Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
PJ wrote:
2 jaar geleden hadden ze FF PJ en Bruno Mars. Zou dat veel goedkoper zijn dan?

Ik weet het uiteraard niet zeker, maar ik denk wel dat die goedkoper zijn. Zeker de eerste twee. Coldplay en Guns N Roses kostten circa 100 euro op locaties als Goffert, waar 50-60 duizend mensen op af komen. Nu weet ik niet of dat door te vertalen valt naar een prijs voor een festivaloptreden, maar ik vermoed van wel.

Maar kan zomaar dat ik er helemaal naast zit.

In 2016 stonden Rammstein, de Peppers en Sir Macca er. Dus qua budget is er best wat mogelijk. Maar GNR en Coldplay zullen vast niet goedkoop zijn.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.285
Pinkpop kan toch alles boeken wat betreft headliners? Ze hebben de Stones ook gehad, die waren ook duur. Edit Samen met Metallica en Arctic Monkeys. Ik denk dat Arctic Monkeys dan enigzins goedkoop zal zijn maar Metallica doet niet onder voor Coldplay denk ik?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Mijn grootste probleem is dat GnR de meest overpriced headliner allertijden zou zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Pinkpop kan toch alles boeken wat betreft headliners? Ze hebben de Stones ook gehad, die waren ook duur. Edit Samen met Metallica en Arctic Monkeys. Ik denk dat Arctic Monkeys dan enigzins goedkoop zal zijn maar Metallica doet niet onder voor Coldplay denk ik?

Ik denk dat 2014 absoluut geen graadmeter meer is, budget gewijs. Gaf Smeets ook aan.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Smeets had dit jaar ook graag Metallica op Pinkpop geplaatst zien worden door Mojo. Die verkochten rond Pinkpop de Arena uit, dat zijn 50.000 kaartjes vanaf 88 euro (> 4.4 miljoen aan kaartverkoop).

Lijkt me dan sterk dat ze dan voor minder dan pakweg 3 - 3.5 miljoen op een festival komen spelen. De prijzen voor de meeste grote acts lopen de laatste jaren sterk op, dat zie je ook aan de prijzen voor zaalconcerten.

Als je dan als Pinkpop met een budget voor acts van ongeveer 9 a 10 miljoen werkt is niet alles wat enkele jaren geleden misschien nog wel kon meer mogelijk.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.285
Ja, goed punt en ik denk dat je gelijk hebt.

Zou betekenen dat ze misschien 1 grote naam kunnen boeken, en daarnaast eventueel 2 iets kleinere; Twenty one Pilots formaat.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ja, goed punt en ik denk dat je gelijk hebt.

Zou betekenen dat ze misschien 1 grote naam kunnen boeken, en daarnaast eventueel 2 iets kleinere; Twenty one Pilots formaat.

Dat denk ik dus ook. Er zijn gewoon bands die een derde (of meer) van het totale artiestenbudget van Pinkpop zullen opslurpen. Coldplay em Guns 'n' Roses zitten daar ongetwijfeld bij.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
mdekens wrote:
Ja, goed punt en ik denk dat je gelijk hebt.

Zou betekenen dat ze misschien 1 grote naam kunnen boeken, en daarnaast eventueel 2 iets kleinere; Twenty one Pilots formaat.

Dat denk ik dus ook. Er zijn gewoon bands die een derde (of meer) van het totale artiestenbudget van Pinkpop zullen opslurpen. Coldplay em Guns ‘n’ Roses zitten daar ongetwijfeld bij.

Dan zou Coldplay - 21 Pilots - Volbeat oid best nog weleens plausibel kunnen zijn.

Liever Coldplay dan Guns N Roses dan. Die laatste kunnen Fleetwood Mac mbt slechte livezang nog gaan overtreffen. GNR anno 2020 kan echt niet meer.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Raskolnikov wrote:

PJ wrote:
2 jaar geleden hadden ze FF PJ en Bruno Mars. Zou dat veel goedkoper zijn dan?


Ik weet het uiteraard niet zeker, maar ik denk wel dat die goedkoper zijn. Zeker de eerste twee. Coldplay en Guns N Roses kostten circa 100 euro op locaties als Goffert, waar 50-60 duizend mensen op af komen. Nu weet ik niet of dat door te vertalen valt naar een prijs voor een festivaloptreden, maar ik vermoed van wel.

Maar kan zomaar dat ik er helemaal naast zit.

In 2016 stonden Rammstein, de Peppers en Sir Macca er. Dus qua budget is er best wat mogelijk. Maar GNR en Coldplay zullen vast niet goedkoop zijn.
Metallica met Stones in 1 weekend, ook niet goedkoop.

GnR en Coldplay zal qua gage niet het probleem zijn.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Metallica met Stones in 1 weekend, ook niet goedkoop.

Zeker niet hoor. Maar ik heb de indruk dat de gages de afgelopen drie jaar explosief over de kop gaan. Mattman zei al dat je de gages van 2014 met nu niet meer moet vergelijken, dat geldt misschien ook al voor 2016. In het Bieberjaar mopperde JAn Smeets al over de extreem toegenomen vraagprijzen.

Een paar jaar geleden was 100 euro voor een optreden nog uitzondering, nu lijkt het wel schering en inslag.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Als NOS Alive erin zou slagen om én Taylor Swift én Coldplay te boeken, dan zal Pinkpop ook wel beter kunnen dan headliners van het kaliber 21 Pilots/Volbeat.

Coldplay - RHCP - Imagine Dragons

Zoiets? Met dan nog ergens Volbeat of SOAD als headliner tweede podium.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Een paar jaar geleden was 100 euro voor een optreden nog uitzondering, nu lijkt het wel schering en inslag.

Als mensen het blijven betalen......Het moet wel iets speciaals zijn als ik dat wil betalen.....
Ik heb inmiddels bijna alles wel gezien wat ik ooit wilde zien dus het moet echt wel de moeite waard zijn voor me.

Maar ik snap dat dat niet voor iedereen geldt.
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Smeets had dit jaar ook graag Metallica op Pinkpop geplaatst zien worden door Mojo. Die verkochten rond Pinkpop de Arena uit, dat zijn 50.000 kaartjes vanaf 88 euro (> 4.4 miljoen aan kaartverkoop).

Lijkt me dan sterk dat ze dan voor minder dan pakweg 3 – 3.5 miljoen op een festival komen spelen. De prijzen voor de meeste grote acts lopen de laatste jaren sterk op, dat zie je ook aan de prijzen voor zaalconcerten.

Als je dan als Pinkpop met een budget voor acts van ongeveer 9 a 10 miljoen werkt is niet alles wat enkele jaren geleden misschien nog wel kon meer mogelijk.

DennisvdBr wrote:
Metallica met Stones in 1 weekend, ook niet goedkoop.

Zeker niet hoor. Maar ik heb de indruk dat de gages de afgelopen drie jaar explosief over de kop gaan. Mattman zei al dat je de gages van 2014 met nu niet meer moet vergelijken, dat geldt misschien ook al voor 2016. In het Bieberjaar mopperde JAn Smeets al over de extreem toegenomen vraagprijzen.

Een paar jaar geleden was 100 euro voor een optreden nog uitzondering, nu lijkt het wel schering en inslag.

Klopt allemaal wel grotendeels, maar vergeet ook vooral niet dat tevens de ticketprijzen sinds 2014 met 55 euro zijn gestegen (175 ->230). Er is echt nog wel wat mogelijk qua grote headliners.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Klopt allemaal wel grotendeels, maar vergeet ook vooral niet dat tevens de ticketprijzen sinds 2014 met 55 euro zijn gestegen (175 ->230). Er is echt nog wel wat mogelijk qua grote headliners.

Oh daar twijfel ik ook niet aan hoor. Maar twee extreem dure headliners is misschien wat veel van het goede, dat bedoelde ik te zeggen.

En overigens: de inkomsten per ticket zijn dan wel gestegen, maar de afgelopen twee jaren waren bij lange na niet uitverkocht. Dus dat is misschien wel tegen elkaar weg te strepen. Als je 5 tot 10 duizend tickets minder verkoopt...
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
290
168
Liever Coldplay dan Guns N Roses dan. Die laatste kunnen Fleetwood Mac mbt slechte livezang nog gaan overtreffen. GNR anno 2020 kan echt niet meer.

Ik vond GnR op Graspop 2018 nochtans nog steeds érg goed hoor. De meningen zullen daarover misschien verschillen, maar wat mij betreft moet Axl Rose qua stem echt niet onderdoen voor andere zangers 'op leeftijd'. Uiteraard klink je op je 50/60/70 niet meer exact hetzelfde als op je 20/30, maar waarom Axl Rose daarop wel afgerekend zou worden en andere zangers niet is me een raadsel. Wat mij betreft benadert hij live nog verdomd goed het origineel van de jaren '80/'90.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Timmetje wrote:
Liever Coldplay dan Guns N Roses dan. Die laatste kunnen Fleetwood Mac mbt slechte livezang nog gaan overtreffen. GNR anno 2020 kan echt niet meer.

Ik vond GnR op Graspop 2018 nochtans nog steeds érg goed hoor. De meningen zullen daarover misschien verschillen, maar wat mij betreft moet Axl Rose qua stem echt niet onderdoen voor andere zangers ‘op leeftijd’. Uiteraard klink je op je 50/60/70 niet meer exact hetzelfde als op je 20/30, maar waarom Axl Rose daarop wel afgerekend zou worden en andere zangers niet is me een raadsel. Wat mij betreft benadert hij live nog verdomd goed het origineel van de jaren ’80/’90.

Ik heb hem zelf niet live gezien, dus eigenlijk heb jij per definitie meer recht van spreken, maar je bent wel zo ongeveer de enige waarvan ik dit hoor/lees.
Ik heb beelden gezien waarin hij de eerste ronde van Idols niet mee had overleefd.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
En ik heb hem live gezien in het Goffert een paar jaar terug en dat was ook echt niet om aan te horen.

OOR was er toen ook bij:
https://oor.nl/concerten/guns-n-roses-gered-angus-young/

In ruil voor een kaartje krijg je heel veel jeugdsentiment, maar ook een meerdere keren ontzettend vals zingende Axl Rose. Daarnaast lijkt hij zeker in het begin van het concert slecht mee te kunnen met het tempo van de andere bandleden, hij blijft geregeld een beetje achter. Of het lukt hem niet of hij hoort ze slecht. Het wilde sprinten over het podium is ook voorbij, lichamelijk is hij een slow motion variant van de oude Axl. Eentje die ook ieder moment aangrijpt om van het podium te verdwijnen. We moeten blij zijn, het was ooit slechter, hoor je om je heen. Is dat echt een reden om blij te zijn?

Toch moet je beneveld zijn door drank of sentiment om heel hard te juichen over dit concert. Het materiaal mag dan nog zo sterk zijn, de uitvoering is in Nijmegen geregeld te zwak voor ervaren wereldsterren.

We zijn op Pinkpop alweer 3 jaar na dat concert.
Hoeft van mij iig echt niet meer.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
zero wrote:

Timmetje wrote:
Liever Coldplay dan Guns N Roses dan. Die laatste kunnen Fleetwood Mac mbt slechte livezang nog gaan overtreffen. GNR anno 2020 kan echt niet meer.


Ik vond GnR op Graspop 2018 nochtans nog steeds érg goed hoor. De meningen zullen daarover misschien verschillen, maar wat mij betreft moet Axl Rose qua stem echt niet onderdoen voor andere zangers ‘op leeftijd’. Uiteraard klink je op je 50/60/70 niet meer exact hetzelfde als op je 20/30, maar waarom Axl Rose daarop wel afgerekend zou worden en andere zangers niet is me een raadsel. Wat mij betreft benadert hij live nog verdomd goed het origineel van de jaren ’80/’90.

Ik heb hem zelf niet live gezien, dus eigenlijk heb jij per definitie meer recht van spreken, maar je bent wel zo ongeveer de enige waarvan ik dit hoor/lees.
Ik heb beelden gezien waarin hij de eerste ronde van Idols niet mee had overleefd.

Dit vond ik altijd een heerlijk stukje internet: Rose die Welcome To The Jungle krijst op Bridge School Benefit. Dubbel liggen. :lol: Maar goed: dat is ook alweer 8 jaar geleden en ondertussen zingt hij weldegelijk beter.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=I0S-9wZWE2E[/video]
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
zero wrote:

Timmetje wrote:
Liever Coldplay dan Guns N Roses dan. Die laatste kunnen Fleetwood Mac mbt slechte livezang nog gaan overtreffen. GNR anno 2020 kan echt niet meer.


Ik vond GnR op Graspop 2018 nochtans nog steeds érg goed hoor. De meningen zullen daarover misschien verschillen, maar wat mij betreft moet Axl Rose qua stem echt niet onderdoen voor andere zangers ‘op leeftijd’. Uiteraard klink je op je 50/60/70 niet meer exact hetzelfde als op je 20/30, maar waarom Axl Rose daarop wel afgerekend zou worden en andere zangers niet is me een raadsel. Wat mij betreft benadert hij live nog verdomd goed het origineel van de jaren ’80/’90.

Ik heb hem zelf niet live gezien, dus eigenlijk heb jij per definitie meer recht van spreken, maar je bent wel zo ongeveer de enige waarvan ik dit hoor/lees.
Ik heb beelden gezien waarin hij de eerste ronde van Idols niet mee had overleefd.

Ik vond het op Graspop ook niet slecht. Het scheelt voor mij dan gelukkig dat ik t ook niet altijd hoor of iets vals is of niet.
Maar het was een mooie show en je zag dat ie er zelf wel plezier in had. Dat met dat t voor mij gewoon prima klonk, is t helemaal niet zo erg om ze als headliner te hebben.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken