Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr wrote:
Ik denk dat zelfs Swift niet op Pinkpop staat, omdat de 3 headline spot al zijn ingevuld door andere namen op papier.

Ik hoop het voor je Dennis, maar elk festival dat op dit moment Taylor Swift laat lopen moet zichzelf voor zijn/haar hoofd slaan.

Ik vind dat deze stelling alleen klopt als Pinkpop een teleurstellende set headliners presenteert. We kunnen nu nog niet overzien welke headliners er allemaal touren, dus ik vind het daarom lastig oordelen of Pinkpop hiermee een stomme keuze heeft gemaakt. In die zin is dit een mooie lakmoesproef voor Pinkpop. Staat er een mooie set namen ondanks alle losse shows die al aangekondigd zijn? Dan spelen ze zeker nog mee met de grote jongers. Valt het weer tegen dan begint het er structureel op te lijken dat Pinkpop niet meer de vette vissen voor het uitkiezen heeft.

Ik word hier toch zo moe van dat mensen het jammer vinden dat Swift niet komt. Dit is geen festival muziek.

Wat een onzin zeg. Waarom is het geen festivalmuziek?

Zelfde heb ik met Eminem, dat is een rapper, sinds wanneer komt een rapper in aanmerking voor een Headliner positie op Pinkpop. Het is dan toch erg gesteld met Pinkpop en met de muziek keuze van de meeste van jullie. En ik weet over smaak valt niet te twisten, maar kom op zeg.

Wat moeten ze dan doen? Tot in den treure dezelfde oude rockbands blijven boeken? Tijden veranderen. Vernieuwing is een goed iets.

Het feit dat je zowel een oude rockband (Guns N Roses?), een grote popact (Taylor Swift was mooi geweest) en een hiphopact (Eminem, Kendrick Lamar?) alle drie op dit festival kan laten headlinen is voor mij juist wat het mooi maakt. Openstaan voor andere genres zal je goed doen, geloof me. Je mist een hoop te gekke muziek door uit principe genres maar uit de weg te slaan.

Door een getalenteerde vrouw die hele goede nummers maakt (haar recente album al een keertje gedraaid?) te laten headlinen gaat je identiteit kapot? Als dat zo is, dan was je identiteit ook gewoon kut.

Maar jij houdt niet van popmuziek, en kennelijk niet van rappers, maar kun je wel inzien dat er hele bevolkingsgroepen zijn die dit wel doen? Ik raad je anders aan het optreden van Stormzy op Glastonbury even te bekijken. Jouw bericht is wat mij betreft doorspekt van bekrompenheid.

Well said.

Ik word hier toch zo moe van dat mensen het jammer vinden dat Swift niet komt. Dit is geen festival muziek. Laat deze soort artiesten (Swift, Perry,Beyonce) fijn in de Arena of Ziggo staan, waar de fans gewoon uit hun dak kunnen gaan. Ja oke, ze verkopen genoeg kaarten, maar moet je daarom je identiteit kapot laten gaan. Nou ben ik wel van mening dat na Bieber , hun identiteit al een beetje verloren is gegaan. Men zette vroeger ook niet Duran Duran (als voorbeeld) op Pinkpop, omdat die toen populair waren en veel kaarten zouden verkopen, nee het hoorde niet op Pinkpop. Zelfde heb ik met Eminem, dat is een rapper, sinds wanneer komt een rapper in aanmerking voor een Headliner positie op Pinkpop. Het is dan toch erg gesteld met Pinkpop en met de muziek keuze van de meeste van jullie. En ik weet over smaak valt niet te twisten, maar kom op zeg.
Man de kortzichtigheid.

Justin Bieber was destijds ook een prima probeersel, maar slecht uitgepakt. Bruno Mars en Robbie Williams daarentegen werkte wel prima. Dus Taylor Swift kan ook prima uitpakken. Even voor jou informatie, de koning is dood... lang leve de nieuwe koning (of te wel rock is dood als een pier).

Zelf zou ik een Eminem trouwens een pak minder fris en onderhoudend vinden dan Swift.

Zelf zou ik een Eminem trouwens een pak minder fris en onderhoudend vinden dan Swift.
Haha ik ga weer geen Eminem discussie starten. Maar ben het met je eens dat Swift eigenlijk in alle vormen "perfect" had geweest voor Pinkpop.
- Relevant
- Verkoopt veel kaarten
- Heeft goodwill bij de "muzieksnob"

Enkel dinosauriërs vinden het niks voor Pinkpop.

mattman wrote:

Haha ik ga weer geen Eminem discussie starten. Maar ben het met je eens dat Swift eigenlijk in alle vormen “perfect” had geweest voor Pinkpop.
– Relevant
– Verkoopt veel kaarten
– Heeft goodwill bij de “muzieksnob”

Enkel dinosauriërs vinden het niks voor Pinkpop.
Laat mij dan maar een dinosaurus zijn...

Over kortzichtig gesproken, "rock is dood"....
Hij had nog een punt ook, er stonden vroeger geen Michael Jackson, Madonna, Duran Duran, Elton John op Pknkpop, dus ja dat Pinkpop zijn identiteit verliest is zeker wel waar. En natuurlijk moet je meegaan met je tijd, maar dat wil niet zeggen dat je moet loslaten datgene wat jou zo groot heeft gemaakt.
Jullie pretenderen zelf de hele tijd alles te weten, zit geen mening bij "Taylor Swift was perfect geweest voor Pinkpop", "Wie Taylor niet boekt, is gek" terwijl Pinkpop nog niks bekend heeft gemaakt...
Het is een forum dus je mag heus je mening ventileren en als die breed gedeeld wordt is dat oke, maar om iemand die dan zijn tegenovergestelde mening zegt, met z'n allen te niet doen... "kortzichtigheid".
Natuurlijk laat hij zijn eigen muzieksmaak zijn mening bepalen, maar dat doet iedereen hier hoor, er is geen "objectieve mening over een act", en dat gezeik over relevantie altijd... de Rolling Stones, zijn die nog relevant?.. Wedden dat het veld vol staat.

Het is een forum dus je mag heus je mening ventileren en als die breed gedeeld wordt is dat oke, maar om iemand die dan zijn tegenovergestelde mening zegt, met z’n allen te niet doen… “kortzichtigheid”.

Met alle respect Ruben, normaal gesproken zou ik het met je eens zijn, maar wie de bal kaatst....

Het is dan toch erg gesteld met Pinkpop en met de muziek keuze van de meeste van jullie. En ik weet over smaak valt niet te twisten, maar kom op zeg.

Je kan niet verwachten dat je daar geen respons op krijgt.

Er worden hier heel veel meningen gedeeld waar ik het niet mee eens ben, maar als je in één alinea twee muziekgenres afschrijft omdat je daarmee je identiteit ten grabbel gooit, kan ik niet anders concluderen dan dat die mening kortzichtig is. Neemt niet weg dat je die mening gewoon mag hebben.

Pinkpop en ieder festival - behoudens die op het genre zijn gemaakt - is nu eenmaal niet meer hetzelfde als in de jaren 80. Sterker nog, als Pinkpop nooit had vernieuwd hadden we een heel aantal jubilea-edities niet eens gehad,

Over kortzichtig gesproken, “rock is dood”….
Hij had nog een punt ook, er stonden vroeger geen Michael Jackson, Madonna, Duran Duran, Elton John op Pknkpop, dus ja dat Pinkpop zijn identiteit verliest is zeker wel waar. En natuurlijk moet je meegaan met je tijd, maar dat wil niet zeggen dat je moet loslaten datgene wat jou zo groot heeft gemaakt.
Jullie pretenderen zelf de hele tijd alles te weten, zit geen mening bij “Taylor Swift was perfect geweest voor Pinkpop”, “Wie Taylor niet boekt, is gek” terwijl Pinkpop nog niks bekend heeft gemaakt…
Het is een forum dus je mag heus je mening ventileren en als die breed gedeeld wordt is dat oke, maar om iemand die dan zijn tegenovergestelde mening zegt, met z’n allen te niet doen… “kortzichtigheid”.
Natuurlijk laat hij zijn eigen muzieksmaak zijn mening bepalen, maar dat doet iedereen hier hoor, er is geen “objectieve mening over een act”, en dat gezeik over relevantie altijd… de Rolling Stones, zijn die nog relevant?.. Wedden dat het veld vol staat.
Bladiebladiebla. Rock is wel degelijk dood op headliner gebied, al die acts die nog kunnen headlinen teren allemaal op hun oud werk. Op wil je echt wat anders gaan beweren? Ik ga ook nog steeds naar rock optredens en concerten, maar ook allemaal op basis van "vroeger". Als festival moet je wel degelijk enige vorm van vooruitstrevendheid tonen. Je moet nieuw publiek aan blijven spreken, en je moet enigszins mee gaan met de tijd.

En ja als je Taylor Swift boeken een vorm van identiteit verlies vind dan is dat wel degelijk een vorm van kortzichtigheid. Dat heeft vrij weinig met een smaak of mening te maken. Dat hij rock muziek leuker vind dan Taylor Swift benoem ik helemaal niet als kortzichtheidig.

Het mislopen van Taylor Swift is inderdaad jammer. Had een mooie impuls kunnen zijn voor een (broodnodige) nieuwe richting voor Pinkpop als mainstreamfestival. Want ik ben er echt van overtuigd dat het nodig is om te beginnen met minder structureel te vissen uit dezelfde vijver met belegen headliners.

Maar, we moeten ook niet meteen in complete paniek raken dat dit niet gelukt is. Voor mijn gevoel is dit pas de eerste relevante naam die doorgestreept moet worden voor Pinkpop. Aan Green Day mis je niets, AC/DC is en was nooit heel waarschijnlijk, Coldplay vooralsnog ook niet.

Zoals Joslittel al zegt, pas als de headliners van Pinkpop bekend zijn kun je een fatsoenlijk en onderbouwd oordeel vellen.

Ben wel oprecht benieuwd wat de bovenste drie namen gaan worden. The Strokes zou ik een interessante naam vinden (al zie ik die liever op LL, DTRH of BKS). Eminem zou ik ook prima vinden. Iets als Imagine Dragons wellicht (hoe afschuwelijk ik ze zelf ook vind)? Of toch nog een usual suspect erbij, iets als Muse of Red Hot Chili Peppers? System Of A Down vind ik meer categorie sub voor Pinkpop. Net als Tool. Volbeat ook (sorry, wil geen discussie oprakelen haha).

Niemand is hier toch in paniek?

Het is alleen een headliner die perfect in het plaatje had gepast zoals je zelf al aangeeft.

Het is alleen een headliner die perfect in het plaatje had gepast zoals je zelf al aangeeft.

Nou, men struikelt over elkaar heen dat dit wel een enorme misser is van Mojo / Pinkpop. Dat heb jij ongetwijfeld toch ook wel gelezen? Misschien is dat wel zo, maar dat kan op zijn vroegst straks pas blijken.

Ik word hier toch zo moe van dat mensen het jammer vinden dat Swift niet komt. Dit is geen festival muziek. Laat deze soort artiesten (Swift, Perry,Beyonce) fijn in de Arena of Ziggo staan, waar de fans gewoon uit hun dak kunnen gaan. Ja oke, ze verkopen genoeg kaarten, maar moet je daarom je identiteit kapot laten gaan. Nou ben ik wel van mening dat na Bieber , hun identiteit al een beetje verloren is gegaan. Men zette vroeger ook niet Duran Duran (als voorbeeld) op Pinkpop, omdat die toen populair waren en veel kaarten zouden verkopen, nee het hoorde niet op Pinkpop. Zelfde heb ik met Eminem, dat is een rapper, sinds wanneer komt een rapper in aanmerking voor een Headliner positie op Pinkpop. Het is dan toch erg gesteld met Pinkpop en met de muziek keuze van de meeste van jullie. En ik weet over smaak valt niet te twisten, maar kom op zeg.

Suske en Wiske en de paniekerige Pinkpop Boomer

Verder ben ik van mening dat het Pinkpopforum een beschermde status zou moeten krijgen. Geen forum waar het zo heen en weer schiet als deze. Ieder jaar weer opnieuw haha.

Waardoor komt dat toch?

Hahaha ik dacht laat ik na die rock am ring aankondiging en het taylor swift komt niet nieuws maar weer eens op het pinkpop forum kijken, maar ik zie dat iedereen nu alweer op elkaar aan het zeiken is. Wordt weer gezellig de komende 9 maanden! :D

Indiaantje89 wrote:

Nou, men struikelt over elkaar heen dat dit wel een enorme misser is van Mojo / Pinkpop. Dat heb jij ongetwijfeld toch ook wel gelezen? Misschien is dat wel zo, maar dat kan op zijn vroegst straks pas blijken.
Ja maar het is toch ook een misser? Dan is het toch geen paniek. Dan ga ik gewoon niet naar Pinkpop misschien, maar dan nog kan ik het wel een misser vinden?

Vind het vanuit Mojo opzicht sowieso raar dat ze die niet voor NL weten te strikken.

Er is volgens mij ook geen paniek. Vrijwel iedereen is het er gewoon unaniem over eens dat het op dit moment (voor zover wij weten) gewoon een misser is.

Misschien dat ze achter de schermen hard aan het werk zijn en we over een paar maanden met drie knallers van headliners op het affiche hierom lachen maar vooralsnog staat Pinkpop bekend als één van de enige grote mainstream festivals dit Taylor Swift niet heeft weten te strikken. Tot nader bericht pijnlijk.

Ik hoop het voor je Dennis, maar elk festival dat op dit moment Taylor Swift laat lopen moet zichzelf voor zijn/haar hoofd slaan.

Mwoah, daar zijn de meningen over verdeeld. Ik snap wel dat TS een goede en unieke boeking is maar het is maar popmuziek en zo uniek is haar muziek nou ook niet.
Ik zou zelf Miley Cyrus of Justin Timberlake veel spannender vinden

Met alle respect Ruben, normaal gesproken zou ik het met je eens zijn, maar wie de bal kaatst….

Het is dan toch erg gesteld met Pinkpop en met de muziek keuze van de meeste van jullie. En ik weet over smaak valt niet te twisten, maar kom op zeg.

Je kan niet verwachten dat je daar geen respons op krijgt.
Ja dat is waar, ik zou het ook niet zo gezegd hebben. Het is een mening die weinig ruimte overlaat voor discussie omdat het nogal stellig is, maar daar maakt natuurlijk niet alleen hij zich schuldig aan.
Maar genoeg hierover misschien, laten we het weer hebben over namen die we wél verwachten voor Pinkpop.

Users who are viewing this thread