Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.507
6.183
Zo gek is dat toch niet? Pinkpop (en met name Smeets) heeft behoorlijk lang hoge verwachtingen lopen scheppen. Daar begonnen ze vorig jaar al mee.

Vervolgens komen ze met de laatste headliner The Cure, die ook maanden terug al op andere festivals is aangekondigd, en daarnaast weinig exclusieve grote namen.

Voor de mensen die het niet op de voet volgen en deze line-up out of the blue zien kan ik me voorstellen dat het een tegenvallertje is. Al is het een prima line-up natuurlijk. Maar als je er met hoge verwachtingen (mede door Pinkpop gecreërd) ingaat kan ik me voorstellen dat mensen wat teleurgesteld zijn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Vervolgens komen ze met de laatste headliner The Cure, die ook maanden terug al op andere festivals is aangekondigd, en daarnaast weinig exclusieve grote namen.
Maar The Cure werd pas in januari vastgelegd na het uitvallen van Eminem in december, dat is toch goed geregeld?

Die hoge verwachtingen creëer je vooral zelf door na te denken, speculeren en zien wat andere festivals aan het boeken zijn of denk je dat Smeets na al die jaren en na al die uitspraken nog steeds zo geloofwaardig is? Je ziet toch zelf hoe het forum zichzelf vaak helemaal opfokt wanneer er namen worden gelost voor een of ander festival..
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Zo. Wat een dag. Tijdens de drukste werkdag van het jaar met een half oog meegevolgd.

Prima lineup voor Pinkpop. Ben ervan overtuigd dat het uitblijven van de Coldplays en Eminems Pinkpop een mooiere lineup heeft opgeleverd. 3 puike headliners, mooie namen eronder die ook absoluut niet klein en gemakzuchtig zijn. Je kan zeggen dat het geen relevante namen zijn, maar een Jamiroquai en Lenny Kravitz als sub neerzetten is gewoon mooi gedaan.

Ook een naam als J Balvin boeken siert hen. Ook dat is een populaire naam die gewoon een plekje verdient op een popfestival. Nu volgend jaar eens wat hip hop namen proberen, aan de onderkant. (voorzichtig beginnen hé
1f609.svg
). Ook qua ‘kleinere’ namen staan er met pakweg First Aid Kit, Michael Kiwanuka, Miles Kane, Cage The Elephant, White Lies dingen die perfect passen op Pinkpop. Het is nog geen lineup die mij als een dolle naar Landgraaf doet hollen, maar het is een begin. Een mooi begin, waarop ze volgend jaar hopelijk verder bouwen.
Absoluut mee eens. Ik ben bang dat Pinkpop in de huidige vorm nooit echt het perfecte festival voor mij zal zijn (al ben ik bang dat zoiets er met mijn smaak nooit echt zal zijn... Werchter kan in de buurt komen in een goed jaar maar dat is dit jaar zeker niet :p), maar deze lineup is zeker een goed begin om Pinkpop voor mij weer wat intetessanter te maken. Ik heb al vaak gezegd dat het m dit jaar niet wordt, maar ik zal de komende jaren zeker extra geïnteresseerd zijn. En de perspresentatie ook voor de eerste keer live gevolgd dit jaar, ook voor herhaling vatbaar!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Zo gek is dat toch niet? Ze (en met name Smeets) heeft behoorlijk lang hoge verwachtingen lopen scheppen. Vervolgens komen ze met de laatste headliner The Cure, die ook maanden terug al op andere festivals is aangekondigd en weinig echt exclusiefs. Voor de mensen die het niet op de voet volgen en deze line-up out of the blue zien kan ik me voorstellen dat het een tegenvallertje is. Al is het een prima line-up.

Net niet toch. Voor de mensen die het wél allemaal op de voet volgen kan het een tegenvaller zijn. 95% van de PP bezoekers heeft geen flauw idee dat The Cure al voor andere festivals aangekondigd zijn hoor. De Cure moet nog aan hun tour beginnen. Alles wat nu aangekondigd wordt is toch géén mosterd na de maaltijd. Mocht Pinkpop ze volgend jaar pas hebben, dan is het mosterd na de maaltijd. Nu staat Pinkpop gewoon in hetzelfde tourschema hé.

Dus als The Cure in november aangekondigd werd, vond je het een goede boeking? Boeit echt niet wanneer iets aangekondigd wordt hé. Glastonbury moet nog met practisch al zijn namen komen: dat wordt een verschrikkelijke lineup volgens jou dan, want allemaal moster na de maaltijd namen.

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.507
6.183
Ja, daar heb je ook een punt.

Wellicht dat mensen het gewoon teveel classic headliners vinden. En dat snap ik, als je het verhaal van Eminem's annulering niet kent, ook wel voorstellen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.507
6.183
Timmetje wrote:
Vervolgens komen ze met de laatste headliner The Cure, die ook maanden terug al op andere festivals is aangekondigd, en daarnaast weinig exclusieve grote namen.

Maar The Cure werd pas in januari vastgelegd na het uitvallen van Eminem in december, dat is toch goed geregeld?

Die hoge verwachtingen creëer je vooral zelf door na te denken, speculeren en zien wat andere festivals aan het boeken zijn of denk je dat Smeets na al die jaren en na al die uitspraken nog steeds zo geloofwaardig is? Je ziet toch zelf hoe het forum zichzelf vaak helemaal opfokt wanneer er namen worden gelost voor een of ander festival..

Ja absoluut.

Ik had het ook meer over de mensen die de fora niet volgen, die wel de interviews met Smeets op tv zien of hem op de radio horen waarin hij roept dat het legendarisch wordt en dat bands in de rij staan om te komen spelen, en die nu die line-up zien en wat teleurgesteld zijn. Dat zie je iig veel in de Facebook comments terug. Te hoge verwachtingen.

Zelf vind ik het een prima line-up maar kan me de teleurstelling als je echt hoge verwachtingen had wel voorstellen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.507
6.183
En de media wakkert het wellicht ook wel een beetje aan.

NRC


Jubileumeditie Pinkpop mist klinkende headliner.
Met Mumford & Sons, The Cure en Armin van Buuren ontbreekt het Pinkpop aan een artiest in de orde van Bruce Springsteen of de Rolling Stones, die eerder voor uitverkochte edities zorgden.

The Cure, Lenny Kravitz en Armin van Buuren zijn toegevoegd aan de vijftigste editie van Pinkpop die op 8, 9 en 10 juni plaatsvindt in het Limburgse Landgraaf. Op de jaarlijkse persconferentie in Paradiso werd woensdag bekend gemaakt dat ook Jamiroquai, Elbow, Bastille en Die Antwoord op het festival staan, naast de eerder bekende hoofdacts Mumford & Sons en Fleetwood Mac. Golden Earring geeft acte de presence als oudste Pinkpop-act, met de eervolle vermelding dat de Haagse band ook op de eerste editie in 1970 speelde. Anouk versterkt haar positie als recordhoudster met de meeste Pinkpopoptredens, nu ze voor de zevende keer naar Landgraaf afreist.

Met Mumford & Sons, The Cure en Fleetwood Mac als hoofdacts op de respectievelijke dagen ontbreekt het Pinkpop aan een klinkende headliner in de orde van Bruce Springsteen, de Rolling Stones of Paul McCartney, die eerder voor uitverkochte edities zorgden

Telegraaf


Het échte vuurwerk ontbreekt op Pinkpop-jubileum

De line-up is oké, maar voor de vijftigste editie van Pinkpop had muziekverslaggever Bart Wijlaars toch iets spectaculairders verwacht.

 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.364
5.955
Ik heb trouwens volgens mij nog niemand hier erover gehoord, maar ik moet het even zeggen: Die Antwoord is zo plat als wat maar ik vind ze geweldig. Misschien wel de enige naam waar ik echt jaloers op ben. Al was dat in de Lowlands Alpha vast vetter dan het op een open veld zal worden, die bliezen die tent op daar joh...
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Tja, Pinkpop is en blijft een headliner festival. Rob Trommelen zei het zelf nog letterlijk. De publieke opinie zal voor Pinkpop altijd afhangen van de headliners, de rest wordt door de meute en de media toch meer als een soort opvulling gezien.

Heb je de Stones of Broes, dan is het festival geslaagd. Heb je geen headliners waar een DWDD-item over gemaakt kan worden, dan is het een mindere editie.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.364
5.955
Tja, Pinkpop is en blijft een headliner festival. Rob Trommelen zei het zelf nog letterlijk. De publieke opinie zal voor Pinkpop altijd afhangen van de headliners, de rest wordt door de meute en de media toch meer als een soort opvulling gezien.

Heb je de Stones of Broes, dan is het festival geslaagd. Heb je geen headliners waar een DWDD-item over gemaakt kan worden, dan is het een mindere editie.

Vind zowel Fleetwood als The Cure toch wel mogelijke onderwerpen voor een DWDD-item hoor.
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.217
803
Zoo... Net pas terug in Zuid-Limburg vanuit Paradiso (ja, nog wat lang in een pub blijven hangen en een hoop gedoe met de NS).

Erg leuk om eens mee te maken. Perspresentatie kwam in Paradiso echt veel professioneler over dan al die jaren op de livestream. En Krezip... Toch wel een guilty pleasure. Jacqueline...

Pinkpop heeft de line-up dit jaar best aardig voor elkaar. Geen uitschieters aan de bovenkant, maar daardoor wel een heel aardig blok daaronder. Met name de zaterdag en zondag. Maandag vind ik persoonlijk dan wel heel ruk.

Anyway, genoeg bandjes en andere redenen om ook dit jaar weer 3 dagen te gaan. En ik denk dat Dennis meer dan voldoende munitie heeft om deze poster tot aan de onderkant te verdedigen. Het is hem van harte gegund ;-)

Ik loop wel nog steeds met 1 vraag rond. Is Volbeat nou wel of niet headlinerwaardig?
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Bart wrote:
Tja, Pinkpop is en blijft een headliner festival. Rob Trommelen zei het zelf nog letterlijk. De publieke opinie zal voor Pinkpop altijd afhangen van de headliners, de rest wordt door de meute en de media toch meer als een soort opvulling gezien.

Heb je de Stones of Broes, dan is het festival geslaagd. Heb je geen headliners waar een DWDD-item over gemaakt kan worden, dan is het een mindere editie.

Vind zowel Fleetwood als The Cure toch wel mogelijke onderwerpen voor een DWDD-item hoor.
Fleetwood wellicht, maar die was vorig jaar al bekend en is dan weer voor de jeugd en de daarbij behorende media dan weer minder interessant. The Cure is toch al te alternatief voor DWDD ben ik bang. Bovendien heeft Matthijs vorige Top 2000 nog gezegd dat hij Robert Smith een vreselijke aansteller vindt, dus dat gaat geen item worden :p
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.660
5.133
Ja, daar heb je ook een punt.

Wellicht dat mensen het gewoon teveel classic headliners vinden. En dat snap ik, als je het verhaal van Eminem’s annulering niet kent, ook wel voorstellen.
Ook dat zal wel meevallen:
Gigi Mestreech Pinkpop/ KIDSPOP dit jaar. Wat belachelijk slecht. Alle drie dagen.
Echt teleurstellend.
:lol:
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.507
6.183
Hahaha. Bijzonder. Kidspop. Hoe dan.

Meer on topic: Ik kijk uit naar de reactie van Dennis! :-D
Altijd leuk om zijn eerste reactie te lezen en hoe hij naar de line-up kijkt.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.364
5.955
Hahaha. Bijzonder. Kidspop. Hoe dan.

Misschien niet per se op basis van deze line up. Maar sinds wij met een groepje vrienden een aantal jaar terug een keer op Pinkpop waren, met ouderwets vroege eindtijden en Jan die ons constant toesprak alsof ie onze moeder was, refereren wij steevast aan Pinkpop als "Jan Smeets' Kinderfeestje". Past wel goed bij de algemene zweem van knulligheid die altijd rond Pinkpop hangt voor mijn gevoel. Dus in die zin, ja: Kidspop :lol:
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.660
5.133
Hahaha. Bijzonder. Kidspop. Hoe dan.

Meer on topic: Ik kijk uit naar de reactie van Dennis!
1f600.svg

Altijd leuk om zijn eerste reactie te lezen en hoe hij naar de line-up kijkt.
Ik vermoed dat Dennis het in zijn euforie op een zuipen heeft gezet, eindigend met een bezoekje aan de Wallen.
Die zal morgen eerst zijn roes moeten uitslapen, vrees ik.. :p :wink:
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.029
3.707
De belangrijkste ontwikkeling lijkt mij dat namen als Indian Askin, Jacob Banks, Michael Kiwanuka en Confidence Man het affiche van Pinkpop halen. Daar hadden ook Andre Hazes Jr., Frenna, Racoon en Nielson kunnen staan.
 

PinkpopSinds2008

Campingartiest
9 feb 2016
81
0
Die Jett Rebel is toch echt wel een arrogante bal. Jammer want muzikaal is hij niet slecht maar zijn air en podiumperformance maken het voor mij kut.

Wauw. Hoe kún je nou zoiets zeggen. Je bent duidelijk niet op de hoogte van wie Jett is. Als iemand NIET arrogant is, is hij het wel. 'Muzikaal is hij niet slecht.' Verdiep je een klein beetje in zijn muziek en dan kom je achter zijn talent. Dat ontstijgt... velen. Ik zeg expres niet 'iedereen.'

Vervolgens ga je ook nog doodleuk je spoorboekje delen. Omdat dat leuk is om te lezen, voor ons allen? Is dat dan soms niet arrogant?

Tip: ga een keer naar een gig van JR, dan piep je heel anders.

Oh wacht: je gaat vast zeggen: "ik peins er niet over." Is ook goed. En nee. Ik heb geen azijn gedronken. Hou toch eens op met artiesten zó af te kraken. 'Maken het voor mij kut.' Nee precies.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken