Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Er is geen aanleiding voor een MUSE tour.
Ik blijf (mer name door gaten in agenda) hangen op:
Green Day – The Killers – Queen

Muse verwacht ik ook niet. In het Ziggodome hadden ze dan wel iets geroepen over volgend jaar.
Green Day verwacht ik ook niet. Gezien er nog gewoon tickets te verkrijgen zijn voor Groningen, lijkt het mij onwaarschijnlijk dat ze ook in Limburg te zien zijn.
Queen streep ik nog niet door. PJ deed ook uitgebreid de Ziggo en Pinkpop.
En ja, Queen is geen PJ. Maar het Ziggo zal vol zitten met de echte Queen liefhebbers en Pinkpop trekt een heleboel dagjes mensen. Dus ik sluit hun niet uit.

En uiteraard kan The Script natuurlijk ook niet ontbreken in 2020.
Ze komen weer met nieuwe 'muziek'. Dus die zullen ongetwijfeld ergens de mainstage staan op te vullen.


 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.326
1.775
Raskolnikov wrote:
Coldplay / Muse / Kanye West of Eminem dan voor Pinkpop?

Hoe kom jij bij Muse of Kanye West?

Geen echte onderbouwing, een voorspelling cq gok. Kanye West komt met een nieuw album. Verder gewoon beetje wens vader van de gedachte. Zou ik een mooie, voor Pinkpop nieuwe headliner vinden. Emninem zou in dat kaderook prima passen. En voor Muse heb ik geen aanwijzingen, maar die maken voor mijn gevoel altijd kans. Plus, op deze manier heb je gevarieerd rijtje bovenaan. Een nieuwe headliner in een andere muziekstroming, ouderwets gitaargeweld en een absolute publiekstrekker met toegankelijke muziek. Die bovendien pas een keer eerder op Pinkpop stond.

Voor de goede orde, dit zou niet mijn keuze zijn. Maar dit is mijn voorgevoel. Net zoals anderen een voorgevoel hebben bij Green Day en Iron Maiden.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.187
4.397
Timmetje wrote:

Raskolnikov wrote:
Coldplay / Muse / Kanye West of Eminem dan voor Pinkpop?


Hoe kom jij bij Muse of Kanye West?

Geen echte onderbouwing, een voorspelling cq gok. Kanye West komt met een nieuw album. Verder gewoon beetje wens vader van de gedachte. Zou ik een mooie, voor Pinkpop nieuwe headliner vinden. Emninem zou in dat kaderook prima passen. En voor Muse heb ik geen aanwijzingen, maar die maken voor mijn gevoel altijd kans. Plus, op deze manier heb je gevarieerd rijtje bovenaan. Een nieuwe headliner in een andere muziekstroming, ouderwets gitaargeweld en een absolute publiekstrekker met toegankelijke muziek. Die bovendien pas een keer eerder op Pinkpop stond.

Voor de goede orde, dit zou niet mijn keuze zijn. Maar dit is mijn voorgevoel. Net zoals anderen een voorgevoel hebben bij Green Day en Iron Maiden.

Vrij plausibele gok m.i.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.187
4.397
Oasiss wrote:
Best een mooie line-up! Met Clairo, Girl in Red, Sports Team ook erg mooie namen in Stage 4, zou ik zeker toejuichen.

Ik zie Sam Fender trouwens redelijk laag staan in sommige lijstjes. Denk dat hij – nu met een redelijk goed ontvangen album – best wat hoger gaat staan. Lijkt me wel voor de hand liggend dat hij zijn cancel van vorig jaar komt goed maken.

Vind je dat laag ja? Hij staat bij mij 2 tijdslots hoger in de tent dan waar hij vorig jaar stond. Vergelijkbaar met dit jaar Halestorm, Miles Kane en Duncan Laurence.

Ja, voor mijn gevoel is hij wel hard aan de weg het timmeren, maar misschien overschat ik hem ook wel. Vaak is er ook nog een verschil tussen hoe hoog iemand in de UK staat en in de rest van Europa, zie George Ezra bijvoorbeeld.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.419
6.085
Zal wel behoorlijke backlash van oude trouwe PP gangers op de Pinkpop social media e.d. komen als het Kanye West gaat zijn.

Ik juich die boeking vanzelfsprekend toe (goh). :D
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.382
1.892
Maar die Ken weet alles met zekerheid over ieder festival? Heeft ie dat vaker bewezen dan? Want alles wordt hier voor waarheid aangenomen.
Ja Ken weet heel veel, denk dat hij wel eens bij LN kan zitten. Nog geen ongelijk gehad tot hiertoe eigenlijk.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.002
6.049
tom93 wrote:
Maar die Ken weet alles met zekerheid over ieder festival? Heeft ie dat vaker bewezen dan? Want alles wordt hier voor waarheid aangenomen.

Ja Ken weet heel veel, denk dat hij wel eens bij LN kan zitten. Nog geen ongelijk gehad tot hiertoe eigenlijk.
Ik heb wel sterk mijn twijfels bij het "2 namen nog in onderhandeling" stukje...
Volgens mij is hij met Pinkpop niet zo spot on.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.431
2.891
Iron Maiden kan best een B-plan zijn voor Pinkpop, dat sluit ken niet uit in elk geval. Ik verwacht ze alleszins nog wel in de Benelux en dan komen Rock Werchter en Pinkpop wel behoorlijk in aanmerking. Maar het is inderdaad ook mogelijk dat ze geen zin hebben om de Benelux opnieuw te laten schreeuwen.

Coldplay zou toch wel een stunt zijn hoor. Ik denk niet dat de Pinkpopper daar zo gelukkig mee moet zijn. Ik voorzie een dergelijke stormloop als in het jaar van de Stones. Dan kunnen ze beter vóórdat ze Coldplay bekendmaken de kaartverkoop openen voor de Pinkpop-dinosauriërs.


 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.419
6.085
Coldplay lijkt me voor Pinkpop als festival echt het slechtste wat er kan gebeuren. Blijf hopen op een Goffertpark.

jefferke wrote:

tom93 wrote:
Maar die Ken weet alles met zekerheid over ieder festival? Heeft ie dat vaker bewezen dan? Want alles wordt hier voor waarheid aangenomen.


Ja Ken weet heel veel, denk dat hij wel eens bij LN kan zitten. Nog geen ongelijk gehad tot hiertoe eigenlijk.

Ik heb wel sterk mijn twijfels bij het “2 namen nog in onderhandeling” stukje…
Volgens mij is hij met Pinkpop niet zo spot on.

Waarom?
Lijkt mij bij Pinkpop juist heel likely. Mede gezien de editie van dit jaar en het missen van P!nk.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.002
6.049
Dan kunnen ze beter vóórdat ze Coldplay bekendmaken de kaartverkoop openen voor de Pinkpop-dinosauriërs.
dat sowieso...

Coldplay of welke "uitschieter" qua headliner ook...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.002
6.049
Iron Maiden kan best een B-plan zijn voor Pinkpop, dat sluit ken niet uit in elk geval. Ik verwacht ze alleszins nog wel in de Benelux en dan komen Rock Werchter en Pinkpop wel behoorlijk in aanmerking. Maar het is inderdaad ook mogelijk dat ze geen zin hebben om de Benelux opnieuw te laten schreeuwen.
Kan..
Of alleen Sportpaleis, volgens mij zij ze bij LiveNation in Belgie wel altijd blij met Maiden.
Kan ook zijn dat Maiden op zaterdag Copenhell aflsuit, aangezien ze geen 2 dagen achter elkaar spelen is Pinkpop dan uitgesloten.
Wat ook kan is dat Hurricane en Southside wel Maiden hebben (niet op RaR/RiP en vooralsnog geen losse show) dan is Pinkpop ook uitgesloten.

dus... jammer, had ze graag eens op Pinkpop zien staan. We wachten af...
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.280
6.469
Coldplay lijkt me voor Pinkpop als festival echt het slechtste wat er kan gebeuren. Blijf hopen op een Goffertpark.

Want? Voor jou persoonlijk?

Coldplay is natuurlijk de beste band voor pinkpop. Geeft een boost in dag en weekendkaarten verkoop. Het is zelfs een band die niet uit de klassieke zelfde headliner vijfer wordt gevist, ondanks dat ze er al een keer eerder hebben gestaan.

Trouwens denk ik niet dat er dezelfde taferelen komen als met de Stones. Hun dag zal niet binnen een weekend zijn uitverkocht mochten ze er staan en de weekend tickets al helemaal niet.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.419
6.085
Oneens.

Met name door Coldplay verkoopt Pinkpop met gemak in de voorverkoop in november dagkaarten voor hun dag en alle weekendkaarten uit.
Dan is geen prioriteit meer voor zowel een sterk dagprogramma (alsmede twee andere sterke headliners) los van het feit dat Coldplay natuurlijk verschrikkelijk duur is en flink in het budget hapt.

Zoals Mattman ook al zei eigenlijk.

Ik denk dat Coldplay op Pinkpop anno 2020 zowat het kutste is wat er kan gebeuren voor dat festival. Want ja, daar komt zodanig veel volk op af dat de rest van het programma bijzaak wordt. Los van de grote hap uit het budget.

Voor het festival in de breedte is imo, helemaal door de voorverkoop in november nu, Coldplay het verschrikkelijkste kan gebeuren.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.002
6.049
toch raar, eerst beargumenteren op headliners die moeten uitverkopen.
nu zeggen, ja maar Coldplay verkoopt alles uit?
vind ik gek...

Pinkpop is een plek waar je een stadion headliner neer zet, zoals een show op Malieveld of Goffert zou gebeuren.
Een grote act die Mojo in ZiggoDome of GelreDome zet. Coldplay is een act die in ArenA heeft gestaan, als ze er zelf voor kiezen om festivals te spelen in 2020, dan is het voor Mojo / LiveNation natuurlijk makkelijker schuiven, dan een act die overgehaald moet worden om toch maar festivals te spelen.

Coldplay stond al eens op Pinkpop 2011 en ik zie een terugkomst niet als een mindere headliner als Bruce Spingsteen, Pearl Jam, Metallica of Rammstein. Grote stadion acts die het prima doen op de Pinkpop mainstage als afsluiter.
Lijkt me ook qua gage geen punt, dagprogramma zal niet veel ander commentaar opleveren als elk jaar.

Fans die op 1 act af komen, dat heb je bij elke headliner wel.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.403
3.369
Het is ook nooit goed voor jou eigenlijk he, je hamert altijd erop dat Pinkpop MOET uitverkopen.
Nu is die kans een stuk groter met Coldplay als headliner en dan is dat het ergste wat er kan gebeuren?..
Wat was er dan mis met afgelopen editie waar je ook veel kritiek op had? Dat waren echt geen lege velden, het programma was divers, maar het verkocht niet uit.
Misschien was er geen echte knaller als headliner, al vind je die poel van standaard headliners (waar die meeste knallers) in zitten ook saai en opper je altijd dat er niet uit die vijver gevist moet worden.
Dus wat moet Pinkpop dan doen?
Een headliner die er niet vaak stond, die uitverkoopt, maar niet het hele publiek bepaalt?
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
601
249
Zal allemaal best dat je met Coldplay een minder dagprogramma hebt, maar toch zie ik ze dolgraag komen. Heerlijke band en alweer even geleden dat ze voor het laatst in Nederland waren. Voor Pinkpop natuurlijk ook niet slecht, want het draait toch om tickets verkopen en dat gaat met Coldplay zeker lukken. Maar Goffertpark mag uiteraard ook.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.280
6.469
Oneens.

Met name door Coldplay verkoopt Pinkpop met gemak in de voorverkoop in november dagkaarten voor hun dag en alle weekendkaarten uit.
Dan is geen prioriteit meer voor zowel een sterk dagprogramma (alsmede twee andere sterke headliners) los van het feit dat Coldplay natuurlijk verschrikkelijk duur is en flink in het budget hapt.

Zoals Mattman ook al zei eigenlijk.

Ik denk dat Coldplay op Pinkpop anno 2020 zowat het kutste is wat er kan gebeuren voor dat festival. Want ja, daar komt zodanig veel volk op af dat de rest van het programma bijzaak wordt. Los van de grote hap uit het budget.

Voor het festival in de breedte is imo, helemaal door de voorverkoop in november nu, Coldplay het verschrikkelijkste kan gebeuren.

Is dat niet een beetje tegenstrijdig wat je nu zegt? Als er zoveel volk op af komt dat het uitverkoopt is dat voor het festival het mooiste wat er kan gebeuren. Laten we niet vergeten dat Pinkpop altijd programmeert vanaf de bovenkant. De headliners zijn het belangrijkste, niet de dagprogrammering. Afgelopen editie week daar voor het eerst in jaren vanaf en toen liep de kaartverkoop ook niet zo goed als Pinkpop wou. Dit lijkt me alleen maar een bevestiging voor hun op Top-down te programmeren.

Daarnaast denk ik niet dat Coldplay zoveel duurder is als een Fleetwood Mac of Paul McCartney en ben ik ervan overtuigd dat jullie te hoog in zetten op de kaartverkoop die Coldplay teweeg zal brengen. Dagkaarten verkopen ze makkelijk uit, maar weekendkaarten echt niet. Daar zou iedereen nog gemakkelijk aan moeten kunnen komen een week nadat de verkoop is gestart.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.419
6.085
Misschien (vermoedelijk) zit ik er volledig naast hoor, maar het probleem voor mij is het volgende:

Ik verwacht bij Coldplay op Pinkpop een run op dagtickets en weekendtickets, maar dan wat vervolgens wel wat legere velden op de non Coldplay dagen omdat die weekendtickets dan puur en alleen voor Coldplay worden verkocht.

Dus wat moet Pinkpop dan doen? Een headliner die er niet vaak stond, die uitverkoopt, maar niet het hele publiek bepaalt?

Dat zou ideaal zijn maar idd vrij onmogelijk/onwaarschijnlijk.

Als er zoveel volk op af komt dat het uitverkoopt is dat voor het festival het mooiste wat er kan gebeuren.

In 2020 wel, maar voor the long run niet.

Maar zoals ik in mijn vorige post zei: Ik ben waarschijnlijk gewoon (té) cynisch en één van de enigen die er zo over denkt dus zal het wel grootschalig mis hebben. :wink: .
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
601
249
Er zijn toch geen mensen die een weekendticket van 240 euro oid gaan kopen puur om alleen Coldplay te zien? Die zie je de andere dagen ook nog echt wel op het veld hoor. Dagkaarten mogelijk wel ja, dat er dan veel mensen pas 's avonds komen voor Coldplay.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.419
6.085
Er zijn toch geen mensen die een weekendticket van 240 euro oid gaan kopen puur om alleen Coldplay te zien?

Ik denk dat er daar behoorlijk veel van zijn idd. Vergeet niet hoe lang het is geleden dat ze in NL hebben gestaan en hoe klein de kans is dat ze snel weer komen.

Coldplay zou eigenlijk een ideale headliner zijn om er een vierde XL dag aan te plakken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken