Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.058
6.098
Maar lang zal dat niet meer zijn. Ach Bruno Mars viel me ook nog mee in 2018, Malone zal toch niet zo erg zijn als Bieber of Robbie Williams dat ik na een paar nummers het terrein ontvlucht?

Maar wat ik dan niet snap Dennis:

Jij hebt meerdere malen gezegd voorstander te zijn van geen andere acts tijdens de headliner omdat de volle aandacht dan bij de headliner ligt. Maar daarnaast geef je dus aan weg te gaan als die headliner je niet bevalt? Dat is toch dubbel?

Wat is dan de reden dat je alsnog liever niet tijdens de headliner de kans krijgt om bij een andere act te gaan kijken?
dat is niet mijn keuze toch dat er niets anders tijdens de headliner speelt?
dat is een keuze die de organisatie maakt omdat "bepaalde headliners" bepaalde eisen met zich mee brengen, waardoor een act in Stage 4 als een "verstoring" ervaren zal worden. Het voordeel voor Pinkpop is dat dat op dat moment 100% aandacht voor de headliner met volledig concert is, wat Pinkpop kan bieden.
Dat vind ik een groot voordeel voor Pinkpop en ook een beslissing waar ik voorstander van ben.
Dat dat ondergeschikt is aan de mening van een deel van het (voornamelijk weekend) publiek dat de headliner niets vind, dat is dan jammer en helaas.
Het wel laten spelen van een act in Stage 4 tijdens de headliner, kan wel ten koste gaan van het boeken van de grote headliners.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Ik snap die echt niet. Je bent er voorstander van dat er niets anders speelt dan tijdens de headliner omdat de focus dan 100 procent op de headliner ligt maar gaat wel weg als je de headliner niets vindt. Dan ligt die focus er dan toch alsnog niet? Het is voor Pinkpop toch veel interessanter om zoveel mogelijk mensen op het terrein te houden? Veel beter voor de omzet.

Het wel laten spelen van een act in Stage 4 tijdens de headliner, kan wel ten koste gaan van het boeken van de grote headliners.

Ik betwijfel dat want waarom lukt dat andere festivals dan wel?

Beter een vol veld dat echt voor de headliner komt en een alternatief voor de rest dan een vol veld waarvan de helft erdoorheen blaat en/of het terrein maar vroegtijdig moet verlaten omdat hij/zij het niets vindt imo.

Meer keus is altijd beter imo.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.058
6.098
Ik betwijfel dat want waarom lukt dat andere festivals dan wel?

Beter een vol veld dat echt voor de headliner komt en een alternatief voor de rest dan een vol veld waarvan de helft erdoorheen blaat en/of het terrein maar vroegtijdig moet verlaten omdat hij/zij het niets vindt imo.

Meer keus is altijd beter imo.
Stage 4 is nou niet zo'n capaciteit, om de keuze voor de organisatie hier te laten maken denk ik.
De keuze van de headliner zal veel zwaarder wegen.
Het zal ook grotendeels aan de headliner liggen verwacht ik (Stones, McCartney, GnR).
Bij de invoer van Stage 4 in 2014 is het met Rolling Stones wel opvallend dat het daar al niet was.
In 2015 speelde er wel iets tijdens de headliner in Stage 4.
Maar 2016 was dat ook, echter was het een zware maatregel van Mc Cartney dat er niets gelijktijdig speelde.
Waardoor ik denk dat vanaf 2017 weer, voor de zekerheid, niets tijdens de headliner in Stage 4 speelt.
Ergens zal een keuze gemaakt zijn, denk ik...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.655
11.468
Ik snap die echt niet. Je bent er voorstander van dat er niets anders speelt dan tijdens de headliner omdat de focus dan 100 procent op de headliner ligt maar gaat wel weg als je de headliner niets vindt. Dan ligt die focus er dan toch alsnog niet? Het is voor Pinkpop toch veel interessanter om zoveel mogelijk mensen op het terrein te houden? Veel beter voor de omzet.
Huh? Dennis praat over het algemene plaatjes en jij praat specifiek over Dennis. Gaat wel lekker zo.
Als er naast de headliner niemand optreedt, ligt de focus voor de volle honderd procent, op muzikaal vlak, bij de headliner. Dat is toch logisch?
Geloof best dat het voor Pinkpop vanuit een financieel standpunt, fijn is dat er zoveel mogelijk festivalgangers op het terrein blijven. Aan de andere kant, ik geloof dat er op de camping ook genoeg verkocht wordt om aan die behoeften te voldoen.
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Als je iets niet kent betekent het niet dat het gelijk slecht is. Het inluisteren hoort bij de voorpret! Wie weet ontdek je iets wat nog veel beter is dan er tussen de grote namen staat! Zo heb ik al menig bandje op een klein podium gezien dat is uitgegroeid tot een gearriveerde naam.

Precies, dat is 100% waar en maakt de voorpret eens zo leuk!
Zo ben ik nu al benieuwd naar Bischop Briggs en Saint PHNX.

Tot nu toe:

Vrijdag
Red Hot Chilli Peppers // Twenty One Pilots // Nothing But Thieves // Kensington // 5SOS // Keane // Ellie Goulding // Lost Frequencies – live // Supergrass // Frenna Deluxe // Balthazar // Bishop Briggs // JC Stewart // Querbeat // Misie Peters // Saint PHNX // Ten Times A Million // Elle Hollis

Zaterdag
Post malone // Marshmello // Ragn’n’Bone Man // Crowded House // Chef’Special // Deftones // James Arthur // Floor Jansen // Liam Payne // Mabel // Joost // Frank Carter & The Rattlesnakes // Danny Vera // Sea Girls // NONA // The Big Moon

Zondag
Guns n’ Roses // Volbeat // Anderson .Paak & The Free Nationals // Disturbed // Zara Larsson // Gojira // The Pretty Reckless // Of Monsters and Men // The Marcus King Band // Inhaler // The KIK // Dermot Kennedy // The Last Internationale // Ares // Velvet Volume

Wat dus betekent dat ik de vrijdag en zondag vol heb en wellicht een en ander moet missen, terwijl de zaterdag bier halen, bier drinken, bier halen, onderweg naar brand bier terras biertje opdrinken, speciale brand biertjes drinken, plassen, bier halen, eten, plassen, bier halen, bandje kijken, bier drinken, plassen, bier halen, bandje kijken, bier drinken, bier drinken, verbaasd kijken naar Post Malone (positief of negatief, dat gaan we zien), bier drinken, wellicht door overvloed aan bier losgaan op wat beats bij Marshmello, bier drinken, plassen, bier drinken, terrein aflopen, wordt...

Het jammere van de huidige generatie DJ's (Marshmello, Afrojack, etc.) is dat er geen mooie set van gemaakt wordt... Het is plaatje bouwt op, 16 maten beat, beat weg, opbouw, drop, vuurwerk, 16 maten beat en weer opnieuw... Het zijn allemaal "Feest-DJ's" geworden..
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Als er naast de headliner niemand optreedt, ligt de focus voor de volle honderd procent, op muzikaal vlak, bij de headliner. Dat is toch logisch?

Uit mijn ervaring blijkt dat geen alternatief tegenover de headliner plaatsen juist voor verstoring zorgt. Mensen hebben geen alternatief, dus zoeken de bar op, of gaan het luidkeels met elkaar over andere zaken hebben. Door die ruis kunnen mensen die wel voor de headliner komen ook niet altijd hun volledige focus op de headliner houden.

Imo heeft een muzikaal alternatief of alternatieven plaatsen altijd de voorkeur iig!!!!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.710
Timmetje wrote:
Maar lang zal dat niet meer zijn. Ach Bruno Mars viel me ook nog mee in 2018, Malone zal toch niet zo erg zijn als Bieber of Robbie Williams dat ik na een paar nummers het terrein ontvlucht?


Maar wat ik dan niet snap Dennis:

Jij hebt meerdere malen gezegd voorstander te zijn van geen andere acts tijdens de headliner omdat de volle aandacht dan bij de headliner ligt. Maar daarnaast geef je dus aan weg te gaan als die headliner je niet bevalt? Dat is toch dubbel?

Wat is dan de reden dat je alsnog liever niet tijdens de headliner de kans krijgt om bij een andere act te gaan kijken?

dat is niet mijn keuze toch dat er niets anders tijdens de headliner speelt?
dat is een keuze die de organisatie maakt omdat “bepaalde headliners” bepaalde eisen met zich mee brengen, waardoor een act in Stage 4 als een “verstoring” ervaren zal worden. Het voordeel voor Pinkpop is dat dat op dat moment 100% aandacht voor de headliner met volledig concert is, wat Pinkpop kan bieden.
Dat vind ik een groot voordeel voor Pinkpop en ook een beslissing waar ik voorstander van ben.
Dat dat ondergeschikt is aan de mening van een deel van het (voornamelijk weekend) publiek dat de headliner niets vind, dat is dan jammer en helaas.
Het wel laten spelen van een act in Stage 4 tijdens de headliner, kan wel ten koste gaan van het boeken van de grote headliners.

Ja, ik denk dat mensen gewoon moeten aanvaarden dat Pinkpop echt vooral draait rond de 3 grote headliners.

Ik denk dat Post Malone ook genoeg volk op de been brengt om dat veld vol te trekken en zijn dag uit te verkopen. Mashmello als desertje zal ook wel helpen. Blijf me alleen ook afvragen wat ze in godsnaam gaan neerzetten als dag sub.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.058
6.098
Dennis praat over het algemene plaatjes en jij praat specifiek over Dennis.
als er nog iets in Stage 4 zou staan, prima natuurlijk. Als er nog tijdslots na 00:00 komen op IBA en in Brightlands helemaal goed.
maar als die optie er niet is, en er is (hoogstwaarschijnlijk) een goede reden voor, dan is die keuze er niet.
Dan moet het van de campingtainment komen of zo?

Je kan nu eenmaal niet hebben dat jaarlijks alle 3 de headliners bevallen, zeker niet als Pinkpop zo veschillende genres neerzet.
2019, 2018, 2016 had ik het geluk met 3 uit 3. Maar 2017 (Bieber/Garrix), 2015 (Robbie Williams), 2014 (Arctic Monkeys) was het 2 uit 3.
Kan niet alles hebben he..
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.416
6.099
Ik ben ook van mening dat het missen van een alternatief tijdens de headliner sowieso een minpunt is, hoe om je het ook bekijkt. Dus zit in die zin helemaal op 1 lijn met Timmetje. Werchter, Graspop, Lowlands (en volgens mij praktisch alle andere festivals die hier besproken worden?) bieden allemaal dat alternatief wél en boeken daarnaast ook de dikste headliners, dus ik kan mij niet voorstellen dat Pinkpop dat niet zou lukken.

Wel snap ik dat er misschien op Pinkpop, door de beperkingen van het terrein, minder mogelijkheid voor een waardig alternatief is. De festivals waar ik zelf ervaring mee heb, hebben allemaal de beschikking over een zeer grote tent op goede afstand van de mainstage, waar zo'n alternatief programma zonder overlast maar met grote capaciteit kan plaatsvinden. Op Pinkpop is echter het enige andere echt grote podium ook open lucht, en de (niet al te grote) tent vlak naast de mainstage, dus die geven denk ik beide overlast? Stage 4 ken ik zelf niet, maar is volgens mij te klein om echt een waardig alternatief neer te zetten? Dus ik snap de praktische bezwaren die Dennis noemt ook wel.

Mijn eigen conclusie is dat het waarschijnlijk, ook voor de organisatie, wel wenselijk zou zijn om een alternatief tijdens de headliner te programmeren. Echter is dat op dit moment niet op een zinvolle manier mogelijk. Dat hele verhaal van "alle focus op de headliner" lijkt mij een marketing praatje van de organisatie om die beperking als vrijwillige keuze te framen. It's not a bug, it's a feature! Dat werk. Maar dus wel begrijpelijk.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.416
6.099
2014 (Arctic Monkeys) was het 2 uit 3.
Kan niet alles hebben he..

Overigens wel heel begrijpelijk dat je Balthazar niet leuk vindt, als Arctic Monkeys ook niet in jouw straatje zijn. Ze lijken in mijn ogen namelijk behoorlijk op elkaar, toen ik Balthazar laatst in Paradiso zag deden ze me heel erg denken aan het Arctic Monkeys geluid van met name het AM album. Ik vind beide geweldig, maar als je dat inderdaad niks vindt... dan is het maar wat het is :)
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
Vraag me af waarom sommige mensen niet eens overwegen even bij Malone te gaan kijken. Je bent er toch, er speelt toch niks anders, waarom op zn minst niet even twee a drie nummers aanhoren? Misschien wordt je wel blij verrast!

My thoughts exactly... Heb echt niks met hem, maar sta wel open voor alles...
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
Nou, ik verwacht eigenlijk niet dat mensen boven de 50 weten wie post malone is....

Daar zou je je nog eens over kunnen verbazen. kruip zelf ook al richting die leeftijd en probeer ook de muziek van vandaag bij te houden. Als muziek je interesse heeft why not...
moet me overigens nog wel verdiepen in de batch van vandaag (behalve the Kik, ja toch, niet dan!?). had al even naar Ares geluisterd, maar ben geen fan van auto tune dus die sla ik denk ik over. Alhoewel Kraantje pappie ook niet vies is van auto tune op zijn platen en ik me vorig jaar bij zijn optreden kostelijk heb vermaakt!!

 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.156
1.188
Ik spreek natuurlijk uit mijn ervaring als Werchterganger, maar als ik zoveel geld betaal voor een festival, wil ik wel een alternatief voor een headliner die mij minder zou bevallen! En niet dat alle zijpodia op een majorfestival al stoppen rond 22.00 (!) uur. Vorig jaar ging ik op Rock Werchter tijdens Florence + the Machine naar The Good, the Bad and the Queen. Of tijdens Muse ging ik naar New Order en Underworld. En tijdens Tool en The Cure kon je gewoon ook naar Kylie Minogue en Robyn als je dat wou.

Nu, ik ben nog nooit op Pinkpop geweest, maar liggen die tenten dan zo dicht bij de mainstage dat ze 'verstoring' zouden veroorzaken? En indien ja, zouden deze niet verder van de mainstage kunnen geplaatst worden om dit op te lossen?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.655
11.468
Ik spreek natuurlijk uit mijn ervaring als Werchterganger, maar als ik zoveel geld betaal voor een festival, wil ik wel een alternatief voor een headliner die mij minder zou bevallen! En niet dat alle zijpodia op een majorfestival al stoppen rond 22.00 (!) uur. Vorig jaar ging ik op Rock Werchter tijdens Florence + the Machine naar The Good, the Bad and the Queen. Of tijdens Muse ging ik naar New Order en Underworld. En tijdens Tool en The Cure kon je gewoon ook naar Kylie Minogue en Robyn als je dat wou.

Nu, ik ben nog nooit op Pinkpop geweest, maar liggen die tenten dan zo dicht bij de mainstage dat ze ‘verstoring’ zouden veroorzaken? En indien ja, zouden deze niet verder van de mainstage kunnen geplaatst worden om dit op te lossen?
Terrein is niet dusdanig groot. Brightlandstent staat pal naast de Main Stage, Stage 4 is te klein en IBA Parkstad (de andere stage in de open lucht) hoor je wel door de Main Stage heen (en andersom). Schiet niet bepaald op.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Hoog tijd om Pinkpop van dat verschrikkelijke Megaland op Landgraaf naar een andere mooie locatie te verplaatsen!!!! :wink: :p
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.058
6.098
Hoog tijd om Pinkpop van dat verschrikkelijke Megaland op Landgraaf naar een andere mooie locatie te verplaatsen!!!!
1f609.svg
1f61b.svg
dat zal tot 2040 niet gebeuren
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Wat zouden ze er dan aan kunnen doen dat er b.v. wel een mogelijkheid ontstaat om meerdere acts te laten spelen tijdens de headliner? Zijn er mogelijkheden tot verplaatsing van stages?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.058
6.098
Everyknight wrote:
Nu, ik ben nog nooit op Pinkpop geweest, maar liggen die tenten dan zo dicht bij de mainstage dat ze ‘verstoring’ zouden veroorzaken? En indien ja, zouden deze niet verder van de mainstage kunnen geplaatst worden om dit op te lossen?

Terrein is niet dusdanig groot. Brightlandstent staat pal naast de Main Stage, Stage 4 is te klein en IBA Parkstad (de andere stage in de open lucht) hoor je wel door de Main Stage heen (en andersom). Schiet niet bepaald op.
Wat zouden ze er dan aan kunnen doen dat er b.v. wel een mogelijkheid ontstaat om meerdere acts te laten spelen tijdens de headliner? Zijn er mogelijkheden tot verplaatsing van stages?
De draf en renbaan heeft uiteraard zo zijn voordelen, maar het nadeel zit uiteraard in dat er geen mogelijkheid tot uitbreiding is.
Maar, je kan ook zeggen dat het terrein nu optimaal benut is. Althans, dat vind ik.
En dan kan men wel vergelijkig trekken van, daar doen ze wel dit, of daar doen ze wel dat?
Dit is gewoon PInkpop, toch?

Stage 4 ken ik zelf niet, maar is volgens mij te klein om echt een waardig alternatief neer te zetten?
Stage 4 is de witte tent rechts onder op onderstaande foto, bij de in-uitgang van het terrein.

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
En dan kan men wel vergelijkig trekken van, daar doen ze wel dit, of daar doen ze wel dat?
Dit is gewoon PInkpop, toch?

Maar dat betekent toch niet dat er geen verbetering en veranderpunten mogelijk zijn? :wink:

Stilstand is achteruitgang.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken