Volbeat is btw een headliner hoor Timmetje
Vergeet niet dat het niet zo zeer concurentie is met Graspop.
Want die is er sowieso niet. Graspop is meer een genre festival.
Daarbij moet je ook kijken binnen Nederland.
Waar kan je welke acts kwijt, daar gaat het oim.
Mijn idee is wel dat er volgend jaar best wat gitaren headliners touren.
Die kunnen niet allemaal op Hellfest of Graspop staan en een Nederlandse datum zal in de tourperiode ook er bij moeten zitten.
Nou hebben we in NL best veel locaties waar de gitaren headliners kunnen staan, maar dan voor losse concerten.
Bij meeste festivals loop je toch vaak er tegenaan dat de veld bezetting onder capaiteit 30.000 zit.
Aangezien FortaRock zich niet meer wil wagen aan hoge bezoekers aantallen, kom je met de gitaren headliners lastig uit.
Ik denk dat dat in positieve zin mee kan spelen voor Pinkpop, het moet gewoon mogelijk zijn om een stevige gitaren act binnen te halen die in juni festivals speelt.
Nou bedoel ik niet per se mijn persoonlijke wens Iron Maiden (waarvan ik vind dat ze ooit op Pinkpop moeten!!).
Maar ook om een naam als bijvoorbeeld Metallica (als ze touren, maar stonden er al 2 x), Rammstein (touren stadions idd), Guns N Roses (nieuwe naam voor Pinkpop), Volbeat (nieuwe headliner voor Pinkpop), AC/DC (als er een tour komt met festivals) om maar een paar te noemen he...
Ik zie hier wel aanknoping.
BST, Rosklide, Glasto, Rock in Rio slepen best nog Pop headliners door Europa hoor. Zal er ook vast één staan.
Persoonlijk zou in Grande of BTS echt afschuwelijk vinden, maar ja, kan je ook een keer optijd in bedje liggen he.
Mijn hoop ligt in eerste instantie er bij dat Pinkpop minstens 2 headliners neerzet die als headliner nieuw zijn voor Pinkpop.
Ik neem ook aan dat er acts touren die voor grote locaties willen gaan, daar is Pinkpop normaal gezien een optie in onderhandeling voor Mojo.
Eerste affiche's zijn traditioneel van de metalfests, eind oktober / begein november.
Tegen die tijd kunnen we 'echt' iets zeggen of een gitaren naam noemen volstrekt onzin is en bij wensen blijft of dat er kansjes voor Pinkpop zijn.