Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.486
6.152
Haha. Zul je straks na maanden discussie hier toch gewoon "Queen" en Green Day ineens op het programma terugvinden. :p

Vanwaar is Coldplay ineens ook voor anderen dan Dennis waarschijnlijker geworden?

Zou natuurlijk een prachtige headliner zijn, ik hoop dat het één van de weinige voorspellingen is die uit gaat komen uit jouw lijstje, Dennis ;).

Als fan zou ik ze liever in een stadion of op Malieveld of Goffertpark zien, maar ook op Pinkpop zou ik het goed kunnen waarderen. Is een kwestie van plannen. Zet Billie Eilish of Lizzo ervoor en je blijft een beetje in dezelfde doelgroep.

Al zou Pinkpop het natuurlijk ook voor elkaar krijgen om Korn voor Coldplay te zetten.

Ken19 op Efestivals maakte een cryptische opmerking over Coldplay in het NOS Alive topic.

Voor show van een headliner van Pinkpop is dat niet veel anders dan een show op een weide als Goffertpark.
Geen tijdslot gelijktijdig en geen tijdslot na je. Zie het als een concert letterlijk en figuurlijk binnen de kaders van Pinkpop.

En dan is de rest van het dagprogramma het veredelde voorprogramma van Coldplay? Volgens mij is een concert op Goffert iets totaal anders dan een festivalshow.

Ik ben misschien (zoals gewoonlijk) weer te cynisch maar als november de verkoop opent en dan idd met Coldplay als naam 1 dan is idd het festival uitverkocht voordat er ook maar een andere act bekend is. En met die strategie zie ik Pinkpop het zich dan aardig makkelijk vanaf maken. Coldplay als grote en vrij dure act die het festival ff uitverkoopt en dan voor de rest van het programma magere toevoegingen want die zijn voor de verkoop dan toch niet belangrijk meer.

Ik juich Coldplay naar NL toe.
Maar Coldplay naar Pinkpop niet.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.486
6.152
Zou ook verklaren waarom de perspresentatie in Paradiso dan niet meer hoeft trouwens.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.347
1.801
Als Coldplay er staat hebben ze een publiekstrekker van formaat. Persoonlijk zou het niet mijn keuze zijn. Een keer live gezien en vond het lafjes. Maar wel gewoon een echt grote act die gegarandeerd doet verkopen. Net zoals Springsteen, Stones en McCartney. Dus als ze die hebben, doen ze dat goed (vanuit hun doelstelling: grote act die boel uitverkoopt en de rest van het programma is daaraan ondergeschikt).

Hoe kut je Coldplay ook vindt: het zou voor nagenoeg ieder major mainstream festival een mooie naam bovenaan het affiche zijn.

 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.504
Zal ik dan ook eens een gokje doen qua voorspelling?

Vrijdag:

Main: Coldplay – Billie Eilish – Weezer – Danny Vera
IBA: Disturbed – Deftones – Declan McKenna
Brightlands: Awolnation – Alessia Cara – Merol – Winnaar Nu of Nooit
Stage 4: Blanks – Steve Nimmo Trio – Snelle – Dave Budha

Zaterdag:

Main: Eminem – Kenisington – Keane – Yungblud – Douwe Bob
IBA: Within Temptation – Lizzo – Dermot Kennedy – Lewis Capaldi – Nielson
Brightlands: Alan Walker – Bombay Bicycle Club – Pip Blom – Jade Bird – Tusky
Stage 4: SONS – Sports Team – Kris Kross Amsterdam – Joe Buck – Tape Toy

Zondag:

Main: Muse – Royal Blood – The Offspring – Stereophonics – Suzan & Freek
IBA: Sam Smith – Haim – Mabel – Typhoon – Inhaler
Brightlands: Enter Shikari – Sam Fender – Catfish and the Bottlemen – The Teskey Brothers – Son Mieux
Stage 4: Tabitha – Clairo – Girl in Red – Fangclub – Murder Capital

Best een mooie line-up! Met Clairo, Girl in Red, Sports Team ook erg mooie namen in Stage 4, zou ik zeker toejuichen.

Ik zie Sam Fender trouwens redelijk laag staan in sommige lijstjes. Denk dat hij - nu met een redelijk goed ontvangen album - best wat hoger gaat staan. Lijkt me wel voor de hand liggend dat hij zijn cancel van vorig jaar komt goed maken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Wel een opvallend groot gat voor Queen hoor tussen 11 en 24 juni.
Doen tijdens Pinkpop waarschijnlijk wel Hellfest.

Maar met 2 dagen Ziggo, kan je gerust een streep er door trekken.
Ik denk niet dat Pinkpop een naam is misgelopen dat Queen nog in dat gat moet.
Sterker, ik ga er van uit dat Pinkpop de 3 headliners al op papier heeft en zelfs al geheel heeft vastliggen (contractueel dan).
Andere situatie als vorige editie, dat denk ik.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.303
6.502
Best een mooie line-up! Met Clairo, Girl in Red, Sports Team ook erg mooie namen in Stage 4, zou ik zeker toejuichen.

Ik zie Sam Fender trouwens redelijk laag staan in sommige lijstjes. Denk dat hij – nu met een redelijk goed ontvangen album – best wat hoger gaat staan. Lijkt me wel voor de hand liggend dat hij zijn cancel van vorig jaar komt goed maken.

Vind je dat laag ja? Hij staat bij mij 2 tijdslots hoger in de tent dan waar hij vorig jaar stond. Vergelijkbaar met dit jaar Halestorm, Miles Kane en Duncan Laurence.
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
741
445
Dit zegt Ken op efestivals in het Pinkpop Topic: They are on final terms with 2 of their potential headliners. None of them is Iron Maiden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Voor show van een headliner van Pinkpop is dat niet veel anders dan een show op een weide als Goffertpark.
Geen tijdslot gelijktijdig en geen tijdslot na je. Zie het als een concert letterlijk en figuurlijk binnen de kaders van Pinkpop.

En dan is de rest van het dagprogramma het veredelde voorprogramma van Coldplay? Volgens mij is een concert op Goffert iets totaal anders dan een festivalshow.

Ik juich Coldplay naar NL toe.
Maar Coldplay naar Pinkpop niet.

Laat ik het anders zeggen, in 2018 was het gerucht een festivaltour voor 2019.
Er zijn genoeg Champions League festivals die hier wel aan willen denken.

Maar, wachten we maar eens af...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Dit zegt Ken op efestivals in het Pinkpop Topic: They are on final terms with 2 of their potential headliners. None of them is Iron Maiden.
dat is nou jammer... Dus toch maar Muse dan :(

fan, maar had liever eens wat anders gehad dan de 6de keer Muse...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.486
6.152
Er is geen aanleiding voor een MUSE tour.

Ken over Coldplay op Werchter:

Difference with a couple years ago, they are now filling the days earlier. So it is possible to create a well balanced day...

But off course, they prefer to have Coldplay on one of their day festivals. But sometimes you have no choice

Ik blijf (mer name door gaten in agenda) hangen op:
Green Day - The Killers - Queen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ik ben gewoon eigenwijs hoor...
Iron Maiden tourt en heeft een mogelijkheid het Pinkpop weekend.
Dus kom maar op.

Gek eigenlijk, heb laatst via via via vernomen dat de 3 headliners al vast lagen en dat we gitaren kunnen verwachten...
Toch raar.

Edit:
Daarbij vind ik dat ze deze tour niet in een te kleine zaal en te kleine setting moeten zetten, los concert na 2018 was imo ook niet logisch. Naar mijn idee was Pinkpop perfect in 2020, eindelijk maar kans keldert behoorlijk zo he...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.486
6.152
Legacy of the Beast is al in NL geweest dus kans lijkt me groot dat ze NL volgend jaar gewoon overslaan.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
279
Maar die Ken weet alles met zekerheid over ieder festival? Heeft ie dat vaker bewezen dan? Want alles wordt hier voor waarheid aangenomen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken