Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Precies, zo krijg je een Arena wel vol. Maar die 50.000 mensen die daar zitten gaan echt niet zo’n 100 euro neerleggen om ze op Pinkpop te zien.
De vertaling van de Arena (of Ziggo) uitverkopen naar Pinkpop headliner kan je voor een hoop bands maken, maar ik denk dat dat voor Kensington niet opgaat.

Precies. Dacht dat we een tijd geleden al tot de conclusie waren gekomen dat een headliner dagkaarten moet gaan verkopen. Helemaal niemand gaat dat voor Kensington doen, daar zij al genoeg optreden in Nederland.

Metallica lanceert februari 2020 het live-album S&M2, tezamen met dat orkest. Dit vermeldt de band zojuist in zijn nieuwsbrief.

Ik voorspel toch echt wel Europese festivaldata morgen. Met onder andere:
- Pinkpop
- Rock Werchter
- Nova Rock (dit vermeld ik omdat er een goede kans is dat ik opnieuw erheen ga)

TheMotherload wrote:
Precies, zo krijg je een Arena wel vol. Maar die 50.000 mensen die daar zitten gaan echt niet zo’n 100 euro neerleggen om ze op Pinkpop te zien.
De vertaling van de Arena (of Ziggo) uitverkopen naar Pinkpop headliner kan je voor een hoop bands maken, maar ik denk dat dat voor Kensington niet opgaat.

Precies. Dacht dat we een tijd geleden al tot de conclusie waren gekomen dat een headliner dagkaarten moet gaan verkopen. Helemaal niemand gaat dat voor Kensington doen, daar zij al genoeg optreden in Nederland.

Maar ze treden de laatste jaren helemaal niet zoveel op in Nederland....
Kensington zou zeker een gigantische hoop dagkaarten verkopen. Je onderschat ze echt.

Internationaal mee blijven spelen snap ik ook niet echt. Volgens mij komen er vast wel wat toeristen op af maar komt het merendeel van de PP bezoekers onder de rivieren weg en de rest elders uit NL. Als je op andere fora leest kiezen mensen toch sneller voor Werchter of Nos e.d.
Snap ik ool wel want die bieden meer dan PP doet.

En idd nieuw album Killers.

Dan toch
Killers - Metallica - GnR (of Kensington)
Within Temptation - Volbeat - Borsato ( :lol: )

straks?

Daarnaast is een Kensington show stukken goedkoper dan gemiddeld Stadion/ZiggoDome act.
als sub ideaal, om achter de hand te hebben ideaal...

Maar headliner... ik blijf er bij, internationale acts. Aangezien Kensington in het buitenland geen festivals headlined, als Rock Wechter bijvoorbeeld, zie ik het in Nederland ook niet gebeuren.

Over Nederlandse acts gesproken… Floor Jansen in de tent?
Ik verwacht dat ze tijdens Pinkpop met Nightwish al bezet is. (helaas)

En idd nieuw album Killers.

Dan toch
Killers – Metallica – GnR (of Kensington)
Within Temptation – Volbeat – Borsato (
1f606.svg
)

straks?
vergeet Metallica nou maar voor 2020 door Europa, gaat niet gebeuren!!
The Killers, niet zo bij stil gestaan... Zou een onverwachte zijn imo...
Ga ik eens in de gaten houden, maar ik heb de neiging ze naar 2021 door te schuiven, gevoelsmatig.
Wat GnR betreft? Patience! Geen idee waar ze terecht komen.
Spelen geen 2 dagen achter elkaar en met (vermoedelijk Hellfest al) is het afwachten of er voor Pinkpop ruimte is? imo...

Maar headliner… ik blijf er bij, internationale acts.

Want?

vergeet Metallica nou maar voor 2020 door Europa, gaat niet gebeuren!!

Grote kans van wel juist imo.

Met Copenhell, Hellfest en Graspop in hetzelfde weekend, kan je Nightwish op Pinkpop wel vergeten. Dus Floor ook (helaas)

Ligt er natuurlijk wel een beetje aan waar en hoe laat ze spelen en of ze daar überhaupt geboekt zijn natuurlijk. :wink:

(Ik blijf hoop houden!!!!)

Daarom kan ze solo dus prima overdag op Pinkpop spelen en savonds naar Graspop afreizen.

Hoe groot ze ook in de wereld is, Pinkpop heeft ze nog nooit gedaan. En hoeveel kritiek we hier vaak hebben op het festival... iedere Nederlandse band wil hier minimaal 1x gespeeld hebben lijkt me.

Daarom kan ze solo dus prima overdag op Pinkpop spelen en savonds naar Graspop afreizen.

Hoe groot ze ook in de wereld is, Pinkpop heeft ze nog nooit gedaan. En hoeveel kritiek we hier vaak hebben op het festival… iedere Nederlandse band wil hier minimaal 1x gespeeld hebben lijkt me.
Microfoontje, krukje, spotlight als Brightlands opener...

( k w i j l ! ! ! )

Wat Metallica betreft: Ken19 zei enkele dagen geleden nog dat ze van plan waren om deze zomer een rustperiode in te plannen. Lijkt me dan sterk dat een paar dagen later een Europese tour aangekondigd wordt, inclusief festivals waarvan hij duidelijk inside info bezit.

En zoals iemand al zei: een Europese festivaltour zonder RaR en Download zou zeer atypisch zijn.

Floor als Brightlands opener?!
Grapje toch Dennis?
Die verdient wel een hogere spot.

Hoop dat Pinkpop Nightwish heeft geboekt. Within Temptation en Evanescene ervoor en je hebt een topdagje.

Na dat De Staat Lowlands heeft geheadlined, zie ik Kensington pinkpop headlinen.
Dat is wel geboren uit een noodgreep na de cancel van Prodigy. Niet op voorhand zo gepland.

Ik zie het niet als vooraf gepland idee voor Pinkpop, met Nederlandse headliners...
Zeker niet een act die in het buitenland géén status heeft.

basgitaar wrote:
Na dat De Staat Lowlands heeft geheadlined, zie ik Kensington pinkpop headlinen.

Dat is wel geboren uit een noodgreep na de cancel van Prodigy. Niet op voorhand zo gepland.

Ik zie het niet als vooraf gepland idee voor Pinkpop, met Nederlandse headliners…
Zeker niet een act die in het buitenland géén status heeft.

Dat zeg je steeds, maar ik zie echt niet in wat dat uitmaakt. Volgens mij zou het juist ijzersterk staan als ze een weekend uit kunnen verkopen met 2 dikke headliners en een grote Nederlandse band.

Kensington verkoopt 3 dagen Ziggo en de ArenA uit. Die passen prima op Pinkpop als er op de andere dagen dan een Coldplay en een Guns N Roses staan. Houden ze ook een mooi bedrag over voor een degelijke dagprogramma.

Ja maar die 2 bands kan je toch niet met elkaar vergelijken? Kensington is een huisvrouwen-pop-rock-bandje. Mensen die nog nooit in hun leven een concert bezocht hebben gaan daarheen. Maar diezelfde mensen gaan echt niet naar een festival als Pinkpop (of in elk geval het grootste deel eran niet).
De Staat is een heel stuk alternatiever, daar gaan mensen die heen vaker naar concerten gaan. De Staat headlined als 'alternatieve' band een 'alternatief' festival. Dus tenzij je Pinkpop een huisvrouwenfestival wil noemen zal Kensington daar niet headlinen, lijkt me.

Users who are viewing this thread