De reden dat ik het Dennis vroeg was omdat hij in het Werchter topic eerder aangaf het (en dan met name de zondag) een prachtaffiche te vinden. Was daarom wel nieuwsgierig waarom de Pinkpop lineup voor hem dan toch beter was, helemaal gezien zijn kritiek op Malone als headliner. Was niet flauw bedoelt iig.
Dat ze op Pinkpop niet langer mogen doorgaan na 00:00 kan je idd zien als mankementje. Maar, ze zouden er ook voor kunnen kiezen een uur eerder te beginnen, ipv langer doorgaan, ipv 13:00 om 12:00? Als het je specifiek om die extra act gaat?
Een act tijdens de headliner, is wel een issue. Meeste headliners willen blijkbaar geen "verstoring" ondervinden van een andere stage, zelfs Stage 4 is dan uitgesloten op misschien een silent disco na.
Voordeel is wel dat Pinkpop dan alle focus dat moment voor de headliner heeft, niets tijdens en niets er na. De headliner is ook de afsluiter, die zijn set in principe als soort los concert kan geven.
Als ik naar de lineup van Werchter kijk vind ik de zondag mainstage idd het sterkst. Maar ook PJ is een headliner in mijn straatje.
Verder van wat er op Werchter staat en niet op Pinkpop, wat ik misschien zou willen zien: Black Pumas, Faith No More, Jake Bugg, Jimmy Eat World, Lewis Capaldi, Placebo, Sum 41, Tyler Childers, Pearl Jam en SoaD.
Nou heb ik nog een beetje hoop op Placebo voor Pinkpop. Dan vind ik de combi GnR / Volbeat zelf 10 x aantrekkelijker dan SoaD/Volbeat, zelfs met Placebo daar er bij.
Pinkpop heeft dan nog wat ik meest interessant vind: GnR RHCP, Nothing But Thieves, Crowded House, Disturbed, 5sos, Deftones, Gojira, Floor Jansen, Supergrass, Frank Carter, Danny Vera, nou oke en ook Kensington, Chef Special. Plus je moet bij Werchter nog de eventuele clashes afwachten.
Dan delen ze nog wel een aantal interessante namen, als Volbeat, Rag N Bone man, Paak, Keane, TOP, Pretty Reckless, Inhaler, Marcus King en Last Internationale.
Blijft ik met mijn keuze toch nog bij Pinkpop. Dus ook daar geen twijfel in de lineup. Vooral het "hebben" van GnR vind ik een dikke plus voor Pinkpop.
Maar, persoonlijke mening he...