Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
DennisvdBr wrote:

Timmetje wrote:
Voor de vroege planners:
Camping is dit jaar de donderdag vanaf 18 geopend.

Ticketmaster: Pinkpop 2020 (3-dagenkaart) incl. camping vanaf donderdag 18/6 18:00


en… er is donderdag ook al camping entertainment op Camping B

Vond de Silent Disco vorig jaar zeer geslaagd.

Veel te lange wachtrij. Er moet wel minstens één extra alternatief naast...
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
PJ wrote:
Een quote uit het AD vorig jaar:

Justin Timberlake promoot met het concert zijn nieuwe album Man of the Woods, dat uitkwam op 2 februari. De zangers laatste show op Nederlandse bodem was op 18 april 2014 in de Gelredome in Arnhem. Dat stadion is volgende maand weer het toneel van een van zijn concerten. Justin doet op 24 augustus nog een show in Arnhem en 25 augustus nog een in de Ziggo Dome. Ook deze optredens zijn nog niet uitverkocht.

Ook vreemd, als je dit zo leest vliegen de tickets niet over de toonbank……
https://www.ad.nl/show/opvallend-justin-timberlake-in-ziggo-dome-niet-uitverkocht~a4d1e40b/

Vandaar dat ik vorige week zei dat ik de boeking niet helemaal snap. Helemaal gezien hij geen nieuw album heeft. Dan wordt het de vierde keer deze tour terwijl hij de eerste drie concerten ook niet uitverkocht.

Dit zegt denk ik niet alles. Vond het vorig jaar behoorlijk ambitieus ingepland door zijn management/Mojo: twee keer Ziggo én Gelredome in één jaar. Dat is toch pakweg 64.000 man. Dan moet je van extreem goede huize komen om dat volledig uitverkocht te krijgen. Ik meende mij wel te herinneren dat er eerst één Ziggo concert gepland stond en vanwege succes een tweede is toegevoegd. Dus niet volledig uitverkocht zegt niet alles. Als er, bij wijze van spreken, nog maar 200 kaarten beschikbaar zijn dan heb je gewoon een volle bak, maar is het ook niet uitverkocht. Beetje met korrel zout nemen dus dat stukje van het AD.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Timmetje wrote:

PJ wrote:
Een quote uit het AD vorig jaar:
...
https://www.ad.nl/show/opvallend-justin-timberlake-in-ziggo-dome-niet-uitverkocht~a4d1e40b/


Vandaar dat ik vorige week zei dat ik de boeking niet helemaal snap. Helemaal gezien hij geen nieuw album heeft. Dan wordt het de vierde keer deze tour terwijl hij de eerste drie concerten ook niet uitverkocht.

Dit lijkt me eerder een gevalletje ‘roeien met de riemen die je hebt’. Zou Timberlake nu ook weer geen verschrikkelijke boeking vinden.
in een paar maanden tijd GelreDome en 2 keer Ziggo inplannen is ook niet echt slim, beetje ambiteuze keuze. Hadden ze misschien destijds ook meer van verwacht. Ik denk als het maar 1x GelreDome was, dat dat veel logischer was toen. Maar, niet gek dat je dan GelreDome en 2 keer Ziggo niet uitverkoopt imo.
Als hij in Nederland alleen Pinkpop doet, dan is de situatie qua verkoop weer totaal anders.
Geen hoogvlieger imo. Maar wel redelijke stadion Popact en voor Pinkpop eerste keer. Nieuwe films waar hij in zit zal ook wel positieve impact hebben op verkoop.
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Mocht Volbeat naar Pinkpop komen heb ik een gevoel dat het tijdens of na de Ziggo Dome show aan wordt gekondigd morgen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Mocht Volbeat naar Pinkpop komen heb ik een gevoel dat het tijdens of na de Ziggo Dome show aan wordt gekondigd morgen.
Dat is morgen?
Ja, dan is die aankondiging deze week wel. Lijkt me best een naam die je alvast "naast" Malone aangekondigd wil hebben voor de verkoop start?
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Jack wrote:
Mocht Volbeat naar Pinkpop komen heb ik een gevoel dat het tijdens of na de Ziggo Dome show aan wordt gekondigd morgen.

Dat is morgen?
Ja, dan is die aankondiging deze week wel. Lijkt me best een naam die je alvast “naast” Malone aangekondigd wil hebben voor de verkoop start?

Yes, ik bedoel inderdaad morgen! Tenzij ze het tijdens de show zeggen, wat wellicht een mogelijkheid is. Ik ben er zelf bij om te fotograferen dus zal op letten ;)
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.472
2.959
Zou het wel knap vinden als Pinkpop Volbeat kan boeken als headliner 3FM Stage. Voor mij persoonlijk helaas net de verkeerde rocknaam voor de felbegeerde plek tegenover Post Malone, maar ik vermoed dat heel veel ‘vaste’ Pinkpop-gangers erg blij zullen zijn.
.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Zou het wel knap vinden als Pinkpop Volbeat kan boeken als headliner 3FM Stage. Voor mij persoonlijk helaas net de verkeerde rocknaam voor de felbegeerde plek tegenover Post Malone, maar ik vermoed dat heel veel ‘vaste’ Pinkpop-gangers erg blij zullen zijn.
ik denk dat Volbeat op Pinkpop staat, ik vermoed zaterdag idd als afsluiter Noord.
TOP vrijdag afsluiter Noord, ben ik ook wel 99% zeker van.

dan begint vrijdag en zaterdag bovenin al goede vorm te krijgen, de zondag nog dan? Daar zal dan toch wel de Noord afsluiter bekend moeten worden deze week imo??
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.472
2.959
Gaat weer van alles mis hier in het Pinkpop-topic. Klikken op het knopje van ongelezen bericht verwijst naar de bovenkant van pagina 200 en berichten die ik plaats zijn wel te zien als laatst geplaatst door:, maar zijn niet in het topic zelf zichtbaar.
 

basgitaar

Campingartiest
14 jan 2019
71
0
Rockbeer wrote:
Zou het wel knap vinden als Pinkpop Volbeat kan boeken als headliner 3FM Stage. Voor mij persoonlijk helaas net de verkeerde rocknaam voor de felbegeerde plek tegenover Post Malone, maar ik vermoed dat heel veel ‘vaste’ Pinkpop-gangers erg blij zullen zijn.

ik denk dat Volbeat op Pinkpop staat, ik vermoed zaterdag idd als afsluiter Noord.
TOP vrijdag afsluiter Noord, ben ik ook wel 99% zeker van.

dan begint vrijdag en zaterdag bovenin al goede vorm te krijgen, de zondag nog dan? Daar zal dan toch wel de Noord afsluiter bekend moeten worden deze week imo??
Ik zou het een enorme knappe prestatie vinden als pinkpop TOP op een lagere plek dan headliner.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.323
5.809
Gaat weer van alles mis hier in het Pinkpop-topic. Klikken op het knopje van ongelezen bericht verwijst naar de bovenkant van pagina 200 en berichten die ik plaats zijn wel te zien als laatst geplaatst door:, maar zijn niet in het topic zelf zichtbaar.

Overal ja. Net een nieuwe thread gemaakt in het festileaks topic om deze langlopende bugs onder de aandacht te brengen. Ik moedig iedereen van harte aan daar melding in te maken!
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Gaat weer van alles mis hier in het Pinkpop-topic. Klikken op het knopje van ongelezen bericht verwijst naar de bovenkant van pagina 200 en berichten die ik plaats zijn wel te zien als laatst geplaatst door:, maar zijn niet in het topic zelf zichtbaar.

Hetzelfde hier, maar dan doorverwijzen naar de één op laatste bericht die ik had geschreven
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.710
1.872
De Griek vamorgen op het Pearl Jam forum.
we may have a couple of changes,and one country moved to another date...will see how it plays out..
if i have update,ill let u know.

Vervolgens de vraag of Berlijn nog steeds een concert heeft waarop hij bevestigend antwoord.
Daarna de vraag of Amsterdam nog steeds een concert heeft.
Totale stilte :roll:
Geen Ziggo maar PP dan toch? De tour zou volgens hem in eerste instantie aanvangen in Amsterdam.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.534
10.969
De Griek vamorgen op het Pearl Jam forum.
we may have a couple of changes,and one country moved to another date…will see how it plays out..
if i have update,ill let u know.

Vervolgens de vraag of Berlijn nog steeds een concert heeft waarop hij bevestigend antwoord.
Daarna de vraag of Amsterdam nog steeds een concert heeft.
Totale stilte
1f644.svg

Geen Ziggo maar PP dan toch? De tour zou volgens hem in eerste instantie aanvangen in Amsterdam.
Verdomme. Of hij heeft gewoon even de tijd nodig om te reageren. Toch...? :-|
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.097
322
De Griek vamorgen op het Pearl Jam forum.
we may have a couple of changes,and one country moved to another date…will see how it plays out..
if i have update,ill let u know.

Vervolgens de vraag of Berlijn nog steeds een concert heeft waarop hij bevestigend antwoord.
Daarna de vraag of Amsterdam nog steeds een concert heeft.
Totale stilte ?
Geen Ziggo maar PP dan toch? De tour zou volgens hem in eerste instantie aanvangen in Amsterdam.

Dit zijn wel heel veel aannames in 1 post.

Pearl Jam op Pinkpop 2020 lijkt toch vrij onwaarschijnlijk na de passage in 2018 en eerdere berichten omtrent de tour van Pearl Jam, plus de geruchten in de wandelgangen voor een andere headliner.

En de reminder dat er ook andere opties zijn dan Pinkpop, zou dus ook Stadspark Live op 20 juni kunnen zijn. Wordt georganiseerd door Mojo en past wel in de ontwikkeling dat eigen evenementen van Mojo al jaren een hogere prioriteit lijken te krijgen dan de boekingen voor Pinkpop.
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Misschien door het gemis van de 'headliner' op zaterdag dat ze niet meer ziggo doen maar toch pinkpop. Wordt wel duur grapje voor pinkpop dan pearl jam + post malone.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.710
1.872
PJ wrote:
De Griek vamorgen op het Pearl Jam forum.
we may have a couple of changes,and one country moved to another date…will see how it plays out..
if i have update,ill let u know.

Vervolgens de vraag of Berlijn nog steeds een concert heeft waarop hij bevestigend antwoord.
Daarna de vraag of Amsterdam nog steeds een concert heeft.
Totale stilte
1f644.svg

Geen Ziggo maar PP dan toch? De tour zou volgens hem in eerste instantie aanvangen in Amsterdam.

Verdomme. Of hij heeft gewoon even de tijd nodig om te reageren. Toch…?
1f610.svg

Haha dat kan ook........
Maar hij negeert de vraag over Amsterdam en geeft wel antwoordt op latere vragen.....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
En de reminder dat er ook andere opties zijn dan Pinkpop, zou dus ook Stadspark Live op 20 juni kunnen zijn. Wordt georganiseerd door Mojo en past wel in de ontwikkeling dat eigen evenementen van Mojo al jaren een hogere prioriteit lijken te krijgen dan de boekingen voor Pinkpop.
daar past Foo Fighters ook wel...

ik denk dat PJ "gewoon" Ziggo gaat worden, Pearl Jam een beetje kennende, zal dat eerste week december bekend moeten zijn. 2018 tour werd 1 december 2017 aangekondigd
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.710
1.872
@Dennis was dit al bekend? Van efestivals.

I heard over the weekend that Neil Young pulled out of his EU tour next summer, it was pretty much a done deal, but he decided not to play Europe next summer after all. He was supposed to headline Werchter Classics. 

Niet de hele discussie weer opstarten maar blijkbaar gaat hij dus niet touren...

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
dennis was dit al bekend? Van efestivals.

I heard over the weekend that Neil Young pulled out of his EU tour next summer, it was pretty much a done deal, but he decided not to play Europe next summer after all. He was supposed to headline Werchter Classics.

Niet de hele discussie weer opstarten maar blijkbaar gaat hij dus niet touren…
had het gelezen...

toh wel jammer... hoe we Coldplay en Neil Young misgrijpen in 2020 ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken