Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.828
Brian wrote:
Die Jett Rebel is toch echt wel een arrogante bal. Jammer want muzikaal is hij niet slecht maar zijn air en podiumperformance maken het voor mij kut.

Wauw. Hoe kún je nou zoiets zeggen. Je bent duidelijk niet op de hoogte van wie Jett is. Als iemand NIET arrogant is, is hij het wel. ‘Muzikaal is hij niet slecht.’ Verdiep je een klein beetje in zijn muziek en dan kom je achter zijn talent. Dat ontstijgt… velen. Ik zeg expres niet ‘iedereen.’

Vervolgens ga je ook nog doodleuk je spoorboekje delen. Omdat dat leuk is om te lezen, voor ons allen? Is dat dan soms niet arrogant?

Tip: ga een keer naar een gig van JR, dan piep je heel anders.

Oh wacht: je gaat vast zeggen: “ik peins er niet over.” Is ook goed. En nee. Ik heb geen azijn gedronken. Hou toch eens op met artiesten zó af te kraken. ‘Maken het voor mij kut.’ Nee precies.

Wat een overgevoelige dramaqueen ben jij man. Iemand heeft een andere indruk van een artiest dan jij. So what?

Buiten dat: ik wist niet dat het fysiek mogelijk was zo enorm fan te zijn van zo'n bijzonder gemiddelde artiest als Jett Rebel.
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Vervolgens ga je ook nog doodleuk je spoorboekje delen. Omdat dat leuk is om te lezen, voor ons allen? Is dat dan soms niet arrogant?

Niks mis mee toch? Lijkt me niet zo raar op een festival forum.. En arrogant snap ik hier al helemaal niet.
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Brian wrote:
Die Jett Rebel is toch echt wel een arrogante bal. Jammer want muzikaal is hij niet slecht maar zijn air en podiumperformance maken het voor mij kut.

Wauw. Hoe kún je nou zoiets zeggen. Je bent duidelijk niet op de hoogte van wie Jett is. Als iemand NIET arrogant is, is hij het wel. ‘Muzikaal is hij niet slecht.’ Verdiep je een klein beetje in zijn muziek en dan kom je achter zijn talent. Dat ontstijgt… velen. Ik zeg expres niet ‘iedereen.’

Vervolgens ga je ook nog doodleuk je spoorboekje delen. Omdat dat leuk is om te lezen, voor ons allen? Is dat dan soms niet arrogant?

Tip: ga een keer naar een gig van JR, dan piep je heel anders.

Oh wacht: je gaat vast zeggen: “ik peins er niet over.” Is ook goed. En nee. Ik heb geen azijn gedronken. Hou toch eens op met artiesten zó af te kraken. ‘Maken het voor mij kut.’ Nee precies.
Wow, wie heeft jou pijn gedaan toen je een klein kind was?

Maar goed. Ik ga niet meer zeiken op de line up van dit jaar. Het is, zeker gezien de headlinerschaarste, best prima. Er staat bizar weinig dat ik wil zien (misschien ga ik daarom ook standaard naar Best Kept/Lowlands ipv Pinkpop), maar als het op meer grote mainstream popnamen aan komt hebben ze het zeer netjes gedaan. De main en north zijn bijna helemaal volgepland met afas/ziggo namen waar er vorig jaar dingen stonden waarbij ik twijfelde of ze de kleine zaal van 013 zouden doen uitverkopen.

Dus ja, ondanks dat ik daar niks te zoeken heb, hebben ze mijn complimenten.
 

PinkpopSinds2008

Campingartiest
9 feb 2016
81
0
Misschien is het goed om even na te denken voordat er zinsnedes als 'wie heeft jou pijn gedaan toen je een klein kind was' en 'overgevoelige dramaqueen' worden geuit. Dat is pijnlijk, ja.

Ik had inderdaad die 'arrogant' vergelijking niet moeten maken, dat was heel krom en daar zat ik fout.

Noem me wat gevoelig, maar ik vind het lastig om te lezen dat men een artiest kut vindt. Dat mag. Tuurlijk. Maar waarom zou je voor iemand anders bepalen wat jij ervan vindt? Laat de band/artiest lekker leven en doen. Voor mij hoeft er dan geen 'vind ik kut' bij. Ik vind het ook te makkelijk om dat een 'mening' te noemen. Vaak vind ik dat maar wat roepen. Volstrekt onnodig.

Om Jett Rebel een 'gemiddelde artiest' te noemen vind ik ronduit flauw. Ja. Ik ben groot fan. Maar ik zal het niet in mijn hoofd halen om jouw (@Dr. Hannibal) favoriete band of artiest als 'gemiddeld' te beschouwen. Als die band/die artiest jouw ding is, is dat toch geweldig voor jou? En ja, je mag het ook 3x niks vinden. Maar ga nou niet zo flauw doen om 'm dan maar af te kraken.

 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.828
Misschien is het goed om even na te denken voordat er zinsnedes als ‘wie heeft jou pijn gedaan toen je een klein kind was’ en ‘overgevoelige dramaqueen’ worden geuit. Dat is pijnlijk, ja.

Of jij bedenkt even hoeveel zin het heeft om je alles zo enorm aan te trekken, voordat je iedereen gaat vertellen wat ze wel of niet zouden moeten zeggen/vinden/denken. Over arrogant gesproken. Het hele forum moet zich houden aan jouw persoonlijke normen en waarden zeker?
 

PinkpopSinds2008

Campingartiest
9 feb 2016
81
0
PinkpopSinds2008 wrote:
Misschien is het goed om even na te denken voordat er zinsnedes als ‘wie heeft jou pijn gedaan toen je een klein kind was’ en ‘overgevoelige dramaqueen’ worden geuit. Dat is pijnlijk, ja.

Of jij bedenkt even hoeveel zin het heeft om je alles zo enorm aan te trekken, voordat je iedereen gaat vertellen wat ze wel of niet zouden moeten zeggen/vinden/denken.

Valt zeker wat voor te zeggen. No hard feelings. Laat ik m'n leeftijd (73) de schuld geven.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.828
Dr. Hannibal wrote:

PinkpopSinds2008 wrote:
Misschien is het goed om even na te denken voordat er zinsnedes als ‘wie heeft jou pijn gedaan toen je een klein kind was’ en ‘overgevoelige dramaqueen’ worden geuit. Dat is pijnlijk, ja.


Of jij bedenkt even hoeveel zin het heeft om je alles zo enorm aan te trekken, voordat je iedereen gaat vertellen wat ze wel of niet zouden moeten zeggen/vinden/denken.

Valt zeker wat voor te zeggen. No hard feelings. Laat ik m’n leeftijd (73) de schuld geven.

Dat je op die leeftijd überhaupt nog de moeite neemt je zo druk te maken. Ik hoop dat ik op die leeftijd geen fuck meer geef om de meningen van anderen lekker mijn eigen ding doe. Maar goed, no hard feelings is altijd een goede conclusie die kant op :)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.828
Op zich wel knap trouwens, om je als 70er meer als "special snowflake" te gedragen dan alle millenials hier bij elkaar...
 
1 mei 2017
289
0
emmers met glijmiddel wrote:
Armin van Buuren: prima kerel, maar gezien dat hij zijn liedjes kiest gebaseerd op de energie uit het publiek, zal hij vast wel teveel lame hitjes spelen i.p.v. echt een dikke main stage set geven die de diepte in gaat en waar je kk hard van je plaat kan gaan met wat goedjes op.

En zijn boeking houdt dus ook in dat PP die incelband van een Kensington heeft geregeld. Daar sta je dan, in de zogenaamde Champions League.

Met mijn telefoon like ik soms per ongeluk posts terwijl ik scroll. Kan ik die ook weer ont-liken? Want laat ik duidelijk zijn dat ik opmerkingen waar onnodig ziektes worden gebruikt, ook als bijvoeglijk naamwoord ipv het schelden, absoluut niet leuk vind en ook geen plaats mag hebben hier.

Ziektes gebruiken als bijvoeglijk naamwoorden is cultureel erfgoed en een mensenrecht als Nederlands staatsburger, niet miepen.

Verder had ik al wat sarcastische opmerkingen klaar voor bij de bekendmaking van Kensington, maar The Cure is echt onverwacht en een geweldige tijdloze band. Een geluk bij een ongeluk dus dat Pinkpop geen grotere acts kon regelen! Niet dat de rest van de zondag zo speciaal is, maar dit is echt wel een ticket onder de kostprijs waard.
 
1 mei 2017
289
0
Timmetje wrote:
Hahaha. Bijzonder. Kidspop. Hoe dan.

Meer on topic: Ik kijk uit naar de reactie van Dennis!
1f600.svg

Altijd leuk om zijn eerste reactie te lezen en hoe hij naar de line-up kijkt.

Ik vermoed dat Dennis het in zijn euforie op een zuipen heeft gezet, eindigend met een bezoekje aan de Wallen.
Die zal morgen eerst zijn roes moeten uitslapen, vrees ik..
1f61b.svg
1f609.svg

Kwartiertje P&N voor 50 euro, wordt je harder genaaid dan met consumpties op Pinkpop.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Brian wrote:
Die Jett Rebel is toch echt wel een arrogante bal. Jammer want muzikaal is hij niet slecht maar zijn air en podiumperformance maken het voor mij kut.

Wauw. Hoe kún je nou zoiets zeggen. Je bent duidelijk niet op de hoogte van wie Jett is. Als iemand NIET arrogant is, is hij het wel. ‘Muzikaal is hij niet slecht.’ Verdiep je een klein beetje in zijn muziek en dan kom je achter zijn talent. Dat ontstijgt… velen. Ik zeg expres niet ‘iedereen.’

Vervolgens ga je ook nog doodleuk je spoorboekje delen. Omdat dat leuk is om te lezen, voor ons allen? Is dat dan soms niet arrogant?

Tip: ga een keer naar een gig van JR, dan piep je heel anders.

Oh wacht: je gaat vast zeggen: “ik peins er niet over.” Is ook goed. En nee. Ik heb geen azijn gedronken. Hou toch eens op met artiesten zó af te kraken. ‘Maken het voor mij kut.’ Nee precies.

Haha, wauw. Wat is dit nu weer. Als ik op een forum niet eens meer mijn mening mag delen over een artiest die ik net nog live heb gezien. Maar ik zal even inhoudelijk reageren.

Zoals aangegeven vind ik jett rebel muzikaal niet slecht maar het is zeker ook niet bijzonder. Als hij dan zoals gisteren de gitaar nonchalant weggooit terwijl hij van het podium gooit vind ik tekend voor zijn houding. Ik heb vorig jaar zijn hele optreden gezien op de zwarte cross (dus tot zover je stelling geef het eens een kans) en ik vond het niks aan. Ik heb volgens mij nog nooit een artiest zo vaak horen roepen: ' ja mensen, kijk maar goed. Ik ben het echt, de enige echte jett rebel.'

Spoorboekje delen op het forum arrogant? Leg uit? Is toch juist leuk om te lezen van elkaar? Misschien haalt iemand er inspiratie uit net zoals ik dat deed bij pim met coldrain?

Daarnaast zitten we op een forum over muziek. Als iemand hier een mening over muziek heeft, en het onderwerp is relevant (wat beide nu aan de hand is met jett rebel) lijkt het me logisch om hier neer te zetten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Bedankt Jack
Onze lieve Dennis in Paradiso vanmiddag.

Was tijdens een moment van kijken naar de namen en de dag/podium indelingen.
Was mijn programma aan het uitstippelen.

Programma 2019...
Vind hem zeer gevarieerd weer. Sprekend voor mijzelf kan ik er gitaarwerk en ander moois uithalen. Denk dat er veel afwisselende spoorboekje zijn, ja kan veel singers , voor dancerichting gaan of voor gitaren kiezen in veel tijdslots netjes geplaatst om keuzes goed te doen denk ik.
Staan parels tussen als Michael Kiwanuka, Marcus King Band en Jacob Banks, Coely vielen me wel op.
Mainstage is wel heel erg naar mijn smaak, alleen Bazart en Kraan heb ik niet zo veel mee.
De invulling van IBA/Noord is dit jaar erg sterk, staan namen tussen die ik normaal op Main zou verwachten.
The Cure 3e headliner, mooi. Had ik sinds december niet meer zien aankomen. Als zo'n dag ook nog Kravitz er bij en als ik Main en Noord zie, mooie dag.
Maandag is voor mij zelf de mooiste dag.
Min punt, Davinna Michel. Niet iets waar ik persoonlijk achter sta, omwille van het cover gedoe.
Positieve punt, Kensington slaat jaar Pinkpoppers over.

Zal zo eens mijn spoorboekje uitypen ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Naar verwachting mijn spoorboekje:

Zaterdag:
Mt Atlas - (Bazart) - Golden Earring - George Ezra - Cage The Elephant - Anouk - (Jacob Banks/Halestorm) - jemieraaikwaai - eten - Mumford

Zondag:
AU/RA - White Lies - The Kooks - Rowwen Hèze - Krezip - Miles Kane - Lenny Kravitz - Die Antwoord (gedeeltelijk, optijd richting main) - The Cure - stukje van Van Buuren uit nieuwsgierigheid

Maandag:
Indian Askin - Jett Rebel - BMTH - The 1975 - The Pretenders - SLASH!!! met Kennedy!!!! - Dropkick Murphys - Bastille (proberen ver vooraan te pakken) - (proberen voorvak in te komen) - Fleetwood Mac

fyi, namen die imo ontbreken Disturbed, Danko Jones bijvoorbeeld had ik op gehoopt. Ook Slayer was een buiten de box naam met klein gaatje maandag, was echt geen optie blijkbaar. Volbeat had ik op gehoopt na 8 jaar retour te komen en naast de Noorwegen en Deense gig ook in NL te staan. Maar, ondanks dat, weer heel mooie editie geworden. Met een eerste dag die eerder begint en een tweede dag die langer duurt. Camping avond eerder open.

1 ding nog resterend... Kaartverkoop zaterdag ochtend!!!
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
739
445
Dit vind ik wel een opvallend stukje: Na afloop van de perspresentatie op woensdagmiddag, waarbij de volledige line-up van de vijftigste editie van Pinkpop onthuld werd, liet Jan Smeets in gesprek met Festileaks weten dat er ook contact was met Ed Sheeran: “We hebben wel contact gehad, maar Ed Sheeran is op dat moment in Japan, dus hij wilde niet komen. Hij zei: “ik ben dan hier, dus ik blijf hier ook; ik ga niet het hele circus naar Pinkpop verplaatsen”.”

Hoezo is hij dan in Japan, hij zit dan toch in Spanje?????
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Dit vind ik wel een opvallend stukje: Na afloop van de perspresentatie op woensdagmiddag, waarbij de volledige line-up van de vijftigste editie van Pinkpop onthuld werd, liet Jan Smeets in gesprek met Festileaks weten dat er ook contact was met Ed Sheeran: “We hebben wel contact gehad, maar Ed Sheeran is op dat moment in Japan, dus hij wilde niet komen. Hij zei: “ik ben dan hier, dus ik blijf hier ook; ik ga niet het hele circus naar Pinkpop verplaatsen”.”

Hoezo is hij dan in Japan, hij zit dan toch in Spanje?????
Het management van Ed zal wel Spanje hebben gezegd, maar Jan heeft het gewoon verkeerd verstaan.....
 

PinkpopSinds2008

Campingartiest
9 feb 2016
81
0
Goedemorgen allemaal.

Zo zie je maar: als je moe bent ga je je veel te druk maken, dat heeft deze oude hippie wel gemerkt.

Laat ik beginnen met terug te komen op het delen van spoorboekjes: daar maakte ik een totaal kromme vergelijking m.b.t. arrogantie. Niets arrogants aan. Daar zat ik totaal fout en dat had ik niet moeten zeggen. Geef vooral je mening!

Waar ik moeite mee blijf hebben: als een 'mening' slechts bestaat uit: 'ik vind het kut'. Ik denk dan: als je de moeite neemt om dat te plaatsen, neem dan ook de moeite om het iets anders te verwoorden. Ik zei al: ik geef mijn leeftijd (73) de schuld. Vroeger (jaja, opa spreekt) ontdekte ik zo veel nieuwe muziek; overal zag ik wel iets gaafs in. Dit ben ik altijd blijven doen. Het een sprak me me meer aan dan het andere (goh), maar ik heb altijd een zwak gehad voor ieders inzet om je talent te etaleren. Niet iedereen kan hetzelfde leuk vinden en gelukkig maar.

Wat onze Jelte betreft: omdat ik al jaren in 'de business' mag meelopen (ben jarenlang stagemanager en artiestenbegeleider geweest) heb ik Jelte een paar keer ontmoet. Bijzondere kerel. Heel onzeker en mensenschuw als zijnde Jelte: zelfverzekerd en innemend als Jett. En ja, hier komt die leeftijd weer, deze jongen is een beetje in mijn hart gaan zitten. Daarom trek ik me dus veel te veel van harde meningen over Jett. Dat ligt bij mij! Ik hoop dat jullie dat een beetje willen snappen. Maar voor ik het over 'mij' en 'jullie' heb: nee! Ik ben op dit forum omdat ik het leuk vind en juist 'erbij wil blijven horen'. Ondanks dat dat misschien niet kan. Daarom was mijn eerste Pinkpop pas op m'n 62e. Altijd dingen blijven ontdekken.

Ik zei al: no hard feelings. Natuurlijk blijf ik oproepen tot meer vrede (en tot betere spelling???). Maar ook daar maak ik me vaak veel te druk en maak ik zelf natuurlijk ook taalvoutjes.

Mensen; bedankt voor jullie reacties. Ik ga m'n pillen nemen en daarna lekker op de hometrainer. En even naar de nieuwe EP grootste talent van Nederland luisteren??
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik had het ook meer over de mensen die de fora niet volgen, die wel de interviews met Smeets op tv zien of hem op de radio horen waarin hij roept dat het legendarisch wordt en dat bands in de rij staan om te komen spelen, en die nu die line-up zien en wat teleurgesteld zijn. Dat zie je iig veel in de Facebook comments terug. Te hoge verwachtingen.

Zelf vind ik het een prima line-up maar kan me de teleurstelling als je echt hoge verwachtingen had wel voorstellen.


Dat is ook precies waarom ik denk dat het niet gaat uitverkopen. Wij hier weten dat we de uitspraken van Jan met een bak zout moeten nemen maar heel veel mensen op FB/Insta/Twitter etc zien hem nog steeds als de 'baas' van Pinkpop.

Na wat Jan in de media verkondigd gaan deze mensen inderdaad met een "godskolere dat moet een legendarische line-up worden" gevoel er in en zijn teleurgesteld met wat er nu staat. Wij van het forum vinden het over het algemeen een goede line-up met wat verrassingen maar we houden er rekening mee dat het ook echt kut kan zijn.
Ons verwachtingspatroon is dan gewoon realistischer dan de gemiddelde SM-bezoeker. Plus we weten ook wat waar toert en wanneer en of het überhaupt technisch mogelijk is om een bepaalde act te krijgen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Alleen als combideal met Kensington, anders niet.

Dat is wel iets voor DWDD. Kunnen ze hun nieuwe kerstsingle en boek "Born on the Streets" pluggen
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Ziektes gebruiken als bijvoeglijk naamwoorden is cultureel erfgoed en een mensenrecht als Nederlands staatsburger, niet miepen.

Beste glijmiddel. Vette praat moet kunnen. Ben er zelfs best fan van, in de bar dan. Maar op een forum is zoiets toch niet echt gepast. Zeker hier niet. En ik doel niet alleen op de bovenstaande quote, maar ook enkele voorgaande posts met een wel heel erg...plastische beeldspraak. Als je slim genoeg bent om in te zien wat cultureel erfgoed is en wat niet, dan ben je ook wel verstandig genoeg om in te zien dat het hier voor iedereen prettig moet blijven.

Voor de rest, even goede vrienden. ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken