Daantje wrote:
Iron maiden doen ze niet omdat zon dag niet genoeg publiek trekt.30-40 duizend max incl sterke dag line up
Nou, dat zal toch niet.
Pinkpop zal minstens 30 duizend weekend bezoekers trekken, dat leert afgelopen editie eigenlijk ook wel. Dus meer als 30 duizend bezoekers zijn er op zo’n dag sowieso.
Iron Maiden zal op zichzelf normaal in Gelredome staan en een ZiggoDome krijgen ze ook wel vol.
Met nieuw album trekken ze meestal wel iets meer bezoekers.
Gelredome is dan niet uitverkocht, maar meer dan 30.000 redden ze wel voor die bak.
Nou is het altijd gissen hoe zich dat zal verhouden qua dagkaartverkoop op een festival als Pinkpop.
Om en nabij die 26k zoals van Fortarock lijkt best aannemelijk, zeker als ze in Nederland niets anders doen.
Ik denk dat dat nog niet eens zo’n koppenbreker is of Iron Maiden niet verkoopt.
Stel minstens 30.000 weekenders met minstens 20.000 dagkaarten, al minsens 50.000 dagbezoekers dat zal zeker moeten lukken voor zo’n festivaldag.
Daarbij, ik blijf er bij dat een rock act doorgaans een goed huwelijk is voor Pinkpop. Zeker een acts die er nog nooit stond.
Dan geloof ik dat ze makkelijk meer dagkaarten verkopen dan 20.000 maar eerder om en nabij 25.000.
Zeker als er nog een voorprogramma meegetrokken kan worden.
Ik zeg, succes verzekerd…