Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Ugh. Liever niet.

Snap ik goed. Voor mij is deze nu met stip gestegen als kanshebber. Zie Pinkpop er wel voor aan. Iconische band en laatste shows. Ik vind het zelf een beetje suffe zet, afgelopen zomer was het momentum om hen te boeken. Toen dacht iedereen dat het de laatste show was dus de fans zijn een laatste keer gegaan. Wie gaat daar nu een jaar later weer een kaartje voor halen?

Nieuwe album Kanye komt inderdaad vrijdag uit. Hij heeft het ook al over ander groot nieuws.

Tegelijkertijd komt NOS met de headliner. Hoe groot achten jullie die kans?

Nieuwe album Kanye komt inderdaad vrijdag uit. Hij heeft het ook al over ander groot nieuws.

Tegelijkertijd komt NOS met de headliner. Hoe groot achten jullie die kans?
0

De wens is de vader van de gedachte.
Kortom ik moet er niet aan denken.
Stel je voor dat hij ook op PP staat.

Dat zou fantastisch zijn.

En dan heb je sowieso één strak uitverkochte Pinkpopdag.

Ff dromen....

Kanye - Radiohead - Nick Cave & The Bad Seeds
21 Pilots - Billie Eilish - Nightwish

Droomlijstje. :wink:

(gaat nooit gebeuren :( )

Dat zou fantastisch zijn.

En dan heb je sowieso één strak uitverkochte Pinkpopdag.

Ff dromen….

Kanye – Radiohead – Nick Cave & The Bad Seeds

Oef, raap me op. Geen uberfan van Kanye fan trouwens, maar zou 'm heel graag eens zien. Saai zal het in ieder geval niet zijn. Al vrees ik dat we Kanye een beetje kwijt zijn, met zijn Trump gehump en kerkdiensten. Benieuwd of zijn aankomende album weer eens de moeite is.

Vond YE best tof (met name Ghost Town.... wat een track). Over Trump heeft ie aardig wat uitgelegd in de David Letterman Interview Reeks op Netflix, best interessant. Vind de kerkdiensten zelf ook erg tof, zou graag eens één bijwonen.

Ook erg benieuwd naar het nieuwe album. Die laatste twee weken van september worden heel vet ineens zo met Nick Cave én de nieuwe Kanye binnen een weekje. Tof man.

Maar goed da's vet offtopic natuurlijk. Zou het fantastisch vinden als hij op Pinkpop staat.

Zo zie je maar. Ieder zijn voorkeur. Ik heb dat lijstje met mogelijke headliners nog eens bekeken. Maar eigenlijk is er nu niet 1 waarvan we kunnen zeggen dat die de meeste kans maakt. Ik vind dat je er werkelijk nog geen pijl op kan trekken.
Ben dan ook benieuwd wat vrijdag NOS Alive bekend gaat maken.

Kiss zou ik gewoon oprecht een slechte boeking vinden. Niet enkel niet op zijn plaats, maar ook gewoon een act die niet goed (meer) is.

Kanye West is ongetwijfeld goed in wat hij doet en daarom waarschijnlijk gewoon een goede boeking. Persoonlijk vind ik het een enorme staatsmongool, en dat kan ik lastig los zien van de muziek, dus van mij mag hij wegblijven.

Een dergelijke act boeken ben ik in principe wel voorstander van, maar doe dan maar Kendrick.

Nog even terugkomend op Maiden...

Smeets was in 2016 speciaal voor die band op Graspop.

' Kom voor dat bandje met dat vliegtuig', zei hij...

Zegt volgens mij niet zoveel. Smeets heeft weinig tot geen zeggenschap meer. Programmering ligt bij MOJO.

voorspelling iets aanpassen...
Sam Fender moet er in en Maiden op een oneven dag.
Danny Vera staat perfect als opener Mainstage, zeker met succes in de zaaltjes en ook uitverkochte Afas.
Coldplay als concurrent tegenover Swift op zaterdag.

Vrijdag
mainstage
Iron Maiden – Within Temptation – Royal Blood – Incubus – Rondé
IBA Parkstadstage
Evanescence – Disturbed - Alter Bridge – Dermot Kennedy
Brightlandsstage
Tim Dawn – Lizzo – Laurence Jones – Glen Faria – Winnaar Nu of Nooit Finale
Stage 4
Snelle – Raven Age – Alfa Mist – Wilson & Wakeman
Garden of Love
?

Zaterdag
mainstage
Coldplay – Kensington – Anderson .Paak – Lewis Capaldi – Nielson
IBA Parkstadstage
Volbeat – Charli XCX – Deftones – Danko Jones
Brightlandsstage
Richie Hawtin – Sam Fender – The Teskey Brothers – Roxeanne Hazes
Stage 4
Wulf – Mamma’s Gun – Blanks – Tyler Childers
Garden of Love
?

Zondag
mainstage
Neil Young & Crazy Horse – Keane - Marco Borsato – Sheppard – Danny Vera
IBA Parkstadstage
Billie Eilish – Franz Ferdinand – Lucas Nelson & Promise of the Real – Ilse de Lange – Inhaler
Brightlandsstage
Modeselektor – Young Gun Silver Fox – Son Mieux – Black Pumas – Janse Bagge Bend
Stage 4
Merol - Blackwave – Joe Buck – Particle Kid
Garden of Love
?

de Photoshop poster zal ik later updaten.

voorspelling iets aanpassen…
Sam Fender moet er in en Maiden op een oneven dag.
Danny Vera staat perfect als opener Mainstage, zeker met succes in de zaaltjes en ook uitverkochte Afas.
Coldplay als concurrent tegenover Swift op zaterdag.

Vrijdag
mainstage
Iron Maiden – Within Temptation – Royal Blood – Incubus – Rondé
IBA Parkstadstage
Evanescence – Disturbed – Alter Bridge – Dermot Kennedy
Brightlandsstage
Tim Dawn – Lizzo – Laurence Jones – Glen Faria – Winnaar Nu of Nooit Finale
Stage 4
Snelle – Raven Age – Alfa Mist – Wilson & Wakeman
Garden of Love
?

Zaterdag
mainstage
Coldplay – Kensington – Anderson .Paak – Lewis Capaldi – Nielson
IBA Parkstadstage
Volbeat – Charli XCX – Deftones – Danko Jones
Brightlandsstage
Richie Hawtin – Sam Fender – The Teskey Brothers – Roxeanne Hazes
Stage 4
Wulf – Mamma’s Gun – Blanks – Tyler Childers
Garden of Love
?

Zondag
mainstage
Neil Young & Crazy Horse – Keane – Marco Borsato – Sheppard – Danny Vera
IBA Parkstadstage
Billie Eilish – Franz Ferdinand – Lucas Nelson & Promise of the Real – Ilse de Lange – Inhaler
Brightlandsstage
Modeselektor – Young Gun Silver Fox – Son Mieux – Black Pumas – Janse Bagge Bend
Stage 4
Merol – Blackwave – Joe Buck – Particle Kid
Garden of Love
?

de Photoshop poster zal ik later updaten.

Zoals je weet ben ik het totaal niet eens met je headliner keuzes puur om het feit dat het gewoon niet gaat gebeuren. Maar ik ben even benieuwd naar de redenen achter deze:
-Lizzo onder Tim Dawn
-Deftones onder Charli XCX
-Incubus tweede main
-Alter Bridge zo laag, dit is nu wel minstens sub op main of headliner Noord

Vraag me ook af wat je Borsato en Keane heeft doen swappen. Een paar weken geleden was Borsato niet minder dan sub en kon Keane één van de stages openen dus is opmerkelijke verandering.

Deftones en Alter Bridge staan veels te laag op het affiche, Dennis. Die reizen voor dergelijke spots echt niet af naar Landgraaf.

Deftones en Alter Bridge staan veels te laag op het affiche, Dennis. Die reizen voor dergelijke spots echt niet af naar Landgraaf.

Eens. Die vrijdag is echt tof maar veel te veel gitaren en bands die echt te laag staan. Maar ik help je hopen!

nou...

ik heb Borsato meer op de Blof spot PP2018 gezet.
Keane imo twijfelgeval voor sub spot main.
Lizzo onder Tim Dawn, om de dames acts Evanescence en Lizzo niet gelijktijdig in tijdslot te hebben.
Deftones onder Charli XCX, Deftones stond 2006 ook halverwege de dag op Noord, zie geen aanleiding om ze lager of hoger te zetten in 2020.
Incubus tweede main, ja... imo gewoon mainstage.
Alter Bridge te laag, voor een Metalfestival misschien. Maar zie ze als 'Afas' act prima vroeg op Noord op Pinkpop. Eventueel kan Disturbed en Alter Bridge nog omgedraaid, enkel op basis van "de radiohit" heb ik Disturbed boven Alter Bridge gezet.

vandaar de keuzes

waarom verantwoord ik mijn voorspelling eigenlijk???

dit is maar een voorspelling van hoe ik denk dat Pinkpop het neerzetten zal :lol:

Users who are viewing this thread