Ik denk dat Coldplay op Pinkpop anno 2020 zowat het kutste is wat er kan gebeuren voor dat festival. Want ja, daar komt zodanig veel volk op af dat de rest van het programma bijzaak wordt. Los van de grote hap uit het budget.
Voor show van een headliner van Pinkpop is dat niet veel anders dan een show op een weide als Goffertpark.
Geen tijdslot gelijktijdig en geen tijdslot na je. Zie het als een concert letterlijk en figuurlijk binnen de kaders van Pinkpop. Dat er een stadion act staat is alleen maar mooi.
Hap uit budget, mwa, daar houden ze wel rekening mee in verkoop.
Dat er fans op af komen, ja, dat is bij elke headliner het geval. De kunst is om op Noord tussendoor een act te zetten die het gros overhaald om even van de plek af te gaan. Nou verwacht ik dat het met Coldplay wel mee valt, dat er echt 30.000 dagkaarten blijv hangen vooraan? Nee. Druk, dat verwacht ik wel, PJ2018 druk...
Dat is wel een punt voor organisatie nog, meer toiletgroepen, dat was zelfs afgelopen editie een probleem met 45k a 50k bezoekers.
Enige waar ik mij druk om maak.
DE VOORVERKOOP!!!
Hoop toch dat Pinkpop niet de voorverkoop in gaat met een groot kaliber headliner al bekend.
Mag toch hopen dat ze eerst ook wat kans geven aan "de mensen die sowieso een kaart kopen". Maar, dat zal wel niet...
Sterker, er zouden we! eens 2 headliners bekend kunnen zijn.
Dan hoop ik wel dat de dagkaarten niet te rap uitverkopen, de weekend kaarten verwacht ik niet al te veel stress, maar toch...
Wat ik hoop, dat er na een weekend voorverkoop nog kaarten te krijgen zijn, dan heeft in ieder geval iedereen die wil een kaart. Ook de "harde kern"...