Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Weet ook niet wat ‘het internationale muziekpuriteinse trollenleger’ moet voorstellen? Dat de band zo veel tegenstanders heeft, ligt in de eerste plaats aan de band zelf toch?

Op een of andere manier is het er in geslopen dat Nickelback een kutband is in het rockgenre. Zo kijken erg veel mensen daar op een of andere manier tegenaan. Als je op zoek gaat naar waar dat nou eigenlijk door komt, zijn de meeste argumenten die boven komen drijven dingen als "elk nummer klinkt hetzelfde" en "het is commerciële zooi zonder inhoud". Vooral die laatste is een vreselijke dooddoener, ontstaan door het uitbrengen van de single "Rockstar". Het hele nummer is natuurlijk één grote gimmick, compleet met schijtlollige clip en foute verwijzingen. Het is, helaas, ook het nummer waarmee ze nagenoeg het meeste succes hebben gehaald, en dus hun geld hebben verdiend. En dat wordt ze blijkbaar nogal verweten.

Als je meer muziek van Nickelback zou luisteren (maar waarom zou iemand zichzelf dat aandoen? ) kom je erachter dat "Rockstar" zo'n beetje het meest afwijkende nummer is wat ze gemaakt hebben. Nickelback eet van meerdere walletjes, van zoete ballads tot stevige riffs en lekker uptempo stampwerk. Ik zeg niet dat het van absoluut uitmuntend niveau is, maar het is ook verre van slecht. Daarbij: ze putten gewoon uit hetzelfde assortiment akkoorden, noten en rifs als het gros van de gitaarbands. Maar daar kent niemand ze blijkbaar van.

Het grappige is, dat ze vaak een enorm verschil neerzetten voor en na de pauze van hun show. Zwijmelende stelletjes die hand in hand naar de ballads uit de eerste helft komen luisteren, schrikken zich de pleuris als na de thee de remmen eraf gaan. En daar wrikt vooral het tweede kul-argument "elk nummer klinkt hetzelfde".

Lang verhaal kort: de argumenten WAAROM Nickelback een kutband is, zijn gewoon niet juist, en voor zover ze dat wel zijn, gelden ze voor heel wat meer bands. Maar een gezamenlijke pispaal zoeken en daar gebroederlijk tegenaan urineren is natuurlijk de weg van de minste weerstand...

Dat is het zo'n beetje naar mijn idee...
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
391
298
Voorverkoop begin november zo te gek zijn. Nickelback is te gek, vorig jaar 3x gezien als ze op tour zijn moet ik ze zien. Zou super zijn als ze naar Pinkpop komen, verder maakt ‘t me niet zoveel uit ga toch wel.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Er is volgens mij ook geen paniek. Vrijwel iedereen is het er gewoon unaniem over eens dat het op dit moment (voor zover wij weten) gewoon een misser is.

Misschien dat ze achter de schermen hard aan het werk zijn en we over een paar maanden met drie knallers van headliners op het affiche hierom lachen maar vooralsnog staat Pinkpop bekend als één van de enige grote mainstream festivals dit Taylor Swift niet heeft weten te strikken. Tot nader bericht pijnlijk.

Hier ben ik het dus niet mee eens. Dus het is niet unaniem ;) Wij zijn toch niet bij die onderhandelingen geweest? Ik vind het erg kort door de bocht om te zeggen dat Pinkpop zogenaamd niet haar best heeft gedaan om haar binnen te halen. Wij zien toch niet wat er achter de schermen gebeurd?

Misschien heeft Pinkpop heel hard geprobeerd om Taylor Swift binnen te halen, maar is het buiten hun macht om niet gelukt. Misschien heeft Werchter weet ik hoeveel miljoen betaalt aan haar voor een exclusive en gaat dat het budget van Pinkpop te boven. Misschien had Pinkpop al drie andere headliners vastliggen en werd zij daarna pas aangeboden. Misschien wil Taylor Swift maar één keer optreden dat weekend, omdat zij misschien die zondag t/m dinsdag even thuis wil zijn in Amerika. Misschien wil zij zelf of haar boeker niet op Pinkpop staan. Misschien heeft zij wel belachelijke eisen alla Pink op Rock Werchter dit jaar (waar wij met z'n allen flink over klaagden, en terecht) en wil Pinkpop daarin niet meegaan. Misschien wil Pinkpop haar niet boeken omdat ze toch dit jaar meer richting de rock/indie willen boeken. Misschien had Pinkpop haar in principe binnen, maar kwam Werchter met een zak geld om haar exclusive te hebben en liep ze over naar onze zuiderburen. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Dus ik vind het te kort door de bocht om te roepen dat dit een misser is of dat je het niet snapt dat Pinkpop Taylor Swift laat lopen. Bij zo'n grote boeking gaat het om zoveel meer factoren dan wij weten/zien en dan is het wel erg makkelijk om vanachter de PC te roepen dat Pinkpop hier in de fout gaat.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.161
4.292
mattman wrote:
Weet ook niet wat ‘het internationale muziekpuriteinse trollenleger’ moet voorstellen? Dat de band zo veel tegenstanders heeft, ligt in de eerste plaats aan de band zelf toch?

Op een of andere manier is het er in geslopen dat Nickelback een kutband is in het rockgenre. Zo kijken erg veel mensen daar op een of andere manier tegenaan. Als je op zoek gaat naar waar dat nou eigenlijk door komt, zijn de meeste argumenten die boven komen drijven dingen als “elk nummer klinkt hetzelfde” en “het is commerciële zooi zonder inhoud”. Vooral die laatste is een vreselijke dooddoener, ontstaan door het uitbrengen van de single “Rockstar”. Het hele nummer is natuurlijk één grote gimmick, compleet met schijtlollige clip en foute verwijzingen. Het is, helaas, ook het nummer waarmee ze nagenoeg het meeste succes hebben gehaald, en dus hun geld hebben verdiend. En dat wordt ze blijkbaar nogal verweten.

Als je meer muziek van Nickelback zou luisteren (maar waarom zou iemand zichzelf dat aandoen? ) kom je erachter dat “Rockstar” zo’n beetje het meest afwijkende nummer is wat ze gemaakt hebben. Nickelback eet van meerdere walletjes, van zoete ballads tot stevige riffs en lekker uptempo stampwerk. Ik zeg niet dat het van absoluut uitmuntend niveau is, maar het is ook verre van slecht. Daarbij: ze putten gewoon uit hetzelfde assortiment akkoorden, noten en rifs als het gros van de gitaarbands. Maar daar kent niemand ze blijkbaar van.

Het grappige is, dat ze vaak een enorm verschil neerzetten voor en na de pauze van hun show. Zwijmelende stelletjes die hand in hand naar de ballads uit de eerste helft komen luisteren, schrikken zich de pleuris als na de thee de remmen eraf gaan. En daar wrikt vooral het tweede kul-argument “elk nummer klinkt hetzelfde”.

Lang verhaal kort: de argumenten WAAROM Nickelback een kutband is, zijn gewoon niet juist, en voor zover ze dat wel zijn, gelden ze voor heel wat meer bands. Maar een gezamenlijke pispaal zoeken en daar gebroederlijk tegenaan urineren is natuurlijk de weg van de minste weerstand…

Dat is het zo’n beetje naar mijn idee…

Rockstar vind ik nou net het enige leuke nummer van Nickelback. Een nummer als “How you remind me” is echt zo’n zaaddodend saai huismoederrocknummer.

https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/waarom-is-nickelback-de-meest-gehate-band-ter-wereld~b1f225a6/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.546
11.019
Rockstar vind ik nou net het enige leuke nummer van Nickelback. Een nummer als “How you remind me” is echt zo’n zaaddodend saai huismoederrocknummer.

En laat ik het op mijn plaats nou heerlijk vinden om "How You Remind Me" luidkeels en schaamteloos mee te blèren.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.161
4.292
Paddy wrote:
Rockstar vind ik nou net het enige leuke nummer van Nickelback. Een nummer als “How you remind me” is echt zo’n zaaddodend saai huismoederrocknummer.

En laat ik het op mijn plaats nou heerlijk vinden om “How You Remind Me” luidkeels en schaamteloos mee te blèren.

Dat geeft niet, zo lang je de ramen maar dicht houdt.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.538
4.421
Nickelback krijgt vooral haat, omdat ze vaak als metal worden neergezet, maar hoogstens hardrock kunnen genoemd worden. Dat is, naar mijn mening, ook een reden.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.482
2.961
Huh?!
Je let even niet op en de discussie is van Taylor Swift naar Nickelback gegaan?
Morgen hebben we het over de geruchten over een Europese tour van Daft Punk, overmorgen delen Marco Borsato en Kensington een co-headlinerschap en de dag daar weer na heeft Giel Beelen gebeld met Jan Smeets om te horen dat de gesprekken met Coldplay, Neil Young en Bruce Springsteen in een vergevorderd stadium zijn.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Nickelback krijgt vooral haat, omdat ze vaak als metal worden neergezet, maar hoogstens hardrock kunnen genoemd worden. Dat is, naar mijn mening, ook een reden.
Whut? Nickelback metal? Dat idee heeft toch niemand?
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
theblackmadness wrote:
Nickelback krijgt vooral haat, omdat ze vaak als metal worden neergezet, maar hoogstens hardrock kunnen genoemd worden. Dat is, naar mijn mening, ook een reden.

Whut? Nickelback metal? Dat idee heeft toch niemand?

In ieder geval zij zelf niet. Dus lijkt het me nogal een onterechte reden om hen te haten. Sowieso is 'haten' nergens voor nodig. Daar hebben we moppersmurf voor...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Wat ik vooral interessant vind voor komende 6 weken.

Wanneer krijgen we de eerste aankondiging en welke act kunnen we verwachten?

Mijn gok...
Ik gok vooral op de laatste week van oktober.
Wat nu jammer is, is de aankodiging van RaR.
Green Day staat al in Groningen en met SOAD en Volbeat die je over algemeen op de 3 metalfests kan verwachten tijden het Pinkpop weekend is er daar niet veel aan af te zien.
Ik kijk liever vooral naar acts die langer niet geweest zijn, hou ik geen rekening met bijvoorbeeld Pearl Jam of Foo Fighters.
Muse stond 2015 op Pinkpop, maar met het ontbreken op RaR/RiP is het Hu/So gerucht best aannemelijker.
Verwacht ik van acts als AC/DC, The Who, Guns N Roses, Depeche Mode, Springsteen in eerste instantie losse events/concerten in NL.

Wat ik verwacht...
Ik verwacht ik oktober de zomer tour aankondiging van Iron Maiden, doorgaans is dat eind oktober / begin november. De VS leg stopt 15 oktober.
Verwacht ik dit jaar nog een nieuw album van Coldplay met aansluitend een tour aankondiging, ik gok in november.
In december verwacht ik pas aankondiging van Neil Young voor de zomer tour.

Ik zou zeggen, voorspellingen, laat maar komen.
Wanneer komt welke act volgens jou?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.453
6.116
Die bron waarin gesproken wordt over een nieuw album van Coldplay op Festileaks dateert van 15/11/2018.
Er zijn geen indicaties voor een nieuw Coldplay album dit jaar. De kans dat die op Pinkpop staan of überhaupt touren is nihil. Die kun je afstrepen.

MUSE zal volgende maand zijn tour eindigen. Is geen indicatie dat die gaan touren. Eerder dat ze zich vooral gaan richten op het jubileum van Origin. Die kun je ook wel afstrepen.

Neil Young is volgens MOJO geen serieuze contender voor Pinkpop headliner. Die kun je ook wel afstrepen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Wat ben je toch weer lekker stellig, Timmetje... Ik geloof ook nog steeds in een album van Coldplay dit jaar. Als dat gebeurt, zie ik ze ook wel weer een tour doen. Of dat dan Pinkpop gaat worden, is maar zeer de vraag natuurlijk, maar om te zeggen dat de kans nihil is lijkt me wat voorbarig.

Hoe vet zou het trouwens zijn als Muse een tour gaat doen in het teken van OoS... Maar dat zie ik ze helaas niet doen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.453
6.116
Geruchten gaan dat MUSE dat wel gaat doen maar voornamelijk in de kleinere concertzalen in Engeland. Als dat zo is boek ik een vliegticket haha.

Over Coldplay: Er is toch geen enkele indicatie dat er een album komt? Ik bedoel, in dat Festileaks artikel is dit de bron:

Whitecross kan echter inhoudelijk nog niets over het achtste album vertellen. Hij onthult wel dat hij ‘een paar dingen gehoord heeft, en wat gefilmd heeft terwijl ze erover spraken’.

Maar dat was toentertijd alleen om reclame te maken en meer ogen te laten schijnen op die documentaire. Daarna werd het rondom die geruchten weer compleet stil.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
In plaats van reageren op wat ik gok, is het ook een optie om zelf een gok te doen.

Discussie over de (deze) headliners hebben we al gehad en wat de mening is.
Met nog 6 weekjes is het wel tijd voor een serieuze voorspelling, zeker er van uitgaande dat de 3 headliners wel al eens vast kunnen liggen.

Zie mijn post als een uitdaging...
Wanneer krijgen we de eerste aankondiging en welke act kunnen we verwachten?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Dat is het 'm ook, het is mij wat te stil rond de band (of zijn individuele leden). En ze zijn ook niet vies van een beetje mysterie. Ik geloof er dus wel in dat ze dit jaar aan het opnemen zijn (geweest) en dat we nog nieuwe muziek van ze gaan krijgen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.453
6.116
Hoop dat je gelijk hebt. Laatste album is imo alweer té lang geleden!

Wanneer krijgen we de eerste aankondiging en welke act kunnen we verwachten?

Mijn voorspelling: Of morgen aan het eind van de ochtend of volgende week, eerste headliner:
Green Day.

November in de voorverkoop met tweede headliner: Guns N Roses.

Februari derde headliner combo: Volbeat/SOAD
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken