Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.763
6.506
Wat voor aanwijzingen zijn er naast Kens hints?

Mbt Krezip: Nooit eerder gebeurt dat NL acts 2 jaar achter elkaar kwamwn?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.802
1.936
waar ik wel benieuwd naar ben hoeveel kaarten zal Pinkpop verkopen volgende week zaterdag.
als ik er van uit ga dat volgende week dinsdag de eerste aankondiging is en zaterdag de kaartverkoop.
met 1 headliner?

zijn volgens mij nog genoeg mensen die meer namen afwachten?
toch, als ik zo’n 20k a 25k weekend kaarten verwacht, is dat realistisch?
dagkaart afhankelijk van de headliner, maar denk wel dat er (verwacht ik) wel rond 30 duizend uit gaan…

Stel en met name stel PP komt volgende week met een klapper van een headliner. Als voorbeeld pakken we Springsteen of Coldplay. Coldplay laatste tour volgens mij binnen no time 2 keer Arena uitverkocht. Springsteen op 1 uur Malieveld uitverkocht. In beide gevallen gaat het denk ik om zeker 60.000 kaarten die zo weg zijn.
Hoe vlug denk je dat de kaarten bij PP de deur uitvliegen??
Dagkaarten voor zo'n act op die dag zijn zo weg en ook een (groot) gedeelte van de weekendtickets zijn dan verkocht.
Praat ik onzin dan hoor ik het graag :wink:
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.421
653
Wat voor aanwijzingen zijn er naast Kens hints?

Mbt Krezip: Nooit eerder gebeurt dat NL acts 2 jaar achter elkaar kwamwn?

Chiquitachaser heeft hier meermaals gezegd dat we Coldplay niet mogen afschrijven (nog voor Ken erover begon). En die heeft ook al laten blijken af en toe dicht bij het vuur te zitten.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.009
6.406
Pinkpop gaat echt niet Springsteen solo boeken als ie in 2021 met E band terug op tournee gaat hoor.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.277
4.440
waar ik wel benieuwd naar ben hoeveel kaarten zal Pinkpop verkopen volgende week zaterdag.
als ik er van uit ga dat volgende week dinsdag de eerste aankondiging is en zaterdag de kaartverkoop.
met 1 headliner?

zijn volgens mij nog genoeg mensen die meer namen afwachten?
toch, als ik zo’n 20k a 25k weekend kaarten verwacht, is dat realistisch?
dagkaart afhankelijk van de headliner, maar denk wel dat er (verwacht ik) wel rond 30 duizend uit gaan…

Waar komt de verwachting eigenlijk vandaan dat volgende week de voorverkoop start?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.763
6.506
Als ik het goed uit zijn posts oplees verwacht Dennis dat de headliner die Mad Cool volgende week dinsdag bekend gaat maken Coldplay is, dat Pinkpop dit ook meteen doet en dat vervolgens zaterdag de voorverkoop meteen start.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.802
1.936
Yannick wrote:
Pinkpop gaat echt niet Springsteen solo boeken als ie in 2021 met E band terug op tournee gaat hoor.

dat is eigenlijk mijn gedachte ook…
Springsteen zegt zelf dat hij in november de studio in gaat met de E street band en ook dat hij volgend jaar op tour gaat. Verder gaf hij tijdens dezelfde de Q&A recentelijk aan dat hij NIET op tour gaat met zijn nieuwste soloplaat. Hij vind het album niet geschikt om mee te gaan touren.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.277
4.440
Als ik het goed uit zijn posts oplees verwacht Dennis dat de headliner die Mad Cool volgende week dinsdag bekend gaat maken Coldplay is, dat Pinkpop dit ook meteen doet en dat vervolgens zaterdag de voorverkoop meteen start.

Ok, meest waarschijnlijk dus dat Pinkpop gonna Pinkpop en dat we eerst de persconferentie in 2020 krijgen.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
302
171
Pinkpop gaat echt niet Springsteen solo boeken als ie in 2021 met E band terug op tournee gaat hoor.

Ik denk dat als Pinkpop, of eender welk ander festival ter wereld, de kans en het budget heeft om Bruce Springsteen te boeken, dat ze dat gewoon doen eigenlijk.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.128
376
Mbt Krezip: Nooit eerder gebeurt dat NL acts 2 jaar achter elkaar kwamen?

Krezip zelf heeft dat al eens eerder voor elkaar gekregen. Zie ze met een nieuw album zo terugkeren op Pinkpop.

En Postmen zelfs drie keer op rij, touren trouwens ook weer.

Verder: Rage Against The Machine, Heideroosjes, Osdorp Posse, Dave Matthews Band, The Levellers, The Gathering, Bush, Skik, Faithless, Moloko, Novastar, Amy McDonald, Mando Diao, Kodaline, Will And The People, Ben Howard, Bastille, Ronnie Flex.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.763
6.506
Muse:

The Simulation Theory World Tour came to a close in Lima last week. Spectacular way to end this amazing tour, with an amazing crowd. Thank you to everyone who rocked with us this year!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.334
6.515
Muse:

The Simulation Theory World Tour came to a close in Lima last week. Spectacular way to end this amazing tour, with an amazing crowd. Thank you to everyone who rocked with us this year!
Met andere woorden...

tot volgend jaar :p
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Vriendelijke reminder dat we vorig jaar op pagina 84 de eerste bevestiging hadden. Nu zitten we op pagina 127. Voor een niet-jubileum editie.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.128
376
Vriendelijke reminder dat we vorig jaar op pagina 84 de eerste bevestiging hadden. Nu zitten we op pagina 127. Voor een niet-jubileum editie.

Werden The Who, Neil Young, Muse, Coldplay en Kensington toen ook genoemd??
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.433
1.922
Vriendelijke reminder dat we vorig jaar op pagina 84 de eerste bevestiging hadden. Nu zitten we op pagina 127. Voor een niet-jubileum editie.

Volgens mij had ik 150 pagina's voorspeld voordat we de eerste naam gaan horen. We zijn er bijna!!!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken