Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Bruce of Guns ’n Roses zijn toch ook gewoon vrij exclusieve, bijzondere en dure namen?

Duur zal best wel ja, maar allebei toch minder speciaal en groots dan bijvoorbeeld AC/DC of McCartney. GnR stonden de afgelopen jaren al vaak in Nijmegen en bovendien stond Slash er de afgelopen jaren ook al twee keer. En Bruce vind ik gewoon een logische naam voor Pinkpop, niet iets waar veel mensen van op zullen kijken.

Ik las op Efestivals dat Pearl Jam nu langzaam een steeds dikker gerucht voor Pinkpop wordt.
Dan is 21 Pilots – RHCP – Pearl Jam ook nog een mogelijkheid, met Coldplay dan in het Goffertpark.

PJ Al weer? Bah. Dat zou ik echt wel kut vinden.

Ik las op Efestivals dat Pearl Jam nu langzaam een steeds dikker gerucht voor Pinkpop wordt.
Dan is 21 Pilots – RHCP – Pearl Jam ook nog een mogelijkheid, met Coldplay dan in het Goffertpark.

PJ Al weer? Bah. Dat zou ik echt wel kut vinden.
Dat komt gewoon van het pearl jam forum. De kans is aanwezig omdat ze weer hun tour aanvangen in de Ziggo net voor PP net als 2 jaar geleden. Enkele plaatsen zijn wel bevestigd door de Griek waaronder Werchter. PP reageert hij niet op. Ik denk zelf dat ze niet op PP staan. Die doen 2 keer Ziggo.

Dat komt gewoon van het pearl jam forum. De kans is aanwezig omdat ze weer hun tour aanvangen in de Ziggo net voor PP net als 2 jaar geleden. Enkele plaatsen zijn wel bevestigd door de Griek waaronder Werchter. PP reageert hij niet op. Ik denk zelf dat ze niet op PP staan. Die doen 2 keer Ziggo.

ook qua het speciale zou ik dat ook niet willen. Lekker 2 x Ziggo en een bbq bij Werchter.

ook qua het speciale zou ik dat ook niet willen. Lekker 2 x Ziggo en een bbq bij Werchter.
Word wel keuzes maken aangezien ik ook naar Clapton ga en het ook nog PP is dat weekend.....

En ik denk dat pinkpop en glastonbury daar zeker bij zitten.

Pinkpop zeker wel, maar Glasto zie ik ze niet nog eens doen. Stonden er niet zo heel lang geleden nog.

rhcp wrote:

Pinkpop zeker wel, maar Glasto zie ik ze niet nog eens doen. Stonden er niet zo heel lang geleden nog.

Glastonbury schijnt inderdaad twee headliners te hebben die er niet eerder stonden en waarschijnlijk is Paul McCartney de andere.
Zie Coldplay daar inderdaad niet zo snel (weer) staan.

mattman wrote:

rhcp wrote:

Glastonbury schijnt inderdaad twee headliners te hebben die er niet eerder stonden en waarschijnlijk is Paul McCartney de andere.

Voor Glasto zijn Kendrick - McCartney - Taylor Swift de sterkste geruchten. Maar goed, da's voor een ander topic.

Oasiss wrote:

mattman wrote:

rhcp wrote:

Voor Glasto zijn Kendrick – McCartney – Taylor Swift de sterkste geruchten. Maar goed, da’s voor een ander topic.

True, door erover te praten, word ik ook alleen maar beroerder dat ik naast tickets heb gegrepen.

Overigens, denk ik dat Paul McCartney best wel een optie voor Goffertpark zou zijn. Iets zegt mij dat Pinkpop hem niet weer gaat boeken. Ook gelet op het forse prijskaartje.

Zelf zie ik hem ook liever bij een eigen show dan op een festival, maar dat ter zijde.

Overigens, denk ik dat Paul McCartney best wel een optie voor Goffertpark zou zijn. Iets zegt mij dat Pinkpop hem niet weer gaat boeken. Ook gelet op het forse prijskaartje.

Zelf zie ik hem ook liever bij een eigen show dan op een festival, maar dat ter zijde.
Vond het een erg slappe show vorige keer helaas. Nu ben ik al geen Beatles fan, dus dat helpt ook niet. Maar stond open om me toch te laten overtuigen, niet gelukt helaas.

bcmrmaybe wrote:

Word wel keuzes maken aangezien ik ook naar Clapton ga en het ook nog PP is dat weekend…..
Ik heb er nog meer. Clapton, Pearl Jam, Pinkpop en Graspop. Lekker, man. Ga waarschijnlijk de vrijdag van Graspop meepakken en de zaterdag van Pinkpop. Hopelijk speelt RHCP dan en dan ook nog hopen dat Pearl Jam aan het begin van de week in Amsterdam speelt.

Oasiss wrote:

Vond het een erg slappe show vorige keer helaas. Nu ben ik al geen Beatles fan, dus dat helpt ook niet. Maar stond open om me toch te laten overtuigen, niet gelukt helaas.

Snap het wel, zelf ben ik groot Beatlesfan, en de nummers klinken natuurlijk anders dan toen ze 50 jaar geleden uitkwamen (het helpt wel dat hij een steengoede band om zich heen heeft). Op Pinkpop speelde hij toevallig een nummer van the Quarrymen, zijn middelbare school bandje. Dat liedje zal inmiddels al rond de 60 jaar oud zijn.

Ik ben verre van objectief wat hem betreft, maar vond zijn laatste Ziggoshow ook beter dan die op Pinkpop.

Ik geloof niet dat de vvk nog gaat starten dit jaar. Dan was het allang bekend gemaakt lijkt me. Met de feestdagen op komst sowieso geen slimme zet denk ik. Het gaat weer lekker ouderwets enkele dagen na de perspresentatie in Paradiso van start, zo eind februari/begin maart.

We hebben het nagenoeg alleen maar over de headliners, maar wat ik hoop is dat Mojo weer eens wat leukere onbekende pareltjes onderaan gaat zetten, voor stage 4. Lekker weer eens wat nieuwe bandjes ontdekken, dat mist de afgelopen jaren wel.
Black Math zou ik wel een interessante naam vinden voor Stage 4 of Brighlands.

Ik begrijp @DennisvdBr volledig in zijn redenering dat Iron Maiden met deze tour perfect zou passen én werken op Pinkpop. Maar: wat ik denk ik nog niet heb zien terugkomen hier: als je het tourschema bekijkt, zie je dat de festivals die ze aandoen, allemaal 'nichefestivals' zijn. Ze hebben in het verleden al wel eens op een Rock Werchter gestaan, maar nu zie je dat ze zelf 'mainstream-festivals' vermijden. De band wil dit gewoon niet (meer).

Ik wil best wat namen voor Stage 4/Brightlands (en in sommige gevallen Garden of Love) opgooien. Weet niet hoe het zit met eventuele tourschema's, maar gewoon wat artiesten die ik graag zou willen zien:
- Reef
- Broken Witt Rebels
- The Temperance Movement
- Matt Andersen
- Flying Colors
- Monster Truck
- Kris Barras Band
- The Teskey Brothers
- Rival Sons
- Jared James Nichols
- Slow Season
- Brother Hawk
- The Marcus King Band (gemist optreden inhalen)
- My Baby
- In Extremo

Ik begrijp @dennisvdbr volledig in zijn redenering dat Iron Maiden met deze tour perfect zou passen én werken op Pinkpop. Maar: wat ik denk ik nog niet heb zien terugkomen hier: als je het tourschema bekijkt, zie je dat de festivals die ze aandoen, allemaal ‘nichefestivals’ zijn. Ze hebben in het verleden al wel eens op een Rock Werchter gestaan, maar nu zie je dat ze zelf ‘mainstream-festivals’ vermijden. De band wil dit gewoon niet (meer).

Klopt volledig. Ik zag ze in 2011 nog op Werchter, maar die stonden daar totaal niet op hun plaats en je merkte dat ook aan het publiek. Zo'n band weet dit natuurlijk ook. En aangezien ze tegenwoordig enkel nog voor hun plezier spelen (ze vragen niet veel geld want voor dit en de naambekendheid hoeven ze het niet meer te doen) staan ze blijkbaar liever op festivals als Graspop, Wacken of,Hellfest.

Ik geloof niet dat de vvk nog gaat starten dit jaar. Dan was het allang bekend gemaakt lijkt me. Met de feestdagen op komst sowieso geen slimme zet denk ik. Het gaat weer lekker ouderwets enkele dagen na de perspresentatie in Paradiso van start, zo eind februari/begin maart.

Meeste festivals kondigen pas details over de voorverkoop na het lossen van de eerste naam/namen. Lijkt me logisch dat er nog niets geweten is als ze wachten om die eerste naam te lossen.

En waarom zouden die feestdagen geen slimme zet zijn? Voorverkoop eind november/begin december starten maakt net dat die tickets een interessant Kerstcadeau vormen. Het heeft RW/Graspop nooit tegengehouden om in die periode de verkoop aan te vangen.

ik verwacht het wel, als Jan zegt dat Mojo hem er toe overgehaald heeft, dan geloof ik dat wel.
Past ook geheel als je andere festivals vergelijkt, Boutique heeft het gedaan, Graspop heeft ook bij de eerste naam al de voorverkoop bekend gemaakt. Rock Werchter en TWC zullen ook wel met de eerste naam de voorverkoop aankondigen. Het is niet ongewoon tegenwoordig en het zou ook niet meer slim zijn om vast te houden aan een perspresentatie en daarna pas een voorverkoop.
Dat er nu nog niets bekend is, dat is allemaal omdat bij de eerste naam pas 'echt' nieuws kan komen. Dat, verwacht ik, niet lang meer zal duren...

Ik hoor heel veel dezelfde namen. Heeft een van jan's boekers afgelopen jaar nog in een interview aangegeven dat we vaker rekening kunnen gaan houden met headliners zoals post malone. Post malone lijkt mij een reële optie gezien zijn nieuwe album. hij is op dit moment een van de grootste acts in de hiphop wereld.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread