Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Fleetwood wellicht, maar die was vorig jaar al bekend en is dan weer voor de jeugd en de daarbij behorende media dan weer minder interessant. The Cure is toch al te alternatief voor DWDD ben ik bang. Bovendien heeft Matthijs vorige Top 2000 nog gezegd dat hij Robert Smith een vreselijke aansteller vindt, dus dat gaat geen item worden

Van Nieuwkerk was al een lul maar door deze opmerking nog een grotere lul dan ie al was. Smith heeft meer talent in zijn pink dan van Nieuwkerk ooit zal hebben. Eikel.

Die Pinkpop quiz was ook wel beschamend bij DWDD. Die dame naast Dolf Jansen wist niet eens wie Rage Against The Machine was. Waarom doe je uberhaupt dan mee aan een Pinkpop quiz als je die niet kent?

Gigi Mestreech Pinkpop/ KIDSPOP dit jaar. Wat belachelijk slecht. Alle drie dagen.
Echt teleurstellend.

Dat je het niet wat vindt dat snap ik maar waar Kidspop vandaan komt? Misschien is Gigi haar anti-psychotica vergeten

emmers met glijmiddel wrote:
Ziektes gebruiken als bijvoeglijk naamwoorden is cultureel erfgoed en een mensenrecht als Nederlands staatsburger, niet miepen.

Beste glijmiddel. Vette praat moet kunnen. Ben er zelfs best fan van, in de bar dan. Maar op een forum is zoiets toch niet echt gepast. Zeker hier niet. En ik doel niet alleen op de bovenstaande quote, maar ook enkele voorgaande posts met een wel heel erg…plastische beeldspraak. Als je slim genoeg bent om in te zien wat cultureel erfgoed is en wat niet, dan ben je ook wel verstandig genoeg om in te zien dat het hier voor iedereen prettig moet blijven.

Voor de rest, even goede vrienden.
1f60a.svg

Grappig zonder dat het grappig bedoeld is: iemand oprecht serieus aanspreken met de aanhef "Beste glijmiddel" Ik heb echt moeten proesten van het lachen, sorry :D

Fleetwood wellicht, maar die was vorig jaar al bekend en is dan weer voor de jeugd en de daarbij behorende media dan weer minder interessant. The Cure is toch al te alternatief voor DWDD ben ik bang. Bovendien heeft Matthijs vorige Top 2000 nog gezegd dat hij Robert Smith een vreselijke aansteller vindt, dus dat gaat geen item worden

Van Nieuwkerk was al een lul maar door deze opmerking nog een grotere lul dan ie al was. Smith heeft meer talent in zijn pink dan van Nieuwkerk ooit zal hebben. Eikel.

Dus hier op het forum mag iedereen een mening hebben, maar Van Nieuwkerk niet? (Los van het feit dat ik The Cure tof vind)

Goedemorgen allemaal.
Wat ik niet snap: je zegt in een eerdere post dat je 73 bent, en je nickname is "Pinkpop sinds 2008".
Waarom ben je al die vette jaren ervoor niet gegaan, je had met gemak de 50 edities kunnen volmaken denk ik dan.

Dus hier op het forum mag iedereen een mening hebben, maar Van Nieuwkerk niet? (Los van het feit dat ik The Cure tof vind)

Ik vind van Nieuwkerk een irritante lul. Links lullen en rechts vullen. Natuurlijk mag hij een mening hebben en ik heb er 1 over hem. Eikel.

Robert Smith FTW

Ik vind het echt wel een mooi lijstje namen. Maar ik heb ondertussen 7 van de bovenste namen al wel een keer gezien. En ik kan me voorstellen dat meer mensen dat hebben.

Dat het vuurwerk ontbreekt vind ik totaal niet. The cure en FM zijn echt musicals klappers. Het is alleen niet mainstream genoeg om een musicale klapper te zijn voor pinkpop. Maar op het lowlands forum word er jaloers gekeken naar the Cure.

Ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die hier een mooi spoorboekje in zouden kunnen vinden. Tenzij je echt een pop liefhebber bent.

Die Pinkpop quiz was ook wel beschamend bij DWDD. Die dame naast Dolf Jansen wist niet eens wie Rage Against The Machine was. Waarom doe je uberhaupt dan mee aan een Pinkpop quiz als je die niet kent?
Ja, en held Marco Roelofs aan tafel laten zitten, en dan drie filmpjes van een dikke twee minuten met hoogtepunten laten zien en dan niet het hoogtepunt met De Heideroosjes op pinkpop erbij zetten: schandalig !

Toch grappig om te zien dat (bijna) iedereen op Festileaks hele lage verwachtingen had, en daardoor de line up nu over het algemeen als positief bestempeld word.
In tegenstelling tot “Social” Media waarin iedereen hele hoge verwachtingen had en de line-up over het algemeen als negatief bestempeld word.
Helaas voor Pinkpop denk ik dat de meeste bezoekers toch onder die 2e categorie vallen, daarnaast is er voor deze categorie ook elk jaar meer te kiezen betreft andere festivals.
Zeker als je ziet dat een hoop van deze namen ook op andere festivals te zien zijn. Ben dus ook erg benieuwd naar de kaart verkoop.

Als je uit alle namen zou mogen kiezen en 1 dag mocht maken, kan je er toch echt een schitterende dag van maken.
Voor mij is het nu elke dag , net niet genoeg.
Terwijl over het gehele affiche toch hele mooie namen staan zoals The cure, Jamiroquai, Cage The Elephant, Jacob Banks, Die Antwoord, J Balvin, Miles kane, The 1975, Dropkick Murphys & Michael Kiwanuka

Al met al denk ik dat Pinkpop met de middelen die ze hebben en de tegenslagen die ze gehad hebben een goed programma hebben neergezet,

Nog even over Jett Rebel. 2014 op PP was ie echt goed. In Paradiso liet ie zien dat ie best wel goed muziek kan maken. Ik kan moeilijk tegen de air die er af kwam. Krijg er weer zo een Mathijs van Nieuwkerk gevoel van. Ik vond het arrogant en dat was ook het gevoel in Paradiso. Mensen keken elkaar aan met een wtf blik.

Nu kan het best een gevoelige jongen zijn die op het podium een (arrogante) muur om zich heen bouwt. Je moet zelf weten hoe je stage-image is en waar je je prettig bij voelt maar ik had er een wat onprettig gevoel bij.

Nogmaals..dit is een mening en mocht ik er iemand mee kwetsen..well grow a pair. Dit is ook de bedoeling op een forum.

Nu kan het best een gevoelige jongen zijn die op het podium een (arrogante) muur om zich heen bouwt. Je moet zelf weten hoe je stage-image is en waar je je prettig bij voelt maar ik had er een wat onprettig gevoel bij.
(/quote]
Misschien had Jett een pilletje op en kon hij er niet zoveel aan doen zelf. maar das dan wel weer behoorlijk "sex, drugs en rock n roll". Ach, je moet Jett Rebel ook gewoon zien op de plek die hij inneemt. Hij is gewoon undercard op Pinkpop, voor een undercard act is het "wel OK".
Maar Dropkick Murphys of the Cure he ! Die komen ook !

Ja, ik keek gisteravond eens naar de social comments. Volgens mij is het van Bieber geleden dat er zoveel gal gespuugd werd. Het is goed zoeken naar positieve commentaar.

De Pinkpop bezoeker, ga ze nooit begrijpen.

Ja, ik keek gisteravond eens naar de social comments. Volgens mij is het van Bieber geleden dat er zoveel gal gespuugd werd. Het is goed zoeken naar positieve commentaar.

Die hadden nav de uitspraken van Smeets en het feit dat het het jubileumjaar is gewoon te hoge verwachtingen. Die uitspraken hebben meer kwaad dan goed gedaan.

Het is een prima affiche maar imo ook niet meer dan dat.
Ik snap wel dat mensen het dan wat te duur vinden. Het dagprogramma is prima maar bij de headliners mist er echt die grote klapper imo. Je hebt nu drie vrij statische bands die muzikaal goed zijn maar waar op het podium verder weinig gebeurt.

Ik verwacht niet dat een dag of het weekend gaat uitverkopen al gun ik het ze wel.

Neil Young staat 10 juli in Nederland, of AFAS of Ziggo of ArenA, vermoed zelf Ziggo. Kaartverkoop is 1 maart, dus officiële touraankondiging van Youngs kant zal nog wel even op zich laten wachten.

Edit: Presale begint hoogstwaarschijnlijk morgen al
Verkoop iets later dan gepland, maar gelukkig datum eindelijk officieel bevestigd:
https://twitter.com/Ticketmaster_NL/status/1106118136108077056

Ik vind van Nieuwkerk een irritante lul. Links lullen en rechts vullen. Natuurlijk mag hij een mening hebben en ik heb er 1 over hem. Eikel.
Heb niet het idee dat ik Van Nieuwkerk ooit iets heb horen zeggen wat uberhaupt in de richting van een politieke mening komt, maar ik heb dan ook niet de interesse in hem die jij blijkbaar hebt.

Nog even over Jett Rebel. 2014 op PP was ie echt goed. In Paradiso liet ie zien dat ie best wel goed muziek kan maken. Ik kan moeilijk tegen de air die er af kwam. Krijg er weer zo een Mathijs van Nieuwkerk gevoel van. Ik vond het arrogant en dat was ook het gevoel in Paradiso. Mensen keken elkaar aan met een wtf blik.

Nogmaals..dit is een mening en mocht ik er iemand mee kwetsen..well grow a pair. Dit is ook de bedoeling op een forum.

Jett Rebel zorgde inderdaad voor wat verdwaasde blikken & reacties gister in Paradiso. Iets met kop en maaiveld in Nederland.

Vond het zelf ook wel typerend voor Pinkpop: doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Dat is het hem ook denk ik.
Ik neem mijn vriendin maar even als maatstaaf, radio538 en alle platte pop luisteren.
Als Ed Sheeran of Coldplay nu op de plek van The Cure stond en bijvoorbeeld een Dua Lipa, of wat er ook maar plat wordt gedraaid op de radio, ergens hoog op het affiche dan was het voor haar/de facebookroepers al heel anders denk ik.

Jett Rebel was juist fantastisch gister! Ik vind die hele attitude juist heerlijk om naar te kijken haha. En muzikaal issie gewoon erg sterk.

Krezip daarentegen.... :-P

Ach ergens snap ik het wel. Het is geen super makkelijke line -up. The Cure en Fleetwood Mac zijn natuurlijk behoorlijk ouderwetse namen. Vooral voor jeugdig publiek zal dat niet altijd even geweldig zijn. Dan heb als subs ook nog Lenny Kravitz en Jamiroquai, Lenny is ook een naam voor de oudere onder ons, en Jamiroquai is eigenlijk geen keiharde mainstream naam ofzo.

Users who are viewing this thread