Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

begrijp de obsessie met kensington hier toch niet. Hiermee toon je toch geen enkele ambitie om volk van buiten de landsgrenzen binnen te halen zelfs binnen de landsgrenzen wordt dit zelfs moeilijk. Ik denk nog steeds dat niet veel mensen zitten te wachten hierop.

Er is geen obsessie met Kensington. Alleen Tim ziet het zo. Kensington zou echt de meest trieste headliner ooit in de geschiedenis van Pinkpop zijn.

Ik zie het probleem niet zo. Als je twee dikke dure headliners hebt en daarnaast een fantastisch dagprogramma moet Kensington zeker kunnen. Liever Kensington dan Kings of Leon of Volbeat imo. En liever twee dikke headliners, Kensington en een vet dagprogramma dan drie dikke dure headliners en een brak dagprogramma imo.

die verwacht ik toch echt niet, Take That?

Pearl Jam trouwens, verwacht ik in Ziggo, dus niet Pinkpop.
Metallica pas in Europa 2021, door Europa… No go dus.
GnR twijfel ik, spelen sowieso niet 3 dagen achter elkaar. Verwacht ik op Hellfest. Dan is het Graspop of TW in België, denk ik? Met Graspop is Pinkpop in dat scenario dus out of the picture.
Muse zou kunnen maar omdat ik denk dat ze bij Hu/So aankondiging zitten, verwacht ik hie een afvaller.
Coldplay durf ik met dikke vette watervaste stift op te schrijven.
Blijf ik hangen bij Volbeat, spelen die 3 dagen achter elkaar, want verwacht ze op Hellfest en Graspop. Pinkpop dus lastig verhaal.

Sorry, maar zou mij nog altijd niet verbazen als Neil Young of Iron Maiden voorbij komen… Of er moet nog iets heel raars in het vat zitten??

Bruce komt gewoon!

Van alle mogelijk headliners die hier al genoemd zijn (Metallica, GnR, Pearl Jam, Coldplay, Muse, Maiden) vind ik Bruce Springsteen ook wel de mooiste. Of Neil Young haha, maar ik snap de mensen wel dat die zeggen dat die wat moeilijk neer te zetten is als headliner.

Ben het in deze eens met Tim. Zou het persoonlijk ook een shit headliner vinden, maar zou het niet heel raar vinden. Er komen genoeg mensen (niet van deze fora) op af en het biedt ruimte voor twee duurdere/grotere andere headliners. Buiten dat ik Kensington ronduit kut vind, ben ik wel vóór (maximaal) één Nederlandse headliner op Nederlands grote festival. Niet elk jaar, maar een keer Kensington zou niet zo vreemd zijn door de door mij hierboven genoemde reden lijkt mij. In Duitsland staan Die Ärtze en Die Toten Hosen ook gewoon bovenaan en in België kreeg dEUS hoge spots. Within Temptation zou bijvoorbeeld (als de kleinste headliner van de drie) niet gek staan bovenaan het affiche van Pinkpop.

Ben het in deze eens met Tim. Zou het persoonlijk ook een shit headliner vinden, maar zou het niet heel raar vinden. Er komen genoeg mensen (niet van deze fora) op af en het biedt ruimte voor twee duurdere/grotere andere headliners. Buiten dat ik Kensington ronduit kut vind, ben ik wel vóór (maximaal) één Nederlandse headliner op Nederlands grote festival. Niet elk jaar, maar een keer Kensington zou niet zo vreemd zijn door de door mij hierboven genoemde reden lijkt mij. In Duitsland staan Die Ärtze en Die Toten Hosen ook gewoon bovenaan en in België kreeg dEUS hoge spots. Within Temptation zou bijvoorbeeld (als de kleinste headliner van de drie) niet gek staan bovenaan het affiche van Pinkpop.

Within Temptation is ook wel een klasse beter dan Kensington. Zou ik zeker toejuichen.

Die Ärzte en Die Toten Hosen zijn ook hartstikke groot in Duitsland. Vele malen groter dan Kensington, dat daarom ook geen headliner is. Misschien net voor de headliner positioneren?

Kensington verkocht met gemak de ArenA uit....
Ik ben ook geen fan maar je onderschat die gasten rijkelijk.

Ik heb nog altijd géén geloof in een Nederlandse act als headliner op Pinkpop.
Daar staat internationaal te veel tegenover.

Kensington verkocht met gemak de ArenA uit….
Ik ben ook geen fan maar je onderschat die gasten rijkelijk.

Ik kan dus heel moeilijk geloven en verkroppen dat het zo slecht gesteld is in Nederland.

Zo slecht is Kensington nou ook weer niet....

Ik heb nog altijd géén geloof in een Nederlandse act als headliner op Pinkpop.
Daar staat internationaal te veel tegenover.

Zoals? Interessant onderwerp!
Denk zelf dat dat weinig uitmaakt eigenlijk.

Kensington kocht de arena uit.
en 3 avonden op rij de ziggo dome.

wat zou een band nog meer moeten doen?

ik zelf sta ook niet te juichen bij de gedachten, maar als er die dag een sterk programma staat.
en nog 2 knallers er naast.
zie ik het probleem niet zo.

Niet populair, maar ik ben ook van mening dat Kensington met een speciale show / gastartiesten / extra visuals Pinkpop kan headlinen.

Misschien niet als eerste keus, of wellicht als duoheadliner, maar qua status en populariteit is het zeker te verdedigen. Bovendien vind ik dat je als een van de grootste Nederlandse bands van het laatste decennium bent óók de kans moet krijgen om bovenaan het affiche van Pinkpop te staan. Beter dan weer een routinematige show van Foo Fighters / Green Day / Muse / Kings Of Leon dan toch imo. Een dagkaart hoeft dan ook niet 100+ euro te kosten.

Stromae en dEUS sluiten Rock Werchter ook af. Mew stond als laatste op de main stage van Roskilde. Op Duitse festivals is het plaatsen van Duitse namen gebruikelijk.

Nee, echt funest voor de internationale allure lijkt Kensington als headliner me niet. Voor mijn gevoel komen er trouwens helemaal niet zoveel internationale gasten op Pinkpop, zeker niet in vergelijking met festivals die meer in de zomer plaats vinden / Rock Werchter. Pinkpop zal voornamelijk meer gasten uit de regio en Nederland zelf moeten overtuigen om weer te komen.

Ik denk wel dat Kensington heel veel mensen trekt die normaal (bijna) nooit concerten bezoeken. Ik hoor bijvoorbeeld van best veel collega's die dat ze naar Kensington gaan. Dat zijn over het algemeen volgens mij geen mensen die zouden gaan als ze op Pinkpop staan. Misschien als ze op een dag staan met meerdere acts die in hetzelfde straatje passen (lees: slechte Nederlandse pop-acts) maar dat moet je als Pinkpop niet willen.

Ik denk wel dat Kensington heel veel mensen trekt die normaal (bijna) nooit concerten bezoeken. Ik hoor bijvoorbeeld van best veel collega’s die dat ze naar Kensington gaan. Dat zijn over het algemeen volgens mij geen mensen die zouden gaan als ze op Pinkpop staan. Misschien als ze op een dag staan met meerdere acts die in hetzelfde straatje passen (lees: slechte Nederlandse pop-acts) maar dat moet je als Pinkpop niet willen.
Wij konden zakelijk iets van 10 vrij kaartjes krijgen ofzo. Zie je vaak met de NL concerten (Marco Borsato vult zo ook een hoop plaatsen) via kaarten via allerlei sponsoren enzo.

Daarnaast is een Kensington show stukken goedkoper dan gemiddeld Stadion/ZiggoDome act.

TheMotherload wrote:
Ik denk wel dat Kensington heel veel mensen trekt die normaal (bijna) nooit concerten bezoeken. Ik hoor bijvoorbeeld van best veel collega’s die dat ze naar Kensington gaan. Dat zijn over het algemeen volgens mij geen mensen die zouden gaan als ze op Pinkpop staan. Misschien als ze op een dag staan met meerdere acts die in hetzelfde straatje passen (lees: slechte Nederlandse pop-acts) maar dat moet je als Pinkpop niet willen.

Wij konden zakelijk iets van 10 vrij kaartjes krijgen ofzo. Zie je vaak met de NL concerten (Marco Borsato vult zo ook een hoop plaatsen) via kaarten via allerlei sponsoren enzo.

Daarnaast is een Kensington show stukken goedkoper dan gemiddeld Stadion/ZiggoDome act.
Precies, zo krijg je een Arena wel vol. Maar die 50.000 mensen die daar zitten gaan echt niet zo'n 100 euro neerleggen om ze op Pinkpop te zien.
De vertaling van de Arena (of Ziggo) uitverkopen naar Pinkpop headliner kan je voor een hoop bands maken, maar ik denk dat dat voor Kensington niet opgaat.

Users who are viewing this thread