Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

ik verwacht het wel, als Jan zegt dat Mojo hem er toe overgehaald heeft, dan geloof ik dat wel.
Past ook geheel als je andere festivals vergelijkt, Boutique heeft het gedaan, Graspop heeft ook bij de eerste naam al de voorverkoop bekend gemaakt. Rock Werchter en TWC zullen ook wel met de eerste naam de voorverkoop aankondigen. Het is niet ongewoon tegenwoordig en het zou ook niet meer slim zijn om vast te houden aan een perspresentatie en daarna pas een voorverkoop.
Dat er nu nog niets bekend is, dat is allemaal omdat bij de eerste naam pas ‘echt’ nieuws kan komen. Dat, verwacht ik, niet lang meer zal duren…

Bospop heeft al aangekondigd dat de kaartverkoop op 14 december zal starten en dat ze in de week ervoor de eerste namen bekend maken.
Niet dat het concurrentie is voor PP maar ze gaan niet in elkaars vaarwater zitten mbt vrijgeven van namen en start kaartverkoop. Tenminste dat denk ik zelf.
Met andere woorden, PP zit daarvoor. Ik denk namelijk niet dat ze beiden in dezelfde week met nieuws komen omtrent namen en kaartverkoop.
Kan inderdaad niet lang meer duren voor we iets horen. Binnen 2 weken denk ik.

Werchter komt deze maand met de eerste namen en zal de komende weken starten met de ticketverkoop (1e weekend december?). Dus sowieso dat Pinkpop binnenkort ook de eerste namen dropt. Het starten van de ticketverkoop van Pinkpop zou nog prima kunnen, maar zou mij niks verbazen als er eerst de traditionele persconferentie in het nieuwe jaar komt.

Ik zag dat Post Malone inderdaad in de periode rond pinkpop weer naar Europa komt, hij staat 25 juni in Denemarken. Weet niet of hij helemaal bij pinkpop past, maar is zeker een hele grote hiphop/pop(?) naam op het moment, misschien wel een van de grootsten.

Ik begrijp @dennisvdbr volledig in zijn redenering dat Iron Maiden met deze tour perfect zou passen én werken op Pinkpop. Maar: wat ik denk ik nog niet heb zien terugkomen hier: als je het tourschema bekijkt, zie je dat de festivals die ze aandoen, allemaal ‘nichefestivals’ zijn. Ze hebben in het verleden al wel eens op een Rock Werchter gestaan, maar nu zie je dat ze zelf ‘mainstream-festivals’ vermijden. De band wil dit gewoon niet (meer).

Mocht RHCP er staan dan ga k zowaar met Dennis mee dan liever iron maiden een keer dat podium geven..
Vergane glorie was misschien wat overdreven, maar verfrissend is het zeker niet.
Ik luister nog regelmatig naar hun muziek, en kijk optredens nog vaak terug op YouTube.
Ik bekijk het gewoon vanuit een vernieuwend oogpunt voor pinkpop en daar vind ik RCHP niet meer tussen passen, zeker niet als ik zie wat er allemaal tourt.!
Kan me ook niet voorstellen dat RHCP keuze 1 was voor pinkpop.!
Mochten ze er staan.!

Even los van de discussie of The Who wel of niet op PP zou staan. Nu las ik in een artikel over hen mbt hun tour in Amerika volgend jaar dat ze op het podium staan met een orkest. Lijkt me nou niet echt geschikt om daarmee ook op festivals te gaan staan. Dan verwacht ik voor hen eerder een eigen tour in Arena's door Europa.......

Even los van de discussie of The Who wel of niet op PP zou staan. Nu las ik in een artikel over hen mbt hun tour in Amerika volgend jaar dat ze op het podium staan met een orkest. Lijkt me nou niet echt geschikt om daarmee ook op festivals te gaan staan. Dan verwacht ik voor hen eerder een eigen tour in Arena’s door Europa…….
Zijn toch wel meerdere bands die festivals aandoen met een orkest? Eerste die in me opkomt, is Sabaton (dus wel het hardere genre). Als het past, dan is het natuurlijk een prima toevoeging aan het optreden.

van mij hoeft de who niet op Pinkpop te staan, maar dat orkest zou geen probleem moeten zijn toch. er zijn meerdere acts geweest op Pinkpop.
de acts die me zo even binnen schieten zijn Kyteman met z'n hip hop Orchestra en de band Moke met het metropool orkest.

The Who, zou wel een verrassing zijn.
Maar geloof inmiddels niet meer in komst van The Who of Neil Young in 2020.
Ik verwacht (naast Coldplay en RHCP) nog wel een classic rock act hoor.
Makkelijk is om RATM reünie te noemen.
Maar ik zou het veel gewaardeerd vinden als het lukt om een act te halen als headliner die nog nooit op Pinkpop stond, wat Mojo normaal gezien ook lukt.
imo een must zelfs!

Daar heb ik wel iets op het oog... Maar, het is een lange weg naar de top als je rock en roll wilt!

Maar ik zou het veel gewaardeerd vinden als het lukt om een act te halen als headliner die nog nooit op Pinkpop stond, wat Mojo normaal gezien ook lukt.
imo een must zelfs!

Daar heb ik wel iets op het oog… Maar, het is een lange weg naar de top als je rock en roll wilt!

Ook al is dat een snelweg naar de hel

imo een must zelfs!

Daar heb ik wel iets op het oog… Maar, het is een lange weg naar de top als je rock en roll wilt!

Geen rock maar heeft er nooit gestaan::: Eminem! ;)

Rock en pop is met RHCP en Coldplay dan goed vertegenwoordigd.

Dan idd maar Eminem of Post Malone als headliner drie!!!!

Rock en pop is met RHCP en Coldplay dan goed vertegenwoordigd.

Dan idd maar Eminem of Post Malone als headliner drie!!!!

Laten we het hopen heb dan zelf nog liever Kendrick dan Post maar die zie k minder snel er staan. Hoe dan ook die drie namen ga ik voor 3 dagen naar heaven hahaha

imo een must zelfs!

Ik help het je hopen hoor, maar ik acht de kans klein dat deze band op Pinkpop staat. Waarom? Omdat Pinkpop mij een enorm koersvaste organisatie lijkt en daarom ook een headliner zal boeken die een grote aansluiting heeft bij de jeugd. Wees niet verbaasd als ineens de naam van Miley Cyrus (of een andere willekeurige act die populair is onder de jeugd) uit de hoge hoed komt van Mojo/Jan. Ervan uitgaande dat de Peppers en Coldplay op Pinkpop staan......

DennisvdBr wrote:
imo een must zelfs!

Ik help het je hopen hoor, maar ik acht de kans klein dat deze band op Pinkpop staat. Waarom? Omdat Pinkpop mij een enorm koersvaste organisatie lijkt en daarom ook een headliner zal boeken die een grote aansluiting heeft bij de jeugd. Wees niet verbaasd als ineens de naam van Miley Cyrus (of een andere willekeurige act die populair is onder de jeugd) uit de hoge hoed komt van Mojo/Jan. Ervan uitgaande dat de Peppers en Coldplay op Pinkpop staan……

Miley Cyrus of Beyonce inderdaad. Alleen heb ik van beiden totaal geen idee of die echt op tour gaan door Europa.
Nu moet ik wel zeggen dat indien Coldplay er staat ik de kans veel minder groot acht. Dan heb je al een pop headliner van heb ik jou daar. Tel daar RHCP bij op. Ik verwacht dan zo snel niet meer een Cyrus of Beyonce. Eerder een GnR...

Users who are viewing this thread