Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

deplaat

Campingartiest
7 dec 2017
65
0
Wat RW ook goed doet is de verspreide drank- en foodbonnen verkoop dmv vouchers. Ik koop in maart al de bonnen. Komt het op de festivaldag niet zo hard aan.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
DennisvdBr wrote:

Timmetje wrote:
meer kwaliteitsacts


dus wat er nu staat is minder kwaliteit?
Laat maar, ik geloof niet dat dat een fatsoenlijke discussie gaat opleveren.

Niet om die discussie weer aan te zwengelen, maar ja, imo heeft Rock Werchter zeer zeker meer kwaliteitsacts op het programma staan dan Pinkpop heeft.
Of vindt jij het dagprogramma van Pinkpop oprecht beter?

Daarnaast heeft Werchter meer acts op één dag, stopt de dag niet stipt om 00:00u, en hebben ze een dag extra voor hetzelfde geld dat je voor Pinkpop betaalt.

Prijs/kwaliteit (en kwantiteit) ligt bij PP wat lager. Denk dat dat de reden is dat mensen sneller zullen uitwijken naar een Werchter.

We weten inmiddels wel dat Dennis inderdaad zo'n beetje alles wat Pinkpop boekt oprecht beter vindt dan Werchter, dus laten we het daar inderdaad maar niet te veel over hebben verder.

Vind het wel flauw dat hij dan weer alleen dat woordje kwaliteitsacts eruit knipt, en niet ingaat op het feit dat Werchter op de avonden inderdaad meer keuze en een langer programma biedt. Dat is wel degelijk een hele zinnige opmerking in het vergelijken van de prijs/kwaliteit verhouding. En als Pinkpop inderdaad niet langer door mag gaan van de gemeente dan kunnen we ze dat moeilijk kwalijk nemen, maar geen alternatieven tijdens de headliner aanbieden vind ik toch echt wel heel zwak. En dat heeft niks te maken met een discussie over wélke acts ze boeken, alleen maar hoe veel acts en waar ze ze plaatsen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
De reden dat ik het Dennis vroeg was omdat hij in het Werchter topic eerder aangaf het (en dan met name de zondag) een prachtaffiche te vinden. Was daarom wel nieuwsgierig waarom de Pinkpop lineup voor hem dan toch beter was, helemaal gezien zijn kritiek op Malone als headliner. Was niet flauw bedoelt iig. :)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.022
Prijzen voor grote concerten zijn de laatste jaren echt door het dak gegaan.

Guns N’ Roses vraagt in Duitsland 132 euro voor een staanplaats tijdens een stadionconcert. Voorvakken zijn nog duurder. Metallica was vorig jaar in de Arena 88 euro. Rammstein in Goffertpark 87 euro. Paul McCartney is daar 99 euro. Is toch waanzin, of ligt dat aan mij?

Ligt eraan wat de laatste jaren is en mogelijk ook het genre, maar voor mij is er niet echt een duidelijke grote prijsstijging ten opzichte van 2014/2015. Van daarvoor heb ik geen idee, toen bezocht ik nog geen concerten en festivals.

Zo uit t hoofd betaalde je ookgewoon 80 euro voor Acdc,Kiss, Tom Jones, Rod Stewart. Volgens mij betaalde ik rond 2016 ergens nog 100+ euro voor Paul McCartney in Ziggodome. 70 euro Scorpions en Iron Maiden. Dat is allemaal relatief gelihk gebleven voor mijn gevoel.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
De reden dat ik het Dennis vroeg was omdat hij in het Werchter topic eerder aangaf het (en dan met name de zondag) een prachtaffiche te vinden. Was daarom wel nieuwsgierig waarom de Pinkpop lineup voor hem dan toch beter was, helemaal gezien zijn kritiek op Malone als headliner. Was niet flauw bedoelt iig.
1f642.svg
Dat ze op Pinkpop niet langer mogen doorgaan na 00:00 kan je idd zien als mankementje. Maar, ze zouden er ook voor kunnen kiezen een uur eerder te beginnen, ipv langer doorgaan, ipv 13:00 om 12:00? Als het je specifiek om die extra act gaat?
Een act tijdens de headliner, is wel een issue. Meeste headliners willen blijkbaar geen "verstoring" ondervinden van een andere stage, zelfs Stage 4 is dan uitgesloten op misschien een silent disco na.
Voordeel is wel dat Pinkpop dan alle focus dat moment voor de headliner heeft, niets tijdens en niets er na. De headliner is ook de afsluiter, die zijn set in principe als soort los concert kan geven.

Als ik naar de lineup van Werchter kijk vind ik de zondag mainstage idd het sterkst. Maar ook PJ is een headliner in mijn straatje.
Verder van wat er op Werchter staat en niet op Pinkpop, wat ik misschien zou willen zien: Black Pumas, Faith No More, Jake Bugg, Jimmy Eat World, Lewis Capaldi, Placebo, Sum 41, Tyler Childers, Pearl Jam en SoaD.
Nou heb ik nog een beetje hoop op Placebo voor Pinkpop. Dan vind ik de combi GnR / Volbeat zelf 10 x aantrekkelijker dan SoaD/Volbeat, zelfs met Placebo daar er bij.
Pinkpop heeft dan nog wat ik meest interessant vind: GnR RHCP, Nothing But Thieves, Crowded House, Disturbed, 5sos, Deftones, Gojira, Floor Jansen, Supergrass, Frank Carter, Danny Vera, nou oke en ook Kensington, Chef Special. Plus je moet bij Werchter nog de eventuele clashes afwachten.
Dan delen ze nog wel een aantal interessante namen, als Volbeat, Rag N Bone man, Paak, Keane, TOP, Pretty Reckless, Inhaler, Marcus King en Last Internationale.
Blijft ik met mijn keuze toch nog bij Pinkpop. Dus ook daar geen twijfel in de lineup. Vooral het "hebben" van GnR vind ik een dikke plus voor Pinkpop.

Maar, persoonlijke mening he...
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Ik blijf me verbazen over de zaterdag. De combinatie Post Malone - Marsmellow vind ik persoonlijk vele malen schandaliger dan Justin Bieber - Martin Garrix (of welke dj het ook was) van een paar jaar geleden.

Als je dan toch de coladrinkende pubertjes wenst aan te spreken, zorg dan voor echte kwaliteit in plaats van de afspeeltapes van Post Malone en Marsmello. Al vind ik dat dit soort acts thuishoort op dat festival in Groningen. De keuze van Guns N’ Roses, Deftones, Disturbed, Volbeat en Gojira vind ik te billijken gezien het wegvallen van Fortarock. Van mij mag hier nog veel meer op worden ingezet, maar zorg dan dat je niet tegelijk met Graspop gaat zitten.

Vrijdag: topdag
Zondag: topdag, hoewel ik Volbeat en Guns N’ Roses live niet geweldig vind
Zaterdag: Mooi dagje om Crowded House, Danny Vera, Deftones en Floor mee te pakken. Mag hopen dat dat allemaal op Noord staat, waardoor het nog wel te doen is om die peuterpop te ontwijken.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
De zaterdag had ik persoonlijk graag gevuld gezien met het programma dat nu in Den Haag staat: Kings of Leon + Snow Patrol. Waarschijnlijk word ik te oud en kan ik meer op Bospop rekenen als ik nog zulke acts wil, maar zij zorgen in elk geval voor een loepzuivere liveshow.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik blijf me verbazen over de zaterdag. De combinatie Post Malone – Marsmellow vind ik persoonlijk vele malen schandaliger dan Justin Bieber – Martin Garrix (of welke dj het ook was) van een paar jaar geleden.

Als je dan toch de coladrinkende pubertjes wenst aan te spreken, zorg dan voor echte kwaliteit in plaats van de afspeeltapes van Post Malone en Marsmello.

Mag hopen dat dat allemaal op Noord staat, waardoor het nog wel te doen is om die peuterpop te ontwijken.

Hele, hele diepe zucht. :roll:
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.196
Rockbeer wrote:
Ik blijf me verbazen over de zaterdag. De combinatie Post Malone – Marsmellow vind ik persoonlijk vele malen schandaliger dan Justin Bieber – Martin Garrix (of welke dj het ook was) van een paar jaar geleden.

Als je dan toch de coladrinkende pubertjes wenst aan te spreken, zorg dan voor echte kwaliteit in plaats van de afspeeltapes van Post Malone en Marsmello.

Mag hopen dat dat allemaal op Noord staat, waardoor het nog wel te doen is om die peuterpop te ontwijken.

Hele, hele diepe zucht.
1f644.svg
Je houdt je nog in...
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.946
1.993
Over Post Malone spreek ik mij niet uit, die muziek is niets voor mij maar van zijn live reputatie weet ik niets af, maar zo'n Marsmellow kan je toch echt niet serieus nemen?
Al zeker niet als afsluiter.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Over Post Malone spreek ik mij niet uit, die muziek is niets voor mij maar van zijn live reputatie weet ik niets af, maar zo’n Marsmellow kan je toch echt niet serieus nemen?
Al zeker niet als afsluiter.
Ik ga hoogstwaarschijnlijk Marshmello geheel aan me voorbij laten gaan. Malone lijkt me nog wel interessant om eens te bekijken, maar heb er geen hoge verwachtingen van. Dat zal waarschijnlijk op een afstandje zijn, met bier en frikandellen... Denk dat ik het beste van die dag tegen die tijd ook wel achter de rug heb.

Hele, hele diepe zucht.
1f644.svg
tja, meningen over kwaliteitsacts verschillen inderdaad hè
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ho, post was ineens weg. Als hij weer verschijnt, dan sorry voor de dubbelpost.

Originele post:

Joe wrote:
Over Post Malone spreek ik mij niet uit, die muziek is niets voor mij maar van zijn live reputatie weet ik niets af, maar zo’n Marsmellow kan je toch echt niet serieus nemen?
Al zeker niet als afsluiter.

Ik ga hoogstwaarschijnlijk Marshmello geheel aan me voorbij laten gaan. Malone lijkt me nog wel interessant om eens te bekijken, maar heb er geen hoge verwachtingen van. Dat zal waarschijnlijk op een afstandje zijn, met bier en frikandellen… Denk dat ik het beste van die dag tegen die tijd ook wel achter de rug heb.


Timmetje wrote:
Hele, hele diepe zucht.
1f644.svg


tja, meningen over kwaliteitsacts verschillen inderdaad hè

Absoluut. Dat was dan ook niet de reden voor die hele, hele diepe zucht.

coladrinkende pubertjes
afspeeltapes
peuterpop

Maar dat wel. :wink: :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ik zou Marshmello wel gaan kijken, Alleen jammer dat hij wss niet in het donker zal spelen. Bij Garrix ging het ook prima, en die os echt niet veel beter.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Marshmello speelt toch na Malone, dat is toch in het donker?
Rond 21:50 is de zon onder die dag. Zal wel tussen 23:00 en 00:00 zijn dat Marshmello er staat dan?
Of zie ik dat verkeerd?
 

frenkie

Playlistbediener
30 mrt 2019
6
0
Bizar om de lezen hoe men praat over steeds meer oplopende kosten. Dit komt mede door 95% van de festivalgangers die bijna voor niets muziek streamen i.p.v. muziek te kopen. De kosten en vergunningen zijn in NL flink gestegen en in België zijn tickets voor concerten/cultuur e.d. altijd al meer gesubsidieerd door de overheid en gemeenten maken minder kosten dan festivals in NL. Spaar gewoon voor je hobby en erger je minder. enjoy music zonder te zeuren over geld
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Bizar om de lezen hoe men praat over steeds meer oplopende kosten. Dit komt mede door 95% van de festivalgangers die bijna voor niets muziek streamen i.p.v. muziek te kopen. De kosten en vergunningen zijn in NL flink gestegen en in België zijn tickets voor concerten/cultuur e.d. altijd al meer gesubsidieerd door de overheid en gemeenten maken minder kosten dan festivals in NL. Spaar gewoon voor je hobby en erger je minder. enjoy music zonder te zeuren over geld

Het is juist erg dat je moet sparen voor uw hobby, binnenkort kost een concert een heel maandloon en dan mag er nog niks gezegd worden zeker. Niet iedereen verdient genoeg om zich veel te veroorloven, dus zaag allemaal zo veel als jullie willen over hoe duur dat allemaal is. Enkel zo kan er nog eventueel druk worden gezet, zodat een kaartje niet enkel beschikbaar zal zijn voor mensen, die geld genoeg hebben!!!
 

thedude182

Playlistbediener
11 dec 2013
47
1
Ik zie bij Pinkpop 2 verbeterpunten. Waarvan de eerste het belangrijkste.

