Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

De manager van Queen heeft aangegeven dat er bij de Europese tour geen presale mogelijk is. Queen op festivaltour???

Dat het een mooie headliner is impliceert inderdaad wel dat hij meer weet trouwens..
Ben benieuwd

Okee, ben benieuwd.. Wellicht een artiest die we nog niet besproken hebben, zou wel leuk zijn

Hij weet ook meer, tenminste dat vermoed ik.
Maar welke mogelijke (sub) headliner is hier nog niet gepasseerd?

PJ wrote:
Gokje wagen dan maar. Ik zeg Miley Cyrus……………

Ik ben voor. Fantastische zangeres. Zou weer eens wat anders zijn. Liever Cyrus dan ”Queen”.
Nou, Liever Queen + Adam voor mij ipv schaap Cyrus.

Ik zie overigens geen aanleiding voor beide op Pinkpop, maar kan er naast zitten hoor...

Schaap Cyrus? Rare opmerking. Fantastische zangeres (echt een fantastische stem) en ze zet geweldige liveshows neer.

Die zie ik dan weer liever dan de Queen Tribute.

Maar goed, zullen idd beide wel niet op PP staan.

Ik verwacht deze week iig een headliner voor PP te weten.

Schaap Cyrus? Rare opmerking. Fantastische zangeres (echt een fantastische stem) en ze zet geweldige liveshows neer.

Die zie ik dan weer liever dan de Queen Tribute.

Maar goed, zullen idd beide wel niet op PP staan.

Ik verwacht deze week iig een headliner voor PP te weten.

Ik snap die Queen Tribute opmerkingen hier maar half hoor. Waarom wil je wel The Killers graag zien terwijl daar ook maar de halve band op het podium staat? Die band voelt voor mij inmiddels evenveel als een tributeband van het origineel dan Queen. Enige verschil is dat iedereen nog zeer te spreken is over wat Queen live neerzet.

Voor mij is en was Queen Freddie Mercury. Zonder Freddie geen Queen. Daarom zelf geen behoefte om die band nog te zien.

Dat snap ik en ben zelf daarom ook minder geneigd om een kaartje te kopen voor een concert. Maar als Queen zou komen op een festival, zou ik het wel leuk vinden.
Sowieso Brian May aan het werk zien.

Queen is toch eigenlijk geen Queen zonder Freddie. De band is verder prima, Adam Lambert is een prima zanger, maar het is het toch niet. Ik zou het in ieder geval niet sterk vinden om ze als headliner te boeken. Heel veel bands hebben tegenwoordig niet meer de bezetting waarin ze ooit zijn begonnen, maar Freddie is natuurlijk wel heel iconisch en niet te vervangen. De vergelijking met The Killers vind ik daarom wel spaak lopen. Daarbij hebben ze afgelopen festival een redelijk exclusieve, heel sterke, headlineshow neergezet.

Als Queen + Adam Lambert festivals gaan doen, dan ga er maar van uit dat zij gewoon headliner zijn op alle festivals. Wat we er ook van vinden, het is gewoon een grote naam. Ook al vanwege het prijskaartje wat daar aan vast hangt. Die komen echt niet als sub.

Als Queen + Adam Lambert festivals gaan doen, dan ga er maar van uit dat zij gewoon headliner zijn op alle festivals. Wat we er ook van vinden, het is gewoon een grote naam. Ook al vanwege het prijskaartje wat daar aan vast hangt. Die komen echt niet als sub.

Agree dat ze niet voor minder dan headliner zouden komen. Dat maakt ook dat ik het geen sterke boeking zou vinden.
The Analogues klinken ook nagenoeg als the Beatles, maar zou ook niet sterk zijn, ook niet als Ringo achter de drums gaat zitten.

Als groot Queen fan doe ik wel even een duit in het zakje. Helaas heb ik Freddie nooit live gezien. Dat is iets wat ik erg betreur.

Er is geen twijfel over....:Queen is Freddie, John, Brian en Roger.

Freddie is overleden, John met pensioen en Brian en Roger wilden nog graag muziek blijven maken. Ik ben zelf ook heel erg blij dat ze dat zijn blijven doen. Ik heb zelf het Queen en AL concert in de Ziggo gezien en verdomd het zijn gewoon nog steeds hele goede muzikanten. Het heet ook Queen en AL.

Om het een tributeband te noemen vind ik te kort door de bocht. Adam Lambert is een onzettende theatrale persoonlijkheid, heeft een ontzettend stage-image en is een fucking goede zanger. Niet zo goed als Freddie maar hij kan verdomd goed de tonen pakken en die zijn de in de Queen nummers niet makkelijk.

Dus aan de ene kant de puristen en dan de realisten. Is het Queen..nee. Is het goed...ja. Zou ik het op Pinkpop willen zien..ja. Vooral om het hoge bekendheid en meezinggehalte. Ik heb de show gezien en je moet het over je heen laten komen. Dat heb ik ook gedaan. Geweldig genoten. Traantje weggepinkt bij de tribute.

Geschikt voor Pinkpop ja....en vooruit...Miley Cyrus mag ook :-)

Users who are viewing this thread