Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Dat lijstje komt me bekend voor
1f609.svg

PP zou kunnen maar ik zou er niet te veel op rekenen.
Ik vermoed gewoon Ziggo. Als ze PP doen doen ze de organisatie wel een plezier. Origineel was t volgens mij nooit de bedoeling……
Op woensdag in de Ziggo Dome, toch...?

PJ wrote:
1f609.svg

Ik vermoed gewoon Ziggo. Als ze PP doen doen ze de organisatie wel een plezier. Origineel was t volgens mij nooit de bedoeling……

Op woensdag in de Ziggo Dome, toch…?

Het originele plan was de woensdag en/of donderdag voor PP in de Ziggo Dome. Het laatste nieuws is dat de Ziggo mogelijk verplaatst zou zijn naar half juli, richting einde tour.
De tourstart zou dus mogelijk verplaatst zijn waardoor PP nu mogelijk het eerste optreden zou zijn op Europese bodem.
Let wel, volgens de Griek is het ook heel goed mogelijk dat ze het alsnog bij het originele plan houden. Informatie omtrent het wijzigen van de tourstart heeft hij wel maar deze word niet officieel bevestigd omdat een touraankondiging binnen 2 weken er is.

wenteldave wrote:

PJ wrote:
1f609.svg

Op woensdag in de Ziggo Dome, toch…?

Het originele plan was de woensdag en/of donderdag voor PP in de Ziggo Dome. Het laatste nieuws is dat de Ziggo mogelijk verplaatst zou zijn naar half juli, richting einde tour.
De tourstart zou dus mogelijk verplaatst zijn waardoor PP nu mogelijk het eerste optreden zou zijn op Europese bodem.
Let wel, volgens de Griek is het ook heel goed mogelijk dat ze het alsnog bij het originele plan houden. Informatie omtrent het wijzigen van de tourstart heeft hij wel maar deze word niet officieel bevestigd omdat een touraankondiging binnen 2 weken er is.
Kijk, als dat eerste zo zou zijn, ben ik een gelukkig mens. Binnen twee weken duidelijkheid. Dat lijkt me prima. Was ik ook wel aan toe, om eerlijk te zijn.

Als ik de geruchten mag geloven gaat de kaartverkoop voor Billie Elish in werchter België heel erg slecht en willen/overwegen ze het te verplaatsen naar het Sportpaleis.
Verandering lukt dus niet altijd, maar hadden jullie dit bijvoorbeeld wat gevonden voor PP? Ik dacht dat ze enorm populair was maar in België valt dat dus vies tegen blijkbaar....

Als ik de geruchten mag geloven gaat de kaartverkoop voor Billie Elish in werchter België heel erg slecht en willen/overwegen ze het te verplaatsen naar het Sportpaleis.
Verandering lukt dus niet altijd, maar hadden jullie dit bijvoorbeeld wat gevonden voor PP? Ik dacht dat ze enorm populair was maar in België valt dat dus vies tegen blijkbaar….

Nuja, feit is dat ze haar Ziggo uitverkocht binnen de 4 (?) minuten, wat waanzinnig snel is. Dus uitermate populair is ze zeker. Al vind ik het dat ze haar gewoon héél snel tot headliner katapulteerden.

Ik had in eerste instantie niet heel veel met Eilish, maar haar nieuwste single everything i wanted is echt geweldig. Dit wordt wel een artiest die de komende jaren gaat domineren als ze op deze manier doorgaat.

DennisvdBr wrote:

Jesper wrote:

Timmetje wrote:
Laten we voor Pinkpop hopen dat het niet op de Pinkpop vrijdag of zaterdag is…. dan gaat er zo wel steeds meer concurrentie tegenover staan.

Denk niet dat MOJO zichzelf zo in het eigen been zal schieten door hem op een Pinkpopdag te zetten.

LiveNation Nederland waarschijnlijk niet nee…

Macca 21 juni op TW Classic in België, de zondag van Pinkpop
https://stubru.be/popnieuws/paulmccartneykomtnaartwclassic

Straks touren in de week(end) van PP in Nederland/België.
Eric Clapton Paul McCartney Lenny Kravitz Taylor Swift en mogelijk ook nog Pearl Jam. Het had zo mooi kunnen zijn............... zeg ik met een :wink:
Je kan niet alles hebben.............

Verandering lukt dus niet altijd, maar hadden jullie dit bijvoorbeeld wat gevonden voor PP? Ik dacht dat ze enorm populair was maar in België valt dat dus vies tegen blijkbaar….

Haar kaartjes vliegen op Ticketswap de deur uit voor de maximale prijs van 97eu en ze verkocht de Ziggo binnen weergaloze tijden uit. Pinkpop zou dolgelukkig mogen zijn als zij zou headlinen.

Ik dacht dat ze enorm populair was maar in België valt dat dus vies tegen blijkbaar….
17.000 tickets verkopen in de Ziggodome tegenover een festivalweide van 60.000 kaarten op je eentje uitverkopen, het is een verschilletje hè.

PJ wrote:
Ik dacht dat ze enorm populair was maar in België valt dat dus vies tegen blijkbaar….

17.000 tickets verkopen in de Ziggodome tegenover een festivalweide van 60.000 kaarten op je eentje uitverkopen, het is een verschilletje hè.

Daar heb je een punt ... alleen ik vraag me af of het er ook zoveel zijn omdat ze het blijkbaar nog willen verplaatsen naar Antwerpen. Dus hebben ze er ook geen vertrouwen in dat het aantal nog veel zal stijgen.... Toch vreemd.....

Yannick wrote:

PJ wrote:

Daar heb je een punt … alleen ik vraag me af of het er ook zoveel zijn omdat ze het blijkbaar nog willen verplaatsen naar Antwerpen. Dus hebben ze er ook geen vertrouwen in dat het aantal nog veel zal stijgen…. Toch vreemd…..
Zo'n standalone evenement moet van zichzelf verkopen en wordt niet zoals RW in het voorjaar iedere week geboost door een aankondiging van een stel namen om per week x-aantal tickets te verkopen. Als je van bij de start pakweg 15.000 verkoopt en de verkoop van het evenement valt de weken nadien compleet stil, dan heb je een probleem. Ik kan me ergens voorstellen dat dat bij Taylor Swift of Ed Sheeran in 2018 wél gestaag zouden blijven verkopen.

Ben benieuwd wanneer Pinkpop weer met namen gaat komen. Qua grote namen denk ik dat we het meeste wel hebben buiten de headliner op zondag. Ik hoop trouwens dat op zaterdag wel nog een aardige sub erbij komt voor Pinkpop want blijkbaar zijn er evenveel kaarten verkocht voor de zondag (zonder headliner) als voor de zaterdag...

Ik hoop trouwens dat op zaterdag wel nog een aardige sub erbij komt voor Pinkpop want blijkbaar zijn er evenveel kaarten verkocht voor de zondag (zonder headliner) als voor de zaterdag…
Geloof je het zelf. Ik niet. En zeker niet met een headliner als Post Malone waar ik zelf niets mee heb maar door velen hier wordt gezien als een hele goede boeking die veel tickets doet verkopen. De zondag ligt qua verkoop ver achter met de vrijdag en zaterdag denk ik zelf.

Er circuleren datums van een RATM tour door Europa op het internet. Begin juni in de Ziggo Dome blijkbaar......

En zeker niet met een headliner als Post Malone waar ik zelf niets mee heb maar door velen hier wordt gezien als een hele goede boeking die veel tickets doet verkopen. De zondag ligt qua verkoop ver achter met de vrijdag en zaterdag denk ik zelf.

Er mogen nog wel wat hiphop- en popnamen bij voordat die dag met Post Malone wat beter gaat verkopen. Vermoed dat zijn fans niet echt warm lopen voor Crowded House, Deftones en Danny Vera. 110 euro is veel geld, helemaal als tot nu toe slechts een act je aanspreekt.

Bovendien blijft een dagje Pinkpop logistiek gezien een nachtmerrie als je van wat verder komt. De helft van de headlinershow moeten missen om de laatste trein te halen of een nachtje doorhalen op station Landgraaf zijn beide niet echt aantrekkelijk. Pendelbussen rijden na afloop niet, parkeerterrein is ver teruglopen. Dit jaar helaas weer geen mogelijkheid tot kamperen bij een dagkaart.

gesp wrote:
Dit jaar helaas weer geen mogelijkheid tot kamperen bij een dagkaart.

Serieus? Das wel een naaistreek. Zeker als je in zo’n uithoek van het land zit idd.
Is nooit geweest.
Zouden ze eigenlijk eens naar moeten kijken hoe ze dit kunnen organiseren.
Ik denk dat ze dan een apart veld moeten pakken, waar je na 12 uur op de dag in mag en volgende dag voor 10 uur moet vertrekken.

Andere optie, camping ticket apart verkopen, los van het weekendticket.
Nog steeds zit camping standaard bij het weekendticket, haal 20 a 30 euro van het weekendticket af en verkoop los camping ticket voor 20 a 30 euro?

Nog geen eens in een uithoek van het land. De Randstad is al te veel gevraagd. Die dagkaarten voor de camping moeten ze zo snel mogelijk invoeren. Sterker nog, zal ook nog eens een beter verdienmodel zijn, denk ik zo.
Een half uur/drie kwartier van de headliner missen, slaat natuurlijk nergens op.

Users who are viewing this thread