Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
En Pearl Jam
1f609.svg
geen idee of ze serieuze optie zijn geweest?

maar, wel opvallend dat TW nog geen nieuws gebracht heeft. Dat blijkbaar daar Young en ook Coldplay serieuze kandidaat zijn geweest om te headlinen?
dan te bedenken dat Pinkpop vaak een headliner deelt met Boutique of TW??

Maar kreeg al een vermoeden, Young gaf laatst zelf in een interview aan dat wanneer Bruce tourt met E-street dat hij zelf dan niet op tour gaat met CrazyHorse. Misschien overwoog hij met diverse gastartiesten, maar dat is dus ook van de baan blijkbaar. Jammer...
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.639
3.282
toh wel jammer… hoe we Coldplay en Neil Young misgrijpen in 2020

Had nochtans een tijdje terug ook gelezen dat TW Classic een grote naam / headliner (weet niet meer exact wat er stond) zou delen met Bospop.
1 +1 = 2 in dit geval. Had dan sowieso een njet geweest voor PP.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Had nochtans een tijdje terug ook gelezen dat TW Classic een grote naam / headliner (weet niet meer exact wat er stond) zou delen met Bospop.
1 +1 = 2 in dit geval. Had dan sowieso een njet geweest voor PP.
dat zou zijn geweest Mad Cool/TW/Bospop... Maar ik heb geen idee of dat specifiek een headliner betreft of over een sub gaat?
Kan ook over Pixies gaan?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.164
Neil Young was geen headliner op Pinkpop geweest iig....

Vraag me af hoe als alles wel was doorgegaan met Coldplay het rijtje eruit had gezien. Ergens ook jammer dat Clapton Ziggo doet ipv PP.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.506
Neil Young was geen headliner op Pinkpop geweest iig….

Vraag me af hoe als alles wel was doorgegaan met Coldplay het rijtje eruit had gezien. Ergens ook jammer dat Clapton Ziggo doet ipv PP.

Wat denk jij, Dennis? Neil Young een optie voor 2021?
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Er woorden hier weer veel te grote verwachtingen geschept... volbeat en top als afsluiter tweede podium gaat niet gebeuren. Die show van top past echt niet op dat podium. Hou er nu eens mee op, dit soort dingen gaan niet gebeuren! Top staat overal als headliner, overal! Post malone en pearl Jam op 1 dag gaat natuurlijk ook nooit gebeuren. Hou het gewoon een beetje reeel.
 

basgitaar

Campingartiest
14 jan 2019
71
0
Misschien door het gemis van de ‘headliner’ op zaterdag dat ze niet meer ziggo doen maar toch pinkpop. Wordt wel duur grapje voor pinkpop dan pearl jam + post malone.
Ik zag laatst het kosten plaatje van Post Malone en het viel me enorm mee met hoeveel geld er een festival voor neer moet leggen. Er zijn een hoop hiphop acts die een hoger prijskaartje hebben. Dit betekend zeker niet dat Pearl Jam komt, maar een goede dagprogrammering moet er wel uit te halen zijn.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.506
Ian Brown eind mei op een festival in de UK. Dat lijkt me nou een hele mooie toevoeging. Vrees alleen dat hij niet heel veel gigs doet.
 

ppganger

Playlistbediener
29 mrt 2018
32
0
The last internationale ook op download UK misschien een kanshebber als dagopvulling ? Eerdere shows op PP waren wel goed
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.680
7.443
Neil Young was geen headliner op Pinkpop geweest iig….

Vraag me af hoe als alles wel was doorgegaan met Coldplay het rijtje eruit had gezien. Ergens ook jammer dat Clapton Ziggo doet ipv PP.

is Coldplay nou eigenlijk ooit echt in gesprek geweest met Pinkpop, of wordt dat hier gewoon alleen maar zo gezegd?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Er woorden hier weer veel te grote verwachtingen geschept… volbeat en top als afsluiter tweede podium gaat niet gebeuren. Die show van top past echt niet op dat podium. Hou er nu eens mee op, dit soort dingen gaan niet gebeuren! Top staat overal als headliner, overal!
...
"gaat niet gebeuren" is imo een slecht argument ;)

wacht maar af!!
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Er woorden hier weer veel te grote verwachtingen geschept… volbeat en top als afsluiter tweede podium gaat niet gebeuren.

SOAD is een goed voorbeeld. Die sloten noord af en stonden overal op andere festivals als headliner.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.164
roluf wrote:
Er woorden hier weer veel te grote verwachtingen geschept… volbeat en top als afsluiter tweede podium gaat niet gebeuren. Die show van top past echt niet op dat podium. Hou er nu eens mee op, dit soort dingen gaan niet gebeuren! Top staat overal als headliner, overal!



“gaat niet gebeuren” is imo een slecht argument
1f609.svg


wacht maar af!!

Vooralsnog zijn alle dingen die sowieso zouden gebeuren niet gebeurt....

Aan de andere kant stond George Ezra dit jaar op Pinkpop lager in de programmering dan op alle andere festivals waar hij speelde.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
is Coldplay nou eigenlijk ooit echt in gesprek geweest met Pinkpop, of wordt dat hier gewoon alleen maar zo gezegd?[/quote]

Onder andere Ken op efestivals hintte wel degelijk naar Coldplay op PP. Daar heeft echt wel wat gespeeld. Later kwam hij met de melding dat Coldplay en festivals een verhaal apart is. Niet ieder festival is happig om ze te boeken. Dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ze veel geld kosten en een groot deel van de kaarten de deur uit gaan enkel vanwege het feit dat Coldplay op je festival staat. Ik voorzie in de toekomst dan ook dat Coldplay niet veel festivals meer zal doen, hoofdzakelijk eigen shows.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.518
3.018
Coldplay gaat ooit ook wel weer aan populariteit inleveren. Het valt nu al te merken aan de noteringen in de Q-Music top 1000, van oudsher toch wel het Coldplay-kindje.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken