Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
Denk het niet. De huidige zomertour heeft ook een aantal dagen tussen de shows in.
Was te verwachten dat ze niet op Pinkpop zouden staan.

Hoop wel dat Mojo wel wat stevige gitaren naar Pinkpop gaat zetten op één headline spot.
Ik denk dat Metallica ook niet te verwachten is in 2020.
Mijn hoop ligt in het rijtje gitaren die nog niet op Pinkpop geheadlined hebben: Iron Maiden, Volbeat, Guns N Roses of AC/DC.

Daarbij hoop ik een oldie headliner : Neil Young, Springsteen, McCartney, The Who, Queen of Rolling Stones
Dan nog een derde headliner uit catagorie ; Muse, Red Hot Chili Peppers, Coldplay of Placebo

Misschien wat subs als Borsato, Within Temptation, Afro Jack, Tame Impala, Royal Blood, Twenty One Pilots
Misschien een plekje ergens voor naampjes als Skepta, Stormzy, Childisch Cambino, Post Malone, Billie Eilish of Travis Scott omdat er blijkbaar massa's mensen zijn die dat wel leuk vinden....

Eerste afvaller, Rammstein... Het begint in ieder geval al vroeg op gang te komen voor 2020. Hopenlijk zet dit komende maanden door en hebben we alle headliners al voor december opgeschreven.
 

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
204
170
Ik zie tussen Belfast en Nijmegen een week pauze, is dat niet het PP weekeind, 2X in 1 week in Nederland...?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
Ik zie tussen Belfast en Nijmegen een week pauze, is dat niet het PP weekeind, 2X in 1 week in Nederland…?
Daarom niet waarschijnlijk dus.
Was misschien wat enthousiast om de lijst ook in het Pinkpop topic te zetten met dat gaatje, maar Goffertpark is paar dagen na Pinkpop. Denk dat het een no go is.

Maar wel opvallend idd. Dat weekend is ook Hurricane Southside Duitsland en Hellfest Frankrijk.
Graspop is out ivm Oostende.
Hellfest kan omdat Lyon aan andere kant van Frankrijk is tov Clisson. Hu/So kan anders ook ivm zelfde boekingskantoor, concerten en Hu/So via FKP Skorpio.
Spelen sowieso niet al te veel dagen achter elkaar.
Download lijkt me zekerheid, dat weekend past precies en geen datum in Zuid UK / Engeland.

Maar Pinkpop sowieso afgeschreven lijkt me.

Wel interessant, heb begrepen dat Iron Maiden in juni Europese tourleg doet. Mogelijk zonder nieuwe album, misschien zelfs pas volgend jaar op de schappen. Maar waarschijnlijk optie verlenging van Legend Of The Beast Tour, naar plekken waar ze 2018 niet zijn geweest. Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn en lijkt me qua show en setlist uitstekend geschikt voor een festival als Pinkpop.

Sterker, ik zou LOTB tour met "best of setlist" betere mogelijkheid zien voor Pinkpop.

Maar ik draaf weer door...
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.795
3.566
Dan zal ik een poging doen om met een etnisch ietwat diverser rockblik te komen:

- Delain
- Skunk Anansie
- Bloc Party
- Halestorm
- Within Temptation
- Iron Maiden
- Anouk
- Lenny Kravitz
- The Bots
- Dool
- K’s Choice

Ik zou overigens onmiddellijk een ticket kopen bij zoiets.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
Dan zal ik een poging doen om met een etnisch ietwat diverser rockblik te komen:

– Delain
– Skunk Anansie
– Bloc Party
– Halestorm
– Within Temptation
– Iron Maiden
– Anouk
– Lenny Kravitz
– The Bots
– Dool
– K’s Choice

Ik zou overigens onmiddellijk een ticket kopen bij zoiets.
mooi lijstje, al stonden Halestorm, Anouk en Kravitz er afgelopen editie nog he... ;)
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.336
880
ik ben erg benieuwd wanneer er nieuws van coldplay komt.
Waren kanshebber voor dit jaar, maar niets meer gehoord.
Komen toch met nieuw album, en pas 1 x op PP geweest, is dus een zeer logische naam.
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
521
71
Met Coldplay & Springsteen neem ik iron maiden op de koop toe voor een weekend ticket.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
ik ben erg benieuwd wanneer er nieuws van coldplay komt.
Waren kanshebber voor dit jaar, maar niets meer gehoord.
Komen toch met nieuw album, en pas 1 x op PP geweest, is dus een zeer logische naam.

Waarom werden die gezien als kanshebber voor dit jaar? Buiten posts op dit forum om was er geen enkele reden om aan te nemen dat ze 2019 festivals zouden doen.

Als ze 2020 wel komen zou dat Goffert of ArenA wel zijn.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.201
2.178
Paul McCartney wordt natuurlijk ook genoemd voor Glastonbury 2020. Eavis was hier heel duidelijk over. Ondanks dat Paul in 2016 al op PP stond is het misschien toch wel iets om rekening mee te houden. Qua kaartverkoop zit je altijd goed en de datums van PP en Glastonbury liggen niet ver uit elkaar.
Wie weet hoeveel acts er weer voor een eigen concert gaan en de festivals laten liggen. De keuze is misschien wel beperkt, wie zal het zeggen....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
Waarom werden die gezien als kanshebber voor dit jaar? Buiten posts op dit forum om was er geen enkele reden om aan te nemen dat ze 2019 festivals zouden doen.

Dat was niet ZOMAAR een paar posts op dit forum hoor.
Daarbij was er genoeg reden (athans van mijn kant) om ze als zeer serieuze kandidaat headliner te zien.

Gelukkig kan ik het achteraf enigszins zeggen dat Rob Trommelen het achteraf bevestigd heeft bezig te zijn geweest met oa Coldplay.
Helaas vielen ze in een vroeg stadium af, maar dat is waar ze nog lang in het geruchten circuit bleven hangen omdat dat afvallen pas later in de wandelgangen binnensijpeld.
Hier stukje van dat interview met Festileaks overigens:
https://festileaks.com/2019/03/organisatie-pinkpop-2019-was-in-gesprek-met-coldplay-ed-sheeran-en-neil-young/
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.140
2.046
Wie weet hoeveel acts er weer voor een eigen concert gaan en de festivals laten liggen. De keuze is misschien wel beperkt, wie zal het zeggen….

Nou, ik vind/denk dus dat de programmamakers van de grote festivals dit moeten weten. Je moet je headliners een jaar van tevoren al zo'n beetje vast hebben liggen. En volgens mij is het ook meerdere keren aangegeven door programmamakers dat dit vaak ook het geval is. Ook door betrouwbaardere bronnen dan die rondom Jan Smeets...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.401
596
https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2019/juni/Een-gedachte-experiment--Wat-als-Pinkpop-helemaal-voor-de-Pop-zou-gaan-.html

Benieuwd hoe dit in de praktijk zou uitwerken, maar wel een interessante gedachte.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
Ik dacht even dat Slayyyyeerrrrr in de timetable stond!?! Helaas.

Ik denk dat ik Nielson, Lorde en Spice Girls wel zou gaan kijken.
The 1975 en Bastille (tja en Armin) dit jaar al gezien, maar de rest is niet mijn ding.
Alhoewel het grootste wel enigszins realistisch is.
Timetable is trouwens behoorlijk kut met die overlappingen, zo veel clashes kan je niet veel gaan zien.

Maar zo'n affiche kan je niet voorschotelen op Pinkpop, daar horen ook gewoon stevige gitaren acts te staan.
Dit affcihe is realisch voor een heel ander festival, dat geloof ik nog...
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.140
2.046
Nou Hullabaloo, grijp je kans...!

Alleen die 250 euro per dag, en Timmetje die voor is. Heeft hij ergens deze week een pot met goud gevonden? 230 euro voor een weekend was toch al bezopen?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Alleen die 250 euro per dag, en Timmetje die voor is. Heeft hij ergens deze week een pot met goud gevonden? 230 euro voor een weekend was toch al bezopen?

Ligt aan de line-up. :p
Bij Werchter b.v. vind ik de weekendprijs al meer gerechtvaardigd.

Al is €250,- per dag waanzin natuurlijk. Maar als dit voor de huidige kaartprijs had gekund had ik getekend!!!! (en via Ticketmaster een kaartje gekocht). Minder gitaren en meer pop, ik ben voor!

Hullaballoo mag dromen van zo'n affiche.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Op Nu.nl een lijstje met ergernissen van festivalbezoekers. Vrij hoog eindigt babbelaars.

Staat er in een reactie onder op Nujij

Babbelaars zijn toch niet vreemd?
Er staan op een festival doorgaans niet alleen maar diehard fans...
Om die reden hebben een hoop artiesten een aangepaste set.

Irritant? Ga lekker ergens met een koptelefoon zitten. Heb je nergens last van...
Op grote festivals is een zeer groot deel van de mensen aanwezig omdat ze wachten op de artiest die ze willen zien. Vaak doen ze dat al op de plek waar ze willen staan omdat er anders geen ruimte is. Eigenlijk heel logisch...
Maar wat je zegt klopt ergens wel, hoe logisch ook, het kan soms en voor sommigen idd heel irritant zijn...

Sommige mensen....

Te maf om niet ff te posten. :p

Artikel: https://www.nu.nl/festival/5956332/van-filmende-mensen-tot-biergooiers-dit-zijn-de-grootste-festivalirritaties.html
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
Download FR 29-31 mei 2020
Northside 4-6 juni 2020
Primavera 4-6 juni 2020
RaR/RiP 5-7 juni 2020
NovaRock 11-13 juni 2020
Greenfield 11-13 juni 2020
Download UK 12-14 juni 2020
Best Kept Secret 12-14 juni 2020
(VS) Bonnaroo 11-14 juni 2020
Isle of Wight 11-14 juni 2020
Pinkpop 19-21 juni 2020
Rock in Rio Lisbao 20-28 juni 2020
Roskilde 27 juni – 4 juli 2020
Hurricane/Southside 19-21 juni 2020
Graspop 19-21 juni 2020
Hellfest 19-21 juni 2020
Glastonbury 24-28 juni 2020
Rock Werchter 2-5 juli 2020

Aardige spreiding...
Pinkpop kan zo aanhaken bij tours die eind mei / begin juni zitten, maar ook tours eind juni / begin juli.
Best een strategische spot om 3 weken later te zitten ipv maar 2 weken na Pinksteren, lijkt nu...

Benieuwd of zich dit ook gaat aftekenen in de headliners oa...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
Wat deze data betreft...

Eigenlijk hoop ik dat Pinkpop minstens 2 headliners gaat neerzetten die nog niet op Pinkpop geheadlined hebben.
Aangezien er genoeg touren gaat, lijkt me dat theoretisch een mogelijkheid.
Daarnaast is mijn hoop dat Hellfest en Graspop in het zelfde weekend niet terugvallen op headliners van laatste 3 edities.
Daarbij ligt mijn hoop er een beetje bij dat Hu/So aansluiting heeft bij BKS en enkele duitse headliners en Roskilde in de buurt.
Daarbij hoop ik ook dat Rock in Rio Lissabon de metal dag van Rock in Rio (Rio) kan overhalen naar Europa.
Als Pinkpop net als 2008 zo iets kan binnenhalen, dat zou een mooie droom zijn...

...zucht...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken