Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.660
6.854
Luister, sfeer is iets anders dan ‘decoratie’. Sfeer is een gevoel wat mensen als prettig en vertrouwd ervaren.
niet voor jou eloelo, maar als dit zo is dan maakt het de opmerkingen van andere over "sfeerloos Pinkpop" extra kut!!!
Want ik geloof dat er genoeg Pinkpopfans zijn die Pinkpop behoorlijk sfeervol vinden.

Dat zou eigenlijk een persoonlijke aanval op Pinkpop bezoekers zijn!?!

Nee, kom maar op met de suggesties, wat moet er aan "sfeervol Pinkpop" bijdragen...
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Ja jezus, zo komen we inderdaad wel aan de 180 pagina's voor de eerste naam. Deze discussie gebeurt in werkelijk elk topic van Pinkpop, ik denk niet dat Pinkpop heel veel gaat veranderen hoe graag men dat ook wil (of niet). Laten we het een keer over de acts hebben ipv deze discussie waar iedereen zichzelf blijft herhalen.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.637
4.748
Dit is het Pinkpop topic, wat verwacht je. Een paar post hierboven gaat het nog over seksshows en morgen gaat het over Trump. Maar heb het gerust over namen, alles kan.
 

Mirjam

Campingartiest
6 nov 2015
83
1
Op Pinkpop dit jaar kwam ik een Belg tegen.
Tijdje met hem gepraat ook gevraagd of hij vaker kwam.
Elk jaar zei hij.
Ik nog gevraagd naar Rock werchter. Vreselijk zei hij ga ik niet meer heen.
Pinkpop is veeeel leuker. Mensen zijn aardiger en alles is goed geregeld.
Ik ben nooit op Werchter geweest maar ja ik keek wel op omdat ik altijd hier lees dat Werchter veel beter leuker en weet ik wat niet is.
Zo zie je dus wat de een fijn vind hoeft voor de ander dus niet.
Ieder beleefd het op een andere manier.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.620
2.761
Op Pinkpop dit jaar kwam ik een Belg tegen.
Tijdje met hem gepraat ook gevraagd of hij vaker kwam.
Elk jaar zei hij.
Ik nog gevraagd naar Rock werchter. Vreselijk zei hij ga ik niet meer heen.
Pinkpop is veeeel leuker. Mensen zijn aardiger en alles is goed geregeld.
Ik ben nooit op Werchter geweest maar ja ik keek wel op omdat ik altijd hier lees dat Werchter veel beter leuker en weet ik wat niet is.
Zo zie je dus wat de een fijn vind hoeft voor de ander dus niet.
Ieder beleefd het op een andere manier.

Werchter is ook niet perse leuker, maar ze hebben wel een beter programma (Tool!!!!)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.201
2.178
Ik wil voor volgend jaar wel een gokje wagen.
Rammstein, zijn voor zeker op tour.
RHCP, hebben volgens mij dit jaar enkel getourd door Australië dus is aannemelijk dat ze hun tour vervolgen.
Muse, geen idee, wilde gok. :wink:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.660
6.854
Nog 365 dagen tot Pinkpop 2020...

dat is maar 1 jaar
Whoooohoooo!!!!

:) LOL
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.140
2.046
Ik vind de sfeer op Pinkpop, en zeker ook de sfeer op de camping en de route tussen camping en festivalterrein FANTASTISCH!!!

Maar... ik heb ook praktisch geen vergelijkingsmateriaal.

Ik heb wel een idee wat k anders zou doen op het festivalterrein. Ik zou het noordpodium omdraaien, en met de kont naar het bos leggen, zodat de twee podia tegenover elkaar staan. Dat tegenover elkaar is een nogal uit zijn verband gerukte term, want het terrein van Megaland is natuurlijk heel langgerekt. Maar daar zit ook de kracht. Je hebt zo een heel langgerekt tussenstuk. In dit tussenstuk kun je een soort oase maken van rust, zitplekken en allerlei andere zaken die je wat verder weg van de podia kunt plaatsen. Deze oase vormt de natuurlijke barrière tussen de twee podia, maar dan op een heel toegankelijke manier, in plaats van als het obstakel waar je omheen moet, wat het noordpodium nu nog is. Deze 'oase' kun je over de lengterichting van het terrein naar wens opschuiven richting het hoofdpodium of richting het noordpodium, conform de verhouding in capaciteit die je denkt nodig te hebben...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.660
6.854
Ik wil voor volgend jaar wel een gokje wagen.
Rammstein, zijn voor zeker op tour.
RHCP, hebben volgens mij dit jaar enkel getourd door Australië dus is aannemelijk dat ze hun tour vervolgen.
Muse, geen idee, wilde gok.
1f609.svg
Tja...
Ik moet zeggen het is een best trio headliners.
Maar, ze stonden er alle 3 nog vrij recent, RHCP en Rammstein in 2016 en Muse in 2015.
Dat zou ik dan toch liever 1 a 2 namen zien die nog nooit op Pinkpop geheadlined hebben, dat moet gewoon kunnen lijkt me.

Het zijn wel 3 namen die ik oa verwacht in de zomer van 2020. Maar deze 3 headliners Pinkpop, zou ik qua specifiek Pinkpop niet echt sterk vinden juist om de herhaal factor.
Nou is Muse met de 5 jaar interval nog wel op een randje hoor imo...
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.140
2.046
Dan ga ik voor de allereerste voorspelling van headliners in dit topic!

Bruce Springsteen, Ed Sheeran en Metallica

Met wat ik zoal een beetje las op de vorige pagina's, ga ik nu switchen naar:

Bruce Springsteen, Muse en Imagine Dragons

Er zit een wereldartiest, een stadionformaat rockband en een relatieve nieuwe headliner bij. Ze zijn nagenoeg zeker in de buurt. Het is alweer een tijd geleden dat ze headliner op Pinkpop waren (ID zelfs nog nooit) en ik denk dat deze combi enigszins duur, maar zeker wel betaalbaar is...

Natuurlijk hoop ik op een hele sterke sub om de ID dag te ondersteunen. In mijn ogen kan en mag dit Volbeat zijn...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.401
596
Ik vind de sfeer op Pinkpop, en zeker ook de sfeer op de camping en de route tussen camping en festivalterrein FANTASTISCH!!!

Lol wat?

Maar… ik heb ook praktisch geen vergelijkingsmateriaal.

Ah, vandaar.

E: Overigens, doet Pinkpop elk jaar ook een enquete onder de bezoekers? Ik weet dat ik elk jaar een vrij lange enquete invul voor BKS over hoe ik het festival heb ervaren. Elk jaar passen ze ook weer dingen aan aan het terrein, de podia, et cetera, onder meer op basis van die feedback.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.660
6.854
Toch niet tegelijk met BKS dan?
nope, week later

paar data die ik ongeveer tot nu toe had verzameld van wat festivals die ik (een beetje) in de gaten houdt...
Download FR 29-31 mei 2020
All Points East
Northside 4-6 juni 2020
Primavera 4-6 juni 2020
RaR/RiP 7-9 juni 202018
NovRock 11-13 juni 2020
Greenfield 11-13 juni 2020
Download UK 12-14 juni 2020
Best Kept Secret 12-14 juni 2020
(VS) Bonnaroo 11-14 juni 2020
Pinkpop 19-20 juni 2020
Rock in Rio Lisbao 20-28 juni 2020
Roskilde 27 juni - 4 juli 2020

Verwacht ik Glasto ongeveer gelijk met Roskilde
Verwacht ik onder andere Hu/So en Hellfest/Graspop gelijk met Pinkpop
Afwachten ook wat FirenzeRocks en IOW gaan doen.
Duiken er nog data BST UK tussen en Rock in Roma.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ik weet nog dat ik voor het eerst naar Pinkpop ging in 2013 en dat ik mensen altijd hoorde praten over 'die Pinkpop sfeer die je echt eens meegemaakt moet hebben.' Deze sfeer heb ik echter nooit echt bewust ervaren ofzo. Ik ben er vier keer geweest, maar vind het van de festivals waar ik geweest ben (samen met Rock Werchter, daar voelde het een beetje hetzelfde) het minst sfeervol. Lowlands en Best Kept Secret, om maar met mijn persoonlijke vergelijkingsmateriaal te komen, zijn naar mijn inziens stukken sfeervoller.

Kijk, wat @eloelo al zegt, het gaat niet alleen om decoratie. Ik denk, om mijn voorbeelden te gebruiken, dat Best Kept an sich al sfeervoller is puur vanwege de locatie en de intimiteit. Dat is iets natuurlijks wat je op Pinkpop niet kunt doen, het is nu eenmaal een massaler festival. Op Lowlands zweer ik al jaren dat de sfeer zo goed is doordat iedereen er drie dagen is en zich alleen daardoor al als het ware meer 'verbonden' voelt. Daarbij komt dat het natuurlijk ook een ander publiek trekt. Pinkpop zie ik meer als een familiefestival en dat zal je op Lowlands niet zo gauw aantreffen. Hier is het toch meer de jeugd wat de dienst uitmaakt en bovendien is er ook nog een veel uitgebreider nachtprogramma waarvan Pinkpop met haar campingprogrammering - oké, toegegeven, dat is dit jaar wel al iets op de schop gegaan - niet de schoenen van mag strikken.

Hiermee wil ik niet zeggen dat Pinkpop per se sfeerloos is, sterker nog, ik denk dat het goed is zoals het is. Simpel, grote stadionacts kijken bladiebla, het blijkt dat hier al jaren een markt voor is, dus ik zou er niet per se teveel aan veranderen. Ik zal zelf niet snel voor de sfeer naar Pinkpop gaan, maar puur om een grote naam te zien. Toch, als andere mensen Pinkpop qua sfeer wel de shit vinden: hun goed recht, leuk dat er voor ieder wat wils is.

Ik hou me de laatste tijd vrij koest in de Pinkpoptopics, maar dit wilde ik gewoon even gezegd hebben. Oh en, dat gelul over dat Pinkpop zo'n tof festival is door de Limburgers etc. is een grap toch? Man man wat een chauvinisme. Ik ben zelf ook Limburgs, echter slaat dit argument geen plank mis, maar een hele pallet. Überhaupt: alle Limburgers gaan gewoon naar huis i.p.v. camping is al de grootste onzin ooit, maargoed.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.980
5.541
Tegelijkertijd denk ik dat Pinkpop wel zijn bestaansrecht grotendeels aan de Limburgers ontleent. De (met alle respect) wat-de-boer-niet-kent-eet-hij-niet-mentaliteit zorgt er wel voor dat er een grote vaste kern is. Dennis, sorry dat jij zo veel als voorbeeld wordt gebruikt maar hé 'hoge bomen' ;-), weigert bijvoorbeeld een keer Lowlands of zelfs maar Werchter te proberen in plaats van Pinkpop. Sterker nog, volgens Dennis heeft Pinkpop telkens een fijnere line-up dan bv Werchter.

Verder is er ook niks mis mee als je gewoon niet meer wil dan 3 podia met afwisselend wat bandjes en voor lief neemt dat wanneer je even niks wil zien prima bent met een rondje lopen of in het gras zitten. Op andere festivals waar ik ben geweest, kon ik me in ieder geval veel beter vermaken wanneer ik niks te zien had. Die festivals zou ik dan ook in mijn eentje kunnen bezoeken, op Pinkpop zou het risico van vervelen voor mij dan veel te groot zijn.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
639
491
Zei er iemand sfeer? Iemand al een keer op Sziget geweetst? Dan weet je wat sfeer is :p
En de grote namen (om even de vergelijking te maken met pinkpop) en mooie opmaak, blije mensen, zijprogrammering en dat soort dingen.

Maar om weer terug te komen op Pinkpop (blijft toch het pinkpop topic natuurlijk :p )

Mijn verwachte drie headliners: Bruce Springsteen - Red Hot Chili Peppers - Kensington (oke grapje, laten we Kings of Leon zeggen dan maar :p)
Maar eigenlijk is er nog geen zinnig wordt over te zeggen.

En wat de sfeer op pinkpop betreft: Ze gaan echt niet veel veranderen aan het terrein. Is dat erg? nee. Is dat voor de gemiddelde pinkpop bezoeker nodig? waarschijnlijk ook niet.
Wat mij betreft zijn er objectief gezien zeker wat festivals sfeervoller dan pinkpop, maar gelukkig mogen we daar allemaal anders over denken. Wat de één weinig aankleding vindt, vindt de ander juist weer fijn en overzichtelijk. Wat de één relaxt en gemoedelijk vindt, vindt de ander weer saai. Wat de één massaal en ongezellig vindt, vindt de ander weer juist vet en indrukwekkend. Sfeer is namelijk niet objectief, het is iets subjectiefs
Wat mijn eigen ervaring toch is: Uiteindelijk maken de mensen waarmee je zelf naar een festival bent de sfeer. Één van mijn leukste festivalweekenden was op pinkpop en dat kwam puur door de groep mensen waarmee ik dat weekend weg was.
Had ik met die zelfde groep mensen op een ander festival misschien nog een leuker festivalweekend gehad? Zou zomaar kunnen.... Maakt het uit? Nee, eigenlijk niet :p
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Als je ziet in welk weekend het valt kan het best een editie vol gitaren worden. Meer rock. Zou tof zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.660
6.854
Download FR 29-31 mei 2020
Northside 4-6 juni 2020
Primavera 4-6 juni 2020
RaR/RiP 5-7 juni 2020
NovRock 11-13 juni 2020
Greenfield 11-13 juni 2020
Download UK 12-14 juni 2020
Best Kept Secret 12-14 juni 2020
(VS) Bonnaroo 11-14 juni 2020
Pinkpop 19-20 juni 2020
Rock in Rio Lisbao 20-28 juni 2020
Roskilde 27 juni – 4 juli 2020
Isle of Wight 11-14 juni 2020
ook in de week voor Pinkpop
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken