Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.727
1.894
Zegut zegt dat Metallica in 2021 weer naar Frankrijk komt.
Zegut is toch een betrouwbare bron al lijkt me deze info best wat eigenaardig met hun tour die al even loopt.
Hoe dan ook, als de info klopt is het weer iets wat we (waarschijnlijk) kunnen afstrepen.

https://hey-alex.fr/metallica-pourrait-donner-un-concert-en-france-en-2021/

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.044
6.089
Geen Coldplay. Goh.
1f61b.svg


Zei ik toch….
1f609.svg
nou, ik heb wel mijn twijfels bij een quote van de manager die een interview uit begin 2018 komt, na afronden A Head Full of Dreams Tour

inmiddels zijn we zowat twee jaar verder en vermoed ik andere ontwikkelingen

Maar, ik geef toe, mooie quote

 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.239
4.515
De vijver wordt wel steeds leger idd.
Hopelijk wordt het uiteindelijk straks niet zoiets

Volbeat – System of a Down – Kensington
Billie Eilish – Within Temptation – Marco Borsato

Hoewel ik ook vaak sceptisch ben (door schande wordt men wijs), zou dit wel heul karig zijn.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.507
6.183
Timmetje wrote:
Geen Coldplay. Goh.
1f61b.svg


Zei ik toch….
1f609.svg



nou, ik heb wel mijn twijfels bij een quote van de manager die een interview uit begin 2018 komt, na afronden A Head Full of Dreams Tour

inmiddels zijn we zowat twee jaar verder en vermoed ik andere ontwikkelingen

Maar, ik geef toe, mooie quote

Op basis waarvan vermoed jij die andere ontwikkelingen?

De quote die je eerder deze week zelf gebruikte als aanleiding dat ze mogelijk gaan touren kwam van de Coldplay docu regisseur dus dat lijkt me een nog onwaarschijnlijke bron....

Is er nog andere info bekend?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Timmetje wrote:
De vijver wordt wel steeds leger idd.
Hopelijk wordt het uiteindelijk straks niet zoiets

Volbeat – System of a Down – Kensington
Billie Eilish – Within Temptation – Marco Borsato

Hoewel ik ook vaak sceptisch ben (door schande wordt men wijs), zou dit wel heul karig zijn.

Van nature ben ik ook sceptisch. Maar Coldplay werd toch al niet echt als een serieuze optie beschouwd, dus beschouw ik het ook maar niet echt als een serieuze afvaller. En voor Metallica gold toch een beetje hetzelfde?

Dus vooralsnog kunnen we alleen over Taylor Swift zeggen: jammer.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.727
1.894
DennisvdBr wrote:

Timmetje wrote:
Geen Coldplay. Goh.
1f61b.svg


Zei ik toch….
1f609.svg



nou, ik heb wel mijn twijfels bij een quote van de manager die een interview uit begin 2018 komt, na afronden A Head Full of Dreams Tour

inmiddels zijn we zowat twee jaar verder en vermoed ik andere ontwikkelingen

Maar, ik geef toe, mooie quote

Op basis waarvan vermoed jij die andere ontwikkelingen?
Want de quote die je zelf gebruikte als aanleiding dat ze mogelijk gaan touren uit het Festileaks artikel kwam van de Coldplay docu regisseur….

Het artikel is recent geplaatst alleen wist ik niet dat de quote van hun manager al dateert van begin 2018. Dat schept een ander licht op de zaak al moet ik wel zeggen dat een tour en zeker bij acts van het kaliber Coldplay ver van tevoren geboekt worden. Hun vorige tour was afgelopen november 2017. De quote is volgens jou dan van begin 2018. Dan moeten ze wel snel van gedachten veranderd zijn. Het blijft een optie maar zonder nieuw album zie ik ze zeker niet touren.
Die geruchten rond een nieuw album zijn er volop, dat klopt. Echter gezien het feit dat ze in 2021 precies 25 jaar bestaan verwacht ik dan een nieuw album met tour.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.239
4.515
Coldplay werd (wordt) inderdaad alleen door Dennis als serieuze optie gezien.

Ik ben verder gewoon erg benieuwd wat het wel gaat worden. Ben het met PJ eens dat de vijver waarschijnlijk niet zo vol zit, althans niet zo vol met grote vissen, als hier eerder werd verondersteld.

Ik zie The Killers wel als serieuze optie. Vorig voorjaar een nieuw album en daarmee eigenlijk nog niet langs de festivals gegaan. Als ze deze zomer komen, lijkt het me wel een goede optie.

Zoals eerder gezegd hoop ik verder (waarschijnlijk ijdele hoop) op écht nieuwe headliners. Het nieuwe album van Lana Del Rey vind ik ook steengoed. Als Pinkpop toe gaat werken naar een concept dat het niet alleen om die drie namen bovenaan het affiche gaat, lijkt zij me ook een optie. Zet er een Billie Eilish, Lewis Capaldi en Sam Fender bij, gooi op het North Stage wat gitaren en je hebt volgens mij een dag die best goed verkoopt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.044
6.089
Op basis waarvan vermoed jij die andere ontwikkelingen?
bijvoorbeeld, een interview een half jaar later, in november 2018.
In Variety, geeft Manager Holmes aan : "It’s their dedication to the music, says the veteran manager, that has kept the band together all this time. “[For] the whole band, it’s not about ticket sales or grosses or anything. It’s about, ‘Let’s make the greatest show of all time,’” Holmes says, hinting that the band is on track to release a new album sometime over the next year, followed by a tour."
Dat lijkt mij nieuwere info...

Doe er mee wat je wilt
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.507
6.183
Zelfs met die Variety quote lijkt het me niet zo waarschijnlijk. Denk dat we Coldplay gewoon volledig moeten afschrijven. Anders hadden we allang wat vernomen. 2021 met jubileum lijkt me waarschijnlijker met misschien 1 optreden in 2020 op Glastonbury.

Denk dat Oasis weleens gelijk kan krijgen over the Killers. Zie Lana Del Rey niet snel komen omdat volgens mij Friendly Fire die boekingen doet.

Op dit moment lijken Volbeat, SOAD, Green Day, Kensington en the Killers met misschien Eminem en de RHCP de meest voor de hand liggende opties. Benieuwd wanneer we meer gaan horen.

Zou persoonlijk Volbeat als headliner een verschrikking vinden.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Ik ben verder gewoon erg benieuwd wat het wel gaat worden. Ben het met PJ eens dat de vijver waarschijnlijk niet zo vol zit, althans niet zo vol met grote vissen, als hier eerder werd verondersteld.

Eens, ik ben ook erg nieuwsgierig naar wat er wel is vastgelegd.

Een ontwikkeling waarbij er minder wordt geteerd op een grote headliner maar daarvoor in de plaats iets kleinere maar daardoor wel meer (middel)grote namen bovenaan het affiche zou ik zeker toejuichen. Alleen maar goed voor de breedte van het programma. Als je dan bijvoorbeeld System Of A Down en Volbeat een dag op je affiche krijgt, kun je er een hele interessante dag van maken. Bijvoorbeeld met iets uit de rij namen die Oasiss noemt. Al vind ik Volbeat persoonlijk verschrikkelijk... Maar dat is niet zo relevant en slechts als een terzijde bedoeld.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.239
4.515
Oasiss wrote:
Ik ben verder gewoon erg benieuwd wat het wel gaat worden. Ben het met PJ eens dat de vijver waarschijnlijk niet zo vol zit, althans niet zo vol met grote vissen, als hier eerder werd verondersteld.

Eens, ik ben ook erg nieuwsgierig naar wat er wel is vastgelegd.

Een ontwikkeling waarbij er minder wordt geteerd op een grote headliner maar daarvoor in de plaats iets kleinere maar daardoor wel meer (middel)grote namen bovenaan het affiche zou ik zeker toejuichen. Alleen maar goed voor de breedte van het programma. Als je dan bijvoorbeeld System Of A Down en Volbeat een dag op je affiche krijgt, kun je er een hele interessante dag van maken. Bijvoorbeeld met iets uit de rij namen die Oasiss noemt. Al vind ik Volbeat persoonlijk verschrikkelijk… Maar dat is niet zo relevant en slechts als een terzijde bedoeld.

Volbeat hoeft voor mij persoonlijk ook absoluut niet. Hou er zelf niet van en vrienden die er wel van houden zijn er eigenlijk ook een beetje klaar mee. Over het laatste album heb ik eigenlijk nog niets positiefs gehoord. SOAD is ook niet mijn ding, maar zoals jij terecht zegt, is dat niet zo relevant.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.239
4.515
Ik hoop van harte dat Coldplay iets gaat doen, misschien nog wel liever een eigen show dan een festivaloptreden, maar dat ter zijde.
Tegelijkertijd zie ik absoluut geen signaal dat het gaat gebeuren. Ik weet niet of het uit eigen hoop voortkomt dat ik ga denken dat sommigen hier meer weten dan ze kunnen en willen zeggen, maar voor mij lijkt het vooralsnog uit de lucht gegrepen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.727
1.894
Sommige van ons beschikken inderdaad wel eens over andere info die wij niet hebben. Dat is in het verleden al eens gebleken :wink:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken