Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Heel pijnlijk. Als Pinkpop op niveau Glastonbury of Roskilde wil meespelen moeten ze zo’’n artiest gewoon boeken!

ik zie het punt niet...

er zijn tig evenementen en Pinkpop heeft 3 hoofdacts nodig , plus komen nog genoeg aankondigingen aan.

een paar potentiële hoofdacts die niet op Pinkpop staan gaan heus nog geen man over boord

Eén van de grote festivals ter wereld grijpt als enig festival in die klasse naast één van de grootste popsterren van dit moment.
Dit is zo nieuwswaardig dat alle media een nieuwsbericht wijden aan het feit dat het festival de boeking misgelopen is.

Da's best een groot punt. Helemaal gezien dit in hun jubileumjaar ook al gebeurde met P!nk en MUSE.

Zou grappig zijn als we morgen wakker worden en we overal op het nieuws zien "Geen Taylor Swift maar Coldplay naar Pinkpop".
Nee ik vind Taylor wel beter passen op Pinkpop dan op bijvoorbeeld RW, dus het is wel zonde dat ze er niet staat, al heeft Pinkpop natuurlijk nog niks bekend gemaakt dus valt er niks te zeggen. Het missen van Taylor Swift kan ook betekenen dat Pinkpop al 3 topnamen had en haar niet nodig dacht te hebben, wacht maar gwn met de oordelen wat betreft Pinkpop, als ze straks een Editors, Kensington of Kings of Leon bekend maken hebben we alsnog 100 pagina's om ons daar over te uiten hier.

Zit geen overdreven woord in die comment Dennis....
Zal best dat Pinkpop misschien met mooiere of grotere namen komt maar vooralsnog is dit gewoon een echte misser.

Heel pijnlijk. Als Pinkpop op niveau Glastonbury of Roskilde wil meespelen moeten ze zo’’n artiest gewoon boeken!
Sorry maar naar mijn persoonlijke mening speelt Pinkpop al eventjes niet meer mee op dat niveau.

Taylor had zeker niet misstaan op PP. Wie weet komen ze wel met Beyonce of Kathy Perry. Ik verwacht in ieder geval weer 1 echte popheadliner. Los van wat iedereen ervan vind verwacht ik toch weer zeker iets in de trant van Bruno Mars en Justin Bieber. Iets wat de hitlijsten regeert en het jongere publiek aanspreekt. Afhankelijk ben je dan van wat op tour is natuurlijk en dan is Swift wel een gemiste kans. Dat vond ik van P!nk ook trouwens....

Misschien maakt dit het gerucht rond Eminem wat groter. Het gaat om een nieuw album waar hij samen werkt met dr Dre ofcourse. Verder zal t gaan om een soort kamikaze v.2

Wat ik bij Eminem wel heb...
Door de late cancel, ergens in december, lijken mij gesprekken van eerdere cancels meer draagvlak te hebben voor nieuwe gesprekken.
Maar, is mijn gevoel er bij.

Maar zeker interessant!

Misschien maakt dit het gerucht rond Eminem wat groter. Het gaat om een nieuw album waar hij samen werkt met dr Dre ofcourse. Verder zal t gaan om een soort kamikaze v.2

Jongens toch, op die foto ziet die vent eruit alsof hij putlucht ruikt. ;-)

Zelfs als dat al zou gebeuren (het prijskaartje lijkt me minimaal even hoog als dat van Taylor Swift), vind ik dat ook gewoon een mindere boeking. Tuurlijk, de naam is groots, maar in de praktijk is toch een beetje zorgen dat ze genoeg gasten als bandleden bijeen kunnen rapen om er weer wat shows uit te persen.

AC/DC speelt toch vrijwel nooit festivals?
klopt...

Geruchten over Download festival duiken wel op, maar kans dat het in NL "gewoon" GelreDome gaat worden voor AC/DC acht ik vrij groot.

Wat ik wel enigzins vreemd vind, normaal gezien laatste jaren deelt Pinkpop een headliner met Boutique.
Nou kan ik me voorstellen dat Pinkpop 1 of misschien 2 headliners deelt met Rock Werchter.
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat Pinkpop dan nog een headliner deelt met TW of een los Werchter evenement, misschien zelfs een tweede Boutique.
Door gelijk zitten met Graspop weekend, kan er zelfs daar een headliner gedeeld worden, al is die kans niet heel groot.
Er komt nog een flinke bulk tours aan, dus er vallen nog wel wat puzzel stukjes op z'n plek komende weekjes.
Voor je het weet duiken er nog albums op komst op, van acts die je één, twee, drie, niet had verwacht.

Kijk, als Pinkpop 2 namen deelt met Rock Werchter en 1 met een ander Werchter event, dan is er niets exclusief natuurlijk en is niet onmogelijk.
Ik denk dat zelfs Swift niet op Pinkpop staat, omdat de 3 headline spot al zijn ingevuld door andere namen op papier.
Dat is mijn vermoeden...

Dat komt gewoon helemaal goed, alle vertrouwen in!

Hugodver, mijn hele prognose van ruim een maandje geleden naar de mallemoeren. Allemaal de schuld van die Belgen die een 'exclusive' show hebben weten af te dwingen bij mevrouw Swift. Of van club Jan natuurlijk, die weer voor een duppie op de eerste rij wilde zitten...

Even mijn eigen prognose op de schop gooien: ik verwacht Taylor Swift als pop headliner voor 2020. Die is weer helemaal terug met een nieuw album, staat weer bovenaan de lijst van rijkste en meest invloedrijke pop artiesten, en ik zie haar als een soort reddingsboei voor de organisatie mocht er lichte paniek zijn ontstaan na het tegenvallende jubileum (en dan bedoel ik puur en alleen de kaartverkoop). Ik denk dat ze toch weer denken aan een bredere headliner variatie dan alleen gitaren, maar ik denk tegelijkertijd dat ze dit niet met hiphop aandurven omdat deze afwijkende headliner (qua genre) dan wel echt een hele grote naam moet zijn, en dat is in de hiphop eigenlijk alleen Eminem. Ik zet dus in op Taylor Swift, met als alternatief eventueel Beyonce of Pink, alleen zou die laatste een beetje mosterd na de maaltijd zijn na 2019.

Timmetje wrote:
AC/DC speelt toch vrijwel nooit festivals?

klopt…

Geruchten over Download festival duiken wel op, maar kans dat het in NL “gewoon” GelreDome gaat worden voor AC/DC acht ik vrij groot.

Wat ik wel enigzins vreemd vind, normaal gezien laatste jaren deelt Pinkpop een headliner met Boutique.
Nou kan ik me voorstellen dat Pinkpop 1 of misschien 2 headliners deelt met Rock Werchter.
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat Pinkpop dan nog een headliner deelt met TW of een los Werchter evenement, misschien zelfs een tweede Boutique.
Door gelijk zitten met Graspop weekend, kan er zelfs daar een headliner gedeeld worden, al is die kans niet heel groot.
Er komt nog een flinke bulk tours aan, dus er vallen nog wel wat puzzel stukjes op z’n plek komende weekjes.
Voor je het weet duiken er nog albums op komst op, van acts die je één, twee, drie, niet had verwacht.

Kijk, als Pinkpop 2 namen deelt met Rock Werchter en 1 met een ander Werchter event, dan is er niets exclusief natuurlijk en is niet onmogelijk.
Ik denk dat zelfs Swift niet op Pinkpop staat, omdat de 3 headline spot al zijn ingevuld door andere namen op papier.
Dat is mijn vermoeden…

Dat komt gewoon helemaal goed, alle vertrouwen in!

Ze hebben er iig voor gezorgd dat ze, met het mislopen van Swift, nu op z'n minst één soortgelijke naam in grootte op de main moeten zetten.

Met Rammstein al in het Goffert, Coldplay die niet lijkt te gaan touren, AC/DC die vermoedelijk eerder in het Gelredome staat, MUSE die de tour al heeft afgerond, Swift die niet in Nederland speelt en Green Day die al in Groningen speelt lijken we al een behoorlijk hoop namen kunnen afstrepen.

The game is on.

Ik hoop het voor je Dennis, maar elk festival dat op dit moment Taylor Swift laat lopen moet zichzelf voor zijn/haar hoofd slaan.

Ik word hier toch zo moe van dat mensen het jammer vinden dat Swift niet komt. Dit is geen festival muziek. Laat deze soort artiesten (Swift, Perry,Beyonce) fijn in de Arena of Ziggo staan, waar de fans gewoon uit hun dak kunnen gaan. Ja oke, ze verkopen genoeg kaarten, maar moet je daarom je identiteit kapot laten gaan. Nou ben ik wel van mening dat na Bieber , hun identiteit al een beetje verloren is gegaan. Men zette vroeger ook niet Duran Duran (als voorbeeld) op Pinkpop, omdat die toen populair waren en veel kaarten zouden verkopen, nee het hoorde niet op Pinkpop. Zelfde heb ik met Eminem, dat is een rapper, sinds wanneer komt een rapper in aanmerking voor een Headliner positie op Pinkpop. Het is dan toch erg gesteld met Pinkpop en met de muziek keuze van de meeste van jullie. En ik weet over smaak valt niet te twisten, maar kom op zeg.

Ik word hier toch zo moe van dat mensen het jammer vinden dat Swift niet komt. Dit is geen festival muziek. Laat deze soort artiesten (Swift, Perry,Beyonce) fijn in de Arena of Ziggo staan, waar de fans gewoon uit hun dak kunnen gaan. Ja oke, ze verkopen genoeg kaarten, maar moet je daarom je identiteit kapot laten gaan. Nou ben ik wel van mening dat na Bieber , hun identiteit al een beetje verloren is gegaan. Men zette vroeger ook niet Duran Duran (als voorbeeld) op Pinkpop, omdat die toen populair waren en veel kaarten zouden verkopen, nee het hoorde niet op Pinkpop. Zelfde heb ik met Eminem, dat is een rapper, sinds wanneer komt een rapper in aanmerking voor een Headliner positie op Pinkpop. Het is dan toch erg gesteld met Pinkpop en met de muziek keuze van de meeste van jullie. En ik weet over smaak valt niet te twisten, maar kom op zeg.

Door een getalenteerde vrouw die hele goede nummers maakt (haar recente album al een keertje gedraaid?) te laten headlinen gaat je identiteit kapot? Als dat zo is, dan was je identiteit ook gewoon kut.

Maar jij houdt niet van popmuziek, en kennelijk niet van rappers, maar kun je wel inzien dat er hele bevolkingsgroepen zijn die dit wel doen? Ik raad je anders aan het optreden van Stormzy op Glastonbury even te bekijken. Jouw bericht is wat mij betreft doorspekt van bekrompenheid.

Users who are viewing this thread