Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.979
5.538
Ik krijg van de uitspraak "Ik vind de hip hop artiesten vaak niet de meest betrouwbare als het op afsrpaken nakomen aankomt." sowieso best wel jeuk trouwens.
Ik heb niks met hiphop, maar kan het nog meer generaliserend?

Op Pinkpop hebben drie artiesten gecanceld, wat is dat, ook 5% van de line up?
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.140
2.046
Dan moet je krabben Oasiss.

Ik snap de boodschap die Dennis wil overbrengen best, maar er is praktisch geen goede woordkeuze om dit over te brengen zonder dat je je op glad ijs begeeft, op tenen gaat staan of op zijn minst wenkbrauwen laat fronsen. Het doet gewoon hoe dan ook afbreuk aan alle professionals binnen het genre die zich WEL netjes aan de afspraken houden, en gelukkig is dat nog altijd veruit de grootste groep.

 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.979
5.538
…… maar er is praktisch geen goede woordkeuze om dit over te brengen …...

Inherent aan een boodschap die niet deugt. Ik vind het in ieder geval heel kort door de bocht om op basis van een paar 'rotte appels' dergelijke uitspraken te doen.

Dit jaar Izzy Bizzu en Sam Fender, vorig jaar The Kooks, misschien Britten ook maar onder de risicogroep plaatsen.

M.i. is het een groter risico om een Axl Rose als hoofdact te plaatsen. Beter dan "klonk niet eens heel slecht" gaat dat niet worden.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.531
4.877
rickhuissen wrote:
…… maar er is praktisch geen goede woordkeuze om dit over te brengen ……

Inherent aan een boodschap die niet deugt. Ik vind het in ieder geval heel kort door de bocht om op basis van een paar ‘rotte appels’ dergelijke uitspraken te doen.

Dit jaar Izzy Bizzu en Sam Fender, vorig jaar The Kooks, misschien Britten ook maar onder de risicogroep plaatsen.

M.i. is het een groter risico om een Axl Rose als hoofdact te plaatsen. Beter dan “klonk niet eens heel slecht” gaat dat niet worden.

Bij Britten ligt een brexit altijd op de loer.
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.140
2.046
De boodschap deugt heus wel, daar je de vrijheid hebt om deze conclusie voor jezelf te trekken en te delen op een forum. En ja, ik vind die conclusie ook veel te kort door de bocht. Ik denk te merken dat ik weet wat Dennis bedoeld, maar ik zou dit zelf bijvoorbeeld niet projecteren op een heel genre, want daar doe je zoals gezegd heel veel professionele artiesten nogal mee tekort...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.656
6.853
Inherent aan een boodschap die niet deugt. Ik vind het in ieder geval heel kort door de bocht om op basis van een paar ‘rotte appels’ dergelijke uitspraken te doen.

Dit jaar Izzy Bizzu en Sam Fender, vorig jaar The Kooks, misschien Britten ook maar onder de risicogroep plaatsen.
ik kijk dan wel naar de rede van de cancel.
Als er ziekte of iets dergelijks in het gedrang komt, dan is dat begrijpelijk.

Maar bij de groep hip hop headliners heb ik vaak het idee dat ze gewoon geen zin meer hebben.
Zo zie ik dat gewoon.

Foo Fighters en Depeche Mode hebben ook Pinkpop gecanceld, klopt... Maar dat was ook geen 'jeuk' reden.
Bij een aantal 'hip hop' achtige artiesten komt het mij vaak over als een 'i don't care' houding, ze willen mijn 'bubbles' niet neerzetten of speciaal voor mij geen groter podium bouwen...
Ja, ik generaliseer.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.653
7.629
Wel benieuwd wat je tot die mening heeft geleid. Heb je een paar voorbeelden van waar dat gebeurt is?
Of komt dat puur door dat gedoe met Drake?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.303
Wel benieuwd wat je tot die mening heeft geleid. Heb je een paar voorbeelden van waar dat gebeurt is?
Of komt dat puur door dat gedoe met Drake?
Woo Hah heeft er ieder jaar ook behoorlijk mee te kampen. Heb ook een keer een interview de festivaldirecteur gezien bij 3voor12 dacht ik. Volgens mij was het deze link: https://3voor12.vpro.nl/speel~RBX_VPRO_4341456~ruud-lemmen-van-woo-hah-over-het-afzeggen-van-future-en-mac-miller~.html maar bij mij doet hij het nu niet.

Had geloof ik mee te maken met het aanbod in de VS vaak lucratiever is dan een festival in Europa in de hip hop scene.
 

Ciska01

Campingartiest
7 nov 2016
58
0
Even offtopic, zijn er nog mensen naar stadspark live geweest gister? Vond de bands heel gaaf (specials, Anouk, Sting) maar wat een ouwe lullen in dat publiek. Ik was met wat vrienden (allemaal rond de 18) en als je een beetje wou dansen vooraan werd je gelijk geïrriteerd aangekeken. Bij the specials kwam het publiek bij de laatste twee nummers ook pas in beweging. Verder wel heel gezellig gehad. Goed georganiseerd.
 

Minie

Randprogramma
6 jun 2016
100
34
Even offtopic, zijn er nog mensen naar stadspark live geweest gister? Vond de bands heel gaaf (specials, Anouk, Sting) maar wat een ouwe lullen in dat publiek. Ik was met wat vrienden (allemaal rond de 18) en als je een beetje wou dansen vooraan werd je gelijk geïrriteerd aangekeken. Bij the specials kwam het publiek bij de laatste twee nummers ook pas in beweging. Verder wel heel gezellig gehad. Goed georganiseerd.

Was er gisteren ook vond het ook opvallend dat her veel oudere mensen waren ben zelf ook niet de jongste meer
Speciaals Anouk sting heel goed heb genoten
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.212
510
Ook geweest, mooie dag met perfect weer!

Sting, Anouk & the Specials dik in orde.

Publiek redelijk gemixt en over het algemeen inderdaad wat ouder, maar dat viel wel te verwachten. The Police bracht het eerste album immers alweer 41 (!) jaar geleden uit.

Heerlijke setlist van Sting overigens. Vond er zelf wat teveel oeh's en ah's en meeklapmomenten inzitten. Al viel dat misschien ook wel te verwachten..

Volgend jaar een vervolg in het Pinkpopweekend. Hoop dat ze dan wel wat meer eetkraampjes en vrouwenwc's neerzetten. Verder goed geregeld inderdaad.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.656
6.853
Inmiddels kunnen we officieel noteren.
Hurricane / Southside Duitsland, Hellfest Frankrijk en Graspop België zelfde data als Pinkpop, 19-21 juni 2020.

Eerste (co)headliner zelfs voor Hu/So is SEEED en vvk start vanavond 19 uur.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.653
7.629
Dus tegelijk met Graspop en met Stadspark Live volgend jaar.
Benieuwd of we dat gaan terugzien in de kaartverkoop juni 2020.
Interessant. Concurrentiestrijd is altijd positief.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.656
6.853
Mwah, denk niet dat we dat zien aan de kaartverkoop.
Pinkpop is toch wel meer afhankelijk van de acts bovenaan het affiche.

Het is een beetje gissen.
Stadspark verwacht ik meer in lijn met Bospop, dus niet echt in concurentie met Pinkpop qua headliners.
Hellfest is niet zo van het jaarlijks herhalen van headliners, kijkend naar afgelopen edities en de verwachte headliners in 2020 zie ik Iron Maiden bijvoorbeeld niet retour komen, misschien is dat het voordeel voor Download FR? Rammstein stond er 2016, dat is op het randje.
Graspop grossiert wel eens in vlotte herhaling van headliners, volgens mij zijn zelfs alle headliners volgend jaar weer op tour? Maar dat zal toch niet gebeuren?
Hu/So is denk ik de grote concurent voor de grote headliners. Of er moet een headliner bij zitten die 3 dagen achter elkaar speelt, maar hier zullen de meeste Pinkpop afvallers zitten. Onder in het affiche zitten vast wel een hand vol acts die 3 dagen achter elkaar gaan spelen, dus daar zitten wel een paar overeenkomsten.
Ik denk wel dat het mogelijk kan zijn om 1 act te delen met Graspop.

Overigens... Aldus de franse glazen bol van Zegut is Iron Maiden in mei 2020 al in Frankrijk.
http://www.byzegut.fr/2019/06/iron-maiden-u-arena-mai-2020.html
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.653
7.629
Ik heb het ook niet echt in concurrentie over headliners maar concurrentie in publiek. Mensen kunnen maar op 1 plaats tegelijk zijn. Als Stadspark een dikke lineup heeft blijven mensen uit het Noorden wellicht weg of halen ze geen weekendkaart. 30.000 bezoekers afgelopen zaterdag is niet niks. Voor Limburgers is Pinkpop hun feestje en maakt het niet uit welke acts er staan en dat geld wellicht voor Groningers en Friezen ook zo. Kaartprijs Stadspark was ook erg netjes. 55e tegenover de 110 van PP.

Graspop idem.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.413
14.152
Baal ik wel van, hoor. Pinkpop en Graspop op dezelfde data. Had graag naar beide gewild, maar dat zit er nu natuurlijk niet in...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.653
7.629
Dat heb ik met Stadspark. Als die een leuk lijstje namen heeft ga ik sws 1 dag daarheen. Leukere sfeer daar, goedkoper en even op de fiets ipv uren in de auto.

Dan word het ook maar een dagje PP (of geen PP).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.656
6.853
Ik heb het ook niet echt in concurrentie over headliners maar concurrentie in publiek. Mensen kunnen maar op 1 plaats tegelijk zijn. Als Stadspark een dikke lineup heeft blijven mensen uit het Noorden wellicht weg of halen ze geen weekendkaart. 30.000 bezoekers afgelopen zaterdag is niet niks.

Graspop idem.
dat bedoel ik uiteindelijk wel.
De headliners bepalen uiteindelijk het verloop van de voorverkoop voor Pinkpop wel.
Ik denk niet dat Pinkpop uberhaupt uitverkocht raakt, maar het onderscheid in headliners bepaald de slag wel.
Ik denk ook dat er meer noorderlingen naar Stadspark gaan, daar zal Pinkpop niet duizenden bezoekers aan verliezen. Aangezien dat sowiese niet de grootste groep is.
Ik denk dat van onder de grote rivieren de grootste groep Nederlandse bezoekers komen en met een set opvallende headliners kan dat zomaar een betere voorverkoop zijn dan dit jaar.
De verhouding Graspop/Pinkpop-gangers zal ook niet echt doorslaggevend zijn.
Nee, ik denk echt niet dat dat te zien is aan de voorverkoop.

Pinkpop mist wel een beginslag doordat andere grote festivals al in verkoop zijn. Wij moeten voor Pinkpop wachten op de perspresentatie 4 maart en de voorverkoop 7 maart...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.653
7.629
Die groep van onder de rivieren komt ongeacht wie er staat over het algemeen toch wel. Voor hun is PP net een jaarlijks buurtfeestje als je de reacties op PP FB leest. Die gaan die traditie sws niet breken.

Ik denk dat je onderschat hoeveel bezoekers uit andere hoeken van het land naar PP trekken (of kunnen wegblijven). Juist een belangrijke groep imo.

Het niet hebben van early bird of vroege voorverkoop anno 2019 is idd ook echt een domme zet. Kun je meer tickets verkopen, doe je het niet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken