Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Pinkpop lijkt mij júist een festival waar dat zou werken eigenlijk. Want het is tegenwoordig toch best wel echt een dagjesmensenfestival.

basgitaar wrote:
Na dat De Staat Lowlands heeft geheadlined, zie ik Kensington pinkpop headlinen.

Ja maar die 2 bands kan je toch niet met elkaar vergelijken? Kensington is een huisvrouwen-pop-rock-bandje. Mensen die nog nooit in hun leven een concert bezocht hebben gaan daarheen. Maar diezelfde mensen gaan echt niet naar een festival als Pinkpop (of in elk geval het grootste deel eran niet).
De Staat is een heel stuk alternatiever, daar gaan mensen die heen vaker naar concerten gaan. De Staat headlined als ‘alternatieve’ band een ‘alternatief’ festival. Dus tenzij je Pinkpop een huisvrouwenfestival wil noemen zal Kensington daar niet headlinen, lijkt me.

Tja...hier wordt Coldplay ook vaak genoemd, een ultiem voorbeeld voor een huisvrouwen-pop-rock-band. Van mijn part zijn die even suf als een Kensington.

Pinkpop lijkt mij júist een festival waar dat zou werken eigenlijk. Want het is tegenwoordig toch best wel echt een dagjesmensenfestival.
Ik denk dat dat alleen werkt als je die mensen een hele dag aanbiedt met muziek die in hun straatje past. Een soort Concert at Sea dag op Pinkpop. Zet je Miss Montreal erbij, een Lil' Kleine...
Voor alleen Kensington gaan die mensen geen dagkaart voor Pinkpop kopen. En als je een hele dag om ze heen gaat programmeren krijg je denk ik een probleem met je weekendkaarten.

Ik denk dat dat alleen werkt als je die mensen een hele dag aanbiedt met muziek die in hun straatje past. Een soort Concert at Sea dag op Pinkpop. Zet je Miss Montreal erbij, een Lil’ Kleine…
Voor alleen Kensington gaan die mensen geen dagkaart voor Pinkpop kopen. En als je een hele dag om ze heen gaat programmeren krijg je denk ik een probleem met je weekendkaarten.

Huiverig dat ze idd weer op CAS staan. Blegghhh

Timmetje wrote:

Ik denk dat dat alleen werkt als je die mensen een hele dag aanbiedt met muziek die in hun straatje past. Een soort Concert at Sea dag op Pinkpop. Zet je Miss Montreal erbij, een Lil’ Kleine…

Miss Montreal en Lil Kleine zijn toch het soort acts die sowieso al standaard op Pinkpop geprogrammeerd staan?

En ik denk echt wel dat er een hoop mensen zijn die puur voor Kensington een dagkaart voor Pinkpop (en een dagje weg) kopen.
Vergeet niet dat we het hier over een band hebben die meerdere dagen Ziggo en de ArenA uitverkopen. Het feit dat er business kaarten worden weggegeven verandert daar niets aan, dat is voor vrijwel elk concert het geval.

basgitaar wrote:
Na dat De Staat Lowlands heeft geheadlined, zie ik Kensington pinkpop headlinen.

Ja maar die 2 bands kan je toch niet met elkaar vergelijken? Kensington is een huisvrouwen-pop-rock-bandje. Mensen die nog nooit in hun leven een concert bezocht hebben gaan daarheen. Maar diezelfde mensen gaan echt niet naar een festival als Pinkpop (of in elk geval het grootste deel eran niet).
De Staat is een heel stuk alternatiever, daar gaan mensen die heen vaker naar concerten gaan. De Staat headlined als ‘alternatieve’ band een ‘alternatief’ festival. Dus tenzij je Pinkpop een huisvrouwenfestival wil noemen zal Kensington daar niet headlinen, lijkt me.
Lowlands en Pinkpop zijn ook twee compleet verschillende festivals, ik denk dat Kensington op Pinkpop werkt.

DennisvdBr wrote:

basgitaar wrote:

Dat is wel geboren uit een noodgreep na de cancel van Prodigy. Niet op voorhand zo gepland.

Ik zie het niet als vooraf gepland idee voor Pinkpop, met Nederlandse headliners…
Zeker niet een act die in het buitenland géén status heeft.

Kensington verkoopt 3 dagen Ziggo en de ArenA uit.

Met deze argumentatie zou Borsato, die 4x de Kuip uitverkoopt, ook prima op Pinkpop passen. Maar volgens mij was je het er toen niet mee eens.

Het liefst natuurlijk gewoon die alle twee niet en een mooie grote buitenlandse naam.

Wat Metallica betreft: Ken19 zei enkele dagen geleden nog dat ze van plan waren om deze zomer een rustperiode in te plannen. Lijkt me dan sterk dat een paar dagen later een Europese tour aangekondigd wordt, inclusief festivals waarvan hij duidelijk inside info bezit.

En zoals iemand al zei: een Europese festivaltour zonder RaR en Download zou zeer atypisch zijn.

Ik kan me best voorstellen dat de plannen last-minute zijn gewijzigd. Download lijkt wel echt vol te zitten, maar Rock am Ring en Rock in Park vieren allebei een jubileum. In het verleden hebben ze al eens een XL-editie met vier dagen gehad en ik sluit niet uit dat Metallica ervoor zorgt dat ook 2020 een XL-jaargang blijkt te worden. Of Volbeat wordt naar achteren verwezen: zou ook niet voor het eerst zijn in de metalscene.

Blijft staan dat het een vreemde timing is met de opname van Hetfield. We gaan het morgen wel meemaken en mogelijk ook al vanavond in de aftiteling van de biosfilm.

Dit gezegd hebbende: misschien is het wel gewoon een dikke middelvinger naar die Brexit-griezels.

Timmetje wrote:

DennisvdBr wrote:

basgitaar wrote:

Dat is wel geboren uit een noodgreep na de cancel van Prodigy. Niet op voorhand zo gepland.

Ik zie het niet als vooraf gepland idee voor Pinkpop, met Nederlandse headliners…

Met deze argumentatie zou Borsato, die 4x de Kuip uitverkoopt, ook prima op Pinkpop passen. Maar volgens mij was je het er toen niet mee eens.

Het liefst natuurlijk gewoon die alle twee niet en een mooie grote buitenlandse naam.

Appels met peren natuurlijk. Borsato is een volkszanger, Kensington is een grote rockband.

De meeste mensen hier vinden dat grote rockbands op Pinkpop horen.
Waarom dan niet als ze uit eigen land komen, met daarnaast ook nog eens een behoorlijke staat van dienst?

Volgens mij is Kensington helemaal geen grote rockband. In Nederland wellicht, maar daarbuiten heeft nog nooit iemand van ze gehoord. Een headliner van Pinkpop hoort mijns inziens internationale allure te hebben. Het is niet voor niks het langstlopende festival ter wereld waar allerlei grote namen de revue zijn gepasseerd in al die jaren.

Bovendien zijn de nodige liedjes van Kensington zo slap, dat je het amper rockmuziek kunt noemen. Maar da's persoonlijke smaak natuurlijk.

tom93 wrote:

Timmetje wrote:

DennisvdBr wrote:

basgitaar wrote:

Appels met peren natuurlijk. Borsato is een volkszanger, Kensington is een grote rockband.

De meeste mensen hier vinden dat grote rockbands op Pinkpop horen.
Waarom dan niet als ze uit eigen land komen, met daarnaast ook nog eens een behoorlijke staat van dienst?
Om de redenen die, mede door mij, hierboven al genoemd zijn:
-Trekken niet genoeg festivalpubliek
-Te duur voor dagjesmensen
-Te weinig andere muziek die aansluit bij hun doelgroep
-Huisvrouwen gaan niet massaal naar Pinkpop :)

Dit gezegd hebbende: misschien is het wel gewoon een dikke middelvinger naar die Brexit-griezels.

Als er 1 band is die cashen heeft uitgevonden dan weet je dat deze opmerking geen waarde heeft.

Off-topic..Ik heb voor 31 oktober al chips en bier klaargezet. De democratie beslist dus Brexit kom er maar in :-)

Als er 1 band is die cashen heeft uitgevonden dan weet je dat deze opmerking geen waarde heeft.

Off-topic..Ik heb voor 31 oktober al chips en bier klaargezet. De democratie beslist dus Brexit kom er maar in ?

BREXIT is één van de allerdomste besluiten die ooit in de UK zijn gemaakt. Daarnaast is ''de democratie beslist'' in het geval van BREXIT natuurlijk ook niet helemaal correct.
Ik hoop iig dat de Nederlanders die daadwerkelijk denken dat een NEXIT een slim plan is bij het zien van het zinkende Engelse schip beseffen dat ze toch eens ff twee keer over hun besluit na moeten denken.

Om de redenen die, mede door mij, hierboven al genoemd zijn:
-Trekken niet genoeg festivalpubliek
-Te duur voor dagjesmensen
-Te weinig andere muziek die aansluit bij hun doelgroep
-Huisvrouwen gaan niet massaal naar Pinkpop ?

En ik denk echt dat je je daarin vergist.

- Ik denk dat een hoop Kensington fans, als de band afsluit, naar Pinkpop afreizen.
- ArenA kaarten waren €80,- dus dat prijsverschil valt wel mee.
- Acts als Miss Montreal en Lil Kleine staan juist standaard in de programmering.
- Volgens mij is Pinkpop juist één van de meest toegankelijke festivals

BREXIT is één van de allerdomste besluiten die ooit in de UK zijn gemaakt. Daarnaast is ”de democratie beslist” in het geval van BREXIT natuurlijk ook niet helemaal correct.

Let's agree to disagree. Hier gaan we toch niet uitkomen.

Maar leuk dat Kensington weer ter sprake is gebracht.

Dat was voor nu wel weer genoeg.

@dennisvdbr Hoe laat kunnen we morgen nieuws verwachten eigenlijk?

Volgens mij is Kensington helemaal geen grote rockband. In Nederland wellicht, maar daarbuiten heeft nog nooit iemand van ze gehoord. Een headliner van Pinkpop hoort mijns inziens internationale allure te hebben.
dit bedoel ik dus ook...

Kensington, perfect als sub voor een festival als Pinkpop. Maar hoger niet...

Kijk, Within Tempation hebben al in het buitenland festivals geheadlined, dat is een goed voorbeeld.
Maar dan nog, ik blijf van mening, internationale acts als headliner en geen nationale op Pinkpop.

Users who are viewing this thread