Aerosmith, System of a Down, Paul McCartney, Eminem, Eric Clapton, Billie Eilish, Pearl Jam.

Snap dan niet echt waarom Mojo de RHCP, Malone en GnR op Pinkpop hebben weggezet. Daar was echt wel meer uit te halen toch?
Er waren niet genoeg kaarten voor Boutique verkocht om daarmee Sportpaleis te vullen. Dat bedoel ik. En het was al een geruime tijd in de verkoop.

Het liep gewoon niet zo super. Daar kan je nu lekker achteraf gaan lopen roepen dat ze dat wel had gedaan. Feit is dat ze het nu niet heeft gedaan.

Oasiss wrote:

Indiaantje89 wrote:

Oasiss wrote:

roluf wrote:

Timmetje wrote:

1f642.svg

– scoort hit na hit

Ach kom, het is algemeen geweten dat “te weinig politie” een flauw excuus is voor een tegenvallende ticketverkoop.
Dat sowieso... Voetbal wedstrijden zorgt voor meer politie op de been dan een concert van fucking Billie Eilish. En daar kunnen ze er ook meerdere per weekend van houden.

Het doet er verder eigenlijk ook weinig toe: Eilish staat niet op Pinkpop.

Wat interessanter is is dat die Pinkpopzondag met Volbeat en GnR ook niet echt fantastisch lijkt te lopen. We hebben nog geen ticketupdate gehad. Waar zou dat aan liggen?

Sportpaleis is al uitverkocht. Je bedoelt denk ik de Boutique.
Maar deze discussie is sowieso wat zinloos. Ik denk dat PP nu iig al 1 dag flink wat meer had verkocht als ze de combo Eilish – Malone hadden gehad.

Dus de tourende headliners 2020 waren zoals het er nu uitziet sowieso:
Foo Fighters, Rammstein, Kendrick Lamar, Taylor Swift, Rage Against the Machine, Aerosmith, System of a Down, Paul McCartney, Eminem, Eric Clapton, Billie Eilish, Alicia Keys, John Legend, Pearl Jam, GnR, Malone, Peppers.

Rammstein weigert nog met Live Nation samen te werken, Clapton doet geen festivals en Eminem zou pas in augustus naar Europa komen. RATM wilde niet naar Europa komen in juni, John Legend is geen headliner, Foo Fighters hebben veel festivals laten passeren wegens volgend jaar terug met nieuw album, Aerosmith en SOAD verkopen verre van een dag uit.

Je kan schieten op de headliners, maar er zijn goede redenen voor de meeste missers.

Timmetje wrote:
Sportpaleis is al uitverkocht.
Je bedoelt denk ik de Boutique.

Dus de tourende headliners 2020 waren sowieso:
Foo Fighters, Rammstein, Kendrick Lamar, Taylor Swift, Rage Against the Machine, Aerosmith, System of a Down, Paul McCartney, Eminem, Eric Clapton, Billie Eilish, Pearl Jam.

Er waren niet genoeg kaarten voor Boutique verkocht om daarmee Sportpaleis te vullen. Dat bedoel ik. En het was al een geruime tijd in de verkoop.

Het liep gewoon niet zo super. Daar kan je nu lekker achteraf gaan lopen roepen dat ze dat wel had gedaan. Feit is dat ze het nu niet heeft gedaan.

Feit is evenwel dat er nog maanden te gaan waren tot dat optreden daadwerkelijk plaats zou vinden.
Blijft in mijn ogen het enige - ergens op gebaseerde - argument om haar niet te laten headlinen, en dat is dus wat mij betreft geen sterk argument.

Wat interessanter is is dat die Pinkpopzondag met Volbeat en GnR ook niet echt fantastisch lijkt te lopen. We hebben nog geen ticketupdate gehad. Waar zou dat aan liggen?

Dat is alleen maar gissen. We weten niet OF het zo is dat die dag niet goed loopt, we denken het alleen omdat hij nog altijd niet is uitverkocht, en dat is de enige graadmeter die we nu nog hebben. We kunnen hetzelfde zeggen over de vrijdag en de zaterdag, maar van de zaterdag weten we door de paar namen die we hebben waar het aan ligt. De vrijdag wordt hier over het algemeen redelijk gepruimd in de breedte, maar echt ticketknallers zitten er niet bij.

Het is verfrissend dat Pinkpop er een keer vroeg bij is met hun eerste 30 namen. Maar vervolgens zitten ze zelf ook maar de kat uit de boom te kijken. "Oke, we hebben xx duizend tickets verkocht, en nu? Afwachten...? Jan, wat vind jij...?" En nu komen een voor een de andere festivals hun line-ups droppen, inclusief de bijbehorende hysterie/hype/ervaring. "Boem, 55 namen voor Lowlands! Wees er snel bij!" En de fans happen toe. Die weten waar meteen ze aan toe zijn, en willen er bij zijn! Voor amper 10 namen per Pinkpop dag kijkt men het nog even aan, maar wat Lowlands doet is helder en duidelijk. Watch and Learn Landgraaf! En schiet eens op met die volgende lading. Er zit een gat in je zaterdag. Vul hem met wat fatsoenlijke namen, en ik voorspel een kleine boost op je weekendtickets, want in het totaalpakket zijn die vrijdag en zondag al best wel nice!

PUNT! klaar nu...

Waarom denk je dat die dag niet fantastisch loopt?
GnR kan in potentie meer dan 30 duizend dagkaarten op zichzelf verkopen, die dag is makkelijk over de 25 duizend dagkaarten heen lijkt me.
Ik maak me meer zorgen om de zaterdag.
Als er geen aanleiding is voor een ticketupdate, dan denk ik niet dat ze die zomaar brengen.

Timmetje wrote:

PUNT! klaar nu…

Timmetje wrote:

Waarom denk je dat die dag niet fantastisch loopt?
GnR kan in potentie meer dan 30 duizend dagkaarten op zichzelf verkopen, die dag is makkelijk over de 25 duizend dagkaarten heen lijkt me.
Ik maak me meer zorgen om de zaterdag.
Als er geen aanleiding is voor een ticketupdate, dan denk ik niet dat ze die zomaar brengen.

Blijft gissen..

Ik denk zeker niet dat GnR voor de derde keer in drie jaar, zonder nieuws, 30 duizend dagkaarten á 100 eu verkoopt. De tweede keer in twee jaar ging al niet heel hard.
Het achterwege blijven van een ""wees er snel bij/het gaat hard" lijkt mij eerder een teken dat het niet heul hard gaat.

Misschien dat een paar namen voor die zaterdag nog voor een boost zorgen anders denk ik dat ze weer met heel wat kaarten blijven zitten.

Blijft gissen..
Ja...

Ik gis positief en jij negatief...
Maar daarvoor kijken we ook naar wat we zelf vinden van de lineup om een verwachting er aan te koppelen.
Zoals je aangaf zie jij maar 3 must see's en ik zie er 17.
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die positief naar de lineup kijken, die mensen hebben vast al lang een ticket. Dat vind ik goed nieuws, beter nieuws dan veel te snel uitverkopen.

Een combi Billie Eilish/Post Malone had ik denk ik het juiste concept geweest. Zo'n Marshmello (ondanks zijn hits) vraag ik me ook af hoeveel kaarten zo iemand nu verkoopt.

Zet dan Placebo neer op de 3FM stage. Dan kan je de main full commercieel gaan, en de 3FM stage (of North stage of hoe het nu dan ook mag heten) lekker vullen met Placebo, Deftones, Crowded House

Oasiss wrote:
Blijft gissen..

Ja…

Ik gis positief en jij negatief…
Maar daarvoor kijken we ook naar wat we zelf vinden van de lineup om een verwachting er aan te koppelen.
Zoals je aangaf zie jij maar 3 must see’s en ik zie er 17.
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die positief naar de lineup kijken, die mensen hebben vast al lang een ticket. Dat vind ik goed nieuws, beter nieuws dan veel te snel uitverkopen.

Ik gun jou ook een fijner festival dan de penningmeester hoor ;-).

Lowlands verkocht in een paar uur uit.
Graspop heeft al een uitverkochte dag en geeft aan dat het hard gaat.

Wat Rick ook zegt: Pinkpop gooit er sporadisch een aankondigingetje uit. Ze reppen met geen woord over de kaartverkoop. Op andere fora (zoals bv Efest) en social media is er 0 hype rondom Pinkpop en kaarten op de Swap gaan nu al voor fors minder weg.

Denk dat dat wel boekdelen spreekt....

En de concurrentie (Graspop, Swift, McCartney, Clapton, Stadspark) is ook niet mis.

En wat Indiaan zegt ook eigenlijk.

Lowlands verkocht in een paar uur uit.
Graspop heeft al een uitverkochte dag en geeft aan dat het hars gaat.

Pinkpop gooit er sporadisch een aankondigingetje uit en rept met geen woord over de kaartverkoop. Op andere fora (zoals bv Efest) is er 0 hype rondom Pinkpop en kaarten op de Swap gaan nu al voor fors minder weg.

Denk dat dat wel boekdelen spreekt….
Toch is die vrijdag zeker niet slecht in de breedte. Maarja is normaal altijd de minst verkopende dag. Als ik zou gaan dan had ik die dag gekozen (maar helaas staat er al een Eric Clapton optreden op mij te wachten die dag).

Toch is die vrijdag zeker niet slecht in de breedte. Maarja is normaal altijd de minst verkopende dag. Als ik zou gaan dan had ik die dag gekozen (maar helaas staat er al een Eric Clapton optreden op mij te wachten die dag).

Ik heb met je te doen. Die man is me toch traag met zijn handen...

Users who are viewing this thread