Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Wel interessant dat Pinkpop blijkbaar gitaren heeft vastgelegd, had zelf eerder meer pop verwacht voor komend jaar.

Heb namelijk wel wat moeite om rocknamen voor bovenaan het affiche te bedenken, kanshebbers op in ieder geval een subpositie.

Verder dan de usual suspects als Metallica, Muse, Foo Fighters en Pearl Jam kom ik dan niet, al ben ik niet zo thuis in de rockwereld.

Van Rock Am Ring en Rock Im Park hoef je niet veel te verwachten, met Volbeat als uitzondering. System Of A Down zou te snel op herhaling zijn en hebben bovendien geen nieuw werk. En de rest van de namen zijn niet voor de topposities op Pinkpop.

Zouden bijvoorbeeld Slipknot, The Smashing Pumpkins of Tool nog festivals aandoen komende zomer? En durft Mojo/Pinkpop dit aan?

Verder verstandig een oog te houden op de ontwikkelingen rond de 50e editie van Glastonbury, de verwachting is dat die een week na Pinkpop flink gaan uitpakken. Daar worden momenteel door de bookmakers Elton John, Coldplay, Paul McCartney, Foals en de Arctic Monkeys getipt als headliner.

Mijn voorspelling: Of morgen aan het eind van de ochtend of volgende week, eerste headliner:
Green Day.

November in de voorverkoop met tweede headliner: Guns N Roses.

Februari derde headliner combo: Volbeat/SOAD

Maar daar gaat deze simpele ziel dus echt wel kaarten voor kopen! Daar doet het feit dat Greenday iets te snel op herhaling is en GnR een risico is voor wat betreft de kwaliteit dus niks aan af. Dit is voor mij persoonlijk jackpot met 3x gitaren. In zijn totaliteit wel een dure selectie headliners, dus zou dan niet opkijken van een iets magerder dagprogramma...

Timmetje wrote:
Mijn voorspelling: Of morgen aan het eind van de ochtend of volgende week, eerste headliner:
Green Day.

November in de voorverkoop met tweede headliner: Guns N Roses.

Februari derde headliner combo: Volbeat/SOAD

Maar daar gaat deze simpele ziel dus echt wel kaarten voor kopen! Daar doet feit dat Greenday iets te snel op herhaling is en GnR een risico is voor wat betreft de kwaliteit dus niks aan af. Dit is voor mij persoonlijk jackpot met 3x gitaren. In zijn totaliteit wel een dure selectie headliners, dus zou dan niet opkijken van een iets magerder dagprogramma…

Ik zou dit dan weer een heel pover drietal vinden.

Volbeat/SOAD kun je in de voorspelling eventueel nog swappen voor Volbeat op sub met Kensington op main trouwens. Ik zie SOAD ook wel Lowlands doen.

Het gerucht van gitaren als headliners is toch ook voor zover bekend nergens op gebaseerd en volgens mij ook zelf als via via gerucht bestempeld.
Justin Bieber speelde ook een nummertje op gitaar. Toegegeven dat iedereen dat had gekund na twee muzieklessen, maar toch.

Een via via van horen zeggen gerucht neem ik nog niet heel serieus. Ik zou dus als ik liefhebber van gitaren zou zijn, niet perse uitgaan van een headlinertrio als bijvoorbeeld in 2008.

In plaats van reageren op wat ik gok, is het ook een optie om zelf een gok te doen.

Discussie over de (deze) headliners hebben we al gehad en wat de mening is.
Met nog 6 weekjes is het wel tijd voor een serieuze voorspelling, zeker er van uitgaande dat de 3 headliners wel al eens vast kunnen liggen.

Zie mijn post als een uitdaging…
Wanneer krijgen we de eerste aankondiging en welke act kunnen we verwachten?

Ik probeer mijn gok dan altijd wel zo te doen dat het in ieder geval een beetje te linken is aan info dat iets op tour gaat of met een nieuw album komt. Bij veel acts is daar wel iets van te vinden. Echter ik verwacht Depeche Mode Coldplay en eigenlijk ook GnR volgend jaar niet. Ik zou ook acts die recent op PP hebben gestaan zoals bv FF PJ RHCP en McCartney niet te vlug uitsluiten. Ik vraag me dan ook af hoe groot die vijver weer is om uit te vissen. Die kan misschien wel weer eens een stuk minder groot zijn als dat er nu gezegd word.....

DennisvdBr wrote:
In plaats van reageren op wat ik gok, is het ook een optie om zelf een gok te doen.

Discussie over de (deze) headliners hebben we al gehad en wat de mening is.
Met nog 6 weekjes is het wel tijd voor een serieuze voorspelling, zeker er van uitgaande dat de 3 headliners wel al eens vast kunnen liggen.

Zie mijn post als een uitdaging…
Wanneer krijgen we de eerste aankondiging en welke act kunnen we verwachten?

Ik probeer mijn gok dan altijd wel zo te doen dat het in ieder geval een beetje te linken is aan info dat iets op tour gaat of met een nieuw album komt. Bij veel acts is daar wel iets van te vinden. Echter ik verwacht Depeche Mode Coldplay en eigenlijk ook GnR volgend jaar niet. Ik zou ook acts die recent op PP hebben gestaan zoals bv FF PJ RHCP en McCartney niet te vlug uitsluiten. Ik vraag me dan ook af hoe groot die vijver weer is om uit te vissen. Die kan misschien wel weer eens een stuk minder groot zijn als dat er nu gezegd word…..

Kan mij hierin wel vinden.
Mijn hoop is dan ook om écht nieuwe headliners te zoeken, band als Arcade Fire, Tame Impala, Florence and the Machine, 21 pilots, Imagine Dragons, Kendrick Lamar. Los van wat ik zelf van deze artiesten vind en los van of zij iets gaan doen volgende zomer.

Ik verwacht Paul McCartney eigenlijk semi-exclusief op Glastonbury.

Klein gokje:

The Killers - Tame Impala - The Weekend

edit: met subs Florence and the Machine, 21 Pilots en Billie Eilish en North afsluiters Volbeat, Foals en Within Temptation

Lijkt me dat je hiermee ook voldoende geld overhoudt voor een heel sterk dagprogramma. Realistisch gezien weet ik dat Pinkpop zich normaal op die drie namen richt en daaronder naar bevind van zaken handelt. Ook weet ik dat te veel vernieuwing en progressiviteit niet verwacht hoeft te worden. Kortom, mijn gokje is met name gebaseerd op hoop, dus ik weet dat het niet gaat gebeuren ;).

En als ik dan toch zomaar eens gokje mag doen. De band Queen bestaat 50 jaar in 2020. Ik vermoed dat de heren hieraan nog wel een tour willen wijden. Dat eerste is een feit en dat tweede een wilde gok. Of het iets voor PP is laat ik in het midden. Kan ook naar Bospop bijvoorbeeld.

Als ze de vvk op tijd plaats laten vinden dan moet je met iets erg exclusief of populairs gaan komen of een combinatie daarvan.

Ik verwacht dus niet Greenday (te vroeg) SOAD (te vroeg) of Volbeat (sub)

Ik verwacht een combi van een grote popartiest/band met een sterke undercard...Dus Coldplay/Billie Eilish ID/21P/Billie Eilish Miley Cyrus/Billie Eilish

Dat is dan het begin.....wat er verder bijkomt...ik persoonlijk zou een Metallica /Guns n Roses/Eminem leuk vinden.

Geruchten gaan dat MUSE dat wel gaat doen maar voornamelijk in de kleinere concertzalen in Engeland.

Wat ik lees is dat Matt Bellamy gezegd schijnt te hebben dat het concert in Birmingham de laatste is "for a while" in de UK. Daarnaast hebben ze op Reading/Leeds 2011 Origin of Symmetry naar eigen zeggen voor het laatst, op de "hits" na, gespeeld dus wat dat betreft lijken ze er niet veel voor te voelen om zoiets nog een aantal keer te doen. Denk dus wel dat de kans redelijk groot is dat ze wat Europese festivals doen in Juni en in Amerika zijn in April/Mei en vanaf Augustus naar Azië en Australië gaan.

Timmetje wrote:
Geruchten gaan dat MUSE dat wel gaat doen maar voornamelijk in de kleinere concertzalen in Engeland.

Wat ik lees is dat Matt Bellamy gezegd schijnt te hebben dat het concert in Birmingham de laatste is “for a while” in de UK. Daarnaast hebben ze op Reading/Leeds 2011 Origin of Symmetry naar eigen zeggen voor het laatst, op de “hits” na, gespeeld dus wat dat betreft lijken ze er niet veel voor te voelen om zoiets nog een aantal keer te doen. Denk dus wel dat de kans redelijk groot is dat ze wat Europese festivals doen in Juni en in Amerika zijn in April/Mei en vanaf Augustus naar Azië en Australië gaan.
Festivals volgende zomer verwacht ik wel voor Muse met een tweede leg Simulation Theory World Tour
Is ook niet gek met alleen Werchter afgelopen zomer.

Als ze iets gaan doen zal het komende maand wel bekend zijn.

Da's dan inmiddels niet de tweede maar de derde leg Simulation Theory World Tour. Openlucht concerten, stadiontour na de zomer en vervolgens dan nog eens festivals.

Het lijkt mij iig echt sterk dat ze me met een show die gelijktijdig in de bios draait gaan touren. Vraag me ook af wie er nog op zit te wachten.

Da’s dan inmiddels niet de tweede maar de derde leg Simulation Theory World Tour.
ik bedoel 2de Europese leg.
De tour begon februari dit jaar in VS en eindigd dit jaar in Zuid Amerika.
Maar goed, je snapt wat ik bedoel.

edit: btw dan ga ik uit dat de shows in september bij 1 Leg in Europa met de gigs mei/juli horen

Da’s dan inmiddels niet de tweede maar de derde leg Simulation Theory World Tour. Openlucht concerten, stadiontour na de zomer en vervolgens dan nog eens festivals.

Het lijkt mij iig echt sterk dat ze me met een show die gelijktijdig in de bios draait gaan touren. Vraag me ook af wie er nog op zit te wachten.
Helemaal mee eens. Heeft geen zin om met een show te touren die al in de bios heeft gedraaid en zodoende al in zijn geheel op legale wijze te zien is geweest.
Dat gezegd hebbende schijnt ook Roger Waters zijn tour volgend jaar weer op te pakken en die tour draait nu ook in de bios.......

Hellfest komt binnenkort met nieuws.
Graspop zal veel gelijkenissen hebben met Hellfest.
Graspop en Hellfest dus gelijk met Pinkpop.

Nou, jullie denken, waarom is dit interessant voor Pinkpop?
Nou, wat op Hellfest staat staat niet op Download Frankrijk.
Download Frankrijk kan best achter nieuws van Hellfest aankomen.
Er staan in Frankrijk dus sowieso 6 stevige headliners...
Als daar bij Download een beetje leuke rock headliner aangekondigd wordt, is dat dus interessant voor Pinkpop.
Laat maar komen, voor gitaarminnend publiek... ;)

Door Coldplay kan ook een streep denk ik:

Sadly, Coldplay’s manager, David Holmes, confirmed the band won’t go on tour until “2021 at the earliest."

https://www.seatunique.com/blog/coldplay-uk-tour-vip-tickets/

PJ wrote:
Door Coldplay kan ook een streep denk ik:

Sadly, Coldplay’s manager, David Holmes, confirmed the band won’t go on tour until “2021 at the earliest.”

https://www.seatunique.com/blog/coldplay-uk-tour-vip-tickets/

dat zou jammer zijn…

edit: dan hoop ik dat Muse niet op Hu/So staat en wel Pinkpop. Anders Guns N Roses of Volbeat op die headliner spot imo maar doen…
Over GnR kwam ik deze week een artikel tegen waarin slash bevestigd dat ze enkel begin volgend jaar nog wat concerten geven. Ik heb de link niet meer maar dat zal wel gaan over lollapalooza. Verder geen woord over een grotere tour, wel dat ze bezig zijn met een nieuw album en dat dit veel tijd vergt. Ik ben er dan ook niet zo zeker van dat ze volgend jaar veel concerten gaan geven. Ik zei t gisteren ook al, die vijver is misschien wel eens veel minder groot dan we denken.
Is het niet zo dat ook Goffertpark 3 concerten per jaar nog krijgt? Tel daarbij op dat er ook altijd wel 1 of meerdere acts zijn die losse concerten boven festivals verkiezen.. Ik moet het allemaal nog zien.

Geen Coldplay. Goh. :-P

Zei ik toch.... :wink:

MUSE wordt het ook echt niet. Lijkt me sterk dat die gaan touren met dezelfde tour die tegelijktijdig ook nog eens in de bios is. Is ook wel beetje mosterd na de maaltijd na 2x NL in 2019.

De vijver wordt wel steeds leger idd.
Hopelijk wordt het uiteindelijk straks niet zoiets

Volbeat - System of a Down - Kensington
Billie Eilish - Within Temptation - Marco Borsato

Users who are viewing this thread