Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

romanreings

Playlistbediener
26 okt 2015
9
0
Mijn gok voor 2020:
Een commerciële dag met mogelijke headliners:
Ed Sheeran, Eminem of coldplay
Een meer rock dag met mogelijke healiners:
Muse, Bruce Springsteen of Arctic Monkeys
Een harde oude rock dag met mogelijke hardliners: rammstein of Slipknot
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.660
6.854
Timmetje wrote:
Als je ziet in welk weekend het valt kan het best een editie vol gitaren worden. Meer rock. Zou tof zijn.

Een all-rock editie in 2020. Waar kan ik tekenen?
zou mij niet verbazen als Guns N Roses begin juni al in Europa is en op festivals te vinden...

iets om in de gaten te houden imo
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Laten we hopen van niet. Dat is tegenwoordig muzikaal echt een aanfluiting. Was niet om aan te horen in het Goffertpark.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.660
6.854
Laten we hopen van niet. Dat is tegenwoordig muzikaal echt een aanfluiting. Was niet om aan te horen in het Goffertpark.
in 2017 vond ik het anders wel prima in Goffertpark, ouwe rockers met rauwe randjes...

met nieuw album zijn ze behoorlijk interessant om als headliner te hebben.
deze herfst hebben ze een behoorlijke reeks gigs staan in VS, ik heb een sterk onderbuikgevoel dat we ze wel op een aantal festivals gaan zien in de zomer.

Blijft toch nog een legendarische 80s hardrock band, laten we hopen van wel... ;)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
Timmetje wrote:
Laten we hopen van niet. Dat is tegenwoordig muzikaal echt een aanfluiting. Was niet om aan te horen in het Goffertpark.

in 2017 vond ik het anders wel prima in Goffertpark, ouwe rockers met rauwe randjes…

met nieuw album zijn ze behoorlijk interessant om als headliner te hebben.
deze herfst hebben ze een behoorlijke reeks gigs staan in VS, ik heb een sterk onderbuikgevoel dat we ze wel op een aantal festivals gaan zien in de zomer.

Blijft toch nog een legendarische 80s hardrock band, laten we hopen van wel…
1f609.svg

Graspop vorig jaar was ook tof. Wisselvallige performances volgens mij... Op zich wel vet.
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
521
71
2017-2018-2020 ?
GNR Overkill..
Zie ik niet gebeuren.. gaat ook niet gebeuren.
Vorig jaar ook niet uitverkocht.
Genoeg betere opties
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.660
6.854
2017-2018-2020 ?
GNR Overkill..
Zie ik niet gebeuren.. gaat ook niet gebeuren.
Vorig jaar ook niet uitverkocht.
Genoeg betere opties
overkill? mwa, de hype van 2017 is wel over, vandaar ook dat het in 2018 niet uitverkocht.
Maar verder, van dit formaat acts 3 keer in 4 jaar is imo geen uitzondering.
Met nieuw album is een nieuwe tour wel logisch.
Na 2 keer Goffertpark is het wel logisch dat er een andere locatie voor het concert van GnR is in 2020.
ik ga niets met 100% zekerheid roepen op dit moment, maar ik durf de gok zeer zeker aan dat GnR in juni 2020 op festivals te zien is in Europa.
Ook Volbeat gaat natuurlijk met nieuw album in 2020 die festivalzomer in, de combi GnR / Volbeat gaan we wel zien op de rock festivals als headliners.

Los daarvan overigens, is het wel zeer positief dat Pinkpop naadloos overloopt/aansluit op Rock in Rio Lissabon, ook een aansluiting met Roskilde.
Dat kan nog al eens een mooi set headliners en subs opleveren eind juni hoor.
Muse bijvoorbeeld, één van die namen die in 2020 te verwachten is op festivals. Dit jaar Werchter en Rock in Rio Brazilie, die verwacht ik óók wel op Rock in Rio Lissabon onder andere...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Ik zou GnR en MUSE ook wel een beetje teveel van het goede vinden. GnR net twee keer in Nederland geweest. MUSE ook dit jaar. Ben een groot MUSE fan maar dat wordt een beetje overkill.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.691
737
Ik zou GnR en MUSE ook wel een beetje teveel van het goede vinden. GnR net twee keer in Nederland geweest. MUSE ook dit jaar. Ben een groot MUSE fan maar dat wordt een beetje overkill.

even offtopic..kaartjes voor Muse, 41 euro op swap. Goede deal. Zal alleen heel erg warm worden.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.980
5.541
GnR, Borsato en Rammstein, dan zou ik oprecht geld moeten kríjgen om te overwegen om te gaan.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.531
4.877
2017-2018-2020 ?
GNR Overkill..
Zie ik niet gebeuren.. gaat ook niet gebeuren.
Vorig jaar ook niet uitverkocht.
Genoeg betere opties

Juist omdat het in 2018 niet uitverkocht, is de kans groot dat GNR in 2020 op een festival staat.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.212
510
Interessant artikel in Quote deze week: over het organiseren van festivals, winsten/verliezen en de al dan niet verzadigde festivalmarkt.

‘Ze komen in elk geval niet op mijn blauwe ogen’, lacht hij. Pinkpop is het langstlopende popfestival ter wereld, sinds 1970, en vroeger, ach vroeger, was natuurlijk alles beter. ‘Ik heb ooit 6000 gulden voor een optreden van U2 betaald en 2000 pond voor Fleetwood Mac. Dat zijn middeleeuwse bedragen.’ Het festival floreerde bij die wereldacts en draaide volgens Smeets maar twee slechte edities.

‘En meteen met aanzienlijke verliezen. Ik heb vanaf het begin een spaarpot gemaakt om die klappen op te vangen.’ De winst pakt hij vooral op horeca. ‘Ik praat niet zo snel over winst, dat past niet echt bij een festival. Ik noem het liever rendement.’


Kan het stuk alleen niet vinden op de website van quote.. en ik weet niet hoeveel van mijn 'vrienden' deze gratis via blendle kunnen lezen, maar is zeker het proberen waard:
https://blendle.com/shared/eyJuIjoiR2Vya28iLCJhIjoiYm5sLXF1b3RlLTIwMTkwNjE4LTQ5NTAwNzhmMzhkIiwidSI6IjQwNzYxZjdmLTUyNTUtNDIyYi05MzFiLTBlY2Y1OGI0MjhiNyJ9.FuYJLwA7NoYTyYu8rp8PEdSRf1uD7Dyb_TWp-aJauEc
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Even lezen, interessant Gesp!

Hier een ander interessant artikel via NU.nl :
https://www.nu.nl/festival/5945010/maakt-hiphop-korte-metten-met-rock.html
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.660
6.854
Natuurlijk zit er wat in in het hip hop verhaal he. Roskilde waand zich er ook aan. Trommelen kaarte het laatst ook aan in een interview.
Afgelopen jaren zagen we festivals met Drake, Eminem, Chance the Rapper, Skepta...
Moeten alleen niet zo vaak cancelen, dan is het al snel Change the Rapper.
Ik vind de hip hop artiesten vaak niet de meest betrouwbare als het op afsrpaken nakomen aankomt.
Dat is niet iets wat je bij een festival als risico wil nemen, denk ik.

Bij Pinkpop is het natuurlijk allemaal mogelijk. Het aanbod voor 2020 is wel voldoende verwacht ik.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.212
510
Change the Rapper haha

Chance heeft toevallig vandaag zijn optreden op NSJ afgezegd.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.154
807
Change the Rapper haha

Chance heeft toevallig vandaag zijn optreden op NSJ afgezegd.
Is niet toevallig hoor... ;-)
Niet alleen NSJ trouwens, het lijkt erop dat de volledige Europese (festival)tour eraf ligt. In ieder geval ook geen Roskilde, Longitude en Lollapalooza Stockholm.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Ik vind de hip hop artiesten vaak niet de meest betrouwbare als het op afspraken nakomen aankomt.
Dat is niet iets wat je bij een festival als risico wil nemen, denk ik.

De laatste jaren op Woo Hah inderdaad een hoop afzeggingen geweest en Drake is een droefkikker als het om liveshows plannen en daadwerkelijk komen opdagen aankomt, maar valt over het algemeen wel mee hoor. Als ze als headliner een Eminem, Post, Gambino of Kendrick boeken dan staat die er ook wel.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.660
6.854
DennisvdBr wrote:
Ik vind de hip hop artiesten vaak niet de meest betrouwbare als het op afspraken nakomen aankomt.
Dat is niet iets wat je bij een festival als risico wil nemen, denk ik.

De laatste jaren op Woo Hah inderdaad een hoop afzeggingen geweest en Drake is een droefkikker als het om liveshows plannen en daadwerkelijk komen opdagen aankomt, maar valt over het algemeen wel mee hoor. Als ze als headliner een Eminem, Post, Gambino of Kendrick boeken dan staat die er ook wel.
en op het moment dat ik het type verlaat Hellfest-Headliner Manowar het festivalterrein met hele crew en stuff. Gisteren al aanwezig op het terrein, maar de headliner van vandaag besluit deze ochtend te vertrekken...
Nog geen reden te vinden... maar bizarre wending...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken