Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.039
omdat je mijn inschatting vooraf ook niet geloofde?

LOL
1f606.svg
Heb ik dat gezegd, ja?
Denk dat het meer komt omdat ik het zelf geen bijzondere dag vind, op de Red Hot Chili Peppers na dan.
Overigens, heeft Smeets het nou expliciet over de vrijdagkaarten of over alle beschikbare tickets?
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
323
Waarom geloof ik daar niet zoveel van?

Hecht ook weinig waarde aan die woorden, elk jaar hetzelfde riedeltje. Zonder aantallen zegt het niets over de daadwerkelijke kaartverkoop.

Jan Smeets in 2019: „Inmiddels staan we in totaal op meer dan 60.000 kaarten”, zegt Pinkpopbaas Jan Smeets. „Een goede start, waar ik heel tevreden mee ben.”

Ook Jan Smeets in 2019: "Ik ben tevreden, alleen zijn er niet genoeg bezoekers in relatie tot het programma. De eerste zaterdag werden er 55.000 kaarten verkocht. Dan moet je toch tegen jezelf zeggen 'oei, dat waren er 20.000 te weinig'."
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.460
6.127
Korreltje zout idd. No way dat ze de helft hebben verkocht.

Er is bv geen mens die nu een zondagticket heeft gekocht.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
het zijn volgens mij twee losse quotes van ANP...
één, dat het goed verloopt en dat naar schatting ongeveer de helft verkocht is.
twee, de vrijdag is blijkbaar de populairste onder de dagen, wat hij aanduid met dat veel RHCP fans tickets willen

het zal volgens mij ook zeker niet meer als de helft zijn.
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Ik ken enkele mensen die alleen een zondag ticket gepakt hebben, alleen voor Disturbed en Volbeat..
Ik ben er na een jaar afwezigheid gewoon weer netjes het hele weekend bij :)
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
605
259
De helft van wat? Van alle weekendtickets? Van alle losse dagen? Wellicht dat de helft van de dagkaarten voor de vrijdag eruit is, dat lijkt me het meest aannemelijk.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
De helft van wat? Van alle weekendtickets? Van alle losse dagen? Wellicht dat de helft van de dagkaarten voor de vrijdag eruit is, dat lijkt me het meest aannemelijk.
De helft van het totaalplaatje, lees ik dan.
Dus ongeveer de helft van het weekend en bijna de helft van zaterdag en zondag en misschien iets meer dan de helft van vrijdag. Dat is een totale schatting van ongeveer de helft.

Lijkt me ook vrij aannemelijk.
Rond 15.000 a 20.000 weekend kaarten.
Rond 15.000 a 20.000 vrijdag kaarten.
Bijna 15.000 kaarten voor zaterdag en ook bijna 15.000 voor zondag.
Met deze namen vrij reëel
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.039
15.000 dagtickets voor de zondag lijkt me echt niet reël.
Eens. Daar heeft de dag wel een headliner voor nodig. Moet er wel bij zeggen dat ik wellicht wel een kaartje had gekocht, als die headliner daadwerkelijk bekend was.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
ik denk dat jij jou inschatting te veel baseert op jouw persoonlijke mening over Volbeat en Disturbed

imo had Volveat die dag makkelijk headliner kunnen staan... maar, er komt dus nog iets groters bij
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
DennisvdBr wrote:
het is nog vroeg voor uitspraken over cijfers.
maar, ongeveer de helft is er uit…

Festivalbaas Jan Smeets schat dat al ongeveer de helft van de tickets is verkocht. „Het verloopt heel goed”, zegt hij.

„Je merkt dat veel fans vooral voor Red Hot Chili Peppers al een kaartje willen hebben”, aldus Smeets.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20191123_00133997/kaartverkoop-pinkpop-heel-goed-van-start

Waarom geloof ik daar niet zoveel van?

Moet je ook absoluut niet veel van geloven
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
605
259
ik denk dat jij jou inschatting te veel baseert op jouw persoonlijke mening over Volbeat en Disturbed

imo had Volveat die dag makkelijk headliner kunnen staan… maar, er komt dus nog iets groters bij

Nouja een dagticket kost wel 110 euro he. Dat is vrij veel geld voor de namen die tot nu toe bekend zijn gemaakt voor de zondag. Ook voor de zaterdag overigens. Voor vrijdag zou het wel kunnen, die dag is nu al sterk.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.460
6.127
DennisvdBr wrote:
ik denk dat jij jou inschatting te veel baseert op jouw persoonlijke mening over Volbeat en Disturbed

imo had Volveat die dag makkelijk headliner kunnen staan… maar, er komt dus nog iets groters bij

Nouja een dagticket kost wel 110 euro he. Dat is vrij veel geld voor de namen die tot nu toe bekend zijn gemaakt voor de zondag. Ook voor de zaterdag overigens. Voor vrijdag zou het wel kunnen, die dag is nu al sterk.

Volbeat wist de Ziggo ook net niet uit te verkopen dus denk dat die zondag wordt overschat. 110 is imo iig best prijzig voor wat er bekend is wat er die dag staat idd.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
tom93 wrote:

DennisvdBr wrote:
ik denk dat jij jou inschatting te veel baseert op jouw persoonlijke mening over Volbeat en Disturbed

imo had Volveat die dag makkelijk headliner kunnen staan… maar, er komt dus nog iets groters bij


Nouja een dagticket kost wel 110 euro he. Dat is vrij veel geld voor de namen die tot nu toe bekend zijn gemaakt voor de zondag. Ook voor de zaterdag overigens. Voor vrijdag zou het wel kunnen, die dag is nu al sterk.

Volbeat wist de Ziggo ook net niet uit te verkopen dus denk dat die zondag wordt overschat. 110 is imo iig best prijzig voor wat er bekend is wat er die dag staat idd.

Zelfs de staanplaatsen waren blijkbaar niet eens uitverkocht toch?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.460
6.127
Klopt. Op de dag zelf waren voor de zijkanten en de staanplaatsen nog tickets te koop. Gingen op de Swap ook voor maar 16 euro weg.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.712
1.876
Klinkt misschien gek van mij maar ik had juist verwacht dat die zaterdag met Post Malone als een speer zou gaan. Volgens velen hier toch een fantastische boeking en heel populair....
Ik vraag me af hoe die dag tot dusver verloopt qua kaartverkoop. Maar over het algemeen loopt het nog niet storm denk ik zo....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken