Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Nou, daar zit m.i. niets interessants tussen. Misschien dat Korn ergens overdag op North kan staan voor de liefhebbers, verder lijken Kiss en Iron Maiden mij geen kanshebbers voor Pinkpop en was Soad er nog vrij recent.

Nou, daar zit m.i. niets interessants tussen. Misschien dat Korn ergens overdag op North kan staan voor de liefhebbers, verder lijken Kiss en Iron Maiden mij geen kanshebbers voor Pinkpop en was Soad er nog vrij recent.

Idd. Dat wordt deze week afwachten.

nou... Iron Maiden 13 juni op Download en 15 juni in Belfast.

Pinkpop is heeeeel dichtbij.
MOET er eens een keer van komen!
Lekker voor gitaarminnende Pinkpopgangers.

vind ik

Zou fantastisch zijn maar kans is nihil
nihil, omdat?

Waar baseer je dat op, omdat ze er nog nooit stonden?
Omdat Pinkpop nooit stevige gitaren boekt?
Omdat de data een week voor Pinkpop zijn?
Omdat de vorige passage in Gelredome stond met deze zelfde tour?
Omdat het een 40 jaar oude band is?

Leg uit...

nihil, omdat?

Leg uit…

Ja Tim...leg eens uit :-)

Timmetje wrote:
Zou fantastisch zijn maar kans is nihil

nihil, omdat?

Leg uit…

Dezelfde tour is al eerder in NL geweest.

Iron Maiden staat voor zover ik weet met name op metal en rockgerichte festivals, niet op de meer mainstream festivals.

En het is eerlijk gezegd niet iets wat ik Mojo op Pinkpop zie plaatsen als er voor zowel band als publiek betere alternatieven zijn. Meer persoonlijl gevoel.

Ik zou zelf zeggen dat het vooral deze is. GelreDome 2018 met dezelfde tour, dan wordt het óf een FortaRock headliner (stonden er in 2014, als MOJO het weer op wilt pakken is IM in de buurt) of staan ze gewoon helemaal niet in Nederland. Ze zijn ook niet verplicht om in Nederland te spelen hé, het kan ook gewoon zijn dat ze hier helemaal niet staan. Anno 2020 gaat Pinkpop geen Iron Maiden boeken om +-60.000 tickets te verkopen per dag. 'Stevige gitaren' a la Muse en Foo Fighters wel. Met de huidige festival landschap zit dat er gewoon niet in voor MOJO. Zelfde geldt alsnog voor Neil Young.

Uit deze Download namen zie ik verder eigenlijk niemand op Pinkpop staan. Acts als Korn en The Offspring worden gewoon weggezet in een zaal (zie 2016 013/Tivoli). De Ziggo Dome show van KISS werd nooit gepromoot als hun laatste in Nederland (maar laatste in Ziggo Dome), dus als ze Nederland doen in 2020 wordt dat Ahoy of een festival (misschien FortaRock). System of a Down was in 2017 afsluiter Noord, maar zonder een nieuw album zie ik het niet echt zitten dat een band met hun kaliber Pinkpop main stage headliner kan zijn.

Er is wel genoeg aanbod voor FortaRock dit jaar, mocht daar nog leven in zitten.

Iron Maiden heeft ook op mainstream festivals gestaan (oa Bospop, Rock Werchter of Pukkelpop) ?
Mojo zet ook al in het verleden Rammstein of Metallica op Pinkpop?
Er zijn vaker stadion tours geweest die een jaar later op Pinkpop (of festivals) langskwamen?

Guys, gaan we nu echt om de zoveel pagina's dezelfde argumenten noemen voor Iron Maiden? En dan Neil Young, Volbeat, Kensington en Marco Borsato?

Dennis denk dat Iron Maiden op Pinkpop staat, de rest niet.

We gaan waarschijnlijk wel snel zien wie gelijk heeft.

Iron Maiden heeft ook op mainstream festivals gestaan (oa Bospop, Rock Werchter of Pukkelpop) ?
Mojo zet ook al in het verleden Rammstein of Metallica op Pinkpop?
Er zijn vaker stadion tours geweest die een jaar later op Pinkpop (of festivals) langskwamen?

Metallica en Rammstein zijn ook wel bands die een breder publiek dan het vaste metal-publiek hebben weten te bereiken. Iron Maiden moet het ook wel erg hebben van hun jaren 80-muziek; meer nog dan Metallica (of afgelopen jaar the Cure). Ik zou het in 2020 een rare boeking vinden voor Pinkpop, zeker omdat er betere opties denkbaar zijn (toch Fortarock of GelreDome).

we zullen zien over een paar dagen/weken...

ik zeg dat het kan
ik zie het wel gebeuren
het past qua datum en het past qua show
na 40 jaar band en 50 jaar Pinkpop, moet eens gebeuren.

ik zelf heb deze show in 2018 al in GelreDome gezien, dus voor mij is er verder geen noodzaak ;)

Ik zou zeggen, geef deze post een like (duimpje op) als je Iron Maiden op Pinkpop ook ziet zitten.
(fyi een hartje dus...)

we zullen zien over een paar dagen/weken…

ik zeg dat het kan
ik zie het wel gebeuren
het past qua datum en het past qua show
na 40 jaar band en 50 jaar Pinkpop, moet eens gebeuren.

ik zelf heb deze show in 2018 al in GelreDome gezien, dus voor mij is er verder geen noodzaak
1f609.svg

Ik zou zeggen, geef deze post een like (duimpje op) als je Iron Maiden op Pinkpop ook ziet zitten.

Zitten we op Facebook? Desalniettemin, ik zie het zeker wel zitten.

"Scream for me Pinkpop!!!" lijkt mij wel lekker om te horen in Landgraaf. Hoewel ik het niet verwacht. Maar #nabieberkanalles .

The legendary KISS will be performing for the LAST TIME EVER in the UK, exclusively at Download 2020

En Pinkpop laatste Benelux show ooit. Ik durf hier wel geld op in te zetten. Dat is de gitarenheadliner die niemand zag aankomen. Ben in ieder geval blij dat ik die ellende niet nog een keer hoef mee te maken.

ChiquitaChaser wrote:
The legendary KISS will be performing for the LAST TIME EVER in the UK, exclusively at Download 2020

En Pinkpop laatste Benelux show ooit. Ik durf hier wel geld op in te zetten. Dat is de gitarenheadliner die niemand zag aankomen. Ben in ieder geval blij dat ik die ellende niet nog een keer hoef mee te maken.

Aangezien ik waarschijnlijk niemand naar Graspop kan slepen en wel naar Pinkpop, zal ik waarschijnlijk naar Pinkpop gaan. Weekend of dag weet ik nog niet, maar waarschijnlijk staat KISS wel op het programma. Tot nu toe twee keer gezien, maar ik vond het eigenlijk na een keer al genoeg. Fantastische act, daar niet van, maar ze moeten er gewoon echt mee kappen. De beste man kan het niet meer zonder te playbacken.

Users who are viewing this thread