1) Marketing, ja je kunt het zelf doen zoals al decennia gebeurd. Sommige dingen blijven ook hetzelfde als partnerships met media.
Maar ondertussen worden concurrenten veel beter vermarkt door grote marketing bedrijven die de truucjes kennen en weten dat ze influencers (bekende YT-ers, dumpert gasten, dat soort dingen) moeten inzetten en het festival weer sexy moeten maken. It's all about verpakking tegenwoordig. Tijden veranderen.

2) Infrastructuur:
- Campings dichterbij. Dat half uurtje lopen naar camping B is gezond maar op andere festivals niet nodig. Daar is nog e.e.a. mogelijk. Ook sta-caravans zijn een dingetje.
- We zitten nog met de bereikbaarheid.. nu er geen omleidingen meer zijn zal een plekkie vinden voor je auto makkelijker zijn. Ik wens niemand de OV horror toe na afloop van 3 dagen feesten. Je moet gewoon lekker relax je laatste optreden kunnen kijken. Dat is een minpuntje en hele discussie an sich.


Over de line up kan ik niet klagen, stond er zelf ook in 2001 op Limp Bizkit te springen als tiener. En 2002 op SOAD. Iets wat toen ook vast als rommel werd beschouwd door veel 30+ers. (ook ik heb achteraf Limp Bizkit schaamte. Wat een eikel die Fred.) Dus waarom zou ik de tieners/twintigers van nu hun pleziertje misgunnen :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ik zie bij Pinkpop 2 verbeterpunten. Waarvan de eerste het belangrijkste.

1) Marketing,

2) Infrastructuur:
– Campings dichterbij.
wat aan de marketing al beter is is de vorm van aankondigingen vanaf november en de start verkoop. Maar je kan inderdaad twijfelen over de frequentie die er nu in zat, van de aankondigingen. Het is nog niet dat het gehele affiche bekend is, waardoor ik eigenlijk ook verwacht dat er daarna pas iets meer aan marketing gedaan gaat worden. Echter, de vraag is, hoe gaat het met de verkoop (achter de schermen) en is er een andere vorm van marketing nodig in die eerste maanden?
Campings dichterbij zal niet gaan. Volgens mij zijn er geen andere spots dichterbij voor campings. Dus, daar zie ik totaal geen andere optie. Ik denk dat ze daar qua locaties al het meeste uit halen. Sta-caravans, werkelijk? Er was op Overste Hof achter Megaland een paar jaar terug nog festivalvillage met cottage's en tenten, misschien dat de organisatie daar iets uit kan halen ipv sta-caravans.
Parkeerplaats is wel een ding, dat ging met de toestroom op de Bruno Mars dag in 2018 behoorlijk mis. Door een "onverwacht" aantal auto's.
Wat OV betreft ben je toch afhankelijk van de NS, maar ook Pinkpop is er van afhankelijk. Kom je ook weer op het punt "later doorgaan", want daar heeft de NS ook weinig boodschap aan. Mijn mening, hoe lullig ook, OV is verantwoordelijkheid van de bezoekers om te kijken hoe laat en wanneer de NS rijdt. Maar met parkeerplaats ligt bij de organisatie en gemeente wel veel meer verantwoordelijkheid. Daar zit zeker een punt van aandacht, zeker om zo'n toestroom als de laatste dag in 2018 aan te kunnen.

Goeie punten thedude182...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
. Mijn mening, hoe lullig ook, OV is verantwoordelijkheid van de bezoekers om te kijken hoe laat en wanneer de NS rijdt.

Werchter heeft nachttreinen.

Na elke festivaldag rijden er vanuit station LEUVEN nachttreinen naar Antwerpen en Gent via Brussel. Let op! Om een nachttrein te nemen, heb je een bijkomend Treinticket Rock Werchter Nachttrein nodig. Koop je ticket via nmbs.be/rockwerchter vanaf 12 juni 2020 om 10 u voor slechts 12 euro.

Zou Pinkpop ook niet misstaan. Als ik nu na 1 dag naar huis wil mag ik om 21u al weg. Daar moet Pinkpop in samenwerking met NS gewoon meer in gaan aanbieden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken