Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Raskolnikov wrote:

Oasiss wrote:
Als Neil Young en Volbeat headiners zijn, dan kunnen we niet anders dan concluderen dan dat het gemist van Taylor Swift heel pijnlijk is.

Dan zou ik het ook van harte eens zijn met de term pijnlijk. Maar vooralsnog is het daar nog te vroeg voor. Want we weten niet wat Pinkpop er tegenover gaat zetten.

Da’s helemaal waar, laten we hopen op het beste!

Was Bruce Springsteen trouwens nog in de running? Moet ook nog met zijn album on tour. (dan transformeer ik ook weer even in een dinosauriër)

Wat DennisvdBr zegt is onjuist

Eerste de film behorend bij Western Stars, dan de studio in met de band voor een rock record en volgend jaar op tour
Heel voorzichtig zijn er ook wat kleine geruchten

Eerste de film behorend bij Western Stars, dan de studio in met de band voor een rock record en volgend jaar op tour
ik zei ook, pin me er niet op vast ;)

ik meen alleen gelezen te hebben dat het mits een tour volgend jaar niet groots zal zijn. Dat een tour met E-Street pas 2021 is en iets uitgebreider.

We zullen zien...

Rick wrote:

ik zei ook, pin me er niet op vast
1f609.svg

ik meen alleen gelezen te hebben dat het mits een tour volgend jaar niet groots zal zijn. Dat een tour met E-Street pas 2021 is en iets uitgebreider.

We zullen zien…
Springsteen reportedly plans to begin recording again with the E Street Band in the fall, with another tour coming in 2020.
https://www.google.com/amp/s/www.iheart.com/alternate/amp/2019-08-19-see-the-trailer-for-bruce-springsteens-intimate-western-stars-film/

Ik zie System of a Down en Volbeat samen wel een enkele dag afsluiten op PP. En ja ik weet dat ze op Rock am Ring beide losse headliners zijn, maar ik zou het wel een constructie vinden die niet onmogelijk is voor PP. Dan een andere dag een classic headliner en de laatste dag een sterke pop (of hiphop)headliner.

via via ( gerucht ) uit het Graz forum...

- de vvk begint op 2 november, dan is minstens één headliner bekend
- er komt géén persconferentie in Paradiso meer
- namen kon hij natuurlijk niet noemen, maar de headliners liggen uiteraard vast en zijn veel beter dan vorige keer (voor de smaak van het gitaarminnend Pinkpop-publiek dan natuurlijk)

zeer interessant!

Ik zie System of a Down en Volbeat samen wel een enkele dag afsluiten op PP. En ja ik weet dat ze op Rock am Ring beide losse headliners zijn, maar ik zou het wel een constructie vinden die niet onmogelijk is voor PP. Dan een andere dag een classic headliner en de laatste dag een sterke pop (of hiphop)headliner.

Eigenlijk vind ik dit een prima mogelijkheid. Op deze manier:

- geef je je 'trouwe' fans hun geliefde rock acts, met zowel een classic act als een combo van 2 nieuwere acts
- je geeft nieuwe acts de kans om te headlinen op een major
- je bied ook iets in het pop genre

Ik hoop dat het zoiets wordt. Alleen hoop ik dan niet dat de SOAD/Volbeat combo de festivalafsluiter is, maar op dag 1 of 2 staat...

via via ( gerucht ) uit het Graz forum…

– de vvk begint op 2 november, dan is minstens één headliner bekend
– er komt géén persconferentie in Paradiso meer
– namen kon hij natuurlijk niet noemen, maar de headliners liggen uiteraard vast en zijn veel beter dan vorige keer (voor de smaak van het gitaarminnend Pinkpop-publiek dan natuurlijk)

zeer interessant!

Poe, dat zou een forse breuk zijn met het verleden. De lijst met standaard klachten op Pinkpop wordt snel kleiner zo. Goede zaak dat ze dit doen lijkt me.

Zou kunnen ja. Volbeat sub, SOAD die nu doorgroeit tot headliner. Alleen is het wel heel snel voor SOAD om terug te keren, zeker zonder nieuw materiaal. Een beetje het soort constructie die je op RW vaak ziet. (al hoop ik daar voor RW persoonlijk niet op)

via via ( gerucht ) uit het Graz forum…

– de vvk begint op 2 november, dan is minstens één headliner bekend
– er komt géén persconferentie in Paradiso meer
– namen kon hij natuurlijk niet noemen, maar de headliners liggen uiteraard vast en zijn veel beter dan vorige keer (voor de smaak van het gitaarminnend Pinkpop-publiek dan natuurlijk)

zeer interessant!

Baal jij niet dat er geen persconferentie meer komt, dan? Al hoewel, niet in Paradiso, maar hij zou technisch gezien dus nog wel ergens anders plaats kunnen vinden.
Zeer blij dat er meer gitaren komen dan dat vorig jaar het geval was.

Ugh.

Volbeat en SOAD hoeven van mij ook niet. Beide geen headliners en niet meer dan subwaardig.

mattman wrote:

tom93 wrote:
Meer gitaren is altijd goed. Laat maar komen.

Meer gitaren is toch niet per definitie beter? Er touren genoeg verschikkelijke rockbands rond…

Die zullen niet in aanmerking komen voor Pinkpop.

Hopelijk. De laatste jaren stonden er nogal wat (FFDP en Greta van Fleet, I'm looking at you.)

Meer gitaren is toch niet per definitie beter? Er touren genoeg verschrikkelijke rockbands rond…

Als het je genre is, juich je dit in zijn algemeenheid toe lijkt me. En verschrikkelijk is bovendien een bijzonder relatief begrip. Zo zijn we hier allemaal niet zo gecharmeerd van Kensington, maar maak je heel erg veel mensen gewoon erg blij met die aankondiging.

Bovendien heeft het internationale muziekpuriteinse trollenleger er bijvoorbeeld ook voor gezorgd dat een band als Nickelback tot internationale pispaal van de door hun gedefinieerde "13 in een dozijn kutmuziek" is gebombardeerd, waardoor je ze never nooit meer op onze festivals hoeft te verwachten. Die doen hier volgens mij enkel nog eigen shows. En eigenlijk vind ik dat behoorlijk jammer. Zou ik me zeker wel een uurtje prima bij kunnen vermaken...

Nickelback is tof. Ik zie liever een uur Nickelback op Pinkpop dan een uur Volbeat. Guilty pleasure.

Meer gitaren is niet per definitie goed nieuws. Hoop iig niet dat ze straks met Guns n Roses - Volbeat - Kensington komen aankakken.

Meer gitaren is toch niet per definitie beter? Er touren genoeg verschikkelijke rockbands rond…
o, dat is geen probleem op Pinkpop.

maar meningen verschillen nu eenmaal...

Doe mij maar Iron Maiden, Volbeat, Within Temptation, Effe-essens, Disturbed, Incubus, Danko Jones, Royal Blood, Alter Bridge.
Maar ook Kensington en Neil Young doe ik het voor hoor...

Nickelback is tof.
Ik zie liever een uur Nickelback op Pinkpop dan een uur Volbeat.
Guilty pleasure.

Maar met guilty pleasure zeg je ook dat het eigenlijk best kut is. ;-)

Weet ook niet wat 'het internationale muziekpuriteinse trollenleger' moet voorstellen? Dat de band zo veel tegenstanders heeft, ligt in de eerste plaats aan de band zelf toch?

Users who are viewing this thread