Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Als Post Malone of RHCP in de Ziggo Dome staan zijn toch ook niet alle kaarten dezelfde dag de deur uit?

zoals gezegd, ik wacht wel af of we volgende week cijfers krijgen.

totaal zijn er 3 x 30.000 dagkaarten en 40.000 weekend kaarten, de helft zou een totaal zijn van rond 65.000

als er rond 30.000 verkocht zouden zijn, dan zou Jan zeker en vast gezegd hebben dat er een kwart verkocht zou zijn.
ik zie Pinkpop eerder 30.000 weekend kaarten verkopen dit weekend, dan een totaal van 30.000.
En dan vertrouw ik puur op de schatting van de helft die Jan aangeeft en zijn uitspraak over een goed begin.

En dan vertrouw ik puur op de schatting van de helft die Jan aangeeft en zijn uitspraak over een goed begin.

En daar ga je de mist in. :wink: :-P

Voor de rest maakt het allemaal weinig uit. De fans hebben hun kaartjes en tegen juni is het veld toch weer vol.

Ruzie?

Nee joh.

We hebben het gewoon even over die voorverkoop en de woorden van Smeets. :)

De helft van wat? Van alle weekendtickets? Van alle losse dagen? Wellicht dat de helft van de dagkaarten voor de vrijdag eruit is, dat lijkt me het meest aannemelijk.
Ik denk "de helft van het aantal tickets dat er voor de editie van dit jaar op de eerste dag van verkoop verkocht werd". Toen (na de bekendmaking van vrijwel het gehele programma en de presentatie in Paradiso) 55.000 kaartjes, nu (met slechts een beperkt aantal namen en al in november) de helft daarvan, dus een kleine 30.000 stuks.

30000 is een getal dat Wechter gemiddeld haalt op hun startdag. En dat is een prima getal. Belangrijk is dat je vanaf die dag elke dag blijft verkopen. En verkoop je er 1000 op een dag vlak na de aankondiging van een grote naam is dat prima.
Die getallen worden altijd overdreven door Jan. Als je hem moet geloven en zou moeten tellen dan hebben ze vorig jaar eigenlijk niks verkocht buiten hun startdag. En dat is natuurlijk niet waar.

Ik vermoed dat ze vanavond gaan afklokken op 35000, prima,

In een interview met L1 vandaag probeert de interviewer jan aan de tand te voelen over de laatste headliner. Maar jan wil daar niks over zeggen waarop de interviewer vraagt is het act uit engeland of amerika waarop jan antwoord ‘ik weet niet waar ZE vanaf komen. Zal dit betekenen dat er toch nog een band als headliner komt ipv een solo act.... ook gaf hij aan dat er nog zo’n 35 acts bijkomen.

Het is maar een voorverkoop.
Sommige zitten hier nog in de modus dat gisteren presentatie in Paradiso is geweest met het volledige programma..
Het gaat er idd om dat de verkoop vanaf nu gewoon lekker door pruttelt met af en toe nieuwe namen.
Juni maken we de balans op.
En natuurlijk is met bv een Springsteen/Rammstein nu een dag al uitverkocht.
Maar helaas heeft pinkpop deze acts niet kunnen strikken.
Ben wel van mening dat ze op de zondag nog een knaller nodig hebben.

In een interview met L1 vandaag probeert de interviewer jan aan de tand te voelen over de laatste headliner. Maar jan wil daar niks over zeggen waarop de interviewer vraagt is het act uit engeland of amerika waarop jan antwoord ‘ik weet niet waar ZE vanaf komen. Zal dit betekenen dat er toch nog een band als headliner komt ipv een solo act…. ook gaf hij aan dat er nog zo’n 35 acts bijkomen.
klopt...
https://www.1limburg.nl/kaartverkoop-pinkpop-van-start-zonder-rijen-bij-platenzaken?context=default
is een interview vlak na start verkoop

maar idd, staan normaal gezien tussen 55 a 60 acts, dus met 18 bekend zou circa 35 dus 53 zijn. nog de 3 Garden of Love namen er bij is 56.

Jan is duidelijk voorzichtig in zijn bewoordingen en best terughoudend op verspreking.

ook wel opvallend dat Jan moeilijk doet over de nationaliteit van de grote namen die er bij komen.
(persoonlijk vind ik het jammer dat hij niet Australië zegt, helaas)

mag trouwens best aannemen dat ( die : ZE ) één van de grote namen die voor Noord er bij komt, idd uit Amerika komt (Ohio) ;)

Word net wakker uit een droom. Ik was op Pinkpop en hoorde heel bekende muziek van een wat oudere, typisch Amerikaanse band. Niet mijn ding perse maar voelde wel heel bekend. Veel mensen waren geschminkt. :?:

davy02 wrote:
In een interview met L1 vandaag probeert de interviewer jan aan de tand te voelen over de laatste headliner. Maar jan wil daar niks over zeggen waarop de interviewer vraagt is het act uit engeland of amerika waarop jan antwoord ‘ik weet niet waar ZE vanaf komen. Zal dit betekenen dat er toch nog een band als headliner komt ipv een solo act…. ook gaf hij aan dat er nog zo’n 35 acts bijkomen.

klopt…
https://www.1limburg.nl/kaartverkoop-pinkpop-van-start-zonder-rijen-bij-platenzaken?context=default
Tame Impala, ik ben het helemaal met je eens dit keer Dennis. ;)

Faith no more gaat zo te zien iets aankondigen aan de aftelklok op hun site te zien.
nieuwe tour ? http://www.fnm.com

DennisvdBr wrote:

davy02 wrote:

klopt…

Tame Impala, ik ben het helemaal met je eens dit keer Dennis.
1f609.svg

Crowded house is al bevestigd hoor, jongens. ?

Users who are viewing this thread