Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.703
1.860
Met alle respect maar als je als festival Coldplay kan boeken zou je wel gek zijn als je dat laat schieten.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.703
1.860
Vanwege een mogelijk scheve kaartverkoop bedoel ik dan. Daar kijken ze echt niet naar.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.284
6.477
Als er zoveel volk op af komt dat het uitverkoopt is dat voor het festival het mooiste wat er kan gebeuren.

In 2020 wel, maar voor the long run niet.

Ik heb dit argument al vaker gezien. Pinkpop denkt enkel aan korte termijn. Toch is Pinkpop het langstlopende achtereenvolgend festival van de wereld. Met grote stadionheadliners een jaar uitverkopen zegt helemaal niks over de toekomst van Pinkpop.



tom93 wrote:
Er zijn toch geen mensen die een weekendticket van 240 euro oid gaan kopen puur om alleen Coldplay te zien?

Ik denk dat er daar behoorlijk veel van zijn idd. Vergeet niet hoe lang het is geleden dat ze in NL hebben gestaan en hoe klein de kans is dat ze snel weer komen.

het is inmiddels 3 jaar geleden en toen stonden ze er 2 avonden achter elkaar. Dat valt reuze mee hoelang dat geleden is. Maar het is inderdaad geen Editors nee. Ik ben het eens met Tom, er zullen echt niet veel mensen zijn die een weekendkaart kopen enkel voor het optreden van Coldplay en voor de rest niks gaan zien.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.093
310
Coldplay lijkt me vanuit een PInkpop point-of-view de ideale headliner: verkoopt gegarandeerd al je tickets en meer.

Bovendien kun je als festival met zo'n wereldact overwegen minder dagtickets en meer weekendtickets in de verkoop te doen. Op die manier haal je een groep bezoekers binnen die misschien liever een dagkaart voor Coldplay hadden gekocht maar toch een weekend komen. Helemaal als er een headliner als Imagine Dragons of Florence And The Machine staat die enigszins overlap heeft met de fanbase van Coldplay. Met het oog op de toekomst is dat geen onaardige gedachte, je moet toch nieuwe bezoekers binnenhalen en die aan je binden.

 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
Met alle respect maar als je als festival Coldplay kan boeken zou je wel gek zijn als je dat laat schieten.

Zeker als je ook Taylor Swift misloopt.
Pinkpop moet het hebben van de grote headliners en veel minder van het dagprogramma. Mojo heeft dat zelf ook als vulling omschreven.
Als Mojo Coldplay op PP neer kan zetten laten ze die kans echt niet lopen wegens ‘te groot’
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.439
6.103
PJ wrote:
Met alle respect maar als je als festival Coldplay kan boeken zou je wel gek zijn als je dat laat schieten.

Zeker als je ook Taylor Swift misloopt.
Pinkpop moet het hebben van de grote headliners en veel minder van het dagprogramma. Mojo heeft dat zelf ook als vulling omschreven.
Als Mojo Coldplay op PP neer kan zetten laten ze die kans echt niet lopen wegens ‘te groot’

True, dat is ook wel weer waar. Wel jammer dat een dagprogramma op het grootste festival van NL door de boekers maar als vulling wordt gezien maar dat is een andere discussie.

Bovendien kun je als festival met zo’n wereldact overwegen minder dagtickets en meer weekendtickets in de verkoop te doen. Op die manier haal je een groep bezoekers binnen die misschien liever een dagkaart voor Coldplay hadden gekocht maar toch een weekend komen. Helemaal als er een headliner als Imagine Dragons of Florence And The Machine staat die enigszins overlap heeft met de fanbase van Coldplay. Met het oog op de toekomst is dat geen onaardige gedachte, je moet toch nieuwe bezoekers binnenhalen en die aan je binden.

Klopt ook wel weer idd. Misschien ben ik gewoon te cynisch. :)
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
jefferke wrote:

tom93 wrote:
Maar die Ken weet alles met zekerheid over ieder festival? Heeft ie dat vaker bewezen dan? Want alles wordt hier voor waarheid aangenomen.


Ja Ken weet heel veel, denk dat hij wel eens bij LN kan zitten. Nog geen ongelijk gehad tot hiertoe eigenlijk.

Ik heb wel sterk mijn twijfels bij het “2 namen nog in onderhandeling” stukje…
Volgens mij is hij met Pinkpop niet zo spot on.

Ken is tot nu toe nooit fout geweest. Kan het misschien zijn dat je het er niet mee eens bent omdat Iron Maiden er niet tussen staat?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Ken is tot nu toe nooit fout geweest. Kan het misschien zijn dat je het er niet mee eens bent omdat Iron Maiden er niet tussen staat?
nee, omdat een andere betrouwbare bron zei "namen kon hij natuurlijk niet noemen, maar de headliners liggen uiteraard vast en zijn veel beter dan vorige keer"

vandaar


edit:
en als Iron Maiden 'weer' niet komt vind ik ronduit heel jammer, dit was de ultieme mogelijkheid met deze show en een losse gig in NL in 2020 met deze tour heb ik geen vertrouwen in. Een album tour in 2021 of 2022 zie ik niet naar Pinkpop komen. Dus dit was de kans...
Voor mij persoonlijk hoeft het niet, heb deze show in 2018 al gezien.
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Jack wrote:
Ken is tot nu toe nooit fout geweest. Kan het misschien zijn dat je het er niet mee eens bent omdat Iron Maiden er niet tussen staat?

nee, omdat een andere betrouwbare bron zei “namen kon hij natuurlijk niet noemen, maar de headliners liggen uiteraard vast en zijn veel beter dan vorige keer”

vandaar

Dat zegt alleen niet bepaald veel?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.439
6.103
Jack wrote:
Ken is tot nu toe nooit fout geweest. Kan het misschien zijn dat je het er niet mee eens bent omdat Iron Maiden er niet tussen staat?

nee, omdat een andere betrouwbare bron zei “namen kon hij natuurlijk niet noemen, maar de headliners liggen uiteraard vast en zijn veel beter dan vorige keer”

vandaar

Wie is die bron? :D
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
DennisvdBr wrote:

Jack wrote:
Ken is tot nu toe nooit fout geweest. Kan het misschien zijn dat je het er niet mee eens bent omdat Iron Maiden er niet tussen staat?


nee, omdat een andere betrouwbare bron zei “namen kon hij natuurlijk niet noemen, maar de headliners liggen uiteraard vast en zijn veel beter dan vorige keer”

vandaar

Wie is die bron?
1f600.svg

Een lid van het Graz-forum had dit gehoord...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Week voor Pinkpop op NovaRock :
System of a Down, Billy Talent, Korn, Disturbed, The Offspring, Social Distortion, Alligatoah, Dame, Heaven Shall Burn, Black Veil Brides, Hot Water Music, Finch Asozial, GReeeN, Motionless In White, August Burns Red, Gloryhammer & Battle Beast

Billy Talent, Korn en Disturbed mogen wel naar Pinkpop imo
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
hmm, dan ga ik het over een andere boeg doen.

Achter Iron Maiden, heb ik oa AC/DC en GnR op de reserve bank van de headliners zitten in de stevige rock genre.

Aangezien ik geen vertouwen heb in een festival tour van AC/DC en GnR nog al eens festivals speelt.
Ga ik Iron Maiden, met pijn in het hart, doorschuiven aan Copenhell, Hurricane en Southside tijdens het Pinkpop-weekend.
De spot in mijn voorspelling van Iron Maiden wissel ik in met Guns N Roses.

denk ik dan maar...
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Ik denk dat Coldplay en Guns N Roses samen qua financieel plaatje een hele dure grap wordt. Twee van de duurste acts die beschikbaar zijn, gok ik zo.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.439
6.103
Nieuwe voorspelling:

???? - Elton John - Coldplay
21 Pilots - Billie Eilish - Kensington
Within Temptation - Korn - Alter Bridge
Disturbed - Evanescence - Keane - Sam Fender
Snelle - Lange Frans & Baas B - Danny Vera
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.513
Ik denk dat Coldplay en Guns N Roses samen qua financieel plaatje een hele dure grap wordt. Twee van de duurste acts die beschikbaar zijn, gok ik zo.

Samen met Taylor Swift dan. ;-)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.703
1.860
2 jaar geleden hadden ze FF PJ en Bruno Mars. Zou dat veel goedkoper zijn dan?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
2 jaar geleden hadden ze FF PJ en Bruno Mars. Zou dat veel goedkoper zijn dan?

Ik weet het uiteraard niet zeker, maar ik denk wel dat die goedkoper zijn. Zeker de eerste twee. Coldplay en Guns N Roses kostten circa 100 euro op locaties als Goffert, waar 50-60 duizend mensen op af komen. Nu weet ik niet of dat door te vertalen valt naar een prijs voor een festivaloptreden, maar ik vermoed van wel.

Maar kan zomaar dat ik er helemaal naast zit.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.439
6.103
Ja denk ook dat GnR en met name Coldplay wel een tikkeltje duurder zijn. Sowieso duurder dan Foo Fighters.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken