Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Vind het vanuit Mojo opzicht sowieso raar dat ze die niet voor NL weten te strikken.

Je weet niet wat er verder onderhandeld wordt tussen LN Belgie en Nederland. Zo van jullie mogen Taylor Swift maar dan hebben wij Beyonce en Jay z exclusive.

Misschien vind TS Nederland wel kut. Het is niet alsof je alle beweegredenen gaat vernemen.

Vind het vanuit Mojo opzicht sowieso raar dat ze die niet voor NL weten te strikken.

Je weet niet wat er verder onderhandeld wordt tussen LN Belgie en Nederland. Zo van jullie mogen Taylor Swift maar dan hebben wij Beyonce en Jay z exclusive.

Misschien vind TS Nederland wel kut. Het is niet alsof je alle beweegredenen gaat vernemen.
Gewoon beide kan toch ook? Dit soort artiesten moet je altijd in je land willen.

Er is volgens mij ook geen paniek. Vrijwel iedereen is het er gewoon unaniem over eens dat het op dit moment (voor zover wij weten) gewoon een misser is.

Tot nader bericht pijnlijk.

Nou, nog altijd zie ik het punt niet...

Over een paar maanden weten we pas hoe pijnlijk het is.
Zo veel concerten en festivals, Pinkpop heeft vast 3 prima headliners.

En ja, ook al is het Volbeat, zou ik dat een prima headliner vinden.
Vooralsnog blijf ik er bij dat we Coldplay, Neil Young en een rock-act kunnen verwachten als headliners.

Dat Pinkpop geen Taylor heeft, is zeker geen ramp. Ze had er mooi gepast qua genre, dat wel, maar er zijn ongetwijfeld een stuk of 15 andere kandidaten. Of die allemaal zo relevant en juist zijn als Swift, valt nog te bezien. Misschien heeft Pinkpop wel een R.E.M. reünie geforceerd ;-) (Qua band ook niet gigantisch relevant maar het zou wel groot nieuws zijn.)

Wat me wel opvalt is dat veel rockfans redelijk kortzichtig zijn als het over muziek gaat. Niet alleen op (deze) fora, maar ook op bijvoorbeeld de social media. Op de Facebookpagina van Studio Brussel zie je steeds weer comments van mensen die rockmuziek als alternatief en waarachtig zien en pakweg iets als FKA Twigs, Zwangere Guy en Brockhampton klasseren als 'commerciële brol', waarna ze gaan roepen dat StuBru een commerciële hoer geworden is. Terwijl een Volbeat of Rammstein in mijn ogen een stuk gladder en commerciëler zijn dan, ik zeg maar iets, de laatste van Charli XCX. Ook op KINK, een zogenaamd alternatieve zender, hoor je vrijwel alleen (ook heel commerciële) rock, terwijl alternatieve muziek ook hip hop, elektronische muziek en -jawel- zelfs pop kan beslaan.

Maar goed, dit kon ook even goed in het RW topic, of een los muziek topic. :-)

Timmetje wrote:
Er is volgens mij ook geen paniek. Vrijwel iedereen is het er gewoon unaniem over eens dat het op dit moment (voor zover wij weten) gewoon een misser is.

Nou, nog altijd zie ik het punt niet…

Vooralsnog blijf ik er bij dat we Coldplay, Neil Young en een rock-act kunnen verwachten als headliners.

Als Neil Young en Volbeat headiners zijn, dan kunnen we niet anders dan concluderen dan dat het gemist van Taylor Swift heel pijnlijk is.

Pinkpop zit in een weekend waar ze nu dus zitten met Graspop en Boutique/Swift.
Maar verder nog buitenlandse festivals als Hellfest, Copenhell, Hurricane en Southside, daar zal meer verlies in zitten dan winst voor Pinkpop qua acts.
Daar gaat nog wat naar uitvloeien... Dan zijn er nog concerten in Goffert, Malieveld of GelreDome en StadsParkLive onder andere.

Hu/So gaat op gebied van de Pop namen ook nog wat opeisen. Daarbij hebben ze daar vaak rock acts staan, dus gevaarlijk vergelijkebaar festival om exact gelijk mee te zitten. In vergelijking dat RaR/RiP nogmaal beetje overlapt en hand vol namen deelt.

Er komen nog heel veel afvallers, zo veel afvallers en er komen maar 3 Pinkpop headliners.

3

( en een paar second-headliners / subs )

DennisvdBr wrote:

Timmetje wrote:

Nou, nog altijd zie ik het punt niet…

Als Neil Young en Volbeat headiners zijn, dan kunnen we niet anders dan concluderen dan dat het gemist van Taylor Swift heel pijnlijk is.

Jup. Dan kunnen we officieel concluderen dat Pinkpop niet meer Champions League speelt.

Begrijp trouwens nog steeds niet waarom Coldplay als mogelijkheid wordt gezien. Komt geen album, komt geen tour, al ze al gaan touren zal het vast geen festival zijn.
Dat kun je echt uit je hoofd zetten.

Dat Pinkpop geen Taylor heeft, is zeker geen ramp. Ze had er mooi gepast qua genre, dat wel, maar er zijn ongetwijfeld een stuk of 15 andere kandidaten. Of die allemaal zo relevant en juist zijn als Swift, valt nog te bezien. Misschien heeft Pinkpop wel een R.E.M. reünie geforceerd
1f609.svg
(Qua band ook niet gigantisch relevant maar het zou wel groot nieuws zijn.)

Wat me wel opvalt is dat veel rockfans redelijk kortzichtig zijn als het over muziek gaat. Niet alleen op (deze) fora, maar ook op bijvoorbeeld de social media. Op de Facebookpagina van Studio Brussel zie je steeds weer comments van mensen die rockmuziek als alternatief en waarachtig zien en pakweg iets als FKA Twigs, Zwangere Guy en Brockhampton klasseren als ‘commerciële brol’, waarna ze gaan roepen dat StuBru een commerciële hoer geworden is. Terwijl een Volbeat of Rammstein in mijn ogen een stuk gladder en commerciëler zijn dan, ik zeg maar iets, de laatste van Charli XCX. Ook op KINK, een zogenaamd alternatieve zender, hoor je vrijwel alleen (ook heel commerciële) rock, terwijl alternatieve muziek ook hip hop, elektronische muziek en -jawel- zelfs pop kan beslaan.

Maar goed, dit kon ook even goed in het RW topic, of een los muziek topic.
1f642.svg
Waar komt R.E.M. vandaan? Ze hebben regelmatig aangegeven dat er nooit meer een reünie gaat komen. Michael Stipe komt wel met solo werk, maar die kan alleen natuurlijk geen headliner zijn.

Pinkpop zit in een weekend waar ze nu dus zitten met Graspop en Boutique/Swift.

Oej, dat had ik nog geeneens zo scherp. Dan mis je de metalheads/hardrockers en veel popfans al dat weekend, toch de basis van de Pinkpop doelgroep. Dat is geen misselijke concurrentie voor Pinkpop waar ze echt iets moois tegenover moeten zetten.

Was Bruce Springsteen trouwens nog in de running? Moet ook nog met zijn album on tour. (dan transformeer ik ook weer even in een dinosauriër)

Waar komt R.E.M. vandaan? Ze hebben regelmatig aangegeven dat er nooit meer een reünie gaat komen. Michael Stipe komt wel met solo werk, maar die kan alleen natuurlijk geen headliner zijn.

R.E.M. komt absoluut nergens vandaan. ;-) Het was meer een grapje over wat ze dan wel geregeld zouden hebben. R.E.M. zie ik nooit meer samen komen helaas... Jongens wat mis ik die band.

Stipe mag uiteraard altijd langskomen!

Indiaantje89 wrote:

R.E.M. komt absoluut nergens vandaan.
1f609.svg
Het was meer een grapje over wat ze dan wel geregeld zouden hebben. R.E.M. zie ik nooit meer samen komen helaas… Jongens wat mis ik die band.

Stipe mag uiteraard altijd langskomen!
Haha, dat is een band die voor mij samen met The Strokes gigantisch hoog op een wishlist staat om nog te zien. Laatst genoemde gaat Pinkpop trouwens nooit headlinen.

Als Pinkpop met R.E.M. - Coldplay - The Strokes komt dan zou ik nooit meer een slecht woord over hun boekers spreken en kom ik ze tijdens het festival hoogstpersoonlijk allen een Pinkpopfrietje brengen. Met extra ketchup.

Dan zou ik het ook van harte eens zijn met de term pijnlijk. Maar vooralsnog is het daar nog te vroeg voor. Want we weten niet wat Pinkpop er tegenover gaat zetten.

Was Bruce Springsteen trouwens nog in de running? Moet ook nog met zijn album on tour. (dan transformeer ik ook weer even in een dinosauriër)
ik meen tour 2021, maar pin me er niet op vast

Oasiss wrote:

Dan zou ik het ook van harte eens zijn met de term pijnlijk. Maar vooralsnog is het daar nog te vroeg voor. Want we weten niet wat Pinkpop er tegenover gaat zetten.

Da's helemaal waar, laten we hopen op het beste!

Als Pinkpop met R.E.M. – Coldplay – The Strokes komt dan zou ik nooit meer een slecht woord over hun boekers spreken en kom ik ze tijdens het festival hoogstpersoonlijk allen een Pinkpopfrietje brengen. Met extra ketchup.

Wat hebben die boekers jou misdaan dat je hun frietje gaat verpesten met ketchup? Taylor Swift laten lopen?

Timmetje wrote:
Als Pinkpop met R.E.M. – Coldplay – The Strokes komt dan zou ik nooit meer een slecht woord over hun boekers spreken en kom ik ze tijdens het festival hoogstpersoonlijk allen een Pinkpopfrietje brengen. Met extra ketchup.

Wat hebben die boekers jou misdaan dat je hun frietje gaat verpesten met ketchup? Taylor Swift laten lopen?

Iedereen weet dat andalouse de beste saus is om op frieten te gooien.

Iedereen weet dat andalouse de beste saus is om op frieten te gooien.

Gek :-) . fritessaus van de Oliehoorn natuurlijk.

Misschien wordt het ook wel eens tijd om friet patat te gaan noemen, altijd maar friet moten bestellen kan ook echt niet meer...

Users who are viewing this thread