Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
En dan kan men wel vergelijkig trekken van, daar doen ze wel dit, of daar doen ze wel dat?
Dit is gewoon PInkpop, toch?

Maar dat betekent toch niet dat er geen verbetering en veranderpunten mogelijk zijn?
1f609.svg


Stilstand is achteruitgang.

Misschien dat een ander soort tent een optie is voor Stage 4?
Plus, het podium (en geluid dus ook) is nu van de camping af en richting mainstage gericht.
Wellicht, als het een ander soort tent is met het podium richting de camping en de dB in de tent lager, dat dat minder geluidsverstoring oplevert op mainstage.
Misschien is er een shuffel van het stukje festivalmarkt/Stage 4 nodig op het Pinkpopplein?

edit: oooofffff... Jan moet tpv Stage 4 een hal bouwen, die multifunctioneel is ook voor andere activiteiten.
Stukje geluiddichter en faciliteiten intern.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.389
6.011
Dr. Hannibal wrote:
Stage 4 ken ik zelf niet, maar is volgens mij te klein om echt een waardig alternatief neer te zetten?

Stage 4 is de witte tent rechts onder op onderstaande foto, bij de in-uitgang van het terrein.


Ja, ik heb wel bekeken wat voor podium dat is hoor... Bedoel meer dat ik er zelf nooit geweest ben, want toen ik er voor het laatst was bestond dat podium nog niet geloof ik. Maar thanks voor de uitleg :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
edit: oooofffff… Jan moet tpv Stage 4 een hal bouwen, die multifunctioneel is ook voor andere activiteiten.
Stukje geluiddichter en faciliteiten intern.

afmeting Pinkpopplein is ca110 x ca 144m
het terrein nodig voor Stage 4, incl barren en toiletten en backstage, van bossage langs de camping tot waar drive-in scherm stond is circa 60 x 110 m.
het zou theoretisch mogelijk kunnen zijn een gebouw als AFAS Live / HMH neer te zetten (ca 60x100m)
Dat is een gebouw met faciliteiten en een zaal geschikt voor circa 6000 staanplaatsen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.007
2.069
. Ben er wel van overtuigd dat het bij beide artiesten bomvol gaat staan, maar ik kan ook zeker begrijpen waarom veel mensen de camping opzoeken.

En ik begrijp dat dus echt niet. Je bent al op het festival. Er staat op Pinkpop 0,0 tegenover de headliner geprogrammeerd. Maar toch besluiten mensen om 22.00u maar richting de tent te gaan omdat de nummers op Spotify ze niet bevielen. Waarom zou je dan niet eens op zn minst een paar nummers meepakken? Live is alles sowieso anders en je verliest er toch helemaal niets mee (want er zijn 0 clashes) als je het niet doet?
Bij zo'n Malone wil ik het misschien wel eens een nummer proberen maar bij zo'n Bieber of dj acts als Marsmallow of Gerrix loop ik zo snel mogelijk weg natuurlijk.
Vorig jaar op Werchter bv, Elbow in Barn gedaan en onderweg naar uitgang was Pink bezig(zou nog 3 kwartier spelen), sorry maar ik ging bij wijze van spreken nog wat sneller lopen toen ik ze bezig zag.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.622
11.313
En dan gooi je er een ballenbak neer en dan heb je een randactiviteit.

Even zonder dollen, dat is op zich een goed (theoretisch) idee, maar dat betekent wel dat daar een grotere naam, dan wat er nu staat, moet staan. Dan is de Stage 4 de Stage 4 niet meer, zeg maar.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.032
3.709
Vind Stage 4 ook een lelijke tent. Dat zou allemaal wat sfeervoller kunnen in die hoek, met een tent die donkerder is bijvoorbeeld. Een kleine tent zoals de Castello op Pukkelpop bijvoorbeeld, daar kun je overdag dan prima acts als Ares, Frenna, maar ook bijvoorbeeld een Parcels of Jungle in kwijt...
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Na even rustig de bands geluisterd te hebben van de aankondiging van vandaag toch wel blij met paar namen. Onder andere blij met Bishop Briggs (wat een stem!), Saint PHNX, Ten Times A Million en Sea Girls. Het spoorboekje wordt zo wel veel moeilijk dan vorig jaar zeg.

Ik zat ook nog ff te denken. Zal Pinkpop nog op 1 grote naam wachten om aan te kondigen? Biffy Clyro misschien? Verwacht 3 Doors Down toch ook nog op Vrijdag of Zondag. Dean Lewis, Jungle, Snelle, Goodbye June, LP misschien er nog bij?
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
610
280
Snelle leek me wel echt een zekerheidje voor Pinkpop dit jaar. Zou apart zijn als hij er niet staat.
 

Igo.

Campingartiest
25 okt 2015
76
66
The Kik speelde, zoals Pinkpop al aangaf, bij hun laatste tour de eerste twee albums van Boudewijn de Groot. Bij de laatste twee shows van die tour, in Ahoy, speelde Boudewijn de Groot zelf enkele nummers mee. Zou toch fantastisch zijn als hij dat op Pinkpop wederom doet, als The Kik tenminste enkele van zijn nummers gaat doen. En al helemaal omdat Boudewijn de Groot stopt met optreden na de tournee met de Vreemde Kostgangers die nu bezig is.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Snelle leek me wel echt een zekerheidje voor Pinkpop dit jaar. Zou apart zijn als hij er niet staat.
ik betwijfel het steeds meer.

Inmiddels voor vrijdag 4 NL namen, voor zaterdag 5 en voor zondag pas 2.
Zou inderdaad kunnen dat er nog een paar NL namen bij komen, maar de kans is inmiddels geslonken.
Met daarbij ook dat Snelle in de regio die periode al gigs heeft staan op de kleinere festivals, waaronder ook ParkCityLive Heerlen. Lijkt me de kans dat hij er nog bij komt heel klein.

The Kik speelde, zoals Pinkpop al aangaf, bij hun laatste tour de eerste twee albums van Boudewijn de Groot. Bij de laatste twee shows van die tour, in Ahoy, speelde Boudewijn de Groot zelf enkele nummers mee. Zou toch fantastisch zijn als hij dat op Pinkpop wederom doet, als The Kik tenminste enkele van zijn nummers gaat doen. En al helemaal omdat Boudewijn de Groot stopt met optreden na de tournee met de Vreemde Kostgangers die nu bezig is.
Dat zou inderdaad heel mooi zijn! Ik zeg doen!
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
Ik ben vorig jaar 1 dag geweest, dat was de dag van The Cure en Armin van Buuren. Ik kan me herinneren dat ze toen een silent Disco naast sowieso The Cure hadden staan. Het is natuurlijk geen band of artiest maar zoiets is ook randprogamma. Wat vinden jullie hiervan? Een alternatief of is het niks?
Overigens zelf niet beleefd. Ik heb bij The Cure in het gras gelegen (voor mij een te lang durende show) en Armin van Buuren nog even flink gefeest.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.622
11.313
Ik ben vorig jaar 1 dag geweest, dat was de dag van The Cure en Armin van Buuren. Ik kan me herinneren dat ze toen een silent Disco naast sowieso The Cure hadden staan. Het is natuurlijk geen band of artiest maar zoiets is ook randprogamma. Wat vinden jullie hiervan? Een alternatief of is het niks?
Overigens zelf niet beleefd. Ik heb bij The Cure in het gras gelegen (voor mij een te lang durende show) en Armin van Buuren nog even flink gefeest.
Vind ik nou niet bepaald een goed alternatief, maar enfin, het is een alternatief.
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
Na even rustig de bands geluisterd te hebben van de aankondiging van vandaag toch wel blij met paar namen. Onder andere blij met Bishop Briggs (wat een stem!), Saint PHNX, Ten Times A Million en Sea Girls. Het spoorboekje wordt zo wel veel moeilijk dan vorig jaar zeg.

Ik zat ook nog ff te denken. Zal Pinkpop nog op 1 grote naam wachten om aan te kondigen? Biffy Clyro misschien? Verwacht 3 Doors Down toch ook nog op Vrijdag of Zondag. Dean Lewis, Jungle, Snelle, Goodbye June, LP misschien er nog bij?

3 Doors Down lijkt me niet, die hebben op alle 3 de dagen al een gig staan... waar onder Tivoli op 20 Juni.. Jammer deed al een klein vreugde sprongetje toen ik je post las. Had wat mij betreft een mooie toevoeging geweest
 

wenters

Gouden Tip
19 nov 2019
264
132
wenters wrote:
Ik ben vorig jaar 1 dag geweest, dat was de dag van The Cure en Armin van Buuren. Ik kan me herinneren dat ze toen een silent Disco naast sowieso The Cure hadden staan. Het is natuurlijk geen band of artiest maar zoiets is ook randprogamma. Wat vinden jullie hiervan? Een alternatief of is het niks?
Overigens zelf niet beleefd. Ik heb bij The Cure in het gras gelegen (voor mij een te lang durende show) en Armin van Buuren nog even flink gefeest.

Vind ik nou niet bepaald een goed alternatief, maar enfin, het is een alternatief.

Waarom niet?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.204
10.587
wenteldave wrote:

wenters wrote:
Ik ben vorig jaar 1 dag geweest, dat was de dag van The Cure en Armin van Buuren. Ik kan me herinneren dat ze toen een silent Disco naast sowieso The Cure hadden staan. Het is natuurlijk geen band of artiest maar zoiets is ook randprogamma. Wat vinden jullie hiervan? Een alternatief of is het niks?
Overigens zelf niet beleefd. Ik heb bij The Cure in het gras gelegen (voor mij een te lang durende show) en Armin van Buuren nog even flink gefeest.


Vind ik nou niet bepaald een goed alternatief, maar enfin, het is een alternatief.

Waarom niet?

Eens met WentelDave. Het is een alternatief, maar een goed alternatief zeker niet. Ik ga naar een festival voor goede muziek en de muziekbeleving erbij. Het gevoel van een live optreden, dit met elkaar beleven en er helemaal in op gaan. Niet om met een koptelefoon op een eigen feestje te vieren. Heeft voor mij niks met festivals te maken, maar ieder zijn ding. Meer niveau campingentertainment.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Ik heb wel behoefte aan een podiumindeling…
en of?!?
we kunnen wel gokken, maar er zijn altijd van die "staan die daar" momenten bij

en een update over de ticketverkoop, ben ik ook wel benieuwd naar. ook aangezien normaliter de verkoop aanstaande zaterdag zou beginnen?
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
605
586
Eigenlijk mis ik m'n jaarlijks uitje naar Paradiso toch wel een beetje... ?☺️ mis toch 'n bepaalde spanning/opwinding en het speciale Pinkpop-gevoel... komt miss als de podiumindeling bekend wordt gemaakt en de app vernieuwd is!
Wel blij met enkele namen uit de drop van gisteren ?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Eigenlijk mis ik m’n jaarlijks uitje naar Paradiso toch wel een beetje…
1f609.svg
263a.svg
mis toch ’n bepaalde spanning/opwinding en het speciale Pinkpop-gevoel… komt miss als de podiumindeling bekend wordt gemaakt en de app vernieuwd is!
Wel blij met enkele namen uit de drop van gisteren
1f601.svg

voel met je mee...

btw, Placebo 2 festivals toegevoegd. Servie 24 juni en Macedonie 25 juni.
dat is nog maar 2 a 3 dagen van Pinkpop vandaan...
kom op nu?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.032
3.709
Enkele weken voor Pinkpop komt de podium-indeling pas. Tegelijk met het blokkenschema dus. Dat is wat Pinkpop antwoord op mijn vraag althans. Jammer wel.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken