Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.094
Timmetje wrote:

tom93 wrote:

DennisvdBr wrote:
ik denk dat jij jou inschatting te veel baseert op jouw persoonlijke mening over Volbeat en Disturbed

imo had Volveat die dag makkelijk headliner kunnen staan… maar, er komt dus nog iets groters bij


Nouja een dagticket kost wel 110 euro he. Dat is vrij veel geld voor de namen die tot nu toe bekend zijn gemaakt voor de zondag. Ook voor de zaterdag overigens. Voor vrijdag zou het wel kunnen, die dag is nu al sterk.


Volbeat wist de Ziggo ook net niet uit te verkopen dus denk dat die zondag wordt overschat. 110 is imo iig best prijzig voor wat er bekend is wat er die dag staat idd.

Zelfs de staanplaatsen waren blijkbaar niet eens uitverkocht toch?
ik ben toch niet gek of zo?
ik heb het net over "uitverkocht" of over het zevende wereldwonder?

het gaat om nog niet eens de helft van de dagtickets voor zondag wat ik noem, bijna 15.000.
ik schat rond 12.500?
Dat is toch totaal niet raar?

Ja, Vo!beat had Ziggo niet vol. Maar het is nou niet zo dat het hier gaat over een band doe totaal niemand wil zien, althans zoals jullie willen doen overkomen?
Als Volbeat al de helft van een Ziggo aantrekt bij deze vroege Pinkpop verkoop,dan zit je al op zo'n 8.000 a 9.000 bezoekers minstens. Laat Disturbed en Zara Larsson beide een halve Afas naar Pinkpop trekken, is al 2 keer 3.000

Denk dat ik met rond 12.500 nog voorzichtig inschat... als ik eerlijk ben!!
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.031
3.708
Nee Dennis, als er 5.000 dagkaarten uit zijn voor zondag is dat veel. Er koopt nagenoeg niemand een kaart voor enkel Zara Larsson of Disturbed.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.530
6.196
Wat Eloelo zegt. Zullen vrij weinig mensen zijn die 110 euro over hebben puur om Zara, Of Monsters and Men of Disturbed te zien.

Matt zegt trouwens dat Ziggo de staanplaatsen niet waren uitverkocht. Die had het niet over Pinkpop.

Meest logisch imo qua top 4 verkoop:

1. Vrijdag
2. Zaterdag
3. Weekend
4. Zondag
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.094
Nee Dennis, als er 5.000 dagkaarten uit zijn voor zondag is dat veel. Er koopt nagenoeg niemand een kaart voor enkel Zara Larsson of Disturbed.

denk dat je in de war bent met de Malone-zaterdag :p
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.530
6.196
Wat bedoel je dan met

ik ben toch niet gek of zo?
ik heb het net over “uitverkocht” of over het zevende wereldwonder?

Niemand hier beweerde dat toch?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.094
Wat bedoel je dan met

ik ben toch niet gek of zo?
ik heb het net over “uitverkocht” of over het zevende wereldwonder?

Niemand hier beweerde dat toch?
ik bedoel, dat ik het niet heb over 30.000 dagkaarten
maar over een kleine 12.500

5.000 lijkt me ook zeker niet reëel, aangezien meestal de laatste dag veel traditionele laatste dag bezoekers trekt, los van de bands
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.735
1.899
Ach, op het einde van de rit zal PP best zo goed als uitverkocht zijn. Is het wat minder is dat ook niet zo erg. Is het heel erg minder dan weet ik niet niet of de organisatie dat nog laat weten. Als het goed gaat hoor je ze wel. Als het wat minder gaat zullen ze dat wel wat verbloemen denk ik.....
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.176
5.510
Iets van een 30000 in totaal heb ik vernomen.
Wat trouwens een perfect realistisch aantal is. En dat is btw een mooi cijfer.
Maar Jan overdrijft graag altijd.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.094
precies PJ...

laten we afwachten, komen vast en zeker aankomende week cijfers.
vast ook nog aankondiging...

laat mij eerlijk zijn, voor mij hoeven ze zeker niet uit te verkopen, lekker rustig
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Kesselman wrote:
Wat n belachelijk stukje op festleaks
Alsof om 10 ude kaaartverjoop van start gaat voor n festival waar daft punk, coldplay en ratm bekend gemaakt zijn.

Ja ik irriteer me ook nogal aan de clickbait artikelen die de laatste tijd op de festileaks frontpage staan. Gaat nergens meer over.

Dat was toch geen serieus artikel toch? Mag ik hopen? Dacht dat het bedoeld was als een soort imitatie van de Speld.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.094
Iets van een 30000 in totaal heb ik vernomen.
Wat trouwens een perfect realistisch aantal is. En dat is btw een mooi cijfer.
Maar Jan overdrijft graag altijd.
dat lijkt helemaal geen mooi cijfer.
ook helemaal niet de helft.

op 30.000 dagkaarten per dag en 40.000 weekend is dat nergens een helft van
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.530
6.196
30000 of iets lager is idd realistischer te noemen.
"De helft" hoeven we niet serieus te nemen. Smeets overdrijft graag.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.735
1.899
jimmywe wrote:
Iets van een 30000 in totaal heb ik vernomen.
Wat trouwens een perfect realistisch aantal is. En dat is btw een mooi cijfer.
Maar Jan overdrijft graag altijd.

dat lijkt helemaal geen mooi cijfer.
ook helemaal niet de helft.

op 30.000 dagkaarten per dag en 40.000 weekend is dat nergens een helft van

Kijk dat bedoel ik. Jan is de boel al aan het verbloemen :roll:
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.735
1.899
Weet je wat het ook is. Het is natuurlijk maar de vraag hoe goed je verkoop gaat met headliners als RHCP Post Malone en laten we even aannemen dat die laatste Justin Timberlake is...
Verkoopt dat net zo goed als je Foo Fighters Pearl Jam en Bruno Mars op je affiche hebt.......Headliners zijn natuurlijk niet het hele programma maar voor heel veel mensen wel het meest wat eruit springt en het eerste waar ze naar kijken als ze een kaartje kopen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
642
neemt niet weg of ik 30.000 wel zomaar geloof !?

Je overschat vooral hoeveel mensen op zaterdagochtend paniekerig klaar gaan zitten om tickets te kopen voor een festival dat de meeste jaren pas last-minute uitverkocht is. Wat met mensen die gewoon geen tijd hebben dit weekend? Of het bewust achterhouden tot na de feestdagen, wanneer de dure maand december voorbij is? Pinkpop is niet voor iedereen een staatszaak.

30.000 tickets wil niet zeggen dat Pinkpop geen aantrek heeft. Maar er zijn genoeg mensen die liever wachten tot de affiche 3/4 rond is vooraleer 110 euro van hun zuurverdiende centen uit te geven. Je zou maar eens 100+ euro moeten neerleggen als hardrocker om dan te zien dat Volbeat/Disturbed uitzonderingen zijn op een echte popdag.

En de mensen die vanaf dag 1 een dagticket kopen op basis van Zara Larsson zullen hoogstens in de tientallen zitten. Niet rond de 3.000...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.094
Nou, denk ik dat Post Malone en RHCP al minstens ieder 10.000 kaarten verkopen in de voorverkoop.
Dat er toch minimaal 15.000 vaste Pinkpoo bezoekers al weekendkaart hebben, niet eens gebaseerd op welke headliner er is.
Met deze minimale schat ik het al op minstens 35.000.
Dan zou ik héél laag gaan zitten met mijn schatting.

zelfs bij 30.000 zou zondag 0 kaarten verkopen, Malone 5.000, RHCP 10.000 en weekend 15.000?
onrealistisch imo
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.337
Nou, denk ik dat Post Malone en RHCP al minstens ieder 10.000 kaarten verkopen in de voorverkoop.
Dat er toch minimaal 15.000 vaste Pinkpoo bezoekers al weekendkaart hebben, niet eens gebaseerd op welke headliner er is.
Met deze minimale schat ik het al op minstens 35.000.
Dan zou ik héél laag gaan zitten met mijn schatting.

zelfs bij 30.000 zou zondag 0 kaarten verkopen, Malone 5.000, RHCP 10.000 en weekend 15.000?
onrealistisch imo

Wil toch niet zeggen, dat al die mensen meteen een ticket kopen? Sommigen moeten misschien nog vrienden overtuigen, de post malone fans moeten nog wachten of ze een ticket in hun schoen krijgen, een deel wil misschien toch eerst wat meer namen weten etc etc.
En ik denk dat je schatting wat hoog ligt. €110,- is voor veel mensen, best veel geld.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.530
6.196
, de post malone fans moeten nog wachten of ze een ticket in hun schoen krijgen

:-|

Minstens 35.000 is echt zo'n 5 a 10.000 te hoog ingeschat denk ik Dennis. Komt met name door je te hoge schatting van de weekendtickets.

Vergeet ook niet dat het nog maar november is en dat daarbij voor veel mensen een dure maand in het verschiet ligt en dat veel mensen waarschijnlijk de hele lineup afwachten want dat zijn ze bij PP gewend....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken