Dat Pinkpop geen Taylor heeft, is zeker geen ramp. Ze had er mooi gepast qua genre, dat wel, maar er zijn ongetwijfeld een stuk of 15 andere kandidaten. Of die allemaal zo relevant en juist zijn als Swift, valt nog te bezien. Misschien heeft Pinkpop wel een R.E.M. reünie geforceerd
(Qua band ook niet gigantisch relevant maar het zou wel groot nieuws zijn.)
Wat me wel opvalt is dat veel rockfans redelijk kortzichtig zijn als het over muziek gaat. Niet alleen op (deze) fora, maar ook op bijvoorbeeld de social media. Op de Facebookpagina van Studio Brussel zie je steeds weer comments van mensen die rockmuziek als alternatief en waarachtig zien en pakweg iets als FKA Twigs, Zwangere Guy en Brockhampton klasseren als ‘commerciële brol’, waarna ze gaan roepen dat StuBru een commerciële hoer geworden is. Terwijl een Volbeat of Rammstein in mijn ogen een stuk gladder en commerciëler zijn dan, ik zeg maar iets, de laatste van Charli XCX. Ook op KINK, een zogenaamd alternatieve zender, hoor je vrijwel alleen (ook heel commerciële) rock, terwijl alternatieve muziek ook hip hop, elektronische muziek en -jawel- zelfs pop kan beslaan.
Maar goed, dit kon ook even goed in het RW topic, of een los muziek topic.