Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

voordat we in eenzelfde discussie over Volbeat rollen…

imo kan The Weeknd beter eerst headlinen op andere Nederlandse festivals voordat hij een headline spot op Pinkpop verdient heeft.
Op basis van een Ziggo show en Roskilde heb ik weinig inzicht in zijn kunnen. Op Rosklide stond ook The XX en Arcade Fire op een vergelijkbare spot, nou die staan ook niet headliner op Pinkpop.
Volbeat stond 4 jaar terug al headliner op Fortarock en inmiddels doorgegroeid. In europa al enkel headline spots gehad, of support achter Guns N Roses. Inmiddels doorgegroeid en doorontwikkeld tot hoge posities op mainstream festivals, waar een headline spot een logisch vervolg is. Zoals ik zei, in de rock-genre niet minder dan een Green Day of Red Hot Chili Peppers tegenwoordig.

Vind ik…

The XX en Arcade Fire zouden absoluut headlinerwaardig zijn..

mattman wrote:
The Weeknd stond in 2017 festivals als Roskilde, Opener en Benicassim af te sluiten. Roskilde stond het jaar daarna nog op godbetert de Zwarte Cross. Als we het dan toch over vergelijkingen in de buurt moeten hebben.

oh… Dat zijn er drie dan voor The Weeknd.

En Volbeat op Zwarte Cross, Fortarock en het voorprogramma van GnR, dus 3-3 in jouw ogen?

Volbeat stond het jaar daarna nog op godbetert de Zwarte Cross. Als we het dan toch over vergelijkingen in de buurt moeten hebben.
dat argument heb ik hier vaker gezien.
al eens bedacht dat Zwarte Cross een bezoekers aantal van 65.000 heeft.
dat is minstens zo groot als Pinkpop.

imo kan The Weeknd beter eerst headlinen op andere Nederlandse festivals voordat hij een headline spot op Pinkpop verdient heeft.

Op die manier loop je als festival wel continu achter de feiten aan..

Exclusieve acts die al jarenlang niet in Nederland te zien zijn geweest en acts die nieuw werk hebben uitgebracht (met als het even kan hitjes en airplay) doen wonderen voor de hype en verkoop van tickets.

The Weeknd brengt tussen nu en Pinkpop een nieuw album uit, dan is het logischer om hem voor 2020 te boeken dan voor 2021 of 2022. Helemaal als hij dan tussendoor ergens anders heeft gestaan.

We hebben het wekenlang over Volbeat als headliner gehad maar nu zou The Weekend Noord wel kunnen afsluiten?

Soms volg ik de logica hier niet helemaal….

Even een vraag. Niet als kritiek maar puur ter informatie voor mijzelf. Wat heb ik gemist met The Weekend dat hij zou overduidelijke headliner status heeft? Rondom Starboy album wat nette hits (mede met dank aan Daft Punk), maar veel meer dan dit ken ik niet van hem. Toegegeven, het is absoluut mijn genre niet. Maar daarom ben ik wel benieuwd waarom hij volgens jullie wel zonder meer headliner is.

The Weeknd stond in 2017 festivals als Roskilde, Opener en Benicassim af te sluiten. Roskilde stond het jaar daarna nog op godbetert de Zwarte Cross. Als we het dan toch over vergelijkingen in de buurt moeten hebben.
Sloot The Weeknd ook niet een keer NOS Alive af? Overigens zie ik het ook niet zo snel gebeuren dat ie in 2020 headliner op Pinkpop wordt hoor, maar dat vind ik ook van Volbeat.

Timmetje wrote:
We hebben het wekenlang over Volbeat als headliner gehad maar nu zou The Weekend Noord wel kunnen afsluiten?

Soms volg ik de logica hier niet helemaal….

Even een vraag. Niet als kritiek maar puur ter informatie voor mijzelf. Wat heb ik gemist met The Weekend dat hij zou overduidelijke headliner status heeft? Rondom Starboy album wat nette hits (mede met dank aan Daft Punk), maar veel meer dan dit ken ik niet van hem. Toegegeven, het is absoluut mijn genre niet. Maar daarom ben ik wel benieuwd waarom hij volgens jullie wel zonder meer headliner is.
Hij heeft eigenlijk ongelooflijk veel hits maar Can't feel my face en The Hills van voor Starboy zal je wel kennen. Daarnaast veel samenwerkingen met onder andere Kendrick, Travis Scott (voor Game of Thrones) en Gesaffelstein (Lost in the fire). Vorig jaar een EP uitgebracht met als hit toch Call out my name. Na zijn passage in 2017 in de ZIggo heeft hij eigenlijk nog wel wat hitjes gehad, dus zal er zeker niet kleiner op worden!

Ik ben ook niet zo thuis in het genre, maar dit is gewoon een klasse-act en ook een act die het live helemaal waar maakt! (Heeft naast de al genoemde festivals ook Lollapalooza Parijs al afgesloten)

Ik zie The Weekend trouwens ook niet op Pinkpop staan. Verschil met Volbeat is dat The Weekend alleen als headliner komt (en daarom - denk ik - niet geboekt wordt) en Volbeat maximaal sub is en daarom wel realistisch voor Pinkpop.

Nou, ik zet Volbeat en The Weeknd wel op de reservebank als Pinkpop headliner, voor het geval de grote jongens uit mijn voorspelling niet komen.
Staan ze op een reservebank met AC/DC, Guns N Roses, Eminem, Muse, Green Day, Depeche Mode, Pearl Jam. Die ik op een reserve bank heb zitten omdat ik denk dat ze geen festivals doen of pas geweest zijn, of in geval van Muse die ik verwacht op Hu/So in Duitsland.

Daarover gesproken, hoop dat we snel de eerste namen uit Duitsland gaan zien, RaR/Rip willen al eens snel zijn...
Aan RaR/RiP en Download hoop ik al iets te kunnen gaan aflezen...

mattman wrote:
Volbeat stond het jaar daarna nog op godbetert de Zwarte Cross. Als we het dan toch over vergelijkingen in de buurt moeten hebben.

dat argument heb ik hier vaker gezien.
al eens bedacht dat Zwarte Cross een bezoekers aantal van 65.000 heeft.
dat is minstens zo groot als Pinkpop.

De dagkaarten waren toen nog geen 30eu., totaal geen vergelijking met Pinkpop dus.
Dan kan je ook zeggen dat iedereen die Appelpop afsluit een Pinkpop headliner is 'want mega veel bezoekers'.

De dagkaarten waren toen nog geen 30eu., totaal geen vergelijking met Pinkpop dus..
klopt, 27,50.
per dag he, en een losse camping kaart is 120 euro, kost een weekend alsnog 230 euro

James wrote:
De dagkaarten waren toen nog geen 30eu., totaal geen vergelijking met Pinkpop dus..

klopt, 27,50.
per dag he, en een losse camping kaart is 120 euro, kost een weekend alsnog 230 euro

Wel als je op de camping staat ja. Maar een gewoon dagticket met headliner was idd 27,50. Is niet met Pinkpop te vergelijken.

Zou Pinkpop ook moeten doen trouwens. Kaarten goedkoper maken en campingkaarten los verkopen.

Heb trouwens met het lijstje van Dennis ook zelf een voorspellingslijstje gemaakt. Denk dat er een hoop klopt van de lijst van Dennis daarom maar een paar aanpassingen, met name op main en IBA.

Keane schuifvoetend lager gezet.

Voor degene die het interesseert, de lijst ziet er zo uit:

Zaterdag

Mainstage
Green Day – Billie Eilish – Royal Blood – Incubus – Rondé

IBA Parkstadstage
Liam Gallagher – Lizzo – Raccoon – Dermot Kennedy

Brightlandsstage
Tim Dawn – Donnie – Laurence Jones – Glen Faria – Winnaar Nu of Nooit Finale

Stage 4
Snelle – Raven Age – Alfa Mist – Wilson & Wakeman

Garden of Love
?

Zondag

Mainstage
The Killers – Kensington – The Opposites – Lil' Kleine – Nielson

IBA Parkstadstage
Volbeat – Alter Bridge – The Streets – Danko Jones

Brightlandsstage
Richie Hawtin – Andrew Bird – Roxeanne Hazes – Merol

Stage 4
Deposit – Mamma’s Gun – Blanks – Tyler Childers

Garden of Love
?

Maandag

Mainstage
Red Hot Chili Peppers – Post Malone – Marco Borsato – Ilse de Lange – Danny Vera

IBA Parkstadstage
Anderson Paak – Franz Ferdinand - Keane – Lewis Capaldi

Brightlandsstage
Modeselektor – Young Gun Silver Fox – Son Mieux – Black Pumas – Janse Bagge Bend

Stage 4
Blackwave – Particle Kid – Joe Buck – Kuenta

Garden of Love
?

Post Malone en Anderson Paak kunnen ook van spot wisselen.

ik persoonlijk vind voor 2020 de headliners tegenvallen,
( dan bedoel ik Green Day die er 2017 stond en Red Hot Chili Peppers 2016 wat in principe te snel retour is, en The Killlers heeft het imo gevoelsmatig niet echt meer )

kritiekpuntje, te veel Nederlandse acts op 1 podium en te veel op 1 dag. Dat is zelfs voor Pinkpop te veel.
Pinkpop heeft nooit zo veel NL acts achter elkaar geprogrammeerd.
Trouwens, Donnie stond vorig jaar in Stage 4. Ik denk als hij terug komt opend hij Mainstage.
Noord heeft op de laatste dag 1 act te weinig.
Verder heb je Ilse in clash staan met Joe Buck, ik denk dat Ilse backstage is bij haar pupil Joe Buck dus die clashen niet.
Als je Iron Maiden weghaalt en Alter Bridge verschuift moet je ook Raven Age weg halen of verschuiven ivm package deal.
Zelfde geldt voor Particle Kid, die zal met zijn broer mee reizen, die dan weer met 'Uncle Neil' onderweg is.

Lol, je zet zelf Keane als tweede op Noord.
Ik zou Eilish voor Royal Blood zetten, maar dat is meer gevoelsmatig.

Maar, leuke poging. Ik zie zelf alleen niet zo veel in het top trio van de laatste dag.
Misschien dan Paak en Volbeat omwisselen in verband met de genre wissel over het weekend.

ik persoonlijk vind voor 2020 de headliners tegenvallen

Dat maakt voor mij het trio dan weer aardig realistisch.

(grapje)

Raven Age en Particle Kid kende ik zelf niet dus daarom laten staan maar that makes sense.
Dan zijn die plekken weer open.

Nou, ik er over nadenk.
Eigenlijk zou Glen Faria op de zelfde dag moeten met Borsato.
Dan kan die dag Davina Michelle bij beide een gastnummertje doen.

Dat ga ik in mijn lijstje eens even nazien...

Voor die zondag zou ik een kaartje kopen hoor Tim.

Voor mij is het nog te vroeg om voorspellingen te maken.

Als ik jullie voorspellingen bekijk, en alle namen bij elkaar pak, zou ik wel één goede dag kunnen maken.
Ik mag hopen dat het programma straks een stuk beter uitziet.

@ Timmetje

misschien hierop inhaken
kritiekpuntje, te veel Nederlandse acts op 1 podium en te veel op 1 dag. Dat is zelfs voor Pinkpop te veel.
Pinkpop heeft nooit zo veel NL acts achter elkaar geprogrammeerd.
alvast als tip, voor je volgende update.
kijk anders ook even bij de lineup van 2019
er staan nooit meer dan 2 Nederlandse namen op 1 podium op 1 dag geprogrammeerd.
Daargelaten de Nu of Nooit winnaar, dat is sowieso een Limburgse act (kunnen die dag dus 3 Nederlandse namen staan dan)
Clashen Nederlandse act niet in één tijdslot.
Zoals je ook zie in de 2019 lineup, staan 18 Nederlandse acts. Waarbij ik de Nu of Nooit winnaar mee tel. Armin meetel in de uitzondering van de late night spot en 1 van de Garden of Love acts.
Daarbij zit dan nog dat Duncan Laurence de vervanging is van First Aid Kid, DeWolff de vervanging van Marcus King, Boef de vervanging van Izzy Bizzu en Kovacs vervanging van Sam Fender.
Dus zou ik als tip meegeven rekening houden met ongeveer 13 Nederlandse namen naast de Nu of Nooit winaar.
Je hebt er nu 20 in staan naast de nu of nooit winnaar.
Als je er 7 minder pakt, kom je ook met je clashes beter uit en is de lineup ogenschijnlijker iets geloofwaardiger.

het lijntje Kensington – The Opposites – Lil’ Kleine – Nielson is overdone en ook het lijntje Marco Borsato – Ilse de Lange – Danny Vera is niet reëel.

gewoon een tip!

( edit, plus Kovacs verving Sam fender )

Nu definitief: Within Temptation op tournee in 2020!
https://festileaks.com/2019/09/within-temptation-op-tour-in-2020/

Laten we hopen dat Pinkpop ditmaal wel gaat lukken :)

Users who are viewing this thread