Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

kleine update...
Als ik momenteel zou voorspellen, kom ik ongeveer nu al op deze namen:
Iron Maiden, Neil Young & Crazy Horse , Coldplay /
Volbeat, Kensington, Marco Borsato, Within Temptation, The Weeknd, Liam Gallagher /
Billie Eilish, Royal Blood, Keane, Danny Vera, Alter Bridge, Charlie XCX, /
Anderson .Paak, Franz Ferdinand, The Vaccines, Sam Smith /
Panic At The Disco, Korn, Lewis Capaldi, Nielson, Lucas Nelson & Promise of the Real, Dermot Kennedy /
Supergrass, Wolf Alice, Roxeanne Hazes, Laurence Jones /
Glen Faria, Janse Bagge Bend, Merol, Deposit, Inhaler /
Raven Age, Joe Buck, Mamma’s Gun, Blackwave, Alfa Mist, Tyler Childers /

Heb Black Keys vervangen door Kensington.
Royal Blood een lijntje omlaag en Kensington tussen de subs ( dat zijn imo de 6 sub main of afsluiter Noord)
Heb ik Neil Young aangevuld & Crazy Horse, Lucas Nelson aangevuld & Promise of the Real.
Dan denk ik dat ik meteen Particle Kid ook ga toevoegen... Is a safe bet...

Ga ik nog toevoegen.
Particle Kid, Simple Plan,Blanks, Tim Dawn, The Teskey Brothers, Richie Hawtin,
Medeselektor, Young Gun Silver Fox, Snelle, Son Mieux, Wilson & Wakeman
Ilse de Lange, LIVE, Bush, Incubus

inmiddels 55 namen, ik denk dat ik er nog 7 stuks bij zet.
Nog 7 kleinere namen voor de tenten.
DJ's ontbreken een beetje, staan er vast een paar in Brighlands, misschien nog een urban/hiphop NL act er bij in Stage 4.

Maar, qua voorspelling voelt dit momenteel goed (alhoewel er misschien 20% goed is), ha ha...
Binnenkort goed voor een "fotosjop" rondje...

edit: Blanks nog snel er tussen getypt

beetje puzzelen met de dagindeling...

VRIJDAG 19 JUNI 2020
[SIZE= xx-large]IRON MAIDEN[/SIZE]
[SIZE= x-large]WITHIN TEMPTATION . THE WEEKND[/SIZE]
[SIZE= large]+LIVE+ . ROYAL BLOOD . ALTER BRIDGE . BUSH
FRANZ FERDINAND . THE VACCINES . WOLF ALICE . SUPERGRASS[/SIZE]
JANSE BAGGE BEND . RAVEN AGE . WILSON & WAKEMAN . DERMOT KENNEDY . SNELLE

ZATERDAG 20 JUNI 2020
[SIZE= xx-large]COLDPLAY[/SIZE]
[SIZE= x-large]VOLBEAT . LIAM GALLAGHER[/SIZE]
[SIZE= large]ANDERSON .PAAK . CHARLIE XCX . DANNY VERA . INCUBUS
PANIC AT THE DISCO . KORN . SIMPLE PLAN . DANKO JONES[/SIZE]
BLANKS . TIM DAWN . THE TESKEY BROTHERS . RICHIE HAWTIN
ROXEANNE HAZES . MAMMA’S GUN . ALFA MIST . TYLER CHILDERS . DEPOSIT . GLEN FARIA

ZONDAG 21 JUNI 2020
[SIZE= xx-large]NEIL YOUNG[/SIZE][SIZE= x-large] & CRAZY HORSE[/SIZE]
[SIZE= x-large]MARCO BORSATO . KENSINGTON[/SIZE]
[SIZE= large]BILLIE EILISH . SAM SMITH . KEANE . ILSE DE LANGE
LUCAS NELSON[/SIZE] & PROMISE OF THE REAL [SIZE= large] . LEWIS CAPALDI . BLACK PUMAS . INHALER[/SIZE]
PARTICLE KID . JOE BUCK . LAURENCE JONES . BLACKWAVE
NIELSON . MEDESELEKTOR . YOUNG GUN SILVER FOX . SON MIEUX . MEROL

mijn gedachten kronkels beginnen vorm te krijgen...

Alle drie de headliners lijken me onwaarschijnlijk. En Billie Eilish en Keane staan te laag.

Ik zou deze editie iig overslaan. :-P

En ik maar denken dat Volbeat een headliner was.
1f641.svg
Dacht ik ook. Kan nog...
Maar met deze headliners heb ik geen headliner spot over.
Aangezien ik ze wel verwacht, is sub wat ik er uit haal.
Bij afvallende headliners kunnen ze altijd nog doorschuiven.
Er zijn nu eenmaal headliners waar je ze gerust een stapje voor naar achteren zet, deze of AC/DC, GnR of The Who. Maar bij headliners als Green Day, Kings of Leon, Red Hot Chili Peppers, Depeche Mode, Foo Fighters kan je zo'n act beter weg laten op Pinkpop 2020 en Volbeat 100% als headliner zetten. Daar zijn ze minstens zo gelijkwaardig.
Maar lekker voorspelbaar, die opmerking kon ik inderdaad verwachten...

Alle drie de headliners lijken me onwaarschijnlijk. En Billie Eilish en Keane staan te laag.
ach, het is ook mijn voorspelling he... jij mag ze onwaarschijnlijk vinden.
ik had gedacht Eilish voor Borsato op mainstage, lijkt me alleszins redelijk (imo te hoog nog, maar op groepsdruk zo hoog gezet)...
Keane kan er nog voor, of zelfs na Kensington en Sam Smith op Noord.
Laatste lijkt mij we reële gedachte.

Ik zou deze editie iig overslaan.
1f61b.svg
Eigenlijk ook niet echt onvoorspelbaar :P
Zelfs als we de echte lineup hebben ga je dat nog zeggen...

Iron Maiden en Coldplay zouden goeie headliners zijn. Het is meer de rest van het programma dat me dan niet trekt of dat ik onlogisch vindt. Zou geen spoorboekje kunnen maken, teveel gaten. Met name de maandag is dan voor mij op Eilish en Keane na afschuwelijk.

Panic at the Disco komt niet een uurtje spelen denk ik.... en helemaal niet voor Danny Vera.

En Marco Borsato als sub... blegh haha

Maar bij headliners als Green Day, Kings of Leon, Red Hot Chili Peppers, Depeche Mode, Foo Fighters kan je zo’n act beter weg laten op Pinkpop 2020 en Volbeat 100% als headliner zetten. Daar zijn ze minstens zo gelijkwaardig.

Volbeat staat nog wel een treetje of twee a drie onder die bands die je daar noemt imo.

beetje puzzelen met de dagindeling…

VRIJDAG 19 JUNI 2020
<span style="font-size: xx-large;">IRON MAIDEN</span>
<span style="font-size: x-large;">WITHIN TEMPTATION . THE WEEKND</span>
<span style="font-size: large;">+LIVE+ . ROYAL BLOOD . ALTER BRIDGE . BUSH
FRANZ FERDINAND . THE VACCINES . WOLF ALICE . SUPERGRASS</span>
JANSE BAGGE BEND . RAVEN AGE . WILSON & WAKEMAN . DERMOT KENNEDY . SNELLE

ZATERDAG 20 JUNI 2020
<span style="font-size: xx-large;">COLDPLAY</span>
<span style="font-size: x-large;">VOLBEAT . LIAM GALLAGHER</span>
<span style="font-size: large;">ANDERSON .PAAK . CHARLIE XCX . DANNY VERA . INCUBUS
PANIC AT THE DISCO . KORN . SIMPLE PLAN . DANKO JONES</span>
BLANKS . TIM DAWN . THE TESKEY BROTHERS . RICHIE HAWTIN
ROXEANNE HAZES . MAMMA’S GUN . ALFA MIST . TYLER CHILDERS . DEPOSIT . GLEN FARIA

ZONDAG 21 JUNI 2020
<span style="font-size: xx-large;">NEIL YOUNG</span><span style="font-size: x-large;"> & CRAZY HORSE</span>
<span style="font-size: x-large;">MARCO BORSATO . KENSINGTON</span>
<span style="font-size: large;">BILLIE EILISH . SAM SMITH . KEANE . ILSE DE LANGE
LUCAS NELSON</span> & PROMISE OF THE REAL <span style="font-size: large;"> . LEWIS CAPALDI . BLACK PUMAS . INHALER</span>
PARTICLE KID . JOE BUCK . LAURENCE JONES . BLACKWAVE
NIELSON . MEDESELEKTOR . YOUNG GUN SILVER FOX . SON MIEUX . MEROL

mijn gedachten kronkels beginnen vorm te krijgen…

Er is hier echt een hoop mis mee.

*Iron Maiden, Neil Young & Coldplay gaan alledrie niet op Pinkpop staan volgend jaar. Het is volgens mij al vrij logisch dat Coldplay niet tourt, MOJO Neil Young niet gaat boeken en dat ze Iron Maiden in een zaal wegzetten. Dennis, ik gun het je van harte dat Maiden en Young er staan, maar het gaat echt niet gebeuren.

*Modeselektor op het laatste rijtje (op Lowlands stonden ze voor New Order in de Bravo)

*Richie Hawtin op Pinkpop, en dan ook zo laag geprogrammeerd? Lijkt me sterk

*Billie Eilish onder Kensington en Marco Borsato / Panic! at the Disco onder Danny Vera / Royal Blood onder de subs, hun komen voor minstens een sub-positie in 2020 / Franz Ferdinand staat te laag, al zie ik ze er wel staan

*Particle Kid / Joe Buck / Glen Faria / Blanks / Lucas Nelson / Laurence Jones / Raven Age / Wilson & Wakeman zie ik heel onwaarschijnlijk op Pinkpop staan. Vooral als Young en Maiden er niet staan, aangezien een aantal van deze acts package deals zouden zijn. De rest zijn verder te onbekend voor een slot op Pinkpop, vind ik dus.

Misschien overschat ik Pinkpop en is dit allemaal best realistisch, maar goed.

ik denk sowieso dat ik de namen nog een beetje ga sjuffelen...

Misschien kan ik beter eerst een podium indeling maken en dan de namen iets verschuiven.
Al denk ik niet dat een acts die op Noord en Brighlands staan daardoor veel hoger op mijn poster ga zetten. Ik heb de late acts op Noord nu door de mainstage namen heen staan en daarna komen er Brighlands namen tussen met de Stage 4 namen.
ik denk alleen dat Modeselector en Hawtin in Brightlamds op een late spot staan, dus waarschijnlijk veranderd dat weinig aan de positie op de poster.
Borsato en Kensington zijn zo'n grote ticketsellers, daar staat Eilish gewoon onder. Dan heb ik nog bewust Kensington op Noordafsluiter gezet. Ivm crowd controle jong/oud verhouding. Groot deel van dat publiek zal na Kensington het terrein verlaten en Neil Young laten voor wat het is.
Wat betreft de kleine namen, allemaal Radio 2 materiaal. Allemaal wel minstens één radiohitje. Of idd package. Particle Kid komt met zijn broer mee, zoals vorig jaar Bospop. Raven Age komt met Iron Maiden mee. Wilson kan best komen omdat Within Temptation en Iron Maiden er staan, nieuwe album en tourt graag in NL, prachtnaam voor Stage 4.

ik ga daar eens mee verder voor ik de fake poster af maak, met die podium indeling...

Borsato is misschien een grote ticketseller als het om zijn eigen shows met eigen publiek gaat maar ik denk dat hij op Pinkpop eerder potentiele ticketkopers wegjaagt. Helemaal op een subpositie. Zal me niet verbazen als veel mensen dan eerder voor een ander festival kiezen.

ik denk dat je je daar nog sterk in kan vergissen.

Zo zie ik het totaal niet.
Zeker grotendeels ander publiek, maar ook een deel publiek dat normaal geen kaart voor Borsato zou kopen dat denk, nou pikken we hem ff mee.
Zal net zo goed werken als Doe Maar op Pinkpop en waarschijnlijk beter nog dan Guus Meeuwis.
Ik durf er wel alle vertrouwen in te leggen!

Guus Meeuwis stond verre van sub.

Doe Maar was na jaaaaaaaaaren weer bij elkaar en deed een reunieshow.

Ik zie geen dagjesvolk honderd euro uitgeven voor een uur Borsato. Ik zie wel een hoop potentieel dagjesvolk geen honderd euro uitgeven vanwege een uur Marco Borsato.

Met Borsato EN Kensington op 1 dag op sub is Pinkpop echt Pinkpop niet meer.

de toppers, dat is pas doorslaan...
serieus come on!

Grootste Nederpop act/zanger laatste jaren, Borsato. Was gewoon afwachten tot het gebeurt.

maar goed, meningen verschillen...

De Toppers zetten bombastische shows in arenas neer met een hoop glitter en gastartiesten terwijl ze elkaars en andere nummers zingen.

Marco Borato zet bombastische shows in arenas neer met een hoop glitter en gastartiesten terwijl ze elkaars en andere nummers zingen.

Ik zie er weinig verschil in.

ik denk sowieso dat ik de namen nog een beetje ga sjuffelen…

Misschien kan ik beter eerst een podium indeling maken en dan de namen iets verschuiven.
Al denk ik niet dat een acts die op Noord en Brighlands staan daardoor veel hoger op mijn poster ga zetten. Ik heb de late acts op Noord nu door de mainstage namen heen staan en daarna komen er Brighlands namen tussen met de Stage 4 namen.
ik denk alleen dat Modeselector en Hawtin in Brightlamds op een late spot staan, dus waarschijnlijk veranderd dat weinig aan de positie op de poster.
Borsato en Kensington zijn zo’n grote ticketsellers, daar staat Eilish gewoon onder. Dan heb ik nog bewust Kensington op Noordafsluiter gezet. Ivm crowd controle jong/oud verhouding. Groot deel van dat publiek zal na Kensington het terrein verlaten en Neil Young laten voor wat het is.
Wat betreft de kleine namen, allemaal Radio 2 materiaal. Allemaal wel minstens één radiohitje. Of idd package. Particle Kid komt met zijn broer mee, zoals vorig jaar Bospop. Raven Age komt met Iron Maiden mee. Wilson kan best komen omdat Within Temptation en Iron Maiden er staan, nieuwe album en tourt graag in NL, prachtnaam voor Stage 4.

ik ga daar eens mee verder voor ik de fake poster af maak, met die podium indeling…

Ik zou je hele line-up even omgooien en een realistische draai geven Dennis, want het ziet er nu eerder uit als een persoonlijk wensenlijst met dagindeling.

Users who are viewing this thread