Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

ah, foutje dan... Was dat idd Brightlands die ze afsloten 2016.
Zal IBA/Noord misschien idd meer logisch zijn, zoals eloelo zegt.

Vorig jaar stonden ze vrij laat op de mainstage op RW. Natuurlijk niet helemaal te vergelijken, aangezien Belgische band op een Belgisch festival, maar het was zeker een aangenaam optreden.

DennisvdBr wrote:
Balthazar kan ik me ook voorstellen in Brightlands (laat op de dag)… Zijn vooral te zien in de kleine zaaltjes en de vorige keer sloten ze Stage 4, vandaar.
Maar, een spot als opener Main, als Bazart afgelopen jaar, kan ook zomaar.

Beetje lastig in te schatten.

Balthazar sloot de Brightlands vorige keer af. Moesten toen eerder stoppen omdat Paul McCartney vrij snel begon.
Balthazar vult gewoon de Afas, een stuk meer aansprekende naam dan degene die doorgaans mainstage openen. Zeker ook gelet op hun meest recente album.

Wederom Brightlands afsluiten of een voorlaatste slot, hooguit net daarvoor, op Noord, lijkt me prima. Lijkt me niet perse een act die op Main Stage het best tot zijn recht komt.
AFAS was bij lange na niet gevuld (helaas overigens, want dat verdienen ze imo wel). Het podium was zelfs een heel stuk naar voren gehaald om het nog enigszins vol te doen lijken. Maar buiten dat, wel eens dat ik hen niet de main stage zie openen, daar zijn ze inmiddels toch wel te groot voor lijkt me.

Royal Blood zou inderdaad een hele mooie aanvulling zijn!
Catfish and the bottlemen en incubus zullen voor mij ook het affiche completer maken.

Qua Nederlandse act zou het ook wel erg leuk zijn als Chef 'special en De Staat aan zouden sluiten
Geen idee of dat ook mogelijk is..

oa Sinead O'Connor toegevoegd op TW (de Pinkpop-zondag).

zou een mooie zijn om weer terug te keren op Pinkpop, zaterdag bijvoorbeeld?

Ik denk dat die zaterdag eerder wat meer acts nodig heeft die mensen die twijfelen over een dagticket voor Malone over de streep trekt... :-P
Dat gaat ze met Sinead of Crowded House niet lukken denk ik.

Ik denk dat die zaterdag eerder wat meer acts nodig heeft die mensen die twijfelen over een dagticket voor Malone over de streep trekt…
1f61b.svg

Dat gaat ze met Sinead of Crowded House niet lukken denk ik.
Tenzij je alleen Nothing Compares 2 U wil horen...

Die losse manier van bekendmaken is ondertussen ook niet meer echt heel spannend op deze manier. Er zit geen enkele lijn in, we weten niet wanneer er nieuwe namen kunnen komen en er zijn amper tot geen geruchten. Het blijft helaas toch Pinkpop...

Inderdaad, ik ben geen marketingexpert, maar kennelijk zitten de besten daarvan ook niet bij Pinkpop..

Three more names complete the line-up for TW Classic 2020. SONS, Sinéad O'Connor and Kaiser Chiefs join the bill on Sunday 21 June..

Die losse manier van bekendmaken is ondertussen ook niet meer echt heel spannend op deze manier. Er zit geen enkele lijn in, we weten niet wanneer er nieuwe namen kunnen komen en er zijn amper tot geen geruchten. Het blijft helaas toch Pinkpop…
de spanning is wel er af idd, maar dat is meer omdat de grootste namen wel al zo goed als bekend zijn.

Geen lijn, tja, dan bedoel je waarschijnlijk dat je een vaste dag en een vast tijdstip wil voor de aankondigingen??? (dus zoals Werchter ??)
Dat ze het nu doen op deze wijze aanpakken, zoals het uitkomt aankondigen, zal misschien te maken hebben met afspraken achter de schermen.
Wanneer mag een act aankondigen, wanneer zit je je collega-festivals niet in de weg, niet te snel achter elkaar of niet te lange pauze (wat nu wel is imo).
Daarnaast, wat is de fun als we exact weten wanneer de aankondiging komt, die suprice-factor zit er nog wel in.

Dat er amper geruchten zijn, dat is wel weer een compliment voor Pinkpop. Dat betekend dus ook dat er weinig leaks zijn en het moeilijk te voorspellen is wat er te verwachten gaat zijn.

Dus, naar mijn idee, doen ze dat wel allemaal oke hoor... Al mag er langzaamaan wel wat nieuws komen!

Daarnaast, wat is de fun als we exact weten wanneer de aankondiging komt

Dan kun je erop gaan anticiperen en alvast een beetje raden. En dan hou je interesse rondom je festival in stand. Dat doet Werchter bv veel beter.

De Paradiso middag was niet echt meer van deze tijd, maar zoals anderen hier ook zeggen is in één keer je halve line-up droppen en vervolgens stilte houden ook niet je van het.

De hype rondom Pinkpop dit jaar is door de zwakke marketing compleet afwezig.

DennisvdBr wrote:
Out of the blue ff een stukje droomscenario er in gooien.
Als het aan mij ligt volgende worp met oa :
op zaterdag er bij, Placebo, Royal Blood, Bush, Dog Eat Dog
en
op zondag er bij Biffy Clyro, Incubus, Danko Jones, Racoon.

Ik vervang Racoon in deze wishlist door P.O.D.
LOL, best een nostalgie lijstje eigenlijk, welkom terug in 90’s
1f606.svg
Jammer Dog Eat Dog op zaterdag toegevoegd op Copenhell. Afgeschreven voor Pinkpop dus.

de spanning is wel er af idd, maar dat is meer omdat de grootste namen wel al zo goed als bekend zijn.

Echt?
Verwacht eigenlijk nog wel een Noordafsluiter voor vrijdag en zaterdag. En heel wat namen voor het hoofdpodium op zaterdag en zondag.

Volgende week lijkt me een mooie week voor wat aankondigingen, is dan drie weken na de bevestiging van Marshmellow. Vorige week waren de aankondigingen van NSJ, deze week die van Lowlands. En eind februari komt DTRH waarschijnlijk weer met een pakketje. Kan Pinkpop mooi tussen de andere festivals van Mojo door aankondigen.

Dat is toch geen naam die Pinkpop moet hebben?
waarom niet?
als er op Mainstage een frisse jonge singer-songriter of een saaie rapper staat kan je zo'n oude punkrockers makkelijk in Stage 4 kwijt.
Maar helaas, No Fronts dus...

Ik snap gewoon niet dat Dennis gewoon lekker jaarlijks naar Graspop gaat ;).

Of Rock Werchter.... lijkt allebei veel meer in zijn straatje te liggen als je zijn posts hier leest.

Users who are viewing this thread