Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Zaterdag ranking:
1. Mumford

(...)

Overall mijn top 10 van Pinkpop 2019 :

2. Mumford and Sons

Hahaha, kenmerkender kan het ook niet. Iedereen schijt op Mumford, Dennis vond het fantastisch :lol:

Maar, en dit meen ik oprecht Dennis: mooi dat je een goed weekend hebt gehad en ook van die show hebt genoten, het is je gegund!
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
nou… deel 1 van mijn Pinkpop 2019
.

Zaterdag ranking:
1. Mumford
2. Jamiroquai
3. Golden Earring
4. Jacob Banks


Zondag ranking:
1. The Cure
2. Krezip
3. Rowwen Heze
4. Lenny Kravitz


Maandag ranking :
1. Fleetwood Mac
2. Bastille
3. Slash
4. 1975
5. The Pretenders


Overall mijn top 10 van Pinkpop 2019 :
1. Fleetwood Mac
2. Mumford and Sons
3. The Cure
4. Bastille
5. Slash
6. The Pretenders
7. Bring Me The Horizon
8. Jacob Banks
9. Rowwen Heze
10. Jamiroquai

Binnenkort meer…

Hier ontgaat mij de logica een beetje.
Hoe eindigen onder andere Jacob Banks en The Pretenders in je overall lijstje terwijl artiesten die op de dag zelf er boven eindigen ontbreken?
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Hier ontgaat mij de logica een beetje.
Hoe eindigen onder andere Jacob Banks en The Pretenders in je overall lijstje terwijl artiesten die op de dag zelf er boven eindigen ontbreken?

Waarschijnlijk allemaal een 10 / 10 van Dennis gekregen, dan kan het wel.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
kobloodflames wrote:
Shit man, ik sta lekker mooi volop op de foto in een artikel dat Tenacious D afzeikt (van 3voor12). Zet me dan lekker in het artikel van de Limburger die gewoon zegt wat het was: een goed optreden met lekkere humor en goede muziek!

Jezus, wat ben je eigenlijk lelijk. Nee, welke knappe kop ben je dan? Die met het prachtige shirtje?
Snap echt geen flikker overigens van 3voor12. Schijnt gewoon een geweldig optreden te zijn geweest, wat ik ook kan opmaken uit jullie rijtjes en verslagen.

Ik ben degene met het Tenacious D shirt en het Pinkpop hoedje ja :p
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
eloelo wrote:
Tenacious D heeft niks met muziek te maken.

Tja, begrijp die act ook niet echt volledig.

Echt veel geweldige songs hebben ze niet (vind ik dan). En voor een comedygroep is hun humor wel heel flauw.

Ik kijk er toch heel anders naar als fan. De liedjes zijn inderdaad niet heel serieus en soms een beetje flauw, maar de manier waarop Jack Black en Kyle Gass een show neerzetten is wel echt iets.. Verder is de sfeer van het publiek heel cool. Toen de regen op ons neerkwam en we een overdekking van poncho's maakten was iedereen door de regen Tenacious D liedjes aan het zingen. Tribute, Beelzeboss, Kickapoo, Fuck Her Gently. Stuk voor stuk pareltjes die je misschien qua tekst niet te serieus moet nemen, maar de manier waarop Kage en Jables met elkaar inspelen met hun semi-acoustische rock muziek vind ik fenomenaal.

Ik begrijp echter wel dat muziek smaken natuurlijk verschillen, en niet iedereen kan Tenacious D waarderen omdat het toch wel een specifieke band is waar je van moet houden, maar de sfeer en de show hebben voor mij (in tegenstelling tot 3voor12) voor een onvergetelijk moment gezorgd, en ik denk dat dit voor veel andere pinkpopgangers hetzelfde is
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
selurxela wrote:
Schrok wel van de bedragen die Jan noemde. € 9 mln voor deze line up. Echt bizar.

Met 32.000 weekendkaarten (a 220 euro, exclusief servicekosten) en 46.000 dagkaarten (a 100 euro) zit je al op 11.64 miljoen euro. En dan was het nog (lang) niet uitverkocht. Neem dan nog inkomsten uit parkeren (10-15 euro per dag per auto) en inkomsten uit consumptie (a 2.80 euro) en sponsoring (?? euro). Dan zou je zeggen (en is mijn gevoel) dat er nog wel meer geld naar de line-up kan. Zeker als je ziet wat er voor dat geld op andere festivals (hallo Werchter) consequent mogelijk is. Heb het idee dat Pinkpop of hogere gages betaalt en / of een grotere overhead (met Mojo en Buro Pinkpop) kent.

Ik vind het geklaag over vervelende concurrentie ook een beetje sneu, want welke headliners (of artiesten) van BKS, DTRH, Lowlands (eventueel bospop, zwarte cross, parkpop, NSJ, concert @ sea) zouden serieuze kandidaten zijn op een sub- of headlinepositie? De echte kandidaten staan met een soloshow in de Arena vanavond, en Rammstein doet een eigen show.

Ging me niet perse om de financiering. Was meer in shock toen ik het losse bedrag zo zag. Voor 9 miljoen heb je dus een weekend 538 met the Cure erbij.
En mbt Jan, zie mijn eerdere opmerking over het ochtendinterview met Jan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ja ik vraag het me ook af. Laat alle 3 de headliners nou 1 miljoen vragen (lijkt me nog best veel voor deze namen), dan heb je nog 6 miljoen over voor de rest. Jammer dat daar nooit open over gepraat kan worden, ben er stiekem vaak wel benieuwd naar.
 

pinkpop28

Playlistbediener
21 feb 2018
18
0
Over de line up en artiesten is al veel geschreven.
The Cure kut/The Cure niet kut.
"Een euforisch meespringende menigte" zag NRC tijdens Armin, AD had het over een "een plomp beatsbombardement dat elke vreugde uit de snel uitdunnende massa stampte"

Krezip wed algemeen de hemel ingeprezen en op TV leek het of er een miljoen mensen meezongen, maar ter hoogte van de roze letters vond ik het maar akelig stil blijven tijdens hun optreden (en ik ben ze goed gezind).

Kortom, verdeelde meningen en dat is ook goed, smaken verschillen immers.
Enkel de journalist van AD leek 3 potten zure bommen te hebben gevreten voordat hij zn stukjes neertypte. Als je je op een festival als dit niet kunt vermaken...

Artiesten als The Pretenders, Fleetwood Mac, Slash: ik zou er nooit een volledig concert van bezoeken. Enkel Pinkpop zorgt ervoor dat ik zulke muzieklegendes te zien krijg. Legendes die ook nog eens hun rauwe randje hebben behouden en nog steeds rocken van Landgraaf tot in Tokyo.

Ik loop op zondagmiddag de Brightlands Stage uit en hoor de klanken van Get Away instarten. Ik pak een heerlijk groot brandpilsje en zit in het gras terwijl fucking Lenny Kravitz wereldhits speelt op de achtergrond. Zonnestralen neerdalend op een veld dat eendracht, positiviteit en tolerantie uitstraalt. Ja, Fuck Boef, maar fuck nog meer alle azijnzeikers zoals die van het AD. Don´t worry be happy. En geniet van festivals als Pinkpop. Het is een voorrecht dat we die hier kunnen meemaken.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
AD en 3voor12 (en ook NRC en OOR) waren kritisch inderdaad maar daar is niets mis mee. Goed iets juist.

In de discussie over financien vooral benieuwd hoe duur Fleetwood Mac was....
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Kan me best voorstellen dat mijn mening over the Cure en Armin hetzelfde zou zijn, als in de review van het AD. (Maar was er ditmaal niet bij, dus kan er niet over oordelen). Maar valt me op dat de Nederlandse kranten vaak wel erg subjectief zijn in hun reviews. Of bijvoorbeeld de ballen verstand hebben van de genres waarover ze schrijven.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Ik vind het vooral grappig dat dagbladen azijn uitstrooien over te oubollige headliners, terwijl ze zelf niet eens ook maar 1 jeugdige persoon weten aan te spreken met hun journalistiek.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Hier ben ik wel oprecht benieuwd naar. Vooraf zo positief hierover, maar dan toch tegengevallen?

Ja ik vraag het me ook af. Laat alle 3 de headliners nou 1 miljoen vragen (lijkt me nog best veel voor deze namen), dan heb je nog 6 miljoen over voor de rest. Jammer dat daar nooit open over gepraat kan worden, ben er stiekem vaak wel benieuwd naar.
Ik dacht dat Jan altijd zei dat bijna de helft van het budget naar de headliners gaat, maar misschien stel ik me dingen voor. Alleszins is een miljoen niet veel meer voor headliners van dit kaliber, helaas.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Misschien had de Pinkpop-editie dan de nu zo gemiste schop onder het achterwerk gekregen. Het was nu allemaal wel erg braafjes. Op sommige momenten zelfs saai. The Cure had als hoofdact van de zondag 2 uur en een kwartier speeltijd toebedeeld gekregen. Het was minstens een uur te veel. De machtige eigthiespop van de donkere treurwilg Robert Smith ging volledig over de hoofden van iedere bezoeker onder de 30 heen. Een slechte zet met het oog op de toekomst.

Deze laatste zin van het AD snijdt overigens wel hout. Heb opvallend weinig bezoekers tussen pakweg 20 en 35 gezien, vergeleken met mijn eerdere pinkpopedities (2007, 2009, 2010, 2014) en al helemaal in vergelijking met andere festivals (BSK, DTRH, LL). Dit is toch de leeftijd waarop veel mensen festivals bezoeken en die de komende jaren vaste bezoekers van je festival kunnen worden. Met het oog op de toekomst kun je die groep niet links (geen politiek) laten liggen.

Had zelf ook moeite om tijdens Fleetwood Mac de aandacht vast te houden, zeker tijdens en na die uitgebreide drumsolo en bandintroductie. En ik was niet de enige getuige de leegloop en het gepraat. Dan is twee uur en een kwartier wel (iets te) lang. En ik kan me voorstellen dat the Cure ook niet voor iedere weekendgast / vaste bezoeker is weggelegd, heb ook best wat mensen gesproken die het niets / te lang / saai vonden. Voor hen is 2 uur en een kwartier ook (iets te) lang, vooral als er niets tegenover staat.

Machtige eightiespop van de donkere treurwilg vind ik trouwens niet direct negatief. Dat is eigenlijk precies wat het was. En saai en braafjes slaat toch ook (meer) op het dagprogramma, of lees ik dat verkeerd?
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
Net zoals ik rechts ben. Dat is ook een feit.
Links, Rechts ....Ik rij rechts en mijn stuur zit links. Ik schrijf rechts en ik ruk links. Wat maakt t uit.
Mensen die na t jaar 2000 zijn geboren zijn zielig, die snappen nog niet wat het betekent om 50 jaar festivalbons te zijn. 50 jaar is een hele lange tijd. Jan verdient zijn standbeeld.

Fleetwood Mac en the Cure waren dit jaar mijn hoogtepunten. The Cure was de reden voor mijn bezoek. Robert Smith is natuurlijk altijd een rare kwiep geweest interactie gewijs, maar die muziek is echt nog steeds dikke 9. En ik heb Duncan ook nog gezien :)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
AD en 3voor12 (en ook NRC en OOR) waren kritisch inderdaad maar daar is niets mis mee. Goed iets juist.

In de discussie over financien vooral benieuwd hoe duur Fleetwood Mac was….

Al eens naar de prijzen gekeken bij een los concert van Fleetwood Mac in de Ziggo Dome.
Ik weet niet of je eea met elkaar kan vergelijken maar ik vermoed dat ze heeeel veel geld hebben gekost.
Bij Mick Fleetwood draait alles om geld.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Timmetje wrote:
AD en 3voor12 (en ook NRC en OOR) waren kritisch inderdaad maar daar is niets mis mee. Goed iets juist.

In de discussie over financien vooral benieuwd hoe duur Fleetwood Mac was….

Al eens naar de prijzen gekeken bij een los concert van Fleetwood Mac in de Ziggo Dome.
Ik weet niet of je eea met elkaar kan vergelijken maar ik vermoed dat ze heeeel veel geld hebben gekost.
Bij Mick Fleetwood draait alles om geld.

Jup. Ik denk dat ze teveel hebben gekost ten opzichte van wat ze zowel muzikaal als financieel hebben opgeleverd.

Voor zoveel geld zo ondermaats presteren. Je moet het maar durven. :p
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.196
bcmrmaybe wrote:
Net zoals ik rechts ben. Dat is ook een feit.

Links, Rechts ….Ik rij rechts en mijn stuur zit links. Ik schrijf rechts en ik ruk links. Wat maakt t uit.
Mensen die na t jaar 2000 zijn geboren zijn zielig, die snappen nog niet wat het betekent om 50 jaar festivalbons te zijn. 50 jaar is een hele lange tijd. Jan verdient zijn standbeeld.

Fleetwood Mac en the Cure waren dit jaar mijn hoogtepunten. The Cure was de reden voor mijn bezoek. Robert Smith is natuurlijk altijd een rare kwiep geweest interactie gewijs, maar die muziek is echt nog steeds dikke 9. En ik heb Duncan ook nog gezien
1f642.svg

"Mensen die na het jaar 2000 zijn geboren zijn zielig." Waar gaat dat dan weer over? Ondanks de reden die je daarna aandraagt, als je het al zo mag noemen, slaat je opmerking kant nog wal.
Ik voelde me overigens aangesproken, maar dat had je vast al in de gaten.

Daarnaast, prima hoogtepunten die je opnoemt. Klonk allemaal wel aardig.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.842
bcmrmaybe wrote:
Net zoals ik rechts ben. Dat is ook een feit.

Links, Rechts ….Ik rij rechts en mijn stuur zit links. Ik schrijf rechts en ik ruk links. Wat maakt t uit.
Mensen die na t jaar 2000 zijn geboren zijn zielig, die snappen nog niet wat het betekent om 50 jaar festivalbons te zijn. 50 jaar is een hele lange tijd. Jan verdient zijn standbeeld.

Fleetwood Mac en the Cure waren dit jaar mijn hoogtepunten. The Cure was de reden voor mijn bezoek. Robert Smith is natuurlijk altijd een rare kwiep geweest interactie gewijs, maar die muziek is echt nog steeds dikke 9. En ik heb Duncan ook nog gezien
1f642.svg
Eens. Jan is gewoon Jan, en heeft zijn status meer dan verdiend. Het is en blijft zijn festival, en alleen hij bepaalt of en wanneer hij stopt (zelfs zijn eigen vrouw heeft daar geen invloed op).
Het heeft dan ook geen enkele zin om 10.000 x te blijven roepen dat hij moet stoppen, dat gaat toch nooit gebeuren.

Oh, en links-rechts denken is zoooo 20e eeuw... :-|
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken