Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

beetje scrappen en schuiven...

van de namen die ik verwacht heb ik een dagindeling proberen te maken.
momenteel kom ik hier op...

Vrijdag
mainstage
Iron Maiden - Within Temptation - Alter Bridge - Wolf Alice - Supergrass
IBA Parkstadstage
The Weeknd - Royal Blood - Korn - Franz Ferdinand
Brightlandsstage
The Vaccines - Dermot Kennedy - Tim Dawn - Glen Faria - Winnaar Nu of Nooit Finale
Stage 4
Snelle - Raven Age - Alfa Mist - Wilson & Wakeman
Garden of Love
?

Zaterdag
mainstage
Coldplay - Volbeat - Anderson .Paak - Panic at the Disco - Simple Plan
IBA Parkstadstage
Liam Gallagher - Charli XCX - Incubus - Nielson
Brightlandsstage
Richie Hawtin - Danko Jones - Roxeanne Hazes - Merol
Stage 4
The Teskey Brothers - Mamma's Gun - Tyler Childers - Blanks
Garden of Love
?

Zondag
mainstage
Neil Young & Crazy Horse - Marco Borsato - Billie Eilish - Keane - Danny Vera
IBA Parkstadstage
Kensington - Lewis Capaldi - Ilse de Lange - Lucas Nelson & Promise of the Real - Janse Bagge Bend
Brightlandsstage
Modeselektor - Laurence Jones - Inhaler - Son Mieux - Young Gun Silver Fox
Stage 4
Blackwave - Particle Kid - Joe Buck - Black Pumas
Garden of Love
?

althans, in mijn ogen he...
(btw geen wishlist, mijn persoonlijke serieuze verwachtingen)
zal komende tijd nog wel meer schrappen en schuiven worden

Maar hoe kom je op die serieuze verwachtingen mbt:

Coldplay
Gaan niet touren en doen geen festivals.

Neil Young
Door MOJO aangegeven niet meer op PP te worden geboekt.

Iron Maiden
Doen eerder Goffertpark of Fortarock. Niet echt een serieuze kandidaat voor Pinkpop (helaas)

Panic At the Disco
Qua spot te laag. Komen denk ik geen uurtje spelen.

Marco Borsato
Niet Pinkpopwaardig. Helemaal niet als sub.

Liam
Op het kleinere podium maar Volbeat op main?

Keane
Begin middag op main?!

Benieuwd en nieuwsgierig naar je redenatie.

Liam
Op het kleinere podium maar Volbeat op main?

Liam Gallagher is inderdaad een act voor de mainstage, maar dat is Volbeat ook echt wel. Staan teveel namen op die dag die een plek op de mainstage verdienen, dus dat gaat 'm niet worden.

.
als jij hem niet goed vind, is voor mij een teken dat ik goed zit....

headliners, kwestie van afwachten...
Panic at the Disco en Keane staan daar prima imo!
Borsato, wen er maar aan!!
Liam staat daar perfect als afsluiter Noord, Volbeat als mainstage sub is imo meer dan terecht!

Maandje op vakantie geweest, maar hier is helemaal niets veranderd. Het scheelt dat Dennis' voorspellingen niet altijd heel accuraat zijn, anders zou ik me zorgen gaan maken ;-).

Panic at the Disco zal never nooit niet als 2de act op de dag op mainstage staan. Idem voor Keane.

. Staan teveel namen op die dag die een plek op de mainstage verdienen, dus dat gaat ‘m niet worden.
ja, denk idd dat er een paar grote namen gaan afvallen.
Komen imo nog een paar Belgische en Nederlandse namen bij begin van de dag, nog te weinig nu? Maar kon zo geen namen bedenken nog...

Hoewel ik je best wil volgen in je Iron Maiden-droompje (Within Temptation zou daarbij een zeer passende sub zijn), staat je schema gewoon bomvol acts die véél te laag staan en staat er te veel metal op. The Weeknd kan à la Bruno Mars gewoon headlinen. Keane, Panic At The Disco, Simple Plan, Incubus, Korn, Franz Ferdinand staan bv. veel te laag. Bovendien tel ik nul rappers en de popacts kan ik naderhand op m'n hand tellen. Wat wel of niet op de mainstage hoort is een beetje gissen imo, gezien Noord ook een open air podium is doet dat er volgens mij voor bands minder toe? Een Liam Gallagher komt natuurlijk voor te subben en niets minder (want ego) maar voor een Royal Blood of een Volbeat zouden die er volgens mij minder om geven, denk ik.

beetje scrappen en schuiven…

van de namen die ik verwacht heb ik een dagindeling proberen te maken.
momenteel kom ik hier op…

Vrijdag
mainstage
Iron Maiden – Within Temptation – Alter Bridge – Wolf Alice – Supergrass
IBA Parkstadstage
The Weeknd – Royal Blood – Korn – Franz Ferdinand
Brightlandsstage
The Vaccines – Dermot Kennedy – Tim Dawn – Glen Faria – Winnaar Nu of Nooit Finale
Stage 4
Snelle – Raven Age – Alfa Mist – Wilson & Wakeman
Garden of Love
?

Zaterdag
mainstage
Coldplay – Volbeat – Anderson .Paak – Panic at the Disco – Simple Plan
IBA Parkstadstage
Liam Gallagher – Charli XCX – Incubus – Nielson
Brightlandsstage
Richie Hawtin – Danko Jones – Roxeanne Hazes – Merol
Stage 4
The Teskey Brothers – Mamma’s Gun – Tyler Childers – Blanks
Garden of Love
?

Zondag
mainstage
Neil Young & Crazy Horse – Marco Borsato – Billie Eilish – Keane – Danny Vera
IBA Parkstadstage
Kensington – Lewis Capaldi – Ilse de Lange – Lucas Nelson & Promise of the Real – Janse Bagge Bend
Brightlandsstage
Modeselektor – Laurence Jones – Inhaler – Son Mieux – Young Gun Silver Fox
Stage 4
Blackwave – Particle Kid – Joe Buck – Black Pumas
Garden of Love
?

Ik zie hier nog steeds een hoop mis.

*The Weeknd komt niet voor minder dan main stage headliner. Doet weinig festivals, maar zo wel altijd als headliner.
*Royal Blood, Korn en Franz Ferdinand zouden nooit in een miljoen jaar nog op zulke lage spots staan. En ook niet op het tweede podium.
*Neil Young, Coldplay en Iron Maiden gaan er allemaal niet staan, onafhankelijk van hoe "realistisch" je het ook vindt
*P!ATD zal inderdaad nooit zo laag staan
*Incubus zal ook nooit zo laag staan
*Lewis Capaldi staat te hoog voor het niveau waar hij op zit in Nederland. Dit jaar was het nog maar begin van de middag op Down the Rabbit Hole.
*Marco Borsato zal nooit zo hoog staan, of uberhaupt op Pinkpop, en Keane staat te laag
*Billie Eilish zal rond zomer 2020 minstens een sub zijn op dit soort festivals
*Liam Gallagher is een main stage artiest, zonder twijfel. Zijn Brightlands show in 2017 was een uitzondering qua positie. Dan zou ik eerder .Paak en Liam ruilen

En m'n zelfde commentaar over de kleine package deal/Radio 2 namen van gisteren geldt nog. Te klein en niet relevant voor Pinkpop.

Ben het eens met wat Jack hierboven zegt, al denk ik dat Keane wel goed staat op de positie die Dennis ze geeft. Ze slaan met hun nieuwe muziek nog geen deuk in een pakje boter en zou ze gewoon op een plekje van The Kooks zetten. Max. Is ook hetzelfde type band, vind ik, en eigenlijk eentje waar serieuze majors als een Pinkpop (of Rock Werchter, Roskilde, Opener, RAR of Glastonbury) zich niet meer mee moeten bezighouden.

Verder vind ik het wel mooi dat Dennis zijn favoriete kanshebbers erbij zet. Want de 3 headliners die hij noemt geef ik zelf ook weinig kans, maar echt volledig van de pot gerukt zijn ze toch ook niet.

Het enige waar ik me echt aan blijf storen is dat hele Marco Borsato geval. Ja, het is inderdaad iets anders dan de toppers qua genre maar dat zijn toch dezelfde soort ‘fans’ die je daarmee aantrekt? Je wilt toch dat zon mooi festival als Pinkpop net niet verder de reputatie krijgt van een Braderiepop XL? Als ik het even moet vergelijken met België: Clouseau en Will Tura zijn belpopfenomenen, maar die zet je toch ook nimmer nooit weg op een Rock Werchter.

Oneens wat betreft Keane. Een heerlijke band vol met hits en goed nieuw werk verdient een mooi plekje op de majors.

Mwa, dat lijkt me sterk. Staan prima ergens in de middag als 2e of 3e naam op de main.

Misschien een beetje snel voor een aangepast voorspelling van mijn kant, het is begin september dus hoogste tijd voor voorspellingen!
Maar heb nog wat geschoven.
Paar grote namen er uit en nog wat NL namen er bij.
Daarbij zoals voorgaande jaren main geopend met een NL act.
Verder clashen er doorgaans geen NL acts met elkaar, dus daar verschuiving in stages gebracht.
Heb de grote Nederlandse publiektrekkers ( c.q. Nederlandse headliners) als sub gezet en de Noord-afsluiters zijn de (relatief) "nieuwe" headliners.
Daarbij Racoon, De Dijk en Ilse op de Rowwen Heze spot op Noord gezet.
Een paar gitaren acts er uit gegooid.
Geprobeerd genres niet in een clash te zetten en dus NL acts niet in een clash, dus top down en kruislings per stage.
Brightlands en Stage 4 zijn uiteraard totaal lastig te voorspellen...
Mainstage en Noord zijn wel namen waar ik verwachting in heb, veel namen die nooit of een lange tijd niet zijn geweest.

Van de namen die ik verwacht, kom ik hier op uit....

Vrijdag
mainstage
Iron Maiden - Within Temptation - Royal Blood - Incubus - Rondé
IBA Parkstadstage
The Weeknd - Alter Bridge - De Dijk - Dermot Kennedy
Brightlandsstage
Tim Dawn - Lizzo - Laurence Jones - Glen Faria - Winnaar Nu of Nooit Finale
Stage 4
Snelle - Raven Age - Alfa Mist - Wilson & Wakeman
Garden of Love
?

Zaterdag
mainstage
Coldplay - Kensington - Anderson .Paak - Lewis Capaldi - Nielson
IBA Parkstadstage
Volbeat - Charli XCX - Racoon - Danko Jones
Brightlandsstage
Richie Hawtin - Roxeanne Hazes - The Teskey Brothers - Merol
Stage 4
Deposit - Mamma's Gun - Blanks - Tyler Childers
Garden of Love
?

Zondag
mainstage
Neil Young & Crazy Horse - Marco Borsato - Keane - Sheppard - Danny Vera
IBA Parkstadstage
Billie Eilish - Franz Ferdinand - Lucas Nelson & Promise of the Real - Ilse de Lange - Inhaler
Brightlandsstage
Modeselektor - Young Gun Silver Fox - Son Mieux - Black Pumas - Janse Bagge Bend
Stage 4
Blackwave - Particle Kid - Joe Buck - Kuenta
Garden of Love
?

Deze maand de eerste afvallers verwacht ik. De eerste verschuivingen en oktober vallen de puzzelstukjes al meer.
Waarschiijnlijk veranderd nog 60% tot we november in gaan en 80% op de perspresentatie aan....
Maar als vroege voorspelling is dit mijn wilde gok.

Ik vind het heel verfrissend wat Dennis doet, dus chapeau!

We lopen het met zijn allen al tig pagina's niet eens te zijn wat de headliners zouden kunnen worden. Eindelijk is er weer eens een intensieve duik in de rest van de programmaposter. En de acts die Dennis noemt liggen helemaal in zijn straatje, ik had niet veel anders verwacht dan dit soort namen. Dat er meteen een dag, tijdslot en podium aan al die namen wordt gehangen is natuurlijk wel heel erg uit de lucht gegrepen, maar het spreekt wel lekker tot de verbeelding.

Puur kijkend naar de namen: ik zie een hoop tof spul voorbij komen Dennis! Laat maar doorkomen die rock!

Volledig mee eens!
Het is september dus natuurlijk hoeft zijn voorspelling nog niet realistisch te zijn, al denk ik dat hij een aantal namen wel redelijk juist heeft. En natuurlijk kiest hij meerdere namen die in zijn straatje liggen, maar om hem nou op elke act afzonderlijk te gaan zitten corrigeren. Misschien klopt straks 95% van die poster niet, maar dat maakt toch niks uit, is een voorspelling.
Keep it up Dennis!

En natuurlijk kiest hij meerdere namen die in zijn straatje liggen, maar om hem nou op elke act afzonderlijk te gaan zitten corrigeren

Het is imo toch juist leuk om over zijn voorspelling te praten en wat op en aanvullingen eraan te bespreken? Zie het niet echt als corrigeren.
Wellicht hebben we samen met Dennis voorspelling en door eraan te blijven puzzelen en sleutelen dan straks het hele programma goed voorspelt!

Als Lizzo komt staat ze minimaal op IBA denk ik zo.

In mijn ogen niet minder dan de afsluiter van IBA (of de tent, al lijkt die me te klein). Zij is - m.i. terecht - ongekend populair bij een heel divers publiek, net als Billie Eilish.
Zou Billie Eilish en Lizzo als afsluiters IBA heel erg kunnen waarderen, zeker als ik daarmee Within Temptation, Borsato en Neil Young kan ontlopen ;-).

Nou, mijn redenatie was, Lizzo staat in november in Afas. Capaciteit ongeveer gelijk aan Brightlandstent (bijna 6.000).
Ik had die dag nog iets 'hips' nodig tussen de gitaren, dacht aan Lizzo.
Heb haar vervolgens voorlaatste gezet, om niet te clashen met The Weeknd op Noord.
Waardoor je qua 'genre' de rock kan ontlopen.
Je kan die dag een soort urban/hiphop achtige spoorboek krijgen als
Glen Faria - Alfa Mist - Lizzo - Snelle - The Weeknd
(en alle rock ontlopen)

vandaar

Als ik het even moet vergelijken met België: Clouseau en Will Tura zijn belpopfenomenen, maar die zet je toch ook nimmer nooit weg op een Rock Werchter.

Ik ben het volledig eens met je redenering, maar had persoonlijk toch nog liever Clouseau op Werchter zien staan dan Milk Inc jaren geleden... :)

Users who are viewing this thread