Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.235
Da's toch naast geruchten opsporen enzo juist het leuke van dit forum? Voorspellingen neergooien en het er dan over hebben?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.660
11.485
Da’s toch naast geruchten opsporen enzo juist het leuke van dit forum? Voorspellingen neergooien en het er dan over hebben?

Niet zo vaak met je eens, maar laat ik maar eens een uitzondering maken. Verreweg het leukst, ja. Voor mij gaat alleen het erover hebben op, maar toch. Dat is op zich zelf al leuk zat.
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
nou…

ik heb Borsato meer op de Blof spot PP2018 gezet.
Keane imo twijfelgeval voor sub spot main.
Lizzo onder Tim Dawn, om de dames acts Evanescence en Lizzo niet gelijktijdig in tijdslot te hebben.
Deftones onder Charli XCX, Deftones stond 2006 ook halverwege de dag op Noord, zie geen aanleiding om ze lager of hoger te zetten in 2020.
Incubus tweede main, ja… imo gewoon mainstage.
Alter Bridge te laag, voor een Metalfestival misschien. Maar zie ze als ‘Afas’ act prima vroeg op Noord op Pinkpop. Eventueel kan Disturbed en Alter Bridge nog omgedraaid, enkel op basis van “de radiohit” heb ik Disturbed boven Alter Bridge gezet.

vandaar de keuzes

Lizzo en Evanescence kan je toch niet vergelijken op basis van hun gender? Muzikaal is dat totaal anders.

Verder: Deftones heeft sinds 2006 drie ontzettend sterke platen uitgebracht en komt in 2020 met een nieuwe. Dat is meer dan genoeg aanleiding om hoger te staan dan dat.
Alter Bridge staat minstens sub of headliner Noord, voor minder komen ze volgens mij echt niet. Vooral met nieuwe plaat op zak.

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.235
Kan nav berichten van Dennis hier en nu ook Ken op Efestivals nog best eens zijn dat Coldplay toch gaat touren. Moet toch wat vaker naar Dennis gaan luisteren. :)

Wat denken jullie? Zal dat dan Pinkpop worden of toch Goffert?
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
Ik denk dat Pinkpop er alles aan gaat doen om ze te boeken. Een Taylor Swift mislopen is jammer, maar niet de ramp zoals dat bij Coldplay het geval zal zijn.
Coldplay verkoopt hun dag uit. En ik denk de weekendkaarten ook. Pinkpop moet ze hebben, qua kaartverkoop.
Ik zou het toejuichen, al ben ik wel bang voor het publiek dat er op af komt en voor het resterende programma door zo'n hap uit het budget.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.747
1.908
Kan nav berichten van Dennis hier en nu ook Ken op Efestivals nog best eens zijn dat Coldplay toch gaat touren. Moet toch wat vaker naar Dennis gaan luisteren.
1f642.svg


Wat denken jullie? Zal dat dan Pinkpop worden of toch Goffert?
Wat zei ik je, hij weet meer :wink:
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
Ik denk dat Pinkpop er alles aan gaat doen om ze te boeken. Een Taylor Swift mislopen is jammer, maar niet de ramp zoals dat bij Coldplay het geval zal zijn.
Coldplay verkoopt hun dag uit. En ik denk de weekendkaarten ook. Pinkpop moet ze hebben, qua kaartverkoop.
Ik zou het toejuichen, al ben ik wel bang voor het publiek dat er op af komt en voor het resterende programma door zo’n hap uit het budget.

Ik denk dat Coldplay op Pinkpop anno 2020 zowat het kutste is wat er kan gebeuren voor dat festival. Want ja, daar komt zodanig veel volk op af dat de rest van het programma bijzaak wordt. Los van de grote hap uit het budget.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.235
Jup.

Coldplay in Nederland zou super vet zijn als ze in het Goffert of Ziggo paar dagen oid spelen.
Maar op Pinkpop hoeft ook van mij echt niet.

Niet goed voor PP en niet goed voor de Coldplay fan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.068
6.114
Ik denk dat Coldplay op Pinkpop anno 2020 zowat het kutste is wat er kan gebeuren voor dat festival. Want ja, daar komt zodanig veel volk op af dat de rest van het programma bijzaak wordt. Los van de grote hap uit het budget.
Voor show van een headliner van Pinkpop is dat niet veel anders dan een show op een weide als Goffertpark.
Geen tijdslot gelijktijdig en geen tijdslot na je. Zie het als een concert letterlijk en figuurlijk binnen de kaders van Pinkpop. Dat er een stadion act staat is alleen maar mooi.
Hap uit budget, mwa, daar houden ze wel rekening mee in verkoop.
Dat er fans op af komen, ja, dat is bij elke headliner het geval. De kunst is om op Noord tussendoor een act te zetten die het gros overhaald om even van de plek af te gaan. Nou verwacht ik dat het met Coldplay wel mee valt, dat er echt 30.000 dagkaarten blijv hangen vooraan? Nee. Druk, dat verwacht ik wel, PJ2018 druk...

Dat is wel een punt voor organisatie nog, meer toiletgroepen, dat was zelfs afgelopen editie een probleem met 45k a 50k bezoekers.

Enige waar ik mij druk om maak.
DE VOORVERKOOP!!!
Hoop toch dat Pinkpop niet de voorverkoop in gaat met een groot kaliber headliner al bekend.
Mag toch hopen dat ze eerst ook wat kans geven aan "de mensen die sowieso een kaart kopen". Maar, dat zal wel niet...
Sterker, er zouden we! eens 2 headliners bekend kunnen zijn.
Dan hoop ik wel dat de dagkaarten niet te rap uitverkopen, de weekend kaarten verwacht ik niet al te veel stress, maar toch...

Wat ik hoop, dat er na een weekend voorverkoop nog kaarten te krijgen zijn, dan heeft in ieder geval iedereen die wil een kaart. Ook de "harde kern"...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.747
1.908
https://www.google.com/amp/s/www.udiscovermusic.com/news/queen-adam-lambert-uk-european-2020-tour/amp/
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Ticketprijzen Ziggo ook net zo achterlijk. Goed dat ze niet naar Pinkpop komen want voor dezelfde prijs krijg je er een dagprogramma erbij.

Tjonge, je zal maar gelijk krijgen Dennis met je voorspelling....?.

Vind Neil als afsluiter te matig. Veld zal voor een kwart gevuld zijn. Ga uiteraard zelf zeker kijken maar IM of Coldplay zijn betere en echte afsluiters.
 

bassie1978

Campingartiest
10 jan 2018
74
0
PP1980 wrote:
Queen gerucht klopt. Het is trouwens 29 en 30 mei Ziggo Dome.

maar dat bedoelde Joslittel ook denk ik
1f609.svg


2 avonden Ziggo, dat is streep door festivals in Nederland.

Hoewel er tussen 11 en 24 juni een groot gat is in hun toer schema! Wel opvallend natuurlijk maar toch denk ik dat we er een streep kunnen zetten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.068
6.114
Tjonge, je zal maar gelijk krijgen Dennis met je voorspelling….
1f64f.svg
.
tja, het is nog maar de vraag hoe goed mijn voorspelling is....
denk dat misschien een kwart met geluk goed is.

Qua headliners, tja, het blijft een gok he.
Doet Coldplay echt paar festivals, wat gaat Iron Maiden doen qua festivals tijdens het Pinkpop weekend, welke festivals gaat Neil Young staan???
Muse zal nog wel te verwachten zijn, krijgen we misschien nog wel Depeche Mode of een hiphop act, waar gaat in Nederland Volbeat, AC/DC, Pearl Jam of GnR terecht komen...

Ik denk dat Mojo-man Rob Trommelen best in staat is om zowel Coldplay als ook Iron Maiden te boeken en ook naar Pinkpop te krijgen.
Dan denk ik dat je als Pinkpop best met andere festivals mee kan om Neil Young naast de andere twee headliners te zetten als headliner, maar dat denk ik.
Het is nog maar afwachten of Neil Young uberhaupt festivals aandoet rond Pinkpop, ik denk het wel...

Dan heb je al aan bovenkant affiche een mooie balans, stevige rock, een pop act en een gitaren-oudje.
Coldplay pas 2de keer zelfs en de andere hebben nog nooit op Pinkpop gestaan, maar alle 3 onbetwist headliner.
Zo zie ik het.

Maar het kan net zo goed Muse, Depeche Mode en Volbeat worden... :p
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.257
4.534
Vanwaar is Coldplay ineens ook voor anderen dan Dennis waarschijnlijker geworden?

Zou natuurlijk een prachtige headliner zijn, ik hoop dat het één van de weinige voorspellingen is die uit gaat komen uit jouw lijstje, Dennis ;).

Als fan zou ik ze liever in een stadion of op Malieveld of Goffertpark zien, maar ook op Pinkpop zou ik het goed kunnen waarderen. Is een kwestie van plannen. Zet Billie Eilish of Lizzo ervoor en je blijft een beetje in dezelfde doelgroep.

Al zou Pinkpop het natuurlijk ook voor elkaar krijgen om Korn voor Coldplay te zetten.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.552
Zal ik dan ook eens een gokje doen qua voorspelling?

Vrijdag:

Main: Coldplay - Billie Eilish - Weezer - Danny Vera
IBA: Disturbed - Deftones - Declan McKenna
Brightlands: Awolnation - Alessia Cara - Merol - Winnaar Nu of Nooit
Stage 4: Blanks - Steve Nimmo Trio - Snelle - Dave Budha

Zaterdag:

Main: Eminem - Kenisington - Keane - Yungblud - Douwe Bob
IBA: Within Temptation - Lizzo - Dermot Kennedy - Lewis Capaldi - Nielson
Brightlands: Alan Walker - Bombay Bicycle Club - Pip Blom - Jade Bird - Tusky
Stage 4: SONS - Sports Team - Kris Kross Amsterdam - Joe Buck - Tape Toy

Zondag:

Main: Muse - Royal Blood - The Offspring - Stereophonics - Suzan & Freek
IBA: Sam Smith - Haim - Mabel - Typhoon - Inhaler
Brightlands: Enter Shikari - Sam Fender - Catfish and the Bottlemen - The Teskey Brothers - Son Mieux
Stage 4: Tabitha - Clairo - Girl in Red - Fangclub - Murder Capital
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